LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Behangklaar????

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Demiehdk
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2007 14:11

Behangklaar????

Ongelezen bericht door Demiehdk »

Hoi allemaal

Wij hebben van de woningbouw een huurhuis aangeboden gekregen en zijn daar erg blij mee. Alleen zit er op de muren in de woonkamer granol en ander soort stucwerk. Nou vroegen wij ons af of de woningbouw dit zo mag laten of dat het door hun aangemeerd moet worden zodat het behangklaar zal zijn. Ze doen hier namelijk erg moeilijk over.
Alvast bedankt voor de reactie's!

Groetjes Demie

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: Behangklaar????

Ongelezen bericht door mylo1 »

Ik weet alleen [,toen mijn zuster afgelopen jaar ging verhuizen] zij alle muren glad moest opleveren..al het behang met z"n randje in het midden moest er af..en een stenen wand[met van die baksteen strippen] moest zij verwijderen..zelfs alle gaatjes moesten zij dicht plemuren!
Lijkt mij dus dat dat de verantwoording van de woning bouw is..ik zelf heb een lijst gekregen met wat voor mij en hun rekening is..heb jij ook niet zo'n lijst gekregen?
gr.mylo1

Evy
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 dec 2006 18:56

Re: Behangklaar????

Ongelezen bericht door Evy »

Het verschilt nogal per woningbouwvereniging wat wel en niet mag. Bij de woningbouw waar ik een huis huur, doen ze niet heel moeilijk over wat er op de muur zit, als behang/granol/steenstrips/hout of wat dan ook maar in een goede en nette manier aangebracht is. Toen ik in mijn huidige woning kwam zat er granol op de wanden en een muur steenstrips, dit hebben zij overgenomen van vorige bewoner, en ik mocht zelf bepalen wat ik er mee ging doen. Maar er zullen vast woningbouwverenigingen zijn die moeilijker doen over wat "behangklaar" is.

Meghan
Berichten: 86
Lid geworden op: 05 feb 2007 21:45

Re: Behangklaar????

Ongelezen bericht door Meghan »

wij moesten alle oneffenheden van de muren halen,
gaten dicht maken etc,
randjes van vierkante vlakken verf wegschuren en dr over heen verven

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Behangklaar????

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ooit was het zo, dat je de woning bij het verlaten moest achterlaten in de staat waarin je die had aangetroffen, tenzij de nieuwe huurder geen bezwaar had tegen door de vorige huurder aangebrachte veranderingen.

Momenteel is de gangbare opvatting zo, dat een woning als ''aanvaardbaar'' te boek staat, wanneer er niet bijvoorbeeld een tussenmuurtje in de woonkamer is gemetseld, of deuren weggehaald, waar die horen te zitten. Immers, wanneer een bewoner na 50 jaar de woning verlaat, kan het moeilijk van hem verlangd worden deze achter te laten in de staat waarin ie deze 50 jaar geleden heeft aangetroffen. Al was het alleen maar omdat er toen heel andere opvattingen waren over noodzakelijk woongerief dan nu.

Met andere woorden: je hebt de keuze tussen aanvaarden van de woning MET die granol, of afwijzen, maar dan ben jij niet de volgende bewoner. De voorwaarden verschillen dus inderdaad sterk per woningstichting.

hadiebart
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 aug 2007 14:44

Re: Behangklaar????

Ongelezen bericht door hadiebart »

Mijn woning werd met behang geleverd. Geel behang wel te verstaan. Omdat de ramen wagenwijd open stonden bij bezichtiging rook ik niet hoe sterk de rooklucht was. Het gele behang was ooit wit geweest, maar het was zo egaal geel geworden doordat er 4 jaar lang een groepje a sociale wietrokers in hadden gezeten met de ramen altijd potdicht.

Slapeloze nachten gehad door die stank. Nu na een jaar is het beheersbaar geworden. Maar na het afstropen van het behang was er een muur met alleen maar gaten. Ik had geen voet om op te staan, want je hoeft een woning nooit "geurklaar"af te leveren.

Dus als je de woning verder mooi vindt dan snel nemen en gewoon wat extras investeren in stucwerk. Ik weet nog wel een hele goedkope voor je...

Succes

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Behangklaar????

Ongelezen bericht door NAK »

Ze doen hier namelijk erg moeilijk over
Kijk wat er in de huurvoorwaarden staat.

Gesloten