LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WANADOO of ORANGE het is bar erg

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
doevie48

WANADOO of ORANGE het is bar erg

Ongelezen bericht door doevie48 »

hallo, wij hebben anderhalf jaar wanadoo gehad zonder veel ellende. Soms even de lifebox resetten, maar dat was tot 28april.
Opeens geen telefoon en geen internet.
Wij gebeld met de zogenaamde helpdesk. Er word naar gekeken, het kan wel even duren, maar het wordt verholpen.
Dit was vrijdag, op zaterdag weer gebeld: Ja de case stond nog open maar er werd aan gewerkt.
Zondags weer gebeld, wij werden nu wel een beetje zenuwachtig. Er werd aan gewerkt. Wij melden dat onze ouders aan een alarmcentrale waren aangesloten en dat wij niet bereikbaar waren. Omdat mijn moeder aldoor stille tia s kreeg en dat ik het aanspreekpunt was. Daar mijn moeder niet kan praten is dit een erg moeilijke en onwenselijke situatie. Mijn moeder begreep niet dat wij niet te bereiken waren, dus grote paniek plus een risicovolle hoge bloeddruk.
Maandag weer gebeld: ja de case stond nog steeds open maar de technische dienst had niet gewerkt dit hele weekend dus werden we aan een lijntje gehouden. Wat we ook vroegen, we kregen niemand van hogerehand of technischedienst te spreken. Dit maakte ons echt helemaal razend.
Mijn man heeft toen een aangetekende brief gestuurd met de mededeling: als de boel niet binnen een week geregeld zou zijn dat we stoppen met wanadoo.
Maar ook hier werd nergens op gereageerd. Faxen aan de directie, weer geen enkele reactie. Weer gebeld met de helpdesk en alleen nietszeggende antwoorden. Maar we zouden teruggebeld worden. Drie telefoonnummers opgegeven.
Intussen natuurlijk alles met de mobiele telefoon gebeld en een rekening van hier tot Tokyo. Na drie weken nog geen enkele reaktie. Ook nadat ik heb gezegd dat ik hun toch wel aansprakelijk stel als er iets gebeurd met mijn moeder die niet kan praten en niet al te best was. Hierbij kwam ook nog dat onze kinderen in de examen tijd zaten en dat heel veel gegevens via internet gaan. Maar ja, daar had de helpdesk geen boodschap aan. Het was immers niet hun probleem.
Dus de stress liep aardig op na drie weken hebben wij een andere provider aangevraagd.
Binnen tien dagen hierna hadden we dus weer telefoon en internet. Intussen kwam er een monteur van kpn, die vertelde dat alles goed was.
Na vier weken kwam er een mevrouw die was ingehuurd door wanadoo om te kijken. Dit allemaal opeens zonder aankondiging. Na vele faxen en een aangetekende brief dat de incasso moest worden stop gezet bleven ze gewoon afschrijven. Het gekste vinden wij die andere provider heeft een eigen bellijn dus zij hebben kpn opgezegd afgelopen week kregen wij een brief dat wanadoo de kosten van kpn doorberekend aan ons nu kunnen ze ineens wel iets laten horen. Wat moeten wij hier mee? Emotioneel heb ik het helemaal gehad. Waar zijn je rechten als klant? Alles is eenrichtingsverkeer. Wat voor gedrag is dit van een leverancier.
Inmiddels is het bijna 2 maanden. Lekkere provider.
Laatst gewijzigd door doevie48 op 15 jun 2007 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.

roro25

Re: WANADOO of ORANGE het is bar erg

Ongelezen bericht door roro25 »

Graag gebruik maken van interpunctie. Er is geen touw aan vast te knopen. Ben gestopt na regel 3.

khashoggi

Ongelezen bericht door khashoggi »

Het is inderdaad niet te begrijpen met wat je bedoeld. Heb een groot gedeelte gelezen, maar snap er niets van.

M@rs

Ongelezen bericht door M@rs »

Maar wat een aktie met monteurs en techniek enzo.
Ik heb alleen nog maar gemaild, want van bellen met de helpdesk wordt ik vooraf al niet lekker.
Bij ons doet de nummer herkenning het niet, is de lijn dood, hoor ik de beller niet en zij of hij mij wel of en dat kan blijkbaar ook nog, wordt ik weer gebeld hoor ik niets en de beller hoort mij ook niet.

