LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] InternetplusbellenKPN

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
duizendpoot53

InternetplusbellenKPN

Ongelezen bericht door duizendpoot53 »

Graag wil ik als KPN-Agent bij Storingsdienst Vaste Net reageren.
Sinds enkele maanden hebben wij ook IPB geinstalleerd en alles werkt zonder problemen.Ook de helpdesk is heel behulpzaam 0800-0505. Anders door laten verbinden via Storingsdienst Vaste Net 0800-0407. Het scheelt natuurlijk dat ik door de opleiding bij KPN veel wist over aansluitingen en er bovenopzat! Ook wij bij SVN kregen veel klachten over IPB maar wij deden goed ons best om deze klanten tevreden door te verbinden. Overigens wil ik nog even vermelden dat ik als werknemer nog nooit zo'n goede organisatie heb meegemaakt als KPN, waar wij een topzware opleiding kregen,maar ook een goede opvang en begeleiding. De klant moest eens weten wat wij het zwaar hebben gehad tijdens de opleiding om de klant te mogen helpen, maar ik vond het top!

Niets dan lof, eerlijk waar. Sneu voor diegenen die het anders ervaren, maar praat er dan bij KPN over.dan kun je het samen oplossen!

Dorien Blankers.:lol:

skippy

Re: InternetplusbellenKPN

Ongelezen bericht door skippy »

hier heb ik niets meer aan toe te voegen,al is kpn wel slachtoffer van zijn eigen succes geworden met zoveel aanvragen voor internet plus bellen in korte tijd.dit had geen enkel bedrijf kunnen waarmaken. maar de meeste aanloopproblemen zijn nu wel opgelost.

mphd

Ongelezen bericht door mphd »

Beste ipb klanten...

als medewerker van de technische helpdesk voor internet plus bellen (surfen en bellen,slim)bergijp ik echt wel de ergenissen die ipb met zich meebrengt MAAAAAARRR:ipb is een nieuw product dat in de toekomst uitstkend gaat werken. Ook zijn er mensen die zich niet goed laten informeren (of het nu de klant of de monteur zijn schuld is maakt niet uit) daarom wat extra tips zodat u weet wat u moet doen ook als u het product al heeft aangeschaft....;

tip1: koop geen consumenten product als u een (klein) bedrijfje heeft
dit kan problemen geven met o.a.:faxen printapparaten of bijv. interne telefoonnetwerken. maar eigenlijk moet dit duidelijk zijn want het zegt niet voor niets consment!!!!!!

tip2:de eerste dagen belt u nog gewoon over de koperen lijn. kpn heeft ongeveer 10 dagen nodig om uw oude lijn over te zetten naar adsl. hiervoor zit de splitter (ja dat witte kastje waar 3 draadjes uitlopen) er tussen.... na dat u (wat ze met een mooi woord porteren noemen) omgezet bent mag u de splitter verwijderen omdat u geen pstn aansluiting meer heeft en de praktijk wijst uit dat die later voor problemen zorgen.

tip3:wij hebben een GRATIS NUMMER dat is 0800-0505 dus dat gelul over 20.000.000.000 euro aan telefoon rekeningen is onzin... en als je dan niet kan bellen omdat het modem raar doet dan heb je ook nog buren met een vaste telefoon...

tip4:wie goed doet goed ontmoet... Wij zijn ook mensen die u graag willen helpen maar ik zeg ook niet dat we heilig zijn maar met scheldkannonades over de telefoon helpen echt niet.... en tuurlijk snap ik dat het k*t is als je op een telefoontje wacht maar iedereen heeft tegenwoordig een mobiel en ja ik vind de keuzemenus en al die afdelingen ook geen pretje en mensen in de wacht zetten doe ik niet om een peuk te gaan roken maar om uw ja uw probleem op te lossen en voor mensen die na 4 maanden nog geen tel hebben sorry maar vergissen is menselijk en we doen er alles aan om u te helpen....

als er nog dingen vaag zijn of als je een goede reden hebt om je gal te spuwenschroom je niet maar geduld is ook een goede zaak en als je het echt niet meer weet trek de stekker eruit enrook een joint dan komt alles goed..;

success

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

@ mphd,..

Tip 1: er is ook ipb voor de zakelijke markt daar zullen ongetwijveld andere voorwaarden aan verbonden zijn.

Tip 2: wat een gelul je belt thuis atijd via een koperlijn ook al bel je via ipb die splitter is er voor bedoeld om de omzetting naar het digitalisering van je PSTN lijn.
En als je ipb aanvraagt icm een telefoonnummer (je hebt dus geen vaste aansluiting) hoeft je splitter er helemaal niet tussen te zitten.

tip 3: het 0800 nummer ka je ook mobiel bereiken maar wegvallen van een telefoonlijn die via het internet loopt zoals ipb kan dit voorkomen immers het gesprek loopt via het meest onbetrouwbaar netwerk nameljk het internet.

ericvos

Ongelezen bericht door ericvos »

We hebben nu sinds drie weken Internetplusbellen van KPN. Het internet werkt prima, maar de telefonie is dramatisch. Bij inkomend telefoonverkeer valt de lijn standaard op bijna 2 minuten weg, bij uitgaand telefoonverkeer valt de lijn standaard na bijna 15 minuten weg. Bij telefonisch contact met de storingsdienst (via 0800-0407) wordt simpelweg gezegd dat dit probleem bij veel meer klanten voorkomt en het een zeer ernstig probleem is wat naar verwachting niet op korte termijn zal zijn opgelost (qoute van medewerker:'wellicht is het ook niet op te lossen'). Daar bij de aanschaf duidelijk is aangegeven dat als ipb niet werkt alles wordt opgehaald en terugdraaid, is bij de klantenservice aangegeven hier graag gebruik van te maken (met name gelet op het "optimisme" bij de medewerkers). Dan komt het 'aan-het-lijntje-houden' truc om de hoek. 'De klacht ligt bij de technische dienst en zolang deze klacht niet is afgehandeld kan opzegging niet plaatsvinden, immers u bent een jaarcontract aangegaan'. De klacht zou binnen enkele dagen worden behandeld. Echter na ruim anderhalve week 'staat de klacht nog steeds open om in behandeling te worden genomen'.
KPN maak uw belofte waar! De klant is gegrond, de geleverde dienst is slecht, dan kan en mag KPN er toch niet over beslissen wanneer een abonnement wel of niet kan worden beeindigd! De klant bepaalt dit.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Queenfan schreef:
Tip 2: wat een ge... je belt thuis atijd via een koperlijn ook al bel je via ipb die splitter is er voor bedoeld om de omzetting naar het digitalisering van je PSTN lijn.
Deze zin is niet echt duidelijk. Die splitter doet niets anders dan de signalen op je telefoonlijn splitsen in een laagfrequent deel (spraak) en een hoogfrequent deel (ADSL). En als je telefoonlijn geporteerd is, heb je geen laagfrequent deel (spraak) meer op je lijn en kan de splitter dus ook verwijderd worden. Dit is ook beter, want de splitter heeft geen enkele functie meer!

Maar of Queenfan dit nu ook schreef .....

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

@ dirkie, dat bedoel ik ook, en hoe dan ook je belt via koper mphd omschreef het zo dat je na de omzetting niet meer belt via een koperlijn (geldt alleen voor ADSL, breedband is via coax maar dat ik ook weer koper :P )

MPHDA

Ongelezen bericht door MPHDA »

@ queenfan:

Wat mijn collega ongetwijfeld bedoelde met IPB voor mensen met een eigen bedrijf(je) is dat zij geen consumentencontract moeten afsluiten om vervolgens een speciale behandeling te eisen. Hoe lullig wij de (financiele) gevolgen als agent ook vinden, hun probleem is net zo belangrijk als een hoogbejaard stel dat zelden gebruik maakt van telefoon en internet. IPB Professional bestaat niet voor niets. Wil je als bedrijf behandeld worden, neem dan ook een zakelijk contract.

Bovendien wanneer de klant eerder voor het probleem gebeld heeft en dit probleem is niet opgelost maar in behandeling genomen, kunnen en mogen wij niet helpen. De 2e lijn heeft dit probleem overgenomen en werkt aan een oplossing. Klagen dat je geholpen dient te worden is dan ook zinloos, u wordt al geholpen, echt waar! echter is uw probleem zo complex dat het niet door de 1e lijn opgelost kan worden. De procedure is dat wij de klant niet mogen doorverbinden naar de 2e lijn zolang een ticket openstaat, er wordt immers contact opgenomen met de klant zodra er een oplossing voor het probleem is. Constant blijven bellen met een open ticket is dan ook zinloos, wij kunnen helaas niets voor u betekenen is al uit een eerder telefoongesprek gebleken. Bespaar uzelf de tijd en frustratie!

