Kan het zomaar, ik bied mijn eigendom ter reparatie aan en zonder mij daarover vooraf te informeren het VERNIETIGEN..mag dat ??
Olga.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Zelf denk ik dat dit de reden is waarom de schoenen vernietigd zijn.2) Schoenen zo goed mogelijk repareren, maar wanneer de schoenen ondeugdelijk zijn, met kennis van de fabrikant, en de persoon komt ten val met/door die schoenen, is de fabrikant aansprakelijk.
Mits dat de veiligheid in het geding komt.Jij hebt ze gekocht en ze zijn jouw eigendom.. en daar kan een ander niet zomaar mee doen wat ie wil.
Ten eerste:Ik denk dat jullie mij verkeerd hebben begrepen, ik doelde er op dat de klant de keuze heeft tussen:
1. Reparatie;
2. Als dat niet kan, vervanging door een soort gelijk product (met een gelijke of meer waarden);
3. Of 't geld terug.
En wel in die volgorde.
Dus denk ik dat er in dit geval de klant een ander paar laarzen dient te krijgen volgens de vervangingsregeling.
Vervanging was ook niet mogelijk, omdat de schoenen in de uitverkoop waren. Dus hier ging het om de laatste partij.dat v.Bommel niet kon garanderen dat de laarzen sterk genoeg hersteld konden worden
Zo werkt dat niet.Uitverkoop of niet er is altijd nog een nieuwe lijn en die moet dan ook worden aangeboden!
Die keuze wordt altijd door de winkelier gemaakt, nooit door de klanten.Ik denk dat jullie mij verkeerd hebben begrepen, ik doelde er op dat de klant de keuze heeft tussen: