LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] uitdaging!

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
lisperito
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 mei 2007 20:18

uitdaging!

Ongelezen bericht door lisperito »

2 jaar geleden is er een Keller keukenblok in mijn huurwoninkje geplaatst (4 kasten van 60 cm boven en idem beneden). Nu wil ik graag een vaatwasser aanschaffen; aan de overzijde van het keukenblok zit daarvoor een aansluiting en dan gelijk mijn hele keukentje opknappen.

Naast het keukenblokje wil ik een kast met inbouw koel/vriescombinatie, een nieuw werkblad en nieuwe tegeltjes (fornuis en afzuigkap mogen blijven). Aan de overzijde wil ik een blokje waarin een vaatwasser ingebouwd kan worden en aan zowel links als rechts van de vaatwasser 2 ladekastjes van 30cm, met hierop ook een werkblad (tegeltjes niet nodig)

Na 2 keer de luxe te hebben gehad om een grote, mooie keuken te mogen uitkiezen, ligt voor mij nu de uitdaging mijn keukentje low-budget op te pimpen zodat het toch een beetje mijn keukentje wordt, wel degelijk bewust dat het natuurlijk nooit de uitstraling krijgt van een luxe keuken, maar dat hoeft ook niet, het blijft tenslotte een huurwoning.

Ik (vrouw) kan wel een beetje simpel doe-het-zelven maar zeker geen loodgieten en installeren. Wat is wijsheid? Het keukenblokje laten hangen en alleen nieuwe deurtjes aanschaffen en de rest erbij aanschaffen? Welke merken deurtjes kunnen op een Keller keuken. Welke keukenzaak, bouwmarkt oid wil niet alleen complete keukens verkopen maar zou mij kunnen helpen (ruime omg. Tilburg)? Is het verstandig de keukenzaak alles te laten installeren of toch de klusser die ik eventueel achter de hand heb in te zetten. Ervaringen, tips ... kom maar op

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: uitdaging!

Ongelezen bericht door tinne »

Lisperito, heb je er wel eens gedacht aan je kastjes/deurtjes en tegeltjes te verven?

heb ik inmiddels 2 keer gedaan (1e keer 8 jr. geleden, 2e keer 2 jr. geleden) omdat ik de oude kleuren zat was en werkt perfect..

wel goed in de (verschillende types) primer zetten.... , maar dat kunnen ze je bij een goede doe het zelf zaak vertellen.

dat lost nog niet al je vragen op, maar misschien een begin?




mvrgr Tinne

lisperito
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 mei 2007 20:18

Re: uitdaging!

Ongelezen bericht door lisperito »

Tegeltjes verven, dat zou nog eens een optie kunnen zijn, verhuurder heeft er namelijk een 2e laag overheen getegeld, dus zou inderdaad nog een giga klus kunnen zijn om ze te verwijderen en stucwerk aan te passen. Ik ga eens informeren!

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: uitdaging!

Ongelezen bericht door tinne »

Je hebt wel goede tegelprimer nodig, maar die verkopen ze bij bouwmarkten, doe het zelf zaken, NA de primer mag er 'gewone' verf op..

Suc6

mvrgr. Tinne

kuchina
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 mei 2007 20:50

Re: uitdaging!

Ongelezen bericht door kuchina »

in principe kan je bijna overal losse deuren aanschaffen.
Misschien een id, in Roosendaal ligt volgens mij aan de A58 het hoofdkantoor van Keller of in ieder geval een distributie centrum.
Ga daar eens kijken of ze je kunnen helpen, ze hebben heel vaak showroom modellen

groetjes

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: uitdaging!

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Kijk eens op www.keukenvernieuwer.nl of er een dealer in de buurt zit en vraag daar wat vervanging van de fronten en het plaatsen van de vaatwasser zal kosten.............

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: uitdaging!

