LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Selektvracht
Re: Selektvracht
Bedankt! Via de klantenservice hebben ze wel kunnen bereiken!
Re: Selektvracht
Ook ik ben echt niet onder de indruk van Selektvracht.
De klantenservice in Rotterdam is gewoon onbeschoft.
In Utrecht werd ik wel netjes geholpen.
Echter krijg ik de indruk , dat ze daar in Rdam nooit op de vingers worden getikt.
Ik zit ook op een pakje uit Duitsland te wachten.
Selektrvracht heeft als bezorgtijden : tussen 10:00 en 17:00
Enfin, dan ga je dus voor die tijd ( zeker op zaterdag )
rustig douchen)
Kom je om 10:30 beneden met de hond, wat blijkt?
ligt er een briefje , waren ze gewoon om 09:40 ofzo geweest
Dat is nog niet zo heel erg, maar het erge is:
ze komen dan nu pas weer dinsdag... tussen 10:00 en 17:00
Ik heb al diverse keren gebeld om te zeggen, dat het pakket bij buren mag worden afgegeven. Dat doen ze dus ook niet.
Ook heb ik dan steeds briefjes op mijn deur , maar ook dat werkt niet.
gevolg: ik moet nu wachten tot dinsdag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
een hele slechte service van selektvracht.
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 10 jun 2006 20:21
Re: Selektvracht
Als U bekend met de bezorgtijden weet U ook dat ze op Zaterdag van 0900-1300 hanteren....
Re: Selektvracht
dat zou heel goed kunnen wat U zegt.
Helaas heb ik het ook door de week veel meegemaakt , dat ze dus altijd voor 10 uur komen
Dus mijn klacht is heel breed.
Helaas heb ik het ook door de week veel meegemaakt , dat ze dus altijd voor 10 uur komen
Dus mijn klacht is heel breed.
Re: Selektvracht
Ik woon in Amsterdam en bij ons is al diverse keren de post gewoon in de opgang naar het huis gegooid. De opgang is een openbare ruimte waar iedereen kan komen. Ik heb dit ook al diverse keren bij Selektvracht gemeld, maar vandaag vond ik de post weer op straat.
Re: Selektvracht
ik koop sowieso al niet meer bij winkels die via selektvracht willen bezorgen. Mijn postcode en adres blijken voor selektvracht niet te vinden waardoor pakketjes onbestelbaar retour gingen....
Re: Selektvracht
Ik wil als eerste zeggen dat selektvracht helemaal niet zo verkeerd is. Ikzelf heb jaren als bezorger gewerkt bij deze firma.
Aan de klachten die ik op dit forum lees is best wel wat te doen.
*Als je een klacht hebt neem dan contact op met de
klantenservice in Utrecht. Op deze manier komt er altijd een navraag
bij desbetreffende bezorger te liggen. Als je naar het depot belt
wordt de bezorger er wel op aangesproken maar er gebeurt daarna
weinig.
*De bezorgtijden van Selektvracht zijn: Dinsdag tot en met Vrijdag
van 12.00 tot 18.00 en zaterdag van 9.00 tot 13.00.
Avondbezorging is van 18.00 tot 21.00
*Komt een bezorger buiten deze tijden en je bent afwezig en er ligt
een kaartje in de brievenbus, melden bij de klantenservice.
*Ligt er een pakje bij de voordeur/achterdeur of waar dan ook wat je
niet wilt, melden bij de klantenservice.
Over het algemeen zijn het toch wel dezelfde bezorgers die het niet zo nauw nemen met de regels. Iedere keer als er een klacht binnenkomt bij een bezorger dan krijgt deze een aantekening. Bij meerdere aantekeningen wordt het contract van deze bezorger niet meer verlengd
en kan hij/zij een ander baantje zoeken.
Selektvracht is de laatste tijd erg gefocust op een goede kwaliteit van bezorging. het bezorgen bij de buren is een ander verhaal. Hier staat Selektvracht helemaal buiten en volgt alleen de "bevelen" van de afzender op. Wil je niet dat er bij de buren bezorgd wordt dan moet je dit inderdaad zelf doorgeven bij de afzender. Er zijn afzenders die zowiezo niet willen dat er bij de buren bezorgd wordt, zoals erotische postorderbedrijven. Voor bezorging bij de buren geldt echter wel, een deur naar links-een deur naar rechts. Daar blijft het bij. Als je je pakket aan het einde van de straat op moet halen kun je ook weer klagen.
Hoe meer klachten er binnenkomen des te beter wordt de bezorgkwaliteit. Dit is de enige manier om de rotte appels eruit te halen.
Als er meer meldingen op een depot binnenkomen dan gaat de kwaliteit van dit depot er ook op achteruit. Hoe lager de kwaliteit van het depot des te lager is de vergoeding aan de depothouder. En dan..... zal de depothouder er ook op toezien dat zijn bezorgers zich aan de regels houden.
Tenslotte wil ik nog even melden dat ook TNT pakjes bij de buren bezorgt, pakjes voor of achter de woning neerzet en handtekeningen vervalst. Dit was vorige week nog bij Kassa en heb ik zelf vorig jaar nog aan de hand gehad.
Dus...mocht je ontevreden zijn over de bezorging....
ALTIJD KLANTENSERVICE BELLEN. Alleen dit helpt.
[/b]
Aan de klachten die ik op dit forum lees is best wel wat te doen.
*Als je een klacht hebt neem dan contact op met de
klantenservice in Utrecht. Op deze manier komt er altijd een navraag
bij desbetreffende bezorger te liggen. Als je naar het depot belt
wordt de bezorger er wel op aangesproken maar er gebeurt daarna
weinig.
*De bezorgtijden van Selektvracht zijn: Dinsdag tot en met Vrijdag
van 12.00 tot 18.00 en zaterdag van 9.00 tot 13.00.
Avondbezorging is van 18.00 tot 21.00
*Komt een bezorger buiten deze tijden en je bent afwezig en er ligt
een kaartje in de brievenbus, melden bij de klantenservice.
*Ligt er een pakje bij de voordeur/achterdeur of waar dan ook wat je
niet wilt, melden bij de klantenservice.
Over het algemeen zijn het toch wel dezelfde bezorgers die het niet zo nauw nemen met de regels. Iedere keer als er een klacht binnenkomt bij een bezorger dan krijgt deze een aantekening. Bij meerdere aantekeningen wordt het contract van deze bezorger niet meer verlengd
en kan hij/zij een ander baantje zoeken.
Selektvracht is de laatste tijd erg gefocust op een goede kwaliteit van bezorging. het bezorgen bij de buren is een ander verhaal. Hier staat Selektvracht helemaal buiten en volgt alleen de "bevelen" van de afzender op. Wil je niet dat er bij de buren bezorgd wordt dan moet je dit inderdaad zelf doorgeven bij de afzender. Er zijn afzenders die zowiezo niet willen dat er bij de buren bezorgd wordt, zoals erotische postorderbedrijven. Voor bezorging bij de buren geldt echter wel, een deur naar links-een deur naar rechts. Daar blijft het bij. Als je je pakket aan het einde van de straat op moet halen kun je ook weer klagen.
Hoe meer klachten er binnenkomen des te beter wordt de bezorgkwaliteit. Dit is de enige manier om de rotte appels eruit te halen.
Als er meer meldingen op een depot binnenkomen dan gaat de kwaliteit van dit depot er ook op achteruit. Hoe lager de kwaliteit van het depot des te lager is de vergoeding aan de depothouder. En dan..... zal de depothouder er ook op toezien dat zijn bezorgers zich aan de regels houden.
Tenslotte wil ik nog even melden dat ook TNT pakjes bij de buren bezorgt, pakjes voor of achter de woning neerzet en handtekeningen vervalst. Dit was vorige week nog bij Kassa en heb ik zelf vorig jaar nog aan de hand gehad.
Dus...mocht je ontevreden zijn over de bezorging....
