LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Naturpost

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
WDBV
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 mei 2007 20:29

Re: Naturpost

Ongelezen bericht door WDBV »

Ter info:

Wanneer een ondernemer of een (semi)overheidsinstelling meent een bedrag van u tegoed te hebben, kunnen zij een incassobureau opdracht geven dat bedrag van u geïnd te krijgen. Met steeds dreigender klinkende taal probeert een incassobureau u over te halen het bedrag te betalen. Incassobureaus wekken graag de indruk dat ze heel belangrijk zijn en u heel veel led kunnen bezorgen. Kijk alleen maar eens naar die gewichtig klinkende namen. Intrum Justitia is een mooi voorbeeld, die naam klinkt wel heel erg officieel, het lijkt de rechtbank zelf wel. Niets is echter minder waar. Intrum Justitia is een gewoon particulier bedrijf en heeft helemaal niets met de overheid te maken. Ze mogen alleen maar proberen een rekening geïnd te krijgen, iets wat iedereen in Nederland mag proberen: niets meer, niets minder. Veel mensen schrikken van de manier waarop incassobureaus zich presenteren. Ze zijn bang dat ze voor een rechter moeten komen, dat kost nog meer geld denken ze en levert misschien zelfs wel een strafblad op. Dat laatste is zeker niet het geval als het om een onbetaalde rekening gaat, maar het kan natuurlijk wel meer geld gaan kosten. Om te voorkomen dat ze nog meer kosten moeten maken, betalen mensen de rekening dan maar inclusief de incassokosten, zelfs als ze het er helemaal niet mee eens zijn. Nogmaals voor alle duidelijkheid en om nooit meer te vergeten: Incassobureaus kunnen u alleen maar aansporen om te betalen. Dat is alles! Iedereen mag dat doen!

WDBV
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 mei 2007 20:29

Re: Naturpost

Ongelezen bericht door WDBV »

Nog even dit:

Laat dat 'incassobureau' u alle keiharde bewijzen tonen/toe sturen. Daar heeft u gewoon recht op en laat u absoluut niet overbluffen. Dat incassobureau kan u nergens tot toe dwingen. Het enige wat zij kunnen doen, is de zaak aanhangig maken bij de kantonrechter en deze beslist uiteindelijk. Maar ik vermoed dat de kantonrechter zo langzamerhand ook wel 'moe' wordt van dit 'bedrijf'...... Ik snap nog steeds niet dat dit 'bedrijf' nog niet uitgerangeerd is.

V.Marques
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mei 2007 17:55

Re: Naturpost

Ongelezen bericht door V.Marques »

Heb Brief geschreven naar incasso met de mededeling
dat ik pakket heb terug gestuurd met copie van tnt post
waar erop staat de datum en waar de pakket naar toe
is terug gestuurd heb tot heden nog niks gehoord
maar als ik er wat van hoor
dan zal ik het je mededelen

Gr
V.Marques

M.A.B. Kropman
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jun 2007 11:04

Re: Naturpost

Ongelezen bericht door M.A.B. Kropman »

Wij ontvingen dit weekend een aanmaning van natuurpost.
Ik heb gebeld met natuurpost, vervolgens heb ik natuurpost via email laten weten hoe ik over hun manier van handelen denk, dat wij nooit meer zendingen van natuurpost wensen te ontvangen en dat we nooit meer door natuurpost benaderd wensen te worden.
Ik heb de tekst van de email ook nog schriftelijk en aangetekend naar natuurpost verstuurd.
Daarnaast heb ik een klacht ingediend over natuurpost bij de Kamer van Koophandel. Op de website van de KvK kun je een online-klachtenformulier invullen. Dit moet je uiteindelijk uitprinten en opsturen naar de KvK. Als er minstens 10 klachten binnenkomen, wordt natuurpost door de KvK benaderd om het een en ander uit te leggen aan de KvK. Dus: klaagt allen bij de KvK.
http://www.kvk.nl/klachtformulier

met vriendelijke groet,
M.A.B. Kropman

V.Marques
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mei 2007 17:55

Re: Naturpost

Ongelezen bericht door V.Marques »

dank je voor de info
dat je bij de KvK een klacht kan indienen
heb het gelijk gedaan
hoop dat ze er wat mee doen want
ze kunnen niet zo maar doen wat
ze willen want als je iets niet wilt
hebben dan kaan je het retourneren
zonder koop verplicht

GR
Victor

M.A.B. Kropman
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jun 2007 11:04

Re: Naturpost

Ongelezen bericht door M.A.B. Kropman »

Beste Victor,

Ik ben al de hele dag bezig met zaken die met naturpost te maken hebben. Ik heb zelf ook het online-klachtenformulier ingevuld, uitgeprint en hedenmiddag nog opgestuurd.
Echter, nu lees ik daarnet op de website van de KvK dat deze service alleen voor bedrijven geldt. Ik heb er vanochtend helemaal overheen gelezen omdat ik zo graag een klacht wilde indienen over naturpost.
Mijn klacht is inmiddels onderweg want de brievenbus van TNT-post wordt om 18:00 uur gelicht en het is nu bijna 19:00 uur. Wie weet heeft het toch zin. We wachten af.

met vriendelijke groet,
marco kropman

V.Marques
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mei 2007 17:55

Re: Naturpost

Ongelezen bericht door V.Marques »

dat heb ik ook gezien dat het voor ondernemers is
als consument moet je bij de consumentenbond zijn
maar eerst lid worden.
mooi geregeld hier het is zoek het zelf maar uit en
debedrijven doen lekker wat ze willen

M.A.B. Kropman
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jun 2007 11:04

Re: Naturpost

Ongelezen bericht door M.A.B. Kropman »

De consumentenbond verwijst niet-leden naar de wewbsite van thuiswinkelen.nl : http://www.thuiswinkel.org
Klik op "vragen en klachten" en selekteer vervolgens "klacht over een niét-lid".
Nu kun je een klacht indienen, en deze wordt naar het betreffende bedrijf gestuurd.
Citaat "Betreft uw klacht een bedrijf dat geen lid van Thuiswinkel.org is, dan sturen wij óf uw klacht naar het betreffende bedrijf óf u krijgt een reactie van Thuiswinkel.org." Einde citaat.
Ik heb dit ook gedaan, naast de email en de aangetekende brief die ik aan naturpost heb gestuurd.
Baat het niet dan schaadt het niet, en als we niets doen dan gaat naturpost lachend verder.

Bas2
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 okt 2006 15:40

Re: Naturpost

Ongelezen bericht door Bas2 »

Mensen maak jullie niet druk en laat je niet gek maken door dat postbedrijfje. Je bent waarschijnlijk gebeld voor een proefzending en als je daarin hebt togestemd, dan betaal je dat bij ontvangst. Als er dan toch nog een zending komt dan stuur je die retour. Vervolgens krijg je dan standaard een aantal facturen en dan een incasso bureau die gaat dreigen. Gewoon niets van aantrekken, je wacht gewoon op een eventuele rechtszaak die ze dan moeten gaan aanspannen (wat ze natuurlijk veel geld kost) en dan kun je een keer verschijnen (nou die rechters zijn bekend met Nturpost (die hebben geen enkel bewijs dat jij nog iets moet betalen) en die win je op je sloffen.
De mensen achter naurpost maken veel geld want veel mensen zijn bang voor incassobureau's, uiteindelijk kom je yoch bij de rechter terecht. En natuurlijk verdienen ze heel veel geld voor een paar capsules met een druppeltje inhoud. Dus iedereen en allemaal boycotten die firma!!!!!

engeln 30
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mei 2007 13:30

Re: Naturpost

Ongelezen bericht door engeln 30 »

soory lieve mensen en zeker voor jullie reacties, speciaal die van wdbv.
Zit nu met behoorlijke stress door prive omstandigheden en heb de kracht niet om door te gaan.
Heb dus betaald 29,90 voor lucht maar niet de boete.
Gaan jullie a.u.b. door tot de rechter, want ze redden dat echt niet.
Succes en groetjes, Jenny Engeln

straaltjes
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jun 2007 16:59

Re: Naturpost

Ongelezen bericht door straaltjes »

ook ik werd gebeld door naturpost. En ook ik ging in op hun aanbieding. Ook ik heb netjes 4,95 overgemaakt en ook ik kreeg na 4 weken een nieuw pakketje en de rekening van 39 euro. Toen ik deze site zag, schrok ik me dood. Ik heb het volgende gedaan en tot nu toe geen post meer gehad.
Ik heb de bestelling direct per mail stop laten zetten. Stuur de mail met bevestiging van ontvangst en bericht dat de mail is gelezen.
Ik heb ook per aangetekende brief, met handtekening retour dezelfde brief verzonden en ook nog eens per gewone post.
Ik heb ook de rekening van 39 euro betaald.
Ik heb nu voldoende bewijs in handen om me verder geen zorgen te maken over aanmaningen, incasso of deurwaarders. Het heeft me wel 50 euro in totaal gekost. Leergeld. Dit de ik dus nooit meer!!
De brief wil ik eventueel wel mailen als jullie hem willen hebben.

