LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] st. schulden vrij leven

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
freeborn
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2007 18:19

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door freeborn »

Hallo,

Ik ben sinds 1 1/2 ook met de stichting in zee gegaan. Zij hebben voor mij wel het 1 en ander goed geregeld. Ik heb dit gecheckt of de betalingen ook aangekomen waren en dit was ook zo. Ik weet niet wat ik nu moet denken.
Wel laat ik miv van morgen mijn salaris direct naar mijn eigen rekening ovemaken en probeer morgen in contact te komen met de 2 schuldeisers die ik nog heb om te vragen of wij een regeling kunnen treffen. In voorgaand bericht las ik dat sommige van jullie dit is gelukt.
Verder had ik altijd contact met Jeroen Gorter, die deed wel alles wat ik vroeg, en kwam de afspraken altijd na. Nu heb ik een mailtje naar hem gestuurd en kreeg direct bericht dat hij miv 15-06 niet meer in dienst is.
Ik hoop voor iedereen dat het komt tot een goede oplossing

Freeborn

nikkietaa
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 jun 2007 11:34

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door nikkietaa »

Hoe kan ik contact opnemen met FIOD?

MAXIEM

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag nikkietaa,

Schrijven, bellen, faxen:

Adres FIOD-ECD 8)
Belastingdienst / FIOD-ECD
Postbus 19266
3501 DG Utrecht
Tel: (030) 295 76 00
Fax: (030 295 77 00

Groeten, Maxiem.

nikkietaa
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 jun 2007 11:34

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door nikkietaa »

Dankjewel Bailey voor je tips en adviezen.
En dankjewel Maxiem voor de gegevens van FIOD.

dees45
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mar 2007 19:38

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door dees45 »

Even een vraagje nog.........wij hebben inmiddels een afspraak staan op 25 juni bij de gemeentelijke kredietbank. We zijn daar al geweest voor een eerste gesprek en de bedoeling is dat hun alles gaan overnemen.
Maar is het dan toch verstandig om nu eerst de fiod te benaderen wat hun bedoeling is??
Zijn er mensen die al overgenomen zijn door de kredietbank?
We hebben wel contact gehad met alle schuldeisers en ook een briefje erheen gestuurd namens de kredietbank dat eraan gewerkt wordt. Ik weet ook niet of die nu weer een verandering op prijs stellen.
Maar goed misschien kan iemand wat goede raad geven of we toch nog contact moeten opnemen.

Bedankt alvast

pim en suzanne
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jun 2007 22:24

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door pim en suzanne »

:?
hallo lotgenoten, ik heb gebelt met de fiod en het nvvk.

Wij worden allemaal benaderd door de nieuwe stichting.
Wil je je schade verhalen van de vrijwillige bijdrage en administratie kosten: dan kun je bellen met Mevrouw Hoen, Tel: 06-48135272

Verder adviseerde de nvvk mij om al onze inkomsten niet meer naar de rekening van vespa te laten gaan maar naar een eigen rekening.

Voor de zekerheid hebben wij onze rechtsbijstandverzekering benaderd om voor ons mee te kijken naar ons dossier.

900 gedupeerde is wel veel.

Ik wil ook melden dat wij een rekening hebben gehad van €45,- dit was geen schuld aleen vespa heeft aangegeven dat tijd nodig hadden om ons dossier op te maken. dit bedrag is nu meer dan € 500,-.
moeilijk verhaal als je alleen je recht wil halen. Je bent erg onzeker en bang.

hebben jullie ook van dit soort onduidelijke aktie meld ze.

groeten en sterkte,

Pim en Suzanne

bwtje
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 apr 2007 20:42

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door bwtje »

tel nr fiod is 038-4676300.
ze hebben het alleen erg druk nu en ze weten ook niet veel te melden
de meeste schuldeisers willen zelf de regelingen voortzetten tot je een andere instantie gevonden heb.
als je al ergens anders bezig bent ga daar dan vooral mee door
hoe eerder je weer afspraken hebr hoe beter en als je geld tegoed hebt van vespa komt dat misschien nog wel.het belangrijkste is nu gewoon dat je schulden weer worden opgelost en dat doet de fiod niet voor je
de vespa word wel vergenomen maar eer die 900 dossiers heben bijgewerkt duurd wel even
als je dus al ergens bezig bent ga daar dan mee door

pim en suzanne
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jun 2007 22:24

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door pim en suzanne »

Naar aanleiding van je bericht heb ik weederom weer de nvvk gebeld.
Alle 900 dossiers worden verdeeld onder diverse gerenomeerde bemiddelingskantoren. Ik raad daarom aan niet zelf te gaan shoppen want in deze paniek toestand ben je erg vatbaar voor misleiding.

Er word geadviseerd als er een contact onstaat met een schuldeiser om dan de situatie voor te leggen en te melden dat alles zo snel mogenlijk word hervat.

