LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Australian Lottery Agents

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
H.Heuvink

Australian Lottery Agents

Ongelezen bericht door H.Heuvink »

:( :?:
Ik kreeg deze week een aantal brieven, zogenaamd per luchtpost, met vragen om geld om mee te spelen in de Australian Lottery Agents. Na 5 euro entree moest 40 euro betaalde worden, graag via geld in een enveloppe te voldoen. Al de teksten in de brieven is in het Nederlands maar de adressering is Australie. Ik kon geen Nederlandse adressering vinden. Ook de website van hen is niet te vinden (door Ilse). Is hier iets van bekend. Zijn er meer mensen die hierdoor benaderd zijn en is het mogelijk oplichting? Ik kreeg deze papieren van een buurvrouw van in de 70 jaar die al 45 Euro kwijt was en toen ging twijfelen.

galaxynl
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 nov 2004 14:58

Re: Australian Lottery Agents

Ongelezen bericht door galaxynl »

beetje naief ook he.
Maar via FBI site kan men hier aangifte van doen.
Ook via Australische politie is dit mogelijk!

pwbbost
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:55

Re: Australian Lottery Agents

Ongelezen bericht door pwbbost »

Dit zijn zeker weten oplichters en zouden achter slot en grendel moeten komen. Helaas is er weinig te doen hieraan. Het retour adres is in Autralie en heeft een postbus. Dit is dus een gehuurd bakje bij een postkantoor ergens in Winnellie. Na wat zoekwerk, ben ik erachter gekomen dat Winnellie in Darwin ligt en verschrikkelijk klein is. In 2001 had Winnellie 2413 inwoners. Dit bewijst maar weer dat er gewoon een zogenaamd slim iemand bezig is vanuit dit mini dorp met mensen oplichten wereldwijd. Het vreemde is inderdaad dat alles in het Nederlands geschreven is. Iemand heeft dus toegang tot een database met prive informatie van Nederlanders. Ook lijkt het er dus op dat deze "con-artist" zelf Nederlands is. Wat ook mogelijk is, is dat het vanuit Nederland wordt bestuurd. De envelop waar de brief in kwam ziet er ook al vreemd en voorgefrabriceerd uit. Het is jammer dat er geen wereldwijd DNA database is, zodat je met enige mazzel degene kan tracen die de envelop heeft dichtgelikt. Ik vind het echt verschrikkelijk wat er met de buurvrouw van de vorige message is gebeurd. Hopelijk is ze nu gewaarschuwd voor eventuele herhalingen.

Mocht iemand ervaring hebben met deze brief, laat het dan weten. Er moeten mogelijkheden zijn om dit aan te pakken. Schending gebruik van prive persoonsgegevens zonder toestemming. Kant en klare oplichterij!

Vriendelijke Groeten,


Peter W B Bost
Rotterdam / Den Haag

nancioo
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 aug 2006 15:32

Re: Australian Lottery Agents

Ongelezen bericht door nancioo »

Hallo,

Al is het een bericht van 2004 die hier boven staat, toch wil ik even melden dat ik vandaag om 15.30 u. net zo'n brief van de Australian lottery agents binnen heb gekregen en daar staat in vermeld dat ik ben vast gelegd als winnaar van een contante prijs met een brdrag van €2.428.400.00, ja ,ja.

Ik als alleenstaande moeder vind dit gewoon niet leuk meer want ze maken je zo lekker dat je er bijna intrapt, gelukkig ben ik niet zo naief, maar kan me indenken dat er genoeg mensen zijn die er wel intrappen.

Ik kan hier behoorlijk boos om worden want heb nog nooit met dit soort loterijen meegespeelt, maar word er wel mee lastig gevallen dat je bijna mee zou doen, omdat ze het zo mooi kunnen vertellen.

Ik wou dat ze het konden aanpakken want leuk is het zeker niet.

Ook wil ik hier even zeggen dat ik zeker 2x per jaar word lastig gevallen de duitse skl loterij via de telefoon dat ik een grote winnaar ben van iets (daar beginnen ze altijd mee) maar moet ik wel eerst meespelen om recht te krijgen op die prijs...

Mijn telefoon nummer is geheim en staat niet geregistreerd, dus ik vraag je hoe komen ze daar dan aan, dit is toch de privacy regels overtreden??????

Naar mijn mening mogen dit soort praktijken hard aangepakt
worden!!!!!

