LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] jaarafrekening eneco

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
tjoeris

jaarafrekening eneco

Ongelezen bericht door tjoeris »

hallo
kan iemand mij helpen ik heb volgens eneco dit jaar 13567 kWh verbruikt op de meters klopt het ook wel maar ik heb geen gekke dingen, wij zijn met zijn tweeen in een eengezinswoning en we zijn het nu aan het meten volgens de meters gebruiken we 31 kWh per 24 uur lijkt mij erg veel (geen wietplantage) maar we durfen de gok niet te nemen om hem te laten ijken voor 650 euro de meter is uit 1989 weet iemand hoe dat in zijn werking gaat want hij gaat naar een fabriek is dat wel eerlijk.
groeten youri

Ron58

Re: jaarafrekening eneco

Ongelezen bericht door Ron58 »

De kosten voor het ijken krijg je terug als de meter inderdaad niet in orde is. 650 euro lijkt me een hoog bedrag, ik heb de indruk dat ze aan de telefoon altijd gelijk maar het hoogste bedrag noemen om je af te schrikken en "braaf" het hoge verbruik te laten betalen.

In een eerder topic over dit onderwerp, maar dan bij Nuon, waren er drie mogelijkheden, een ijking aan huis, een ijking bij Nuon, een ijking bij TNO.
De ijking aan huis was het voordeligst, als de monteur een afwijking constateert gaat de meter alsnog mee voor exacte bepaling van de afwijking.

Of Eneco ook zo werkt weet ik niet.

Soms schijnt het ook wel eens door een defect apparaat in huis te komen, het opsporen hiervan kost wat moeite maar is niet onmogelijk, er zijn ook speciale verbruiksmeters in de handel, bij de Gamma of www.conrad.nl

Anouks

Re: jaarafrekening eneco

Ongelezen bericht door Anouks »

Een ijking hoef je niet van tevoren te betalen, maar wel achteraf als je meter dus stuk is. Een meterijking kost € 621,00 en wordt door NMI gedaan. (onafhankelijk).

Je kan bij Tempus ook een hoogverbruik advies aanvragen, zij meten dan heel je binneninstallatie na.

De kans dat je meter kapot is is minimaal, bovendien, als er een lek in de binneninstallatie zit, ben je na een meterijking nog net zo ver van huis, want dan heb je nog steeds bijna 12000 kWh verbruik per jaar.

HEt nummer van Tempus is 0900 - 1819. Een hoogverbruik advies wordt door ENECO altijd van tevoren aangeraden omdat uw meter waarschijnlijk niet stuk is (in 0,01% is een kapotte meter de oorzaak van een hoog verbruik).

Ik meen uit mijn hoofd dat een advies € 150,00 kost. Is dat niet zo, dan lieg ik met permissie... :oops:

Komt er daar nou niks uit, bel dan ENECO NetBeheer: 0900 - 1426 (€ 0,10 p.m.).

Succes!

Anouk

Gesloten