LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] apparatuur bij IKEA??

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Ellen76
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:46

Re: apparatuur bij IKEA??

Ongelezen bericht door Ellen76 »

Wij hebben een keuken van ikea en deze bevalt prima. We hebben de apparatuur ergens anders gekocht omdat ze toen niet hadden wat wij hebben wilden. De apparatuur, alles inbouw, past prima. Gaat hier om een koelvriescombi, vaatwasser, 5-pitsgasfornuis en een schouwkap. Je moet wel wat meer voorwerk doen en alles goed inmeten. Ik heb ook al gelezen dat het niet bij iedereen goed gaat.

heldt
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2007 14:45

Re: apparatuur bij IKEA??

Ongelezen bericht door heldt »

Ik heb bij ikea voor zo'n € 1200 aan kasten gekocht. (5 lak witte onderkasten van 60cm en 3 bovenkasten met melkglazen deuren en ingebouwde verlichting). Het aanrechtblad heb ik laten gieten door een betongieter, en de aperatuur komt van de Keukenloods.
Bij elkaar zo'n kleine €4000 en een hele nette keuken.
Ik heb hem zelf in elkaar gezet. Die kastjes van Ikea zijn echt heel makkelijk in elkaar te zetten. En bij de keukenloods weten ze welke apparaten in ikeakastjes passen.

Ikea is goedkoop en praktisch. Maar de apparatuur en de aanrechtbladen vind ik erg lelijk en Whirlpool lijkt me niet solide. Dus die wilde allemaal niet in m'n keuken.

Het is wel wat uitzoeken, want je moet natuurlijk naar veel winkels toe. Om met onze Johan te spreken: elk voordeel heb z'n nadeel.

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: apparatuur bij IKEA??

Ongelezen bericht door Chief »

Merk zeg mij persoonlijk ook niets, door een krap bugget 11 jaar geleden hebben wij de inbouw apperatuur allemaal bij de gamma gekocht. Koelkast, vriezer en de gasplaat en de electrice oven.
De vriezer en koelkast zijn van zanussi, en de oven gaskookplaat zijn van delongi en het doet het tot op de dag van vandaag nog allemaal prima. Alleen wat betreft de vaatwasser heb ik helaas niet zoveel geluk gehad we zijn inmiddels al aan de derde bezig de laatste die ik 2 jaar geleden heb aangeschaft die is van bauknecht, daar zat toen een keurmerk op van de consumentenbond. Maar over deze ben ik geheel niet te spreken, niet de manier van afwassen maar alles binnen in is waardeloos er laat veel van los.

threetreemen
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2007 17:48

Re: apparatuur bij IKEA??

Ongelezen bericht door threetreemen »

Ik wil een Siemens of Bosch-vaatwasser kopen voor mijn verder met Ikeakastje ingerichte keuken, maar kom er maar niet achter of ik een ikea-kastdeurtje kan monteren op een volledig integreerbare vaatwasser. Heeft iemand hier ervaring mee?

heldt
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2007 14:45

Re: apparatuur bij IKEA??

Ongelezen bericht door heldt »

Ik wil een Siemens of Bosch-vaatwasser kopen voor mijn verder met Ikeakastje ingerichte keuken, maar kom er maar niet achter of ik een ikea-kastdeurtje kan monteren op een volledig integreerbare vaatwasser. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb op een volledig geintegreerde vaatwasser van Boretti (Keukenloods) een kastdeurtje van Ikea geschroefd. Je moet de gebruiksaanwijzing goed lezen. Bij mijn vaatwasser zat een bouwtekening met daarop precies aangegeven waar ik in het kastdeurtje moest voorboren. Die tekening heb ik op het kastdeurtje geplakt.
Het ging (gelukkig) in een keer goed.[/quote]

threetreemen
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2007 17:48

Re: apparatuur bij IKEA??

Ongelezen bericht door threetreemen »

Beste Heldt, dat is fijn om te horen. Zit ik nog de vraag: heb je een heel kastje van de ikea moeten kopen, of heb je een los deurtje kunnen kopen. Op de website van de Ikea kan ik geen losse deurtjes vinden.
Of heb je de vaatwasser IN een kastje ingebouwd? Ik vermoed dat dit laatste niet kan, omdat ik bij de volledig geintegreerde modellen een breedte van +- 59,8 cm zie gespecificeerd. En hoe zit het met de pootjes? Heeft zo'n geintegreerd model wel pootjes, of kun je er weer bijpassende pootjes van de Ikea onderzetten? Ik overweeg mij keuken zonder plint te maken.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: apparatuur bij IKEA??

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Threetreemen,

Zelfs Ikea zal een vaatwasserfront los verkopen. Voor een plintloze keuken zal je de vaatwasser in een hoge kast moeten bouwen. De vaatwasser staat namelijk op zijn eigen pootjes en loopt achter de plint door.

Miele heeft een vaatwasser die in een 60cm brede kast past en Smeg heeft nu een model die in een 90cm brede kast verwerkt kan worden. Maakt het weglaten van de plint een stuk makkelijker.

MVG

goedgevoel
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jun 2007 13:33

Re: apparatuur bij IKEA??

Ongelezen bericht door goedgevoel »

Je kan beter je inbouwapparatuur niet bij Ikea halen.
Weinig keuzen en Whirlpool made voor Ikea is een hele andere
line dan Whirlpool bij de normale leverancier. Ik heb mijn producten/inbouwapparatuur bij http://www.schouwkeukens.nl vandaan :idea: Scherpe internet prijzen. Verkopen trouwens ook keukens en bladen"graniet"onder de € 200,- tegen zeer scherpe prijzen!



http://www.schouwkeukens.nl

marpet
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2005 00:17

Re: apparatuur bij IKEA??