ALTIJD KLANTENSERVICE BELLEN. Alleen dit helpt.
[/b]
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 24 okt 2007 22:51
Re: Selektvracht
Ook ik ben slachtoffer van de reeds uitputtend beschreven ellende rond Selektvracht...
Ik wacht al een viertal weken op drie pakketjes van Selektvracht; de laatste was van Wehkamp, en bevat twee (!!) T-shirts, die makkelijk door de brievenbus kunnen. Ik heb echter niets ontvangen, niets is bij buren afgeleverd, geen bericht in de brievenbus, en de laatse zending is zonder enig bericht RETOUR gezonden!!!
Ik heb braaf gebeld met 'de leverancier', Wehkamp.nl, die aanboden er een 'avondzending' van te maken. Vanavond was ik van 18.00 tot 21.00 thuis om de bestelling in ontvangst te nemen, maar de bel is niet gegaan en er ligt geen bericht in de brievenbus. Ik verzond gister de volgende mail naar Selektvracht:
'Geachte heer, mevrouw, Een drietal pakketjes zijn hier afgelopen vier weken niet bezorgd, en dat zonder enig bericht in de brievenbus of aflevering bij buren. Een van de drie, van Wehkamp, is zonder bericht in de bus en zonder bij buren te zijn afgeleverd, onverwijld retour gezonden. Graag verneem ik of de eerste twee zendingen zich wellicht in uw depot bevinden.'
Hierop ontving ik het volgende bericht:
'Ik zie voor vandaag van de Wehkamp voor u staan!
Met vriendelijke groeten,
SELEKTVRACHT B.V.'
Natuurlijk werd mijn retour gezonden zending vandaag opnieuw aangeboden, dus dit is geen verrassing. Nog los van het ondermaatse taalgebruik is het resultaat dus echter wederom 0. Mijn eerste twee pakketjes, die een waarde vertegenwoordigen van meer dan 80 euro, zijn in rook opgegaan! Ik mag god bidden dat ze niet in het depot van Selektvracht in Utrecht liggen, want dan begint het pas echt. Typt u slechts 'Selektvracht' in op Google en u wordt bedolven onder klachten en narigheid.
Ik wacht al een viertal weken op drie pakketjes van Selektvracht; de laatste was van Wehkamp, en bevat twee (!!) T-shirts, die makkelijk door de brievenbus kunnen. Ik heb echter niets ontvangen, niets is bij buren afgeleverd, geen bericht in de brievenbus, en de laatse zending is zonder enig bericht RETOUR gezonden!!!
Ik heb braaf gebeld met 'de leverancier', Wehkamp.nl, die aanboden er een 'avondzending' van te maken. Vanavond was ik van 18.00 tot 21.00 thuis om de bestelling in ontvangst te nemen, maar de bel is niet gegaan en er ligt geen bericht in de brievenbus. Ik verzond gister de volgende mail naar Selektvracht:
'Geachte heer, mevrouw, Een drietal pakketjes zijn hier afgelopen vier weken niet bezorgd, en dat zonder enig bericht in de brievenbus of aflevering bij buren. Een van de drie, van Wehkamp, is zonder bericht in de bus en zonder bij buren te zijn afgeleverd, onverwijld retour gezonden. Graag verneem ik of de eerste twee zendingen zich wellicht in uw depot bevinden.'
Hierop ontving ik het volgende bericht:
'Ik zie voor vandaag van de Wehkamp voor u staan!
Met vriendelijke groeten,
SELEKTVRACHT B.V.'