Wat betreft de splitter: Vrij snel na de aansluiting bel je al uit via VoIP, maar komen de inkomende gesprekken nog via de analoge lijn. De ene kabel v.d. splitter is voor de ADSL aansluiting, de andere voor de inkomende gesprekken. Na de omzetting is de hele telefonie via VoIP en kan de splitter er tussenuit. De enige reden dat dit allemaal zo lang duurt is omdat KPN het niet eerder mag omzetten van de overheid, in principe kan dit direct gebeuren.
Klachten over slechte service van KPN op dit gebied zijn dan ook ongegrond omdat slechts regels worden nageleefd. De helpdesk is graag bereid om iedereen, technisch of volledig a-technisch, te assisteren bij het verwijderen van deze splitter. Het is slechts een kwestie van 3 kabels ergens uit halen en 1 daarvan in de EB te stoppen..echt waar, een kind kan de was doen!! Ipv 5 minuten lang een gratis monteur te eisen, is het verstandiger even een minuutje te luisteren en een simpele handeling uit te voeren.
Ik zal heus niet beweren dat IPB een perfect, foutloos product is, en begrijp de frustratie en kwaadheid van de klanten echt wel! Maar het doel is voor zowel klant als agent hetzelfde, een oplossing voor het probleem!

Karr-3

Ongelezen bericht door Karr-3 »

KPN met al hun nep dochters is gewoon een grote flutonderneming. Dit geldt naar mijn mening nog meer voor de medewerkers van een dergelijk nep bedrijf. Elders kunnen ze blijkbaar niet aan de bak komen.

MPHDA

I rest my case, sommige mensen willen blijkbaar niet geholpen worden!

hharteman

Ongelezen bericht door hharteman »

Voordat je aan IPB begint is het beter je te realiseren hoe betrouwbaar een verbinding moet zijn.
Dit is namelijk ook een best effort service, al wordt er bij het afsluiten niet duidelijk genoeg over gedaan.
Het is gewoon niet 100% betrouwbaar.
Als je leven van de telefoonlijn afhangt zou ik hier niet aan beginnen.
Dat is echt niet alleen bij KPN zo, maar bij de meeste providers die VOIP/IPB aanbieden.
Voor huis/tuin en keukengebruik prima maar houdt rekening met uitval en soms niet bereikbaar zijn.
Eigenlijk is de techniek niet klaar, maar zie ik iedere dag verbeteringen.
Er wordt schijnbaar nog flink aan gesleuteld.
Uiteindelijk zal het allemaal wel goed komen.
Het valt me op dat de klachten iedere dag minder worden.

Just my 2 cents

Mickey D

Ongelezen bericht door Mickey D »

MPHDA schreef:
De procedure is dat wij de klant niet mogen doorverbinden naar de 2e lijn zolang een ticket openstaat, er wordt immers contact opgenomen met de klant zodra er een oplossing voor het probleem is. Constant blijven bellen met een open ticket is dan ook zinloos, wij kunnen helaas niets voor u betekenen is al uit een eerder telefoongesprek gebleken. Bespaar uzelf de tijd en frustratie!
Jammer, ik wacht al sinds november op terugbellen van die tweede lijn! En toch wel ongeduldig geworden en nog 's gebeld, en nog 's, en nog 's... Sorry hoor, maar wie verwacht er nou dat een klant zo ontzettend lang wacht met een probleem van een niet gewenste 'wisselgesprek-functie', een probleem dat alleen maar groeide totdat ik niet meer de inkomende lijn kon beantwoorden, maar een nieuwe buitenlijn kreeg. Het frustrerende was dat de derdee lijn klantenreacties belde om een oplossing aan te dragen... Nog maar weer eens gebeld naar de technische dienst, misschien dat iemand anders een andere oplossing had of zo. Nou inderdaad: ik moest een of andere code intoetsen, iets dat leek op *47#bellen of zo en het probleem was weg. Inderdaad, dat was de oplossing, maar tot aan dat gesprek werd ik voor gek uitgemaakt, wisselgesprek kan helemaal niet bij IPB, of het zou worden opgelost, maar nog 'even' geduld.
Mijn probleem is de week daarna opgelost, ondanks verschillende openstaande tickets werd mijn abonnement kosteloos beëindigd! De KPN heeft ook dit niet probleemloos kunnen doen, maar uiteindelijk ben ik er wel van verlost.
I rest my case, sommige mensen willen blijkbaar niet geholpen worden!
Ik wel toen, graag zelfs, maar er was geen doorkomen aan en als je iemand aan de lijn kreeg wist die ook geen oplossing, terwijl het achteraf zo simpel was en volgens degene die met die oplossing kwam, was dat ook al heel lang bekend via de interne support pagina's, maar blijkbaar hoeft niet iedereen die te lezen of zo. De klant wacht maar geduldig af tot 'wij' eens zin hebben iets te gaan doen...