Ongelezen bericht door marpet »

Ik krijg hier een beetje een slecht gevoel van. Dit soort reclames is voor mij een reden om helemaal niet met dit soort gasten in zee te gaan.

goedgevoel
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jun 2007 13:33

Re: apparatuur bij IKEA??

Ongelezen bericht door goedgevoel »

Mag toch wel mij enthousiasme overdragen.
Omdat ik vind dat ik een goeie koop heb gedaan en dat ik prima geholpen ben. Niet zo snel in de boom vliegen en je conclussies maken.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: apparatuur bij IKEA??

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Je enthousiasme overdragen kan ook op een minder opvallende manier, dit werkt volgens mij enkel averechts voor het schouw.
En dat verdienen zij ook niet toch?

goedgevoel
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jun 2007 13:33

Re: apparatuur bij IKEA??

Ongelezen bericht door goedgevoel »

Ja maar het is een feit dat de apparatuur van van Ikea niet erg uitgebreid is en dat naar mijn gevoel de kwaliteit ook niet fantastisch is.
Ik ben blij dat ik naar de firma ben gegaan. En hoezo slechte aandacht. Ze hebben het voor mij goed gedaan. Kwam voor apparatuur. Maar ging weg met een keuken prima geholpen. Netjes behandeld. leuke scherpe prijzen op hun internetsite staan hun apparaten al. Je kan ze ook online bestellen maar ik vond de winkel wat plezieriger. Keuken netjes geplaatst kwam een monteur, werken trouwens voor hun zelf. heb daardoor wel het gevoel dat ze harder werken. Monteur betaald. Buiten de keukenzaak om zeer netjes geregeld.

TIP http://www.schouwkeukens.nl

"zaken die prima werk leveren verdienen deze compliment gewoon"

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: apparatuur bij IKEA??

Ongelezen bericht door GWTE »

producten/inbouwapparatuur bij www.schouwkeukens.nl vandaan Scherpe internet prijzen.
Zullen de deuren binnekort wel moeten sluiten dan....want dat is niet vet!

Pfffff

Re: apparatuur bij IKEA??

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 08 sep 2007 01:50, 1 keer totaal gewijzigd.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: apparatuur bij IKEA??

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Beste GWTE, leer eens een topic te LEZEN en dan, als je er iets van af weet op de vragen te antwoorden. Dit begint echt vervelend te worden.

Klaarblijkelijk is jouw keukenwereldje echt bekrompen.

Bij een reactie over van Nunen sloeg je de plank al volledig mis.
Je vergelijkt Boretti-, Siemens- en SMEG apparatuur met een Skoda.
Weet niets van de diversiteit van keukenmerken en laat vooral niemand in zijn of haar waarde.
Je probeert maxx in kennis te overtroeven en klaagt over "haantjesgedrag"??
En schouwkeukens bestond al voordat jij het woord keuken kon schrijven en zullen nog wel even blijven bestaan.
Even voor de duidelijkheid een quote uit je eigen reactie:
Als je een offerte aanvraagd krijg je een prijsopgave
moet ik hier iets aan toevoegen?


De jaloezie druipt van je reacties af.
Alsjeblieft geef eens een normale onderbouwde reactie....

WARNING!
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mei 2007 17:15

Re: apparatuur bij IKEA??

Ongelezen bericht door WARNING! »

Beste GWTE, leer eens een topic te LEZEN en dan, als je er iets van af weet op de vragen te antwoorden. Dit begint echt vervelend te worden.
Ik begrijp GWTE wel maar kan deze reactie niet helemaal thuis brengen.

1. opmerking over internet prijzen
2. reactie GWTE en de geringe marge bij deze prijzen
3. reactie Pfffff hij begrijpt de opmerking (schoorsteen moet roken)
en dan komt zelfstandigste
4. Klaarblijkelijk is jouw keukenwereldje echt bekrompen.
5. Weet niets van de diversiteit van keukenmerken en laat vooral niemand in zijn of haar waarde.
6. En schouwkeukens bestond al voordat jij het woord keuken kon schrijven en zullen nog wel even blijven bestaan.
7. De jaloezie druipt van je reacties af.

Wat heb je gisteren avond zitten roken Z....?

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: apparatuur bij IKEA??

Ongelezen bericht door GWTE »

Bij een reactie over van Nunen sloeg je de plank al volledig mis.
Ik heb niets gezegd op deze topic? Da's knap om dan toch de plank mis te slaan. Over topic's lezen gesproken! Als je te lang zelfstandig ben.....verander je in een ouwe zeur. Je bent al een eind op weg.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: apparatuur bij IKEA??

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

WARNING......de reacties zijn verspreid over verscheidene topics....
En ik blijf netjes......ik vraag toch "alsjeblieft"?

p.s. Ik rook niet.

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: apparatuur bij IKEA??

Ongelezen bericht door mar53 »

HOI WARNING,

Aan deze info heeft de concument echt wel wat.

2 Zaken:

of je werkt bij 't Schouwke
Of je Hebt gewerkt bij het Schouwke

Jij maakt echt weer reclame

Hier heeft geen enkele concument die ooit van plan is een keuken te gaan kopen niets aan.

met de vriendelijke groeten

Mar53

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: apparatuur bij IKEA??

Ongelezen bericht door GWTE »

p.s. Ik rook niet.
Zeker weten van wel..... 8)

Gesloten