Natuurlijk werd mijn retour gezonden zending vandaag opnieuw aangeboden, dus dit is geen verrassing. Nog los van het ondermaatse taalgebruik is het resultaat dus echter wederom 0. Mijn eerste twee pakketjes, die een waarde vertegenwoordigen van meer dan 80 euro, zijn in rook opgegaan! Ik mag god bidden dat ze niet in het depot van Selektvracht in Utrecht liggen, want dan begint het pas echt. Typt u slechts 'Selektvracht' in op Google en u wordt bedolven onder klachten en narigheid.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 29 dec 2007 11:57
Re: Selektvracht
Ook ik wilde nog even mijn frustratie over de slechte service van SelektVracht kwijt. Mijn werkgever had via een bedrijf uit Limburg kerstpakketten besteld. Deze kerstpakketten hadden uiteraard voor de kerst bij het personeel bezorgd moeten worden maar ik en velle collega's van mij wachten er nog steeds op! Daarnaast zijn de openingstijden van het sorteercentrum van SelektVracht ronduit SLECHT te noemen. Het sorteercentrum is open van dinsdag tot en met vrijdag; in de ochtend en in de middag (in de middagpauze is er kennelijk geen personeel aanwezig?). Hoe moet dit dan als je zelf aan het werk bent; moet je ook nog eens een ochtend vrij nemen om een pakketje bij SlechtVracht op te halen. Nou dat belooft nog wat met die liberalisering van de postmarkt...
-
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47
Re: Selektvracht
Het is bekend dar selektvracht maar 2X oer week bezorgt. Ij jreeg eem pakket uit Duitsland dat er 5 dagen over deed. dat is relatief nog snel. Bezorging bij mij om 19.30 uur 's avonds!!!!
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 29 dec 2007 00:11
Re: Selektvracht
Ik ben deze week dankzij selektvracht een pakketje ter waarde van driehonderd euro kwijtgeraakt.Niet aangebeld, bezorgd een fiks aantal nummers verder (van 117 naar 97).Wel een kaartje in de bus dus met het nummer, de voor mij onbekende bewoonster heeft niets ontvangen.
Daar sta je dan voor jan met de korte achternaam.Ik krijg per jaar meer dan vijftig pakketjes vanuit diverse landen en heb dit nog nooit meegemaakt.
Ik had er op kunnen wachten want ik had al eerder klachten (niet aanbellen, ver uit de richting bezorgen, weken te laat, etc.) maar dit slaat alles.Voorlopig niks meer uit engeland voor mij mits met UPS oid.
Verdomme wat ze niet eens beseffen dat het meer aanricht dan financiele schade alleen.Leuk vooral dat je weet dat zo'n joker dan doodleuk weer voor je langs kan komen voor iets anders (als hij al komt) terwijl hij van je heeft lopen stelen.Dat geld zal me uiteindelijk verder een zorg zijn.
Graag eindelijk eens een grondig onderzoek naar dit soort praktijken alstublieft!.
Daar sta je dan voor jan met de korte achternaam.Ik krijg per jaar meer dan vijftig pakketjes vanuit diverse landen en heb dit nog nooit meegemaakt.
Ik had er op kunnen wachten want ik had al eerder klachten (niet aanbellen, ver uit de richting bezorgen, weken te laat, etc.) maar dit slaat alles.Voorlopig niks meer uit engeland voor mij mits met UPS oid.
Verdomme wat ze niet eens beseffen dat het meer aanricht dan financiele schade alleen.Leuk vooral dat je weet dat zo'n joker dan doodleuk weer voor je langs kan komen voor iets anders (als hij al komt) terwijl hij van je heeft lopen stelen.Dat geld zal me uiteindelijk verder een zorg zijn.
Graag eindelijk eens een grondig onderzoek naar dit soort praktijken alstublieft!.
Re: Selektvracht
Aan Selekt Vracht heb ik helemaal niets. Ze gooien papiertjes in de bus en kiezen zelf een aflevertijd waarop ze terugkomen. Ik heb meermalen meegemaakt dat ze alsnog buiten die aflevertijd zijn langsgeweest. dan vind ik weer een nieuw briefje in de bus.
er staat een nummer op in Diemen, waar ik naar zou kunnen bellen als de aflevertijd niet uitkomt. Ik zou zeggen: probeer het eens, er wordt NOOIT aangenomen.
Ook zijn er pakketten bij buren bezorgd, terwijl de buren bij hoog en laag beweren nooit iets aangenomen te hebben. Tja...