Groetjes nancy

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Australian Lottery Agents

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Hoi Nancy,

wanneer een belcomputer een willekeurige reeks telefoonnummers kiest, is de kans gewoon aanwezig dat daar een geheim nummer tussen zit. Ze kiezen een groot aantal nummers tegelijk, en de eerste die opneemt, is het spreekwoordelijke haasje.

Je kunt erop ingaan, je kunt ze aan het lijntje houden door ze zelf een aantal vragen te stellen (zodat zij anderen in die tijd niet met die ongein lastig vallen).

Maar je bent zo te lezen, verstandig genoeg om niet op het aanbod in te gaan.

Houden zo. Terwijl ik dit typ, belt net iemand namens de vakantiekaart...... het is alsof de duivel ermee speelt. :evil:

m.maurice
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2006 19:41

Re: Australian Lottery Agents

Ongelezen bericht door m.maurice »

even een reactie op de voorgaande ivm die aussie lotery,volgens mij zijn ze,?? weer opnieuw begonnen met hun scam ,want vandaag heb ik ook een brief van hun ontvangen,wat een e.k.ls ,beetje troep rond sturen tss ,ideetje ?? ouwe kranten in hun retour enveloppe die is toch port betaal stuk lood erbij en dan is zien of ze na het betalen van de porto troep blijven sturen, gna gna

nancioo
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 aug 2006 15:32

Re: Australian Lottery Agents

Ongelezen bericht door nancioo »

Hoi bodejosm43

Ja hoor verstandig genoeg, gelukkig wel.
Maar eigenlijk mag dat toch niet dat er geheime nummers tussen staan???
Nou ja stelen mag ook niet en word toch ook volop gedaan.

Hahahaha ja wat je zegt over die vankantie kaart....klopt heb ik ook gehad (2 weken geleden ongeveer) en ik werd eigenlijk boos want je word toch lastig gevallen via de telefoon, en zei dat ze die kaart in haar ..... kon steken misshien dat die aan een vakantiekaart toe is.

Ik vind echt dat ze er wat aan moeten doen, maar ja wat???

En Maurice, das best een ideetje van je om misschien van die ongein af te komen en hun is te zitten klieren i.p.v. andersom, hmmmmm :idea: wie weet.

Nou toedeloe groetjes Nancy

ilona00
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 aug 2006 10:06

Re: Australian Lottery Agents

Ongelezen bericht door ilona00 »

hoi,

ik heb gisteren ook de brief ontvangen dat ik 2.428.400,00 euro heb gewonnen. en het lijkt echt, maar ik weet natuurlijk wel beter. maar het scheelt wel dat ik op deze site toch maar weer de bevestiging daarover krijg. en zo zie je maar weer, iedereen heeft gewonnen. hahaha.

groetjes ilona

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Australian Lottery Agents

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

en zei dat ze die kaart in haar ..... kon steken misshien dat die aan een vakantiekaart toe is.
laat me raden: daar waar de zon nooit schijnt?

mupske...
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2007 14:24

Re: Australian Lottery Agents

Ongelezen bericht door mupske... »

Hai,

Ik heb vandaag ook zo een brief binnen gekregen met de post.
En het adres was met de hand op de envelop geschreven en hij kwam uit china :? heel vreemd, want toen ik hem open deed zag ik dat het over een lotto ging uit australie.
Ze zeiden dat ik speciaal was uitgekozen en kans maakten op een geldprijs van 2.498.400,00 euro.
en bij de geldprijs heeft iemand met de hand geschreven.

H custers
we vinden dit allemaal een zeer voordelige kans dus vergeet niet om mij uw antwoord te sturen!

Voor de rest ziet het er allemaal best profesioneel uit, maar ik had al meteen zo een vermoeden dat deze zogenaamde australian lottery agents oplichters zijn.

Groetjes Hedwig.

stefanvanhaaren
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2007 22:43

Re: Australian Lottery Agents

Ongelezen bericht door stefanvanhaaren »

ik heb vandaag ook z on brief gehad jammer dat we er niets tegen kunnen doen je zou er zo intrappen gr stefan

ramon00
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2007 15:53

Re: Australian Lottery Agents

Ongelezen bericht door ramon00 »

ik heb een paar dagen geleden ook deze brief gehad.. het gekke is dat die bij mn moeder (waar ik al bijna 2 jaar niet meer woon) is bezorgd.