Zorg ervoor dat jou inkomsten niet meer naar vespa gaan. Zij zullen geen leefgeld meer overmaken want zij zijn potdicht.

Maak je vaste lasten zelf over als dat kan. lukt dat niet bel het bedrijf en leg alles uit.

Je bent nu niet alleen er zijn 900 gezinnen met het zelfde probleem.

maar je moet nu geen gekke dingen doen want heel de brance staat op zijn kop.

Rust is belanrijk.

bwtje
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 apr 2007 20:42

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door bwtje »

ik vind ook niet dat je nu moet gaan zoeken naar hulp,want die komt vanzelf
maar degene die dat vroeg was al in een heel ver stadium met de gemeentelijke schuldhulp omdat ze al waren opgestapt bij vespa
dan vind ik dat je er wel mee door moet gaan
ik heb datzelfde gedaan
ik heb me ook aangemeld bij de gemeente en die zijn nu voor mij bezig
ik heb nog geen gesprek gehad en ga daar nu geen haast mee maken ,maar als ik van hun hulp kan krijgen wacht ik niet tot ik benaderd word door een ander
bij de gemeente zit je gewoon goed en ik vind pas weer rust als mijn schulden goed geregeld worden dus hoe eerder hoe beter
als je nog niet bezig was is het misschien een optie om te wachten tot je benaderd word,maar neem wel zelf contact op met je schuldeisers

dees45
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mar 2007 19:38

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door dees45 »

Ik was degene die die vraag gesteld had of we de fiod moesten bellen. We hebben dat inmiddels gedaan en zei raadden ons aan op het politieburo aangifte te gaan doen, beter als bij hun want dan hebben we bewijs. Dat gaan we dus morgen ook doen.
Wij zijn al vanaf eind april zelf bezig met de betalingen, wij waren toen gewaarschuwd door een schuldeiser dat het bij de ssvl niet goed zou zitten en hebben toen onmiddelijk ons geld op een andere rekening laten overmaken. Ook hebbben we alle schuldeisers ingelicht. Dat stadium hebben we dus al doorlopen en zijn nu bezig met de gkb, daar hebben we op 25 juni en tweede afspraak. Onze ervaring is dat als je alle schuldeisers netjes benaderd en de situatie uitlegd dat ze dan alle begrip hebben. We gaan dus verder met de gemeente daar kunnen we nu niet meer afhaken en horen het verder wel. Bedankt voor de informatie

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Valt t alleen mij op dat ssvl a.k.a. Hans. S. niks meer
van zich laat horen nu ??? Wie liep er ookalweer te liegen ???

>cybertomaat<

suffertje
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 jun 2007 19:32

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door suffertje »

vandaag aangifte bij politie gedaan. Denken dat de oplichting bij politie in Oldenzaal terecht zal komen. Doe allemaal aangifte ! En dat het wel even zal duren. pim en suzanne goede adviezen, bedankt. Vooral op dat forum met die afschuwelijke naam. Zijn ook naar advocaat geweest, die zegt dat we gezamenlijk een goede kans maken om de oplichters ons eigen geld terug te laten geven! We zitten zelf nog met beslaglegging en hij zegt dat we uitstel kunnen krijgen, want jullie hebben toch al betaald. Dat willen we horen. Als het bij de deurwaarder niet lukt, gaat deze advocaat zelf voor ons er achteraan. Wij hebben vannacht eindelijk eens goed geslapen.

pim en suzanne
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jun 2007 22:24

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door pim en suzanne »

Zeker aangiften doen z'n suffertje ben je dus niet. (ha. ha.)

ik zit de hele dag te denken aan de medegedupeerde die niet de weg naar alle forem's weten te vinden.

ik heb een hele goede band met mijn vrouw, maar jullie moeten allemaal weten dat deze soort van stress voor sommige mensen niet te overzien is.
Relaties,vriendschappen en werkrelaties kunnen erg onder druk komen te staan door alle spanningen en onzekerheden.

Ik wil daarom vragen aan elke welbespraakte medegedupeerde om te buigen over een landelijke oproep voor een financieele injectie.

Niet om iedereen schulde vrij te krijgen, maar voor al de gezinnen die gebogen door het leven gaan gevuld met schaamte,verdriet,onzekerheid en angst.

Voor sommigen van ons is de rek er uit. en kan het voelen als een trap na maar dan op een open wond.

Ik maak mij daarom ernstig zorgen over de mensen die in geestelijke nood verkeren en deze tegenslag niet kunnen verwerken.

het is voor mij geen raadsel dat er steeds meer familiedrama's onstaan. met de stres die dit soort zaken met zich meebrengt

En wil hen graag een hart onder de riem steken.

groet pim

dees45
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mar 2007 19:38

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door dees45 »

Hallo allemaal

Wij hebben vandaag ook aangifte gedaan, en het gaat nu naar oldenzaal.
Ze hopen dat er heel veel mensen dat gaan doen.
Ook is ons de tip gegevn dat we misschien collectief een zaak moeten gaan aanspannen, net als toen bij die dexia zaak, dan heb je de meeste kans nog iets van je geld terug te zien.
Ik weet niet hoe je dat het beste kan beginnen, heeft iemand daar ervaring mee?? Een ding hebben we met z'n allen gemeen, we hebben allemaal geen geld voor een advocaat, dus juist als we met een grote groep zijn moet daar iets op te verzinnen zijn.
Maar goed dat is een optie van de recherche hier in Den Haag.
Weer een aangifte erbij dus vandaag, wie weet helpt het !!