Ik vind het een waardeloos systeem, dat je pakketten krijgt aangeboden als particulier, waarbij je niet kan beslissen wanneer je geleverd krijgt. De koerier rijdt gewoon 3x voor niets en ik heb nog steeds niet wat ik hebben wil. Ik wil mijn pakket gewoon ergens kunnen afhalen, maar dan kan niet bij Selekt Vracht. kortom: service is waardeloos.
er staat een nummer op in Diemen, waar ik naar zou kunnen bellen als de aflevertijd niet uitkomt. Ik zou zeggen: probeer het eens, er wordt NOOIT aangenomen.
Ook zijn er pakketten bij buren bezorgd, terwijl de buren bij hoog en laag beweren nooit iets aangenomen te hebben. Tja...
Ik vind het een waardeloos systeem, dat je pakketten krijgt aangeboden als particulier, waarbij je niet kan beslissen wanneer je geleverd krijgt. De koerier rijdt gewoon 3x voor niets en ik heb nog steeds niet wat ik hebben wil. Ik wil mijn pakket gewoon ergens kunnen afhalen, maar dan kan niet bij Selekt Vracht. kortom: service is waardeloos.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 08 jan 2008 09:18
Re: Selektvracht
Ik verstuur en ontvang dagelijks veel pakjes. Hierbij maak ik gebruik van verschillende vervoerders o.a. Selektvracht. Mijn ervaring met Selektvracht is goed. Omdat de koeriers vaak zelf in de wijk wonen, kennen ze kennen de geadresseerden en maken onderling afspraken over de aflevering van hun pakketje.
TNT is daarin tegen een stuk minder flexibel en bij problemen lastig te bereiken. Bij vragen over een Selektvracht pakje bel ik gewoon naar Selektvracht klantenservice en zij lossen het tot nu toe altijd netjes voor me op..
TNT is daarin tegen een stuk minder flexibel en bij problemen lastig te bereiken. Bij vragen over een Selektvracht pakje bel ik gewoon naar Selektvracht klantenservice en zij lossen het tot nu toe altijd netjes voor me op..
Re: Selektvracht
Had ik zowaar de hoop dat selektvracht dit jaar goede voornemens had maar nee hoor. Het is weer zover. Vanmorgen om 9.00 uur is selektvracht aan de deur geweest, vervolgens ligt er een briefje dat ze maandag overdag weer terug komen (ik werk dan ook zoals velen) terwijl ik al zoveel keren gebeld heb dat ik het 's avonds bezorgd wil hebben. Ik bestel niets meer bij bedrijven die selektvracht gebruiken.
Ze zijn niet bereikbaar, onbeschoft als je kritiek hebt en komen inderdaad afspraken niet na. Je zit heel vaak 's avonds te wachten en dan komen ze niet. Of volgens afspraak tussen 9 en 13.00 uur, komen ze om half 4 's middag. Wat is dat voor bedrijf!! SUPERSLECHT
Ze zijn niet bereikbaar, onbeschoft als je kritiek hebt en komen inderdaad afspraken niet na. Je zit heel vaak 's avonds te wachten en dan komen ze niet. Of volgens afspraak tussen 9 en 13.00 uur, komen ze om half 4 's middag. Wat is dat voor bedrijf!! SUPERSLECHT
Re: Selektvracht
Ik zou vandaag mijn pakket ontvangen van Wehkamp. Ik krijg een briefje in de brievenbus van Selektvracht dat ze het pakketje vandaag niet konden bezorgen omdat het te groot is.
Re: Selektvracht
Nooit geen problemen gehad met SELEKTVRACHT.
@Bosjuuh: SELEKTVRACHT bezorgen vaak met hun eigen wagen, dus misschien dat daarom het pakketje vandaag niet kon worden bezorgd(die dag teveel pakketjes), dus reageer niet zo onnozel, en bel anders waarom het niet bezorgd kon worden, dan weet je de reden iig.
