(1-6-07)Laatst werden wij gebeld door KPN of wij interesse hebben in Digitenne van KPN.
Tijdens dit telefoongesprek heeft mijn partner duidelijk gemaakt dat wij misschien wel geinteresseert zijn en dat wij graag meer vrijblijvende informatie wensen te ontvangen over Digitenne, ook heeft hij nadrukkelijk gezegt het product nog niet te willen bestellen en pas een beslissing zal nemen wanneer hij de verdere informatie heeft ontvangen.
(5-6-07)Binnen zeer korte tijd ligt er een brief op de mat: Gefeliciteerd met de aanschaf van Digitenne.... en ook... U heeft KPN gemachtigd om eenmalig een bedrag van 89,95 euro van U rekening af te laten schrijven. Dit is dus absoluut niet het geval!
Wij direct gebeld met KPN, daar krijgen wij de reactie : Als ze aan de deur staan met het installatie pakket stuurt U ze maar weg! Dan komt het vanzelf goed.
Lijkt me nou niet echt de manier, dus toch ook maar even een e-mail sturen met het contactcenter van Digitenne. Waarin ik heel de situatie uitleg, in het kort: Er is geen sprake van een bestellig en al helemaal niet van een machtiging!
Vandaag (11-6-07) nog steeds geen reactie op mijn e-mail, wel kregen wij vandaag via de buren het installatie-pakket. Wij waren op het moment van bezorging niet thuis.
Ik baal goed van KPN ! Dit vind ik echt geen stijl! Al had ik misschien overwogen om digitenne aan te schaffen, voor mij hoeft dat nu niet meer!
Weet iemand trouwens hoe het zit met die machtiging, of dat zomaar kan? Hun zeggen in de brief dat wij hun gemachtigd hebben wat absoluut niet het geval is.
Groetjes Monique.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ongewenst Digitenne
Re: Ongewenst Digitenne
Heeft uw man jullie rekeningnummer gegeven tijdens dat gesprek?
Als dat niet zo is, dan is er waarschijnlijk geen machtiging.
Mochten ze jullie rekeningnummer weten door bijvoorbeeld telefonie die jullie van KPN hebben, dan het geld meteen terugboeken als ze toch gaan geld gaan afschrijven.
Dat ze nu ook nog zulke streken gaan uithalen met hun baggerproduct, is echt een schande!
Wat een schoftenbedrijf is dat KPN toch.
Als dat niet zo is, dan is er waarschijnlijk geen machtiging.
Mochten ze jullie rekeningnummer weten door bijvoorbeeld telefonie die jullie van KPN hebben, dan het geld meteen terugboeken als ze toch gaan geld gaan afschrijven.
Dat ze nu ook nog zulke streken gaan uithalen met hun baggerproduct, is echt een schande!
Wat een schoftenbedrijf is dat KPN toch.
Het wordt steeds duidelijker: KPN, en ook UPC, houden er heel agressieve verkooppraktijken op na als het om propaganda voor hun digitale TV-diensten gaat. Vast een aanwijzing dat de verkoop van deze diensten niet zo hard gaat als de heren managers van tevoren hadden bedacht achter hun bureau. Het feit dat men zo agressief te werk gaat zou er ook op kunnen duiden dat deze diensten nog niet genoeg winst opleveren, of helemaal niet winstgevend zijn. Als het aan de KPN lag, had men alle publieke zenders ook nog versleuteld. Maar dat mag niet volgens EU-wetgeving. Blijft er nog genoeg te genieten vrij van iedere vorm van colportage.
Beste Monique,
Er kan alleen maar sprake zijn van een echte eenmalige machtiging als je hiervoor getekend hebt. Uitzondering kan volgens mij zijn als zij op band hebben staan dat je duidelijk toestemming geeft voor deze afschrijving. Dit is dus niet het geval!
Als ik jou was zou ik het pakket meteen retour sturen, op kosten van de afzender uiteraard! Voeg er nog even een brief bij met de mededeling dat je niets besteld hebt en dus ook niets wenst af te nemen.
Ik lees niet dat ze het bedrag al afgeschreven hebben, maar als dit wel het geval is: bel je bank en laat het terugboeken. Als de bank zegt dat dit niet kan vanwege een eenmalige machtiging (die kan je nl niet zomaar terugboeken) dan meteen melding onterechte incasso indienen. De bank moet dan uitzoeken of er sprake is van een eenmalige machtiging of niet. De bank van KPN moet dit dan gaan bewijzen en vraagt bij KPN de eenmalige machtiging op. Aangezien deze er niet is, zal de bank je het geld terugstorten en dit bij KPN gaan verhalen.
Er kan alleen maar sprake zijn van een echte eenmalige machtiging als je hiervoor getekend hebt. Uitzondering kan volgens mij zijn als zij op band hebben staan dat je duidelijk toestemming geeft voor deze afschrijving. Dit is dus niet het geval!
Als ik jou was zou ik het pakket meteen retour sturen, op kosten van de afzender uiteraard! Voeg er nog even een brief bij met de mededeling dat je niets besteld hebt en dus ook niets wenst af te nemen.
Ik lees niet dat ze het bedrag al afgeschreven hebben, maar als dit wel het geval is: bel je bank en laat het terugboeken. Als de bank zegt dat dit niet kan vanwege een eenmalige machtiging (die kan je nl niet zomaar terugboeken) dan meteen melding onterechte incasso indienen. De bank moet dan uitzoeken of er sprake is van een eenmalige machtiging of niet. De bank van KPN moet dit dan gaan bewijzen en vraagt bij KPN de eenmalige machtiging op. Aangezien deze er niet is, zal de bank je het geld terugstorten en dit bij KPN gaan verhalen.