LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] combi-steamer van Miele of Siemens???

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
siepje
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2007 16:33

combi-steamer van Miele of Siemens???

Ongelezen bericht door siepje »

Hallo,

Wij vragen ons af hoe de nieuwe combi-steamer van Siemens, HB36D570, zich verhoudt tot de kwaliteit van de Miele combi-steamer?

Het prijsverschil is toch een paar honderd Euro. We koken weliswaar graag en veel, maar haal je het prijsverschil (en misschien kwaliteitsverschil) uit de Miele? Of is de nieuwe Siemens even kwalitatief als het apparaat van Miele?

We kijken uit naar jullie ervaring en aanbevelingen!

Groeten,

Siepje

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: combi-steamer van Miele of Siemens???

Ongelezen bericht door rayke »

materiaalkeuze is bij Miele vaak beter dan bij Siemens , maar ja je kan zo'n ding moeilijk open schroeven

goedgevoel
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jun 2007 13:33

Re: combi-steamer van Miele of Siemens???

Ongelezen bericht door goedgevoel »

Kijk even naar de twee producten vergelijk het ene product met het andere. Moet je even afvragen wat heb ik nu wat mis ik wat wil ik hebben. miele heeft een site met informatie. Het zit het niet in het buitenkant van het product maar aan de binnenkant de functies. Vergelijk het met een auto. 1.4 of een 1800cchttp://www.miele.nl
en de site van http://www.siemens.nl is wel informatief. Ik ben laats goed geholpen bij www.schouwkeukens.nl :idea: Heeft leuke scherpe prijzen online te bestellen en hebben ook winkels dus vertrouwd.

keukenadviseur77
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jun 2007 14:11

Re: combi-steamer van Miele of Siemens???

Ongelezen bericht door keukenadviseur77 »

van combisteamers heb ik nog niet zoveel kaas gegeten, maar van stoomovens wel.
De techniek is heel anders bij Miele en wel als volgt:
Miele genereert stoom in een compartiment van het waterresevoir wat er voor zorgt dat er altijd wordt gekookt met dezelfde temperatuur.
Bij andere merken waaronder Siemens wordt er gebruik gemaakt va een druppelplaat waardoor je dus temperatuurschommelingen kunt verwachten.
Dit zie je dus ook terug in de prijs. Als ik het kon betalen zou ik kiezen voor een Miele.

Gesloten