@Bosjuuh: SELEKTVRACHT bezorgen vaak met hun eigen wagen, dus misschien dat daarom het pakketje vandaag niet kon worden bezorgd(die dag teveel pakketjes), dus reageer niet zo onnozel, en bel anders waarom het niet bezorgd kon worden, dan weet je de reden iig.
Re: Selektvracht
Selectvracht is een prima organisatie.............. als je thuis bent.
Het komt regelmatig voor dat ik er dus niet ben, en dan leggen ze het pakketje gewoon in de centrale hal (ja ik woon in een flat met een gesloten hal), of ze leggen het voor de voordeur (geen probleem mee) of ze brengen het naar 1 van de buren maar "vergeten" een kaartje in de bus te doen met het nummer waar ik het op kan halen.
En daar baal ik dus wel heel erg van!!
Het komt regelmatig voor dat ik er dus niet ben, en dan leggen ze het pakketje gewoon in de centrale hal (ja ik woon in een flat met een gesloten hal), of ze leggen het voor de voordeur (geen probleem mee) of ze brengen het naar 1 van de buren maar "vergeten" een kaartje in de bus te doen met het nummer waar ik het op kan halen.
En daar baal ik dus wel heel erg van!!
Re: Selektvracht
Helaas kan ik nu ook mijn negatieve ervaring met selektvracht toevoegen. Begin januari heb ik in zowel in België als ook in Engeland iets via ebay besteld. Beide leveringen kwamen bij selektvracht terecht. Afgelopen week donderdag lagen twee nota’s in mijn brievenbus. Ze konden mijn pakketjes niet bezorgen en zouden de volgende dag weer langs komen. Ik ben dus vrijdag thuis gebleven, maar niemand kwam langs. Het depot Diemen werkt pas weer vanaf diensdag, dus vandaag vaker gebeld, maar niemand neemt op. Vervolgens met de selektvracht klantenservice in Utrecht gesproken. Een pakketje is inmiddels al weer terug naar België (ze zeiden, dat ze al vier keer geprobeerd hadden het pakketje af te leveren, terwijl ik de eerste nota afgelopen week donderdag in mijn brievenbus had!!!), het andere pakketje is niet te vinden. Ik hoop dus, dat uiteindelijk beide pakketjes weer bij de afzenders terecht komen en opnieuw met en andere carrier naar me verstuurd worden.
Mijn conclusie: met de afzender checken, wie het pakket in Nederland in ontvangst neemt. Als dit selektvracht is, zal ik waarschijnlijk in toekomst niet meer bestellen.
Mijn conclusie: met de afzender checken, wie het pakket in Nederland in ontvangst neemt. Als dit selektvracht is, zal ik waarschijnlijk in toekomst niet meer bestellen.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 29 jan 2008 20:39
Re: Selektvracht
Ook ik heb hele slechte ervaringen met Selektvracht. Selektvracht is overigens een dochteronderneming van TNT Post en bedoeld om onder ander contracten die TNT heeft afgesloten met buitenlandse postbedrijven op zo goedkoop mogelijke wijze uit te voeren. In zo’n geval is een klacht bij het desbetreffende buitenlandse postbedrijf vaak nuttiger (en lastiger).
Via Ebay had ik van twee verschillende mensen in Duitsland wat gekocht. Op deze pakjes zat ik te wachten.