ook bij mij is bij de prijs geschreven dat het zeer voordelig is en dat ik zeker mee moet spelen.
bij mij ging gelijk een lichtje branden omdat ze vragen of ik contant geld in de enveloppe wil doen. het gekke is al1 dat het zowieso verboden is om geld contant in een enveloppe te versturen.
wat ook opviel is dat er staat dat dit de 1ste en laatste berichtgeving is aan de winnaar van dit bedrag.

op de achterkant bij de voorwaarde is geschreven:
dat het een in de 1ste plaats engels promotie matriaal betreft. en dat er bij de vertaling fouten kunnen zijn gemaakt. bovendien blijft de engelse versie van kracht.
oftewel er zou van alles in die engelse versie kunnen staan. want daar heb niemand zicht op.
wat mij ook opviel is dat er nergens een internetsite te vinden was. lijkt mij als je een beetje goeie en vertrouwelijke instantie bent dat je minimaal een internetsite heb om meer info in te kunnen winnen.

ik denk er serieus over na om naar de politie te stappen met deze post en hopelijk doen met mij meerdere mensen dat. ik weet niet of dit veel zin zal hebben maar dan is er in ieder geval wel bekend dat er meerdere mensnen zijn benadert.

verder wil ik iedereen die hiermee wel in zee is gegaan heel veel sterkte wensen

blaster81
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2010 19:24

Re: Australian Lottery Agents

Ongelezen bericht door blaster81 »

Beste mensen, ik heb ook zo'n mooie brief gekregen, Ik weet zeker dat het om oplichters gaat. Ik heb bijna 2.822.000,00 euro gewonnen.

Ik weet dat ik eerst bekogelt ben door brieven van die helderziende "DUVAL"

Ik heb alle 12 brieven van haar nog nooit beantwoord, en nu ik die brieven niet meer krijg, krijg ik dit weer. Ik denk dat dit om de zelfde organisatie gaat.

Zijn er ook mensen die voor de australian lottery al vaker in aanmerking geweest van andere vreemde praktijken??

MVG Perrie

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Australian Lottery Agents

Ongelezen bericht door dhc »

Ik zie dat dit je eerste berichtje is.
Tip: kijk voor je een reactie geeft even hoe oud het topic is en de datum van de laatste reactie...
Jouw reactie voegt helemaal niets toe.....

blaster81
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2010 19:24

Re: Australian Lottery Agents

Ongelezen bericht door blaster81 »

Ja dat zag ik naderhand ook dat dat berichten zijn uit 2007, maarja wel precies hetzelfde onderwerp.....

tsja..
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 jan 2010 10:14

Re: Australian Lottery Agents

Ongelezen bericht door tsja.. »

dhc schreef:Ik zie dat dit je eerste berichtje is.
Tip: kijk voor je een reactie geeft even hoe oud het topic is en de datum van de laatste reactie...
Jouw reactie voegt helemaal niets toe.....
Beste,

ik zie hier ook geen reactie op de eerste TS, echter 'blaster' komt met een nieuwe melding. handig voor de lezers om te zien dat deze brieven na 3 jaar nogsteeds, of weer verzonden worden. In mijn optiek een goede keuze van 'blaster'

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Australian Lottery Agents

Ongelezen bericht door dhc »

Niet dus, m.u.v." bodejosm43" is niemand van de overige respondenten nog actief, je bericht wordt door hen niet (meer) gelezen en daarom is je bijdrage niet relevant.

tsja..
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 jan 2010 10:14

Re: Australian Lottery Agents

Ongelezen bericht door tsja.. »

dhc schreef:Niet dus, m.u.v." bodejosm43" is niemand van de overige respondenten nog actief, je bericht wordt door hen niet (meer) gelezen en daarom is je bijdrage niet relevant.
ik ben het met je eens dat geen van de leden nog actief is, echter als ik voor mij persoonlijk spreek vind ik het wel handig om te zien dat dit al eerder gespeeld heeft.

derodebaron
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mei 2007 13:25

Re: Australian Lottery Agents

Ongelezen bericht door derodebaron »

Ook vandaag hebben ze nu toegeslagen in België (knokke-Heist).
Je moet natuurlijk een beetje naief zijn om erin te tuinen, maar als je natuurlijk zo slim bent én je creditcardnummer én je CVV nummer door te geven, dan kan je evengoed je portefeuille op straat leggen.....................
Heeft het zin dat ergens te melden of klacht in te dienen?

JCA

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Australian Lottery Agents

Ongelezen bericht door dhc »

Ook vandaag hebben ze nu toegeslagen in België (knokke-Heist
Ik zou zeggen...probeer het eens in België....

Gesloten