MPHDA

@mickeyD

Met het ticketsysteem gaat geregeld iets fout, helemaal mee eens.
Hierom adviseer ik klanten dan ook altijd, indien ze nog niet teruggebeld zijn, om na een aantal dagen terug te bellen om de status van het ticket na te laten kijken. Dit kan altijd voor de klant gedaan worden. Ik doelde hiermee op het feit dat het geen zin heeft om direct een oplossing voor het probleem te verlangen terwijl er een ticket openstaat. Er wordt aan het probleem gewerkt, de 1e lijn kan echt niets meer voor de klant doen. Ondanks vele malen dezelfde boodschap wil dit er bij sommige mensen niet in. Nogmaals, ik begrijp de frustratie echt wel, maar telkens tegen dezelfde muur aanlopen, vergroot deze frustratie alleen maar lijkt me, dus bespaar je de tijd en moeite.

Wat betreft het wisselgesprek heb je helemaal gelijk, dit kan door een eenvoudige handeling. Ik moet ook direct toegeven dat niet iedereen hiervan op de hoogte is omdat het niet in de gebruikte applicaties en de cockpit is opgenomen en inderdaad niet iedereen de interne meldingen en berichten bijhoudt (ondanks dat ik dit bericht dan ook gemist moet hebben). Voor zover ik dit kan beoordelen had hier ook nooit een ticket voor aangemaakt moeten/mogen worden.

Ik zal de laatste zijn die beweert dat de service vlekkeloos verloopt, uitzonderingen en missers zijn onvermijdelijk, helaas. Het enige wat ik probeerde over te brengen met het vorige bericht is het feit dat de IPB helpdesk, althans het overgrote deel daarvan, er alles aan doet om het probleem op te lossen. Soms lukt dit spijtig genoeg niet waarna het probleem overgedragen wordt aan een, meer technisch onderlegde, afdeling. Ik schrijf dit ook niet omdat ik niets beters te doen heb, maar omdat ik klanten probeer te HELPEN! Als je dan het bericht van karr3 (en vele telefonische reacties zijn vergelijkbaar) leest, kan ik niets anders dan de conclusie trekken dat sommige mensen inderdaad niet geholpen wensen te worden. Als je een winkel binnenstapt en vervolgens eerst de winkel en daarna het personeel afzeikt omdat het aangekochte product niet naar behoren werkt, verwacht je dan ook om fatsoenlijk geholpen te worden? Ik snap ook wel dat telefoon en internet onmisbaar zijn en dat hierom de frustratie een stuk groter is, maar bel alleen naar een helpdesk als je ook echt geholpen wenst te worden.