Op Dinsdag 08 januari lag er een briefje van Selektvracht in de bus dat ze langs waren geweest en er niemand thuis was. Ze zouden op 09 januari weer langskomen. De volgende dag lag er geen briefje in de bus. De dag erna, donderdag de 10e lag er een briefje in de bus. Wederom was u niet thuis volgende bestelling morgen (dwz vrijdag) anders retour naar Duitsland. Geen word dat het om twee pakjes ging. Vrijdag natuurlijk geen bericht van Selektvracht, dus ik denk komen ze Dinsdag. Heb daarom ‘s Maandag’s naar Selektvracht in Rotterdam gebeld. Kreeg een boze man aan de lijn die zei dat ze ‘s maandags dicht waren. Hij was ongevoelig voor mijn opmerkingen dat Selektvracht haar eigen afspraken al twee keer niet na was gekomen. Afijn ik denk dat geven ze dan morgen wel af bij de buren. Natuurlijk dinsdag weer niets. Bij elkaar zat ik dus al een week te wachten. De volgende woensdag naar het depot gebeld. Het pakje die de vrijdag daarvoor besteld hadden moeten worden zaten toevallig die dag in de wagen. Maar geen punt als ik de volgende dag tussen 18 en 20 uur thuis zou zijn werden ze alsnog bezorgd. Fijn dacht ik, komt alles toch nog goed. Het verhaal wordt eentoning, maar ze kwamen niet op donderdagavond. Op vrijdagochtend depot Rotterdam weer gebeld. “Ik heb m’n pakje niet ontvangen”. “Euh even kijken, die liggen bij de buren”
“Welke buren, ik heb geen briefje ontvangen”
“Dat weet ik niet, ik ga het uitzoeken. Ik bel u terug”
‘s Middags heb ik nog maar eens gebeld: “nee uw pakjes liggen niet bij de buren, we weten het niet, we bellen u terug”.
Natuurlijk niet terug gebeld, dus heb ik maandag voor € 0.30 per minuut de centrale klantenservice gebeld. Daar werd verteld dat mijn pakjes, toen pas werd het duidelijk dat het om twee pakjes ging in het sorteercentrum lagen en retour gingen naar de afzender. Ik heb gezegd dat ik het niet acceptabel vond. Ik mocht geen klacht indienen, kon ook geen schadevergoeding krijgen, toen heb ik gezegd dat ik de leidinggevende van de callcentermedewerkster aan de lijn wilde. Ze ging vervolgens even overleggen met een collega en vertelde dat de pakjes nog twee keer door TNT post aangeboden zouden worden alvorens retour te gaan. Dit was voor de dame in kwestie ook nieuw. Ik heb vervolgens nog de twee barcodes gekregen van de pakjes. De volgende dag (dinsdag) heb ik de barcodes in het systeem proberen op te zoeken, maar onbekend. Ik heb een week gewacht en op woensdag de23e een mailtje naar TNT gestuurd hoe het zat. Ik kreeg maandag de 28e antwoord dat TNT de barcodes niet kende en niet wist of de pakjes bestonden en waar ze waren. Natuurlijk weer een mailtje gestuurd of klantenservice wist dat het inderdaad zo was dat in z’n algemeenheid nadat ze door Selektvracht waren aangeboden de pakjes nog door TNT werden aangeboden. Daar heb ik nooit meer antwoord op gehad want dinsdagavond de 29e stond ineens mijn vertrouwde TNT bezorger met beide pakjes voor de deur. Na drie weken toch nog m’n pakjes gekregen.
Ik snap er niets van, het enige wat ik kan verzinnen is dat door mijn aanhouden en doordat ik TNT (eigenaar van Selektvracht) rechtstreeks heb benaderd toch nog geluk gehad.
Het blijft een hele vervelende toestand met Selektvracht en ik ben aan alle kanten voorgelogen. Alles is absoluut onder de maat en TNT moet zich schamen voor haar dochteronderneming. Het ergste is dat je al klant absoluut geen invloed kunt uitoefenen, behalve niet meer kopen.
Via Ebay had ik van twee verschillende mensen in Duitsland wat gekocht. Op deze pakjes zat ik te wachten.