Groetjes

Bas2
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 okt 2006 15:40

Re: Naturpost

Ongelezen bericht door Bas2 »

Ik ben verbaasd hoe gemakkelijk mensen toch maar betalen voor die gebakken lucht van naturpost. Dit is een gouden busines, je moet er maar op komen. Ik vindt het knap om zonder een overeenkomst mensen en vervolgzending (de eerste truck) toe te zenden die niet teruggestuurd kan worden (nog een truck). Ja en dan kunnen jij en je patrner, het incassobureau, echt bakken met geld verdienen, want dit is Nederland. Gratis is natuurlijk het woord, waarmee geadverteerd wordt en dat is het verhaal in een notendop. Capish???

straaltjes
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jun 2007 16:59

Re: Naturpost

Ongelezen bericht door straaltjes »

Je hebt helemaal gelijk. Het is een gouden busines. Punt is wel dat het mogelijk is hier in nederland om zo zaken te doen. Zo is de wetgeving. Je kunt het dan wel vreselijk op de spits drijven. Maar Ik heb geen zin om elke drie weken aanmaningen te krijgen, een incassobureau aan de deur en enorme discussies thuis over hoe stom het wel niet is om hier in te trappen.
Tsja, dan kies ik voor leergeld en afsluiten die hap en...hoewel ik me helemaal doodschaam dat ik hier in ben getrapt, zo veel mogelijk mensen inlichten over de praktijken van Naturpost en klacht indienen bij KVK.
Dus voordat je komt met opmerkingen over "onze" bak met geld , even nadenken over de omstandigheden waar mensen in zitten. Zo gemakkelijk gaat het dus allemaal niet.
Capish????

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Naturpost

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Straaltjes, Naturpost is er juist op uit om mensen op kosten te jagen. Incassobureaus interesseert het geen laars, dat mensen door dit soort firma's in de maling worden genomen.

Het is wel verstandig hoor, om de boel met ontvangstbevestiging te regelen, dat natuurlijk wel.

Maar Naturpost is ook een firma, die het totaal niet interesseert dat jij die 39 euro hebt betaald om hier dan maar vanaf te zijn. Die gaan gewoon door. Ze laten je nu met rust, maar beginnen over een maand of wat gewoon weer opnieuw. Ze redeneren: ''daar is wat te halen, laten we het gewoon nog eens een keer proberen''.

Karenn
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 feb 2007 14:52

Re: Naturpost

Ongelezen bericht door Karenn »

Laat dat 'incassobureau' u alle keiharde bewijzen tonen/toe sturen. Daar heeft u gewoon recht op en laat u absoluut niet overbluffen.

Ik vind het niet verwonderlijk dat Naturpost door kan gaan. Kijk en lees hoeveel mensen betalen..... :lol:

Naturpost
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jul 2007 15:01

Re: Naturpost

Ongelezen bericht door Naturpost »

Geachte Naturpostklant

Wij hebben kennis genomen van de verschillende klachten via dit forum. Naturpost betreurt het ten zeerste dat deze klachten zijn ontstaan en doet er alles aan om dit voor u op te lossen.

Om uw klacht zo spoedig mogelijk te kunnen beoordelen, willen we u verzoeken uw klacht te mailen naar [email protected]. Wij streven ernaar om binnen twee weken een voor u passende oplossing te vinden.
Vermeld u aub wel uw naam, adresgegevens en klantnummer. Zonder deze gegevens kunnen we uw e-mail niet in behandeling nemen.


Met vriendelijke groet,
Naturpost
www.naturpost-online.nl

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Naturpost

Ongelezen bericht door D1RK »

Verliezen ze teveel klanten, of worden alleen deze geholpen, laat het horen en probeer!

john breukers
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2007 12:59

Re: Naturpost

Ongelezen bericht door john breukers »

Maak je niet druk om die kleine ratjes van Naturpost.

Maanden lang heb ik aangesukkeld met deze firma, tot en met hun dreiging om via de deurwaarder tot incasso over te gaan.
Blijf laconiek, schrijf dat je geen overeenkomst hebt, dat eventuele niet bestelde producten binnen bijv. 2 weken -na afspraak- kunnen worden afgehaald en dat je de deurwaarder met plezier zult ontvangen. Althans, dat deed ik.

Wat kreeg ik als antwoord op 08-08-2008?
"Naar aanleiding van uw verzoek ( ! ) delen wij u mede dat uw dossier op 05-07-2007 werd afgesloten."

Zo zie je, ze kruipen vanzelf weer terug onder hun steen.

Succes, en betaal vooral niets!
John Breukers

anita1971
Berichten: 265
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: Naturpost

Ongelezen bericht door anita1971 »

U kreeg antwoord op 08-08-2008???? Dan moet het zijn, "u zult antwoord krijgen op 08-08-2008! :lol: :lol: :lol:

U bedoeld waarschijnlijk 08-08-2007. :wink:

Gesloten