Ik ben reeds geruime tijd telefonisch en per mail bezig om mijn Telfort abonnement op te zeggen. Sinds Telfort is overgenomen door KPN heeft de KPN het Edge netwerk uitgeschakeld.
Men heeft nu de mogelijkheid om te internetten via GPRS of UMTS. GPRS is voor ons geen optie daar onze mailservers time-out meldingen geven daar GPRS te langzaam is. UMTS heeft hier geen dekking. Dat werd in eerste instantie ontkent, maar sinds ik een print van hun interne dekkingstool in handen heb gekregen word dit inderdaad bevestigd.
Ik ben destijds bij de KPN overgegaan naar Telfort en een mobiel internet abonnement afgesloten omdat dit landelijk dekkend is. Nu word ik geconfronteerd met een netwerk wat hier totaal geen dekking heeft.
Inmiddels heb ik een aangetekend schrijven verzonden met de eis om per direct het contract te ontbinden wegens eenzijdige wijziging/verslechtering van de dienst en voorwaarden. Ik word er wel erg moe van. Ik heb inmiddels 4 mails gestuurd en ontvangen en iedere keer wordt er niet ingegaan op mijn vraag het contract te beëindigen.
Als ik op mijn laatste mail geen bevestiging krijg dat het contract is beëindigt, dan zal ik dit voorleggen aan de geschillencommissie
Peter
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telfort doet moeilijk na eenzijdige wijziging dienst Edge
Re: Telfort doet moeilijk na eenzijdige wijziging dienst Edge
Stuur geen E-mails, maar stuur een geschreven brief naar:
Telfort BV
t.a.v. Contractbeheer
Postbus 512
2400 AM Alphen a/d Rijn
opzeggingen worden binnen 2 weken na ontvangst in behandeling genomen.
Telfort BV
t.a.v. Contractbeheer
Postbus 512
2400 AM Alphen a/d Rijn
opzeggingen worden binnen 2 weken na ontvangst in behandeling genomen.
-
je bent te laat deze wijziging is al geruime tijd ,en je kon tot 1 mei je contract laten ontbinden als je aantoonbaar gebruik maakte van edge.of het nu nog kan zul je moeten proberen.
Dat verhaal tot 1 mei is leuk, maar dan moet je dat wel weten. Diegene met een UMTS toestel hebben namelijk geen brief ontvangen waarin de mogelijkheid tot opzeggen bestaat.
Ik kwam hierachter na een vermelding in Webwereld.
Volgens mij moet de ontbinding niet zo moeilijk zijn. In hun algemene voorwaarden wordt in artikel 4 gemeld dat ze nooit een dienst zomaar mogen wegnemen als daar geen vervanging voor is. Helaas is er in dit geval geen vervanging. UMTS is hier niet. Lijkt mij toch een duidelijk verhaal. Inmiddels is de aangetekende opzegging de deur uit.
Wordt vervolgt.
Ik kwam hierachter na een vermelding in Webwereld.
Volgens mij moet de ontbinding niet zo moeilijk zijn. In hun algemene voorwaarden wordt in artikel 4 gemeld dat ze nooit een dienst zomaar mogen wegnemen als daar geen vervanging voor is. Helaas is er in dit geval geen vervanging. UMTS is hier niet. Lijkt mij toch een duidelijk verhaal. Inmiddels is de aangetekende opzegging de deur uit.
Wordt vervolgt.
Inmiddels heb ik van telfort het bericht ontvangen dat mijn contract direct is ontbonden. Ik geloof niet dat ze dat zouden doen als ik niet in mijn recht zou staan.
Zo zie je maar, je moet hard roepen om iets gedaan te krijgen..
Zo zie je maar, je moet hard roepen om iets gedaan te krijgen..