LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
MatthijsV

Eneco

Ongelezen bericht door MatthijsV »

Misschien wel een leuk verhaal om hier op te schrijven.

Een tijd geleden kwam de jaarafrekening van Eneco en hadden ze me in plaats van meterstand 6783 gas op 8783 afgerekend. Ik had het kennelijk slordig opgeschreven. Wel gewoon de rekening (van 1100 euro) betaald om problemen te voorkomen, en een brief gestuurd waarin ik vertelde dat het om een misverstand ging. Ben toen de week daarna opgebeld door Eneco om te zeggen dat ze een nieuwe jaarrekening zouden maken en mij het verschil terug betalen. 3 Weken later 1273 euro terug gekregen (1100 + het bedrag wat ik teveel had betaald dat jaar).

Dikke + dus voor Eneco qua service. Prijs schijnen ze niet zo goed in te zijn maarja :P

-Matthijs

rmoella

Re: Eneco

Ongelezen bericht door rmoella »

Mijn voorganger heeft iets meer geluk dan ik heb. Ik ben niet eens klant van eneco en neem dus mijn gas en elctriciteit bij een andere maatschappij af. Desondanks krijg ik ongespecificeerde facturen van eneco t.b.v. gas en electriciteit. Na telefoontjes (10 cnt/minuut), E-mails en bezoek aan hun balie krijg ik aanmaningen met dreiging dat ze de producten die ze niet leveren bij mij komen afsluiten.
Wie kan mij vertellen wat ik kan doen?

MatthijsV

Ongelezen bericht door MatthijsV »

ik zou een aangetekende brief sturen waarin je het uitlegt, en de kosten van de brief (7 euro ofzo) op hun verhalen..

Matthijs

sprokkel

Ongelezen bericht door sprokkel »

rmoella,
Wie kan mij vertellen wat ik kan doen?
Een klacht indienen bij de DTE en bij de geschillencommissie.
http://www.sgc.nl/

rmoella

Ongelezen bericht door rmoella »

Ik heb nu weer iets gehoord over vastrecht. Weet iemand hoeveel vastrecht een huishouden gemiddeld per maand dient te betalen?

flepp

Ongelezen bericht door flepp »

Ga naar de eneco site, producten en tarieven en je weet het
http://prive.eneco.nl/

Anouks

Ongelezen bericht door Anouks »

Sinds de liberalisering van de energiemarkt is de prijs van energie gesplitst in een zgn leveringsgedeelte (waar je dus vrij een leverancier voor kan kiezen) en een transportgedeelte. Het transportgedeelte wordt door je netbeheerder verzorgd en is regio-afhankelijk. Je kan hier dus niet voor kiezen. Je netbeheerder is eigenaar van de leidingen naar je meterkast. (dan heb je ook nog een meterbedrijf, maar dat is weer een ander verhaal). Je netbeheerder brengt je kosten in rekening voor het transporteren van jouw energie naar jouw huis.

Woon je dus in een regio waar Eneco je netbeheerder is, dan zal je aan Eneco moeten betalen. Woon je waar Nuon netbeheerder is, dan betaal je Nuon. Dan heb je ook nog Essent en Delta.

Voordat de slimmerikken zeggen: dat is bij mij niet zo: Je hebt ook nog nota-verlegging... Dan heeft je leverancier een overeenkomst gesloten met de netbeheerder en betaald je leverancier de transportkosten. (die ze dan weer op jou verhalen).

Wat betreft de kosten voor het schrijven van een brief: die gaat Eneco (conform een uitspraak van de Geschillencommissie) niet betalen. Ik raad je dat dus eigenlijk af.

De site waar je dit soort dingen na kunt lezen is:http://www.eneco.nl/vragen

Gesloten