Ongelezen bericht door maxx »

Keukenvernieuwer.nl heeft maar een beperkt assortiment wat deuren en kleuren betreft. Kijk eens bij een interieurbouwer of keukenzaak met interieurbouwaffiniteit. Deze kunnen veel meer keuze bieden

Melaminefronten en HPLfronten in alle verkrijgbare kleuren. Daarnaast ook nog veel keuze wat foliefronten betreft. Mits ze de goede leveranciers hebben.

MVG

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: uitdaging!

Ongelezen bericht door GWTE »

Kijk eens bij een interieurbouwer of keukenzaak met interieurbouwaffiniteit.
Jouw straatje Maxx........

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: uitdaging!

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Keukenvernieuwer.nl heeft maar een beperkt assortiment wat deuren en kleuren betreft. Kijk eens bij een interieurbouwer of keukenzaak met interieurbouwaffiniteit. Deze kunnen veel meer keuze bieden


Standaard heeft een "keukenvernieuwer" 300 renovatiefronten.
Er zijn een aantal "vernieuwers" die veel meer mogelijkheden hebben, zelfs met eigen werkplaats of spuitcabine. Je kan ze niet "over 1 kam scheren".
Keukenvernieuwers zijn enkel mensen die het renovatieprogramma in hun werkzaamheden hebben opgenomen en affiniteit met keukens hebben............

lisperito
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 mei 2007 20:18

Re: uitdaging!

Ongelezen bericht door lisperito »

Vanochtend bij een "kleine" keukenleverancier geweest. Geweldig geholpen, niks handtekening, niks pushen, maar gewoon positief gesprek en ook de tijd genomen om mogelijkheden te laten zien wat zij kunnen met low-budget. Offerte volgt ergens deze week. Ben benieuwd!!

lisperito
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 mei 2007 20:18

Re: uitdaging!

Ongelezen bericht door lisperito »

De offerte van deze toch wel aardige, niks opdringerige keukenmeneer heeft me doen besluiten toch nog verder te gaan kijken. De prijs in zijn offerte is dusdanig hoog dat er van keukenrenovatie / uitbreiding geen sprake is.

Ben inmiddels in nog 2 andere (kleine) keukenzaken geweest en tot de ontdekking gekomen dat meneer doodleuk de prijs van compleet nieuwe keuken gerekend heeft en dat hij alleen een flink stuk lager zit met zijn inbouwapparatuur maar dat het totaalplaatje op ongeveer het zelfde uitkomt als zijn concullega's die een nieuwe keuken in gedachten hebben (eentje Hacker, eentje Rotpunkt)

Ondertussen zie ik door de bomen het keukenbos niet meer, vooral in apparatuurland, maar ga zaterdag nog een poging wagen, heb bij die keukenzaak een goed gevoel, nu kijken of ze prijstechnisch net zo prettig zijn :D

lisperito
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 mei 2007 20:18

Re: uitdaging!

Ongelezen bericht door lisperito »

Ooo en meneer / mevrouw Goedgevoel ... nee ik neem niet de moeite om richting uw keukenleverancier te gaan ... :D

goedgevoel
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jun 2007 13:33

Re: uitdaging!

Ongelezen bericht door goedgevoel »

Had ik iets tegen jou gezegd! :shock:
Heb jou geen tip gegeven hier hoor..
Moet doen waar je zelf een goed gevoel bij hebt.
Ik ben goed geholpen bij een bepaalde zaak.
Maar daar hoef je niet heen hoor als je niet wild moet je zelf weten. :lol:

lisperito
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 mei 2007 20:18

Re: uitdaging!

Ongelezen bericht door lisperito »

Ik ben gewoon op zoek naar nuttige informatie en niet naar spam :lol:

goedgevoel
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jun 2007 13:33

Re: uitdaging!

Ongelezen bericht door goedgevoel »

Heej ik gaf je een nuttige tip!
Ik heb trouwens tijden het aanschaf van me eerst op het internet veel
rond gesurfed want in de winkels. Zie je naar loop van tijd door het bos de bomen niet meer. Zoveel keus en verschillende soorten deurtjes. Ben wel blij met me Rotpunkt hoogglans ( gespoten ) keukens.
Bevalt mij prima. :lol:

Gesloten