LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] reservering vliegtuigstoel

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
legjul
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jun 2007 16:16

reservering vliegtuigstoel

Ongelezen bericht door legjul »

Wij hebben in februari van dit jaar (2007) een reservering laten regelen door reisbureau ricky trisno uit groningen. Zij zouden voor ons reserveren van 5-12-07 t/m 13-1-2008 een retourvlucht naar suriname voor 3 personen, 2 volwassene en 1 baby. Telefonisch is ons verteld wat het zou kosten. Ongeveer 1850 euro inclusief alle kosten, tickets, visumaanvraag en administratiekosten. Diverse malen is ons toegezegd dat wij stukken zouden ontvangen betreft onze reservering. In mei heb ik gebeld en kreeg een agressieve en onbeschofte persoon aan de lijn die mij geen antwoord wilde geven op mijn vragen en dreigde diverse malen om mijn reservering te annuleren. Na een aantal dagen kreeg ik eindelijk stukken toegestuurd en tot mijn verbazing kreeg ik een nota wat niet mijn conform afspraak is. In februrari hebben wij een reservering laten maken tegen het lage tarief en wij krijgen een nota tegen het hoge tarief. Waarom zou je een reservering laten maken tegen het lage tarief en je krijgt een nota tegen het hoge tarief. Helaas is reisbureau niet aangesloten bij ANVR, achteraf snap ik waarom. Vragen worden niet beantwoord maar ontweken of zij dreigen.
Wie heeft ook slechte ervaring met bovengenoemde reisbureau? Kan iemand mij vertellen of ik andere stappen kan ondernemen om anderen voor zijn criminele praktijken te behoeden
Laatst gewijzigd door legjul op 06 jun 2007 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: reservering vliegtuigstoel

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

En wat is je vraag?

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: reservering vliegtuigstoel

Ongelezen bericht door NewDutchie »

Als er niets op papier staat en/of er zijn geen getuigen dan heb je geen kans.

Zomaar
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 jan 2007 13:05

Re: reservering vliegtuigstoel

Ongelezen bericht door Zomaar »

Men zegt niet voor niets om bij een erkend buro te boeken. De AVNR is er niet voor niets.

irma23
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 nov 2006 12:20

Re: reservering vliegtuigstoel

Ongelezen bericht door irma23 »

er staat toch bij wat haar vraag is?

snap je reactie niet

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: reservering vliegtuigstoel

Ongelezen bericht door NewDutchie »

Irma,

Als je goed had gelezen dan had je gezien dat bodejosm zijn vraag stelde om 16:23 en de vraagsteller om 19:12 een 'edit' heeft uitgevoerd. Toevallig had ik dezelfde vraag als bodejosm maar legjul heeft via de edit pas een concrete vraag neergezet!

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: reservering vliegtuigstoel

Ongelezen bericht door eeliane »

Heb je al betaald?

Deke
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 mei 2007 22:08

Re: reservering vliegtuigstoel

Ongelezen bericht door Deke »

Nou deste meer een tip: boek nooit bij NIET ANVR en/of SGR aangesloten reisbureaus.
Kan dan misschien wel goedkoper zijn, maar nu zie je maar weer achteraf...

rasbreuk
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 nov 2005 00:31

Re: reservering vliegtuigstoel

Ongelezen bericht door rasbreuk »

Ik ben in de reiswereld werkzaam.

Inderdaad, boek nooit een reis bij een reisbureau dat niet is aangesloten bij ANVR/SGR, of (in het geval van het reisbureau waar ik werk) in Duitsland de DRS.

Ondanks dat het reisbureau nergens bij aangesloten is, kan je echter bezwaar maken hiertegen. Je bent immers alleen accoord gegaan met de vlucht voor het originele (lage) tarief. Met de reis voor het hoge tarief ben je nooit accoord gegaan. Je kunt deze reis dus weigeren of het reisbureau er toe verplichten de extra kosten te vergoeden. U ben telefonisch accoord gegaan met de andere prijs. Voor dit tarief bent u een reisovereenkomst (lees koopovereenkomst) aangegaan met het reisbureau, nergens anders mee. Mocht het dan ooit tot een rechtzaak komen, heeft het reisbureau geen enkele kans. Ook een telefonische overeenkomst is rechtsgeldig.

Ik wens u in ieder geval veel succes.

Vmax-Idioot
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 sep 2007 18:07

Re: reservering vliegtuigstoel

Ongelezen bericht door Vmax-Idioot »

Ik ben in de reiswereld werkzaam.

Inderdaad, boek nooit een reis bij een reisbureau dat niet is aangesloten bij ANVR/SGR, of (in het geval van het reisbureau waar ik werk) in Duitsland de DRS.


van de ANVR site:

Algemene ANVR toelatingseisen en -criteria

De aanvrager:
• is deelnemer aan Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR).
• dient te goeder naam en faam bekend te staan, wat blijkt uit een recente (niet ouder dan 3 maanden) Verklaring Omtrent Gedrag van de aanvrager.
VOF of eenmanszaak: Verklaring Omtrent Gedrag voor Natuurlijke Personen.
Overige gevallen: Verklaring Omtrent Gedrag voor Rechtspersonen.
• - als startende onderneming, verstrekt ondernemingsplan incl. prognoses voor komende twee boekjaren. Deze worden door de vereniging beoordeeld. Aan de hand van het ondernemingsplan dient aannemelijk gemaakt te worden, dat aan de omzeteis van € 500.000 binnen twee boekjaren kan worden voldaan.
- als reisorganisator behaalt een jaaromzet van ten minste € 500.000
- als reisagent behaalt een jaaromzet van meer dan € 500.000 of realiseert ten minste 500 boekingen per jaar (aan te tonen d.m.v. een accountantsverklaring)



een jaaromzet van €500.000,- is voor een klein reisbureau niet gemakkelijk te halen hoor.....zelfs 500 boekingen is voor een starter met veel concurrentie in de nabije omgeving al lastig.....

ANVR lidmaatschap zegt NIETS over de kwaliteit van de aangeboden diensten........

Gesloten