Dan krijg je een mailtje terug van de helpdesk, wordt je hele doopseel geligt en krijg je uit eindelijk een mailtje terug over dat ze je nog geen half jaar oude dect telefoon niet ondersteunen, belachelijk.

Ik zit zelf in de IT en kan gelukkig een hoop zelf doen, maar deze sh*t zooi is begonnen dat we vanuit een combinatie orange kpn naar alleen orange gegaan zijn.
Ik ben uiteindelijk dagelijks bezig met resetten en zoeken naar oplossingen.

Dit was dan alleen nog maar de telefoon, internet begint ook steeds vreemder te worden.

Er wordt je een snelheid tot 20 Mb beloofd en daar betaal je dus ook voor, want zo wordt je binnen gehaald.
Wat schetst mijn verbazing ik ben nog niet boven de 4Mb gekomen.
Dan kun je zeggen ok van de reclame is zo ie zo 80% gelogen, maar dit verschil is wel erg groot. Als ik nu ergens tussen de 10 a 15 Mb zou zitten hoor je me niet, maar 4 Mb is wel erg schraal.
We zijn in het verleden met Wanadoo begonnen en we hebben de snelheid van de verbinding omhoog zien gaan en de functionaliteit alleen maar zien dalen.

Uit eindelijk heb ik het idee dat de bandbreedte van 4Mb voor internet en bellen te smal is, theoretisch moet het kunnen maar de praktijk is helaas anders.

Ik ben nu benieuwd wat er gebeurd als ik niet meer betaal en op zeg en of de livebox die ze nog niet hebben willen vervangen door een raam van het kantoor kom terug bezorgen.

Wie zegt mij dat ik inmiddels ADSL2 heb, voor maart j.l. belde en internette ik ook met Orange en KPN toen kon het ook en belanrijker werkte alles qua telefoon perfect, moest ik alleen nog wat betalen aan KPN.

De enige (onzinnege) oplossing, dooddoener, afschuiver die ik van de behelpdesk heb gekregen: Oooooo, Ja, maar die telefoon ondersteunen we niet.

Verder heb ik alleen maar gezien hoe heeft u de livebox aangesloten, hoelang zijn de kabels waar hangt de livebox etc, etc, etc.
Vult u dit formulier maar even in.

Dit is paarse kroko gel*l.

Sorry U merkt het ik wordt boos.
Een goede vriend zegt me regelmatig alleen nog maar verbazen tot 10 tellen en weer door gaan.

khashoggi

Ongelezen bericht door khashoggi »

Ze zeggen het zelf ook al he, je zet het zelf ook in je bericht. Tot 20mb, dus je haalt standaard nooit die 20mb als je ver weg zit van het kastje. Ze garanderen het ook niet dat je ook echt die 20mb haalt en standaard hebt.

MaffeDarkie

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

@doevie48 - Je tekst is één grote puinhoop zonder comma's en puntjes. Ik kon zo'n 3x opnieuw beginnen met lezen en zelfs nu snap ik er nog weinig van.

Wat ik wel las was dat jullie schriftelijk, de kans geboden hebben om het probleem op te lossen. Vraag ik mij af of de brief aangetekend verzonden is, en jullie een termijn van tenminste 10 werkdagen hebben gehanteerd. Zo ja, dan is Orange inderdaad in gebreke gebleven. Zo nee, dan zou ik de portomonee maar vast open trekken.

Ik hoop dat de brief aan Orange wel beter opgesteld was dan het geen je hier op het forum geplaatst hebt anders had Orange ook nog eens een taalkundige in kunnen schakelen.
------
M@rs - graag de link waarin je aangeeft dat ze 20mbit beloven?! Ik heb even goed gezocht maar er wordt niets beloofd en het mooiste van alles jij als ITér zou moeten weten dat er verschillen zijn tussen theorie en praktijk snelheden tenminste zou ik wel verwachten van een ITér.
------

M@rs

Ongelezen bericht door M@rs »

http://www.orange.nl/vaste_telefonie/

ADSL Familie

Ik heb ook gezegd dat ik niet verwacht dat ik 20Mb krijg, maar 4Mb is droevig.

doevie48

dit verhaal is in een emotie geschreven. Boos is niet een goed woord. Dit is nog 1 procