LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OXXIO 2

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
HarryNL
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 jun 2007 16:28

OXXIO 2

Ongelezen bericht door HarryNL »

Sinds enkele maanden lig ik in de clinch met oxxio.

Ze halen sinds januari iedere maand € 10,00 van mijn rekening,
als zijnde voorschot stroom.
Sinds 2002 zit ik echter bij Caplare Energy na een hoop problemen
bij Essent.
Nu beweerde een medewerkster van het callcentre dat ik wel degelijk
een contract had met oxxio sinds 2002.
Ik vroeg haar om een copy van dit contract cq. overeenkomst en vertelde dat zij dit per email zou verzenden.
Echter na een half uur werd ik gebeld dat alles op een misverstand
berustte en dat er nu geen inhoudingen zouden plaatsvinden.

Heb overigens iedere keer het bedrag laten terugstorten op mijn rekening.
Krijg echter nog steeds betalingsverzoeken en heb ook al een dreigbrief
van Intrum Justitia ontvangen.

Zijn er meer mensen met hetzelfde probleem?????

Dit riekt naar oplichting!!!!!! :twisted: :twisted: :twisted:

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: OXXIO 2

Ongelezen bericht door Jonjo »

Oxxio, zou verboden moeten worden.

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: OXXIO 2

Ongelezen bericht door Beertje02 »

OXXIO, hoe rot kan een bedrijf zijn??

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: OXXIO 2

Ongelezen bericht door Kyle »

ben tevreden oxxio klant

altyd maar zeuren die Hollanders, zelf doen ze nooit wat fout.

helpendehand
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 mei 2007 21:03

Re: OXXIO 2

Ongelezen bericht door helpendehand »

Kyle) Een een Oxxio patsientje die opge(licht) wordt.Haha..

HarryNL
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 jun 2007 16:28

Re: OXXIO 2

Ongelezen bericht door HarryNL »

Kyle heeft gewerkt voor oxxio en heeft de bazen daar wrschijnlijk
zeer behaagd.
Reageert op ieder forum hier over oxxio alsof oxxio de beste leverancier
is.
Forget it!!!! :twisted: :twisted: :twisted:
In mijn ogen zijn het grote oplichters :evil: :evil:

Kyle, laat je je weer misbruiken bij je huidige werkgever???????

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: OXXIO 2

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Wanneer een contract wordt beeindigd dan beeindigt men ook de automatische incasso. OXXIO is in deze strafbaar bezig. Wees niet bang voor het incasso bureau. Zij kunnen weining tot niets doen. Zolang jij alles betaald hebt kunnen zij jou niets maken. Gewoon inhouden die 10 euro en de bank bellen om dit bedrijf te blokkeren van incasso.

Kyle, jij moet nogmaals je mond houden. Jij klopt niet. Jouw verhalen spreken elkaar tegen. Er is pas geleden een gemiddeld raportcijfer gemaakt aan energiebedrijven. Eneco en NUON werden hierbuiten gehouden daar zij het beste presteren. Het gemiddeld raportcijfer betreft een 4,7. Oxxio is niet eens hierin meegenomen, want zij presteren nog slechter dan die 4,7. De directie heeft allang erkend en geeft toe dat er enorm veel verbeterd moet worden. Dus houd aub op.

OXXIO is de slechtste van allemaal blijkt hieruit.

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: OXXIO 2

Ongelezen bericht door Kyle »

@ HarryNL

waarschynlijk heb je geen vrouw want zoals jij tegen me praat zegt genoeg over je nivo. dat je het niet met me eens bent dat mag, maar waarom ben ik dan meteen een dom blondje?

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: OXXIO 2

Ongelezen bericht door Kyle »

Oxxio boekt succes met DTe scorecard
Voor de tweede opeenvolgende keer heeft Oxxio op alle tien criteria van de DTe Scorecard boven de norm gescoord. Slechts vier van de andere dertien betrokken energiebedrijven hebben ook op alle tien criteria boven de norm gescoord in het eerste kwartaal van 2007.Voor de tweede opeenvolgende keer heeft Oxxio op alle tien criteria van de DTe Scorecard boven de norm gescoord. Slechts vier van de andere dertien betrokken energiebedrijven hebben ook op alle tien criteria boven de norm gescoord in het eerste kwartaal van 2007. Hiermee zet het groene energiebedrijf de stijgende lijn van het afgelopen jaar door. De DTe Scorecard wordt elk kwartaal gepubliceerd door de DTe, de toezichthouder op de Nederlandse energiemarkt, en geeft inzicht in de tijdigheid waarmee energieleveranciers hun rekeningen versturen voor gas en elektriciteit . De norm die de DTe voor de diverse onderdelen hanteert is een score van minimaal 98 procent

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: OXXIO 2

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Elders ook al geschreven.

Kyle werkt voor Oxxio. Zij heeft als 1 van de zovelen de taak om op dit soort forum's en andere te infiltreren en Oxxio de lucht in te prijzen. Directie van Oxxio geeft zelf ook toe niet juist om te springen met administratie en klantenservice.

DTe geeft ook aan dat zij meer dan 45 procent van alle klachten die zij ontvangen van Oxxio afkomstig zijn.

Het legt eraan hoe je cijfers interpreteerd, maar dan nog steeds zijn het slechts cijfers en blijkt de praktijk beslist niet te werken. Kijk maar naar de regering. Daar gebeurd het keer op keer op keer. Bedrijven doen dat ook. Weet je hoe zoiets heet blonde jongedame: FRAUDE!!

Sodemieter toch op terug naar je direct leidinggevende van Oxxio en zeg tegen haar dat hun plan niet werkt. Een goede kennis van mij heeft ook bij Oxxio gewerkt en die ken jij vast wel. xxx. Zij geeft ook toe dat Oxxio via deze weg werkt en klanten werft.

Dus mensen trap er niet in met wat Kyle doet. Zij is nep en werkt voor Oxxio.

Verder geeft zij eerst aan bij Oxxio gewerkt te hebben, maar haar werk daar heeft opgegeven en naar het buitenland is verhuisd. Later verscheen er weer een bericht dat zij klant is bij Oxxio. ( In het buitenland!!! ) Nee toen woonde je ineens weer in Nederland.

Ga een cursus liegen volgen en kijk waar jij je op kan verbeteren.
---------------

Kijk maar eens op meerdere topics. Overal roept ze nu hetzelfde. Waarom kom je zo voor een bedrijf op als je er niet werkt!!!

HarryNL
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 jun 2007 16:28

Re: OXXIO 2

Ongelezen bericht door HarryNL »

@ Kyle,

Als jij liegen en frauderen hoog in vaandel hebt staan zegt iets over
jouw nivo.

Ik heb trouwens een lieve vrouw, die eerlijk en oprecht is.
Iets wat je van jou niet kan zeggen!!!!!

HarryNL
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 jun 2007 16:28

Re: OXXIO 2

Ongelezen bericht door HarryNL »

@maarten1234

Het moge inmiddels duidelijk zijn hoe Oxxio en sommige andere energiebedrijven te werk gaan.
Frauderen en mensen oplichten hebben ze hoog in hun vaandel staan.

Ik vind het dan ook goed dat jij de mensen wakker houdt.

Nu is het tijd aan de politiek.

Ik heb vragen gesteld aan de SP om een einde te maken aan deze
oplichterspraktijken.

En Kyle zie je dadelijk onder een andere naam verschijnen in een van deze fora.

Jij hebt haar duidelijk ontmaskerd!!!
Dank hiervoor!!!! :D :D :D

djenie
Berichten: 68
Lid geworden op: 03 mei 2006 23:19

Re: OXXIO 2

Ongelezen bericht door djenie »

Hallo,
ook ik worstel al maanden met oxxio o.a. met een ongewenste switch, verkeerde meterstanden en meer geklungel op kosten van ondergetekende. De klantenservice is werkelijk bloeddrukverhogend, in de regel dames die een truc geleerd hebben bij doorvragen krijg je repeterende antwoorden helaas nooit datgene waar je om vraagt. Ik heb nog nooit te maken gehad met zo'n slecht functionerend bedrijf en ik snap dus werkelijk niet waar kyle al die positieve gegevens vandaan haalt (grote duim!!!?!?) selectieve perceptie noem ik dat, zien wat je wilt zien en dat is net als de ns: als je treinen die te laat dreigen te komen laat vervallen dan komt het restant op tijd en kan je zeggen dat je de vertragingen met succes hebt bestreden, tjaaaaaa en de klant maar wachten. Zo ook oxxio: gewoon domme er niet toe doende adviezen geven in de hoop dat de klant op gegeven moment afhaakt, de klacht in het ronde archief e voila het aantal klachten neemt zienderogend af. Een bedrijf dat meer dan 3 maanden nodig heeft om een eindafrekening te maken en dan nog gebaseerd op verkeerde gegevens terwijl je de goede hebt aangeleverd, dat is oxxio. Het enige waar ze goed in zijn is incasseren, of je nu toestemming hebt gegeven voor een automatische incassio of niet, ze halen geld van je rekening en je moet maar zien het weer terug te krijgen! Ik bel ook niet meer met oxxio, kost je handen vol met geld resulterend in hartkloppingen en frustraties. Lekker mailen via energieleveranciers.nl, reactie binnen 1 dag, kan je tevens de afhandeling beoordelen dan blijft je frustratie nog ergens genoteerd. voor mij nooit meer oxxio, ik ga nog liever kolen stoken of al die waardeloze afrekeningen van oxxio, daar kan ik de kachel wel ff van laten branden.
djenie

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: OXXIO 2

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Waar zij het vandaan haalt. Gewoon het personeelsblad. 8)

oxxio-oplichters
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 jun 2007 11:46

Re: OXXIO 2

Ongelezen bericht door oxxio-oplichters »

Laat die door oxxio betaalde werknemer maar eens haar mond houden op dit forum. Graag alleen objectieve meningen

patje68
Berichten: 48
Lid geworden op: 22 apr 2007 11:16

Re: OXXIO 2

Ongelezen bericht door patje68 »

Als mensen nou eens leren niet te reageren op type's zoals bv Kyle dan is de lol er heel snel voor ze af. Dus negeer ipv je gekwetst voelen :wink:

patje68
Berichten: 48
Lid geworden op: 22 apr 2007 11:16

Re: OXXIO 2

Ongelezen bericht door patje68 »

Momenteel zit ik bij Eneco en heb besloten daar ook te blijven. Het maakt nl. niet uit bij wie je energie afneemt, ze bestelen je allemaal. Dus mensen blijf bij je huidige bedrijf, want al die ellende is die 2 euro korting per jaar absoluut niet waard.

HarryNL
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 jun 2007 16:28

Re: OXXIO 2

Ongelezen bericht door HarryNL »

@Djenie

Bedankt voor je bijdrage aan dit forum. Heb positieve energie
gehaald uit jouw reactie.

Ik wacht nu op de eindafrekening van oxxio over het jaar 2002.

Klantenservice mailen en bellen met oxxio doe ik niet meer.
Zij kunnen mij bellen op mijn 009 nummer (€1,30/min) :D :D

Laat ze maar komen met de eindafrekening.

Ik ga het gevecht met hun aan voor de rechtbank. Wedden dat ze niet durven te komen?????
Verschijnen ze wel zal ik niet aarzelen de media in te schakelen.

DEZE OPLICHTERSBENDE MOET GESTOPT WORDEN.

Ik hou je op de hoogte en sterkte in jouw strijd tegen deze oplichters!!!

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: OXXIO 2

Ongelezen bericht door jsp »

Verspil geen tijd, energie en geld aan een rechtzaak. Dien een klacht in via de SGC, de Geschillencommissie Consumentenzaken, die is er speciaal voor dit soort geschillen. Dit kost € 25,00 en die krijg je terug als je in het gelijk wordt gesteld. OXXIO haalt hier de ene zeperd na de andere. Velen gingen u al voor!

djenie
Berichten: 68
Lid geworden op: 03 mei 2006 23:19

Re: OXXIO 2

Ongelezen bericht door djenie »

My god, wachten op een afrekening uit 2002, ik schaam mij diep voor mijn ongeduld, ik heb respect voor je vechtlust. Ik word er behoorlijk moe van, ik snap ook niet hoe je jezelf, als callcentermedewerker, nog recht in de spiegel kan aanschouwen als je de hele dag ontevreden mensen te woord moet staan en dan denkt te kunnen volstaan met repeterende antwoorden die meestal nergens op slaan. Ik zou er gek van worden als ik op zo'n manier zou moeten werken. Wel een gat in de markt, ik werk nl in de psychiatrie en zo blijft er werk aan de winkel voor mij :lol: Ergo aan ieder nadeel zit ook een voordeel. De mensen die dit werk doen hebben vast weinig binding met het bedrijf, oftewel het is een baan en het levert geld op en klantvriendelijkheid is niet belangrijk want als je eenmaal klant bent kom je nooit meer van ze af :evil:
Veel succes met de strijd don quichotte.

Gesloten