Op Dinsdag 08 januari lag er een briefje van Selektvracht in de bus dat ze langs waren geweest en er niemand thuis was. Ze zouden op 09 januari weer langskomen. De volgende dag lag er geen briefje in de bus. De dag erna, donderdag de 10e lag er een briefje in de bus. Wederom was u niet thuis volgende bestelling morgen (dwz vrijdag) anders retour naar Duitsland. Geen word dat het om twee pakjes ging. Vrijdag natuurlijk geen bericht van Selektvracht, dus ik denk komen ze Dinsdag. Heb daarom ‘s Maandag’s naar Selektvracht in Rotterdam gebeld. Kreeg een boze man aan de lijn die zei dat ze ‘s maandags dicht waren. Hij was ongevoelig voor mijn opmerkingen dat Selektvracht haar eigen afspraken al twee keer niet na was gekomen. Afijn ik denk dat geven ze dan morgen wel af bij de buren. Natuurlijk dinsdag weer niets. Bij elkaar zat ik dus al een week te wachten. De volgende woensdag naar het depot gebeld. Het pakje die de vrijdag daarvoor besteld hadden moeten worden zaten toevallig die dag in de wagen. Maar geen punt als ik de volgende dag tussen 18 en 20 uur thuis zou zijn werden ze alsnog bezorgd. Fijn dacht ik, komt alles toch nog goed. Het verhaal wordt eentoning, maar ze kwamen niet op donderdagavond. Op vrijdagochtend depot Rotterdam weer gebeld. “Ik heb m’n pakje niet ontvangen”. “Euh even kijken, die liggen bij de buren”
“Welke buren, ik heb geen briefje ontvangen”
“Dat weet ik niet, ik ga het uitzoeken. Ik bel u terug”
‘s Middags heb ik nog maar eens gebeld: “nee uw pakjes liggen niet bij de buren, we weten het niet, we bellen u terug”.
Natuurlijk niet terug gebeld, dus heb ik maandag voor € 0.30 per minuut de centrale klantenservice gebeld. Daar werd verteld dat mijn pakjes, toen pas werd het duidelijk dat het om twee pakjes ging in het sorteercentrum lagen en retour gingen naar de afzender. Ik heb gezegd dat ik het niet acceptabel vond. Ik mocht geen klacht indienen, kon ook geen schadevergoeding krijgen, toen heb ik gezegd dat ik de leidinggevende van de callcentermedewerkster aan de lijn wilde. Ze ging vervolgens even overleggen met een collega en vertelde dat de pakjes nog twee keer door TNT post aangeboden zouden worden alvorens retour te gaan. Dit was voor de dame in kwestie ook nieuw. Ik heb vervolgens nog de twee barcodes gekregen van de pakjes. De volgende dag (dinsdag) heb ik de barcodes in het systeem proberen op te zoeken, maar onbekend. Ik heb een week gewacht en op woensdag de23e een mailtje naar TNT gestuurd hoe het zat. Ik kreeg maandag de 28e antwoord dat TNT de barcodes niet kende en niet wist of de pakjes bestonden en waar ze waren. Natuurlijk weer een mailtje gestuurd of klantenservice wist dat het inderdaad zo was dat in z’n algemeenheid nadat ze door Selektvracht waren aangeboden de pakjes nog door TNT werden aangeboden. Daar heb ik nooit meer antwoord op gehad want dinsdagavond de 29e stond ineens mijn vertrouwde TNT bezorger met beide pakjes voor de deur. Na drie weken toch nog m’n pakjes gekregen.
Ik snap er niets van, het enige wat ik kan verzinnen is dat door mijn aanhouden en doordat ik TNT (eigenaar van Selektvracht) rechtstreeks heb benaderd toch nog geluk gehad.
Het blijft een hele vervelende toestand met Selektvracht en ik ben aan alle kanten voorgelogen. Alles is absoluut onder de maat en TNT moet zich schamen voor haar dochteronderneming. Het ergste is dat je al klant absoluut geen invloed kunt uitoefenen, behalve niet meer kopen.
-
- Berichten: 430
- Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12
Re: Selektvracht
Huh ??
Selektvracht een dochter van TNT ????
Dacht 't niet.
Selektvracht is ooit opgericht als dochter van Van Gend & Loos, nu DHL.
En dat valt weer onder de Deutsche Post.
Selektvracht een dochter van TNT ????
Dacht 't niet.
Selektvracht is ooit opgericht als dochter van Van Gend & Loos, nu DHL.
En dat valt weer onder de Deutsche Post.