Mickey D

Hierom adviseer ik klanten dan ook altijd, indien ze nog niet teruggebeld zijn, om na een aantal dagen terug te bellen om de status van het ticket na te laten kijken. Dit kan altijd voor de klant gedaan worden.
Ach, ik zie wel aan welke kant van de lijn jij zit... Deze tip heb ik ook een aantal keer gekregen, helaas kon ik er nooit het ticketnummer bij krijgen. En als ik dan terugbelde om te informeren, kreeg ik negen van de tien keer iemand aan de lijn die zonder iets na te kijken me direct wist te vertellen dat het dan wel langer zou gaan duren als ik nog niet was gebeld. Vriendelijk behandeld worden was er vaker niet dan wel bij, hoor! Dus die tip informeer na een paar dagen kunnen jouw klanten ook maar beter met een flinke korrel zout nemen, ook om zich de teleurstelling te besparen die de houding van je collega's hun oplevert. Er wordt toch niet sneller gebeld.
Ook over de oplossingsbereidheid was ik lang niet altijd tevreden: 'gesprek verbroken? dan bel je toch gewoon nog een keer?' Dat je op die manier nooit door de wachttijden van diezelfde servicelijnen kon komen en van ellende maar mobiel moest gaan bellentegen de bijbehorende kosten, het was allemaal aanstellerij om dat als probleem aan te geven, ze hadden wel wat beters te doen...
Vaker niet teruggebeld dan wel... Lijkt meer regel dan uitzondering. Had VEEL problemen en er hebben dus ook wel meerdere tickets tegelijk gelopen. Als je dan een keer teruggebeld wordt, mag je ook niet gelijk naar die andere problemen vragen, daar bellen ze niet voor, wacht maar rustig af.
Ik zal de laatste zijn die beweert dat de service vlekkeloos verloopt, uitzonderingen en missers zijn onvermijdelijk, helaas.
Als het alleen uitzonderingen en missers zijn, dan heb ik meer dan mijn portie gehad! Ook heel veel mensen die nog wel een paar lesjes communicatie zouden kunnen gebruiken, of die zich nog moesten leren verplaatsen in de ellende van de klant. Jij zegt in je bericht het wel te begrijpen, ben benieuwd wat de klant daarvan merkt in je gesprekken. Ze zijn er wel hoor, de medewerkers die mij op zijn minst het gevoel gaven er goed mee bezig te zijn. Maar dan ben je er als klant nog lang niet: meestal moet een andere afdeling ermee verder, en daar hebben die goeie callcenter medewerkers dan weer geen invloed op, dus als klant heb je hoop gekregen door het goede gesprek, maar die hoop wordt alleen maar meer wanhoop als blijkt dat dat ook weer op niets uitloopt.
En wat de eerste lijn nog altijd wel kan doen is de klant erop wijzen dat ze ook het contract kunnen ontbinden omdat de KPN veel te lang doet over het bieden van een oplossing. Het retentieteam heeft mij ook wel aangegeven dat mijn probleem TE GROOT was om te mogen annuleren, maar met die opmerking heb ik geen genoegen genomen. Uiteindelijk is ook alles met openstaande tickets opgeheven. Als eerste-lijn helpdesk kun je het gesprek met dat retentieteam beginnen en daar uitleggen dat het probleem al te lang bestaat, dat is ook klanten helpen! Die hulp heb ik gemist, heb uiteindelijk rechtstreeks via Klantenreacties opgezegd, maar daar is het probleem weer de telefoniste die alleen maar naar de eerste lijn kan doorverbinden, in plaats van de derdelijns medewerker naar wie je bij naam vraagt. En dan moet ik weer, heel gefrustreerd inmiddels, gaan uitleggen wie ik wil spreken en waarom, en dan maar vragen naar een oplossing van die eerste lijn, ik zal tenslotte niet voor niets zijn doorverbonden....?

MaffeDarkie

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

Begin bijna te denken dat KPN's afdeling PR hier aan het werk is om alles goed te praten. Terugdenkend aan uitzendingen binnen Radar en Kassa weet ik hoe de vork in de steel zit.

Jammergenoeg weet ik overigens ook dat KPN lang niet alle problemen opgelost heeft en kom ik dagelijks her en der nog discussies en reacties tegen van mensen die sinds Oktober/Nobember 2006 geen verbinding hebben.

Bovenstaande bericht(en) kan men dus beter met een korreltje zout nemen. In de reclames van de omroepen wordt vrijwel het zelfde vermeld, en helaas... er zijn nog steeds consumenten die zich bij KPN aanmelden en hierna tot slachtoffer van KPN gebombardeerd kunnen worden.

Karr-3

Ongelezen bericht door Karr-3 »

KPN en aanhang zijn gewoon misselijkmakende bedrijven. Datzelfde geldt nog meer voor hun pr-medewerkers die hier op dit forum aanwezig zijn. Op de een of andere manier staan die lui zover van de werkelijkheid af dat ze hun eigen onzin ook nog voor waar aannemen ook nog, wat volgens mij nog niet eens opzet is.

Ik heb er echter mijn nek van vol. Het liefst zou ik alles de deur uit doen wat ook maar enigzins met KPN te maken. Dat laatste gaat volgens mij ook niet meer lang duren.

Mickey D

Inderdaad, vrijwel altijd ellende...
MPHDA, wil je een voorbeeldje van hoe de helpdesk te werk gaat? In dit geval de factuurservice over een beloofde terugbetaling, die maar niet kwam. Al op 14-05 was dit afgrond volgens je collega's en ik was er nog tevreden over ook, dat stond erbij! Nu kan ik me het gesprek m.b.t. deze KPN belofte nog goed herinneren, en ik was absoluut niet tevreden: men wilde een bedrag naar mij overmaken dat ik op dat moment zo ongeveer van de KPN tegoed had, maar een eind maken aan de onterechte facturering, nee dat was niet mogelijk. Daar stond een ticket (ja zo'n beroemde!) over open en ik moest afwachten tot dat beahndeld was, ik zou gebeld worden. Dit is tot op de dag van vandaag nog niet gebeurd en als ik bel om navraag te doen wordt mij verteld dat ik gewoon moet afwachten. Al op 1 mei is er een escalatie hierover aangemaakt, die gelijk behandeld zou worden, maar eind mei ben je te ongeduldig als je eens gaat informeren.
donderdagavond toch nog maar eens gebeld waar dat geld van 14-05 bleef, en een reactienummer gekregen dat de KPN tot nu toe zorgvuldig geheim had gehouden voor me. Er stond genoteerd dat ik het geld had ontvangen en als ik dat dan niet gezien had, daar kon de KPN niets aan doen. Er kon dankzij hard aandringen van mij een terugbelafspraak gemaakt worden voor over 3 weken. Maar als ik het zo nodig toch eerder wilde navragen moest ik maar naar een nummer in Eindhoven bellen. Gelijk geprobeerd te bellen, maar het nummer bleek niet te bestaan...
Nog maar eens naar de factuurservice bellen, misschien had ik het verkeerd genoteerd. Toen kreeg ik iemand aan de lijn die wel even voor me wilde kijken hoe het kon dat het geld niet op mijn rekening was gekomen. We waren er samen snel uit: het is niet naar mijn rekeningnummer gegaan, maar een rekeningnummer waarbij het eerste cijfer ontbrak. Ik kreeg dit keer een ander nummer in Eindhoven, en eentje in Rotterdam, maar die in Eindhoven moest ik hebben. De volgende dag, het was inmiddels laat, gebeld, maar daar werd direct gezegd dat ik naar het andere nummer moest bellen. En daar hadden ze maar 1 advies voor me: raad je het al? Ik moet de factuurservice bellen, want alleen die kunnen uitzoeken wat er met dat geld gebeurd is! Dat dat al bekend is, het is immers naar 'bijna mijn bankrekeningnummer' overgemaakt, deed er niets toe, alleen de factuurservice kan helpen. Ik sputter flink tegen tegen dit van het kastje naar de muur en terug verhaal, maar word zonder verdere omhaal doorgeschakeld naar de factuurservice. Daar word ik weer naar die 2 nummers verwezen, en vandaar weer terug. Nu bij de factuurservice, inmiddels flink wanhopig en ongeduldig vanwege het niet serieus genomen worden, krijg ik gelukkig iemand aan de telefoon die ondanks mijn inmiddels niet meer zo vriendelijke houding, bereid is haar best te doen voor me. Waar ik donderdagavond een terugbelafspraak kon krijgen voor over 3 weken, kan ik nu de komende week gebeld worden.
Maar zoals ik al eerder schreef, de KPN maakt meer terugbelafspraken dan zij nakomen, dus ik ben nog steeds heel benieuwd of en wanneer dit afgehandeld zal zijn...
Karr, ik heb de KPN al de deur uit gedaan, heb alleen nog een budgetlijn van ze. Daarnaast heb ik UPC tv en Tiscali ADSL en telefonie. Ik werd gisteren gebeld door de UPC, die graag internet/telefonie aan me wilde slijten, maar niet tegen de prijs die ik u betaal opkon. De callcenter medewerker viel merkbaar van zijn stoel toen ik de prijzen noemde. Dat KON echt niet, ik moest me vergissen. Ik zou hem bijna een kopie van de nota opsturen.... En vrijwel geen storingen: 1x heeft de telefonie eruit gelegen, maar al tijdens het telefoontje erover was dat opgelost. Ook bij het aansluiten geen enkel probleem gehad. Da's wat anders als bij de KPN: het lijkt te hebben geholpen, maar zodra je de computer een keer opnieuw opstart, is alles weer weg. En toen dat probleem na een paar avonden aan de telefoon met MPHDA en zijn collega's, opgelost was, bleef het aan de gang met verbroken gesprekken, geen kiestoon, wegvallend internet, niet verstaanbaar slechte geluidskwaliteit (bijgeluiden en/of echo's) en noem maar op! Toegegeven, ook bij KPN had ik wel eens een uurtje of zelfs een dag dat ik geen probleempje merkte, maar ik durfde er nooit op te vertrouwen. Uiteindelijk hebben ze me daardoor zelfs gehouden als klant: ik kan helemaal over naar Tiscali, maar dan moet ik weer altijd over het modem bellen, en wat als dat ook gaat storen? Ik heb nu in dat geval dus de uitwijk naar de budgetlijn, maar rijk zal de KPN niet worden aan me, zoals gezegd nog maar 1x storing, en toen niet hoeven bellen, behalve kort naar de helpdesk van Tiscali!