Groetjes Desiree

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Een ding hebben we met z'n allen gemeen, we hebben allemaal geen geld voor een advocaat, dus juist als we met een grote groep zijn moet daar iets op te verzinnen zijn.
M.i. valt dit topic (met name de laatste posting voor mij) in de zelfde
catagorie als mijn topic : slachtoffers UWV gezocht ......
waar ik helaas nog niet de gewenste reactie's op gehad heb.

Het gaat ook hier nl. om mensen die BUITEN HUN SCHULD
(nog dieper) in de schulden zijn geraakt !!!

>cybertomaat<

p.s. en ook ik ben slachtoffer geworden van een schuldhulpverlener
die (misschien met de beste bedoelingen,dat laat ik ff in t midden)
in staat bleek mijn schulden te laten groeien inplaats van krimpen !!! :evil:

bwtje
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 apr 2007 20:42

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door bwtje »

ik wil ook wel aangifte doen,maar waarvan precies?
ik weet namelijk niet precies wat wel en niet betaald is
ik heb van een aantal schuldeisers brieven gehad dat er een paar x niet betaald was,maar ook van een aantal dat er gewoon betaald was tot november,toen ik zelf gestopt was
heb ik niet eerst bewijs nodig of weten ze al genoeg?
mijn schuldeisers sturen geen overzicht van de betalingen en afspraken.ze vinden dat ssvl dat moet doen
ik heb al 100 x gezegd dat die dat niet geven
misschien dat de schuldeisers het nu willen doen,ik ga het nog een keer proberen
ook ik wil helpen om met zijn alle iets te doen,maar dat we geen advocaat kunnen betalen is niet helemaal zeker
ik heb al eerder een advocaat nodig gehad en die kijken naar je jaarinkomen en niet naar eventuele schulden
omdat wij nu beiden goed verdienen is mijn jaarinkomen vrij hoog
ik kon de ssvl ook gewoon betalen en dan goed leven
niet heel luxe maar gewoon
nu niet meer dus
alle schulden waarschijnlijk voor 100%terug en tot overmaat van ramp is mijn man zijn werk tot 3 x toe kwijd geraakt in korte tijd
steeds wel weer werk na een week,maar dus al 3 maanden krijdg hij steeds een loon van 3 weken
deze maand dus weer en het bedrijf waar hij nu werkt gaat 3 weken dicht dus geen loon.hij heeft geen vrije dagen natuurlijk
af en toe weet ik het niet meer maar we blijven doorgaan
daarom wil ik er alles aan doen om ssvl te laten boeten en ons geld terug te halen

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Voor die halfe kip en een paardehoofd die WEL
mijn sugestie hebben opgevolgd ......
Ik spreek de betreffende advocaat binnenkort op een
verjaardag.Als jullie het op prijs zouden stellen wil ik hem
ook wel vragen of hij dit topic even zou willen bekijken.
Ik kan (want namens hem) niks beloven
en hij heeft t altijd heel druk met geld verdienen maar
hij is wel erg maatschappelijk betrokken ...dus...
wie weet ......

>cybertomaat< :wink: succes allemaal ......

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door cybertomaat »

En ook hier komen de berichten binnen ...
http://groups.msn.com/Wsnp/general.msnw ... ssage=4430

dees45
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mar 2007 19:38

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door dees45 »

Hallo bwtje

Wij hebben alle schuldeisers gebeld toen we wisten dat het niet goed meer ging en hebben keurig van allemaal een uitdraai gekregen wat er wel en niet betaald was. Inmiddels hadden we van vespa ook een uitdraai wat hun betaald zouden hebben en dat klopte niet met elkaar.
Ook hebben we vorige maand nog allerlei beloftes op papier gekregen, en we zouden zelfs in oldenzaal mogen komen kijken hoe het eraan toe ging. Met al die correspondentie zijn we naar de politie gegaan en die hebben proces verbaal opgemaakt van verduistering.
Misschien moet je toch nog eens proberen bij de schuldeisers wat op papier te krijgen.........

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door cybertomaat »

O k ..... dan niet ...
Als mensen niet reageren dan verdienen ze m.i.
ook mijn hulp niet !!! ik heb gesproken ......
er werd niet geluisterd !!! BLIJF dan maar "zielig".

(sorry ... ik ben vandaag een beetje kortaf :cry: )

welgemeende vriendelijke groet :

>cybertomaat< ( mij een beetje negeren ... DOM ... )

Gesloten