teleurgesteld1

Ongelezen bericht door teleurgesteld1 »

ik wil toch nog even reageren op dit onderwerp.
er werd op tv beloofd dat er 300 nieuwe medewerrkers werden opgeleid om de problemen en de wachtijden sneller te kunnen oplossen.''dit is ook gebeurd alleen na 3 maanden mochten al die mensen weer opzouten.

eerst een training van ruim 2 weken dan mag je gaan bellen om de mensen te helpen, zijn de wachtrijen bijna weg mag je weggaan. want kpn denkt de problemen te hebben opgelost en het zonder die 300 mensen weer aan te kunnen.

gewoon valse beloftes zijn het om de klanten en de tv programma's stil te houden.

ook ik heb gewerkt op de MPHDA

MPHDA

@ teleurgesteld1:

Yep, heb de verhalen inderdaad gehoord en de nodige collega's zien vertrekken. Laten we het erop houden dat dit in sommige gevallen niet heel netjes gebeurd is. Zal het hierbij laten aangezien ik mijn baan wel nog heb en in ieder geval de PR afdeling schijnt mee te kijken ;)

't ga je goed en succes met je volgende baan en je muziek (of heb ik nu een heel andere ex-collega voor me?)

miep2

Ongelezen bericht door miep2 »

Ik wil mijn verhaal toch ook even kwijt. Ik kwam er ruim 3 weken geleden achter dat wij af en toe niet gebeld konden worden, maar zelf bellen ging goed. Dus de Helpdesk gebeld en ja dit was vreemd en lastig want soms ging het prima dan weer niet. Maar goed er werd hard aan gewerkt en ik moet eerlijk toegeven, de mensen van de eerste lijn zijn erg aardig en behulpzaam. Goede training denk ik nu en had dat geld uitgegeven aan deugdelijk materiaal. ¨Mevrouw wees gerust we werken ook op zaterdag en het gaat echt geen weken duren¨. Ik ben nl hoogzwanger en aan bed gekluisterd. Dus de telefoon is erg prettig en ja ik heb een mobiel (prepaid), maar het geld groeit niet op mijn rug. ¨U zult gewoon moeten wachten mevrouw, het zit in de grond en ze zijn er hard mee bezig¨. Ja maar wij konden gewoon bellen en zo´n 3 dagen na mijn eerste telefoontje vertelden jullie mij dat jullie het gevonden hadden een kwestie van een harde reset ´s nachts en alles zou weer werken. Nou super, eerst konden wij af en toe niet gebeld worden en na jullie geweldige reparatie kunnen wij nu ook niet meer bellen. Sindsdien zijn jullie in een keer ook niet meer zo behulpzaam en aardig of liever gezegd er gebeurt in onze ogen helemaal niks meer. Dus MPHDA geef hier dan maar eens een reactie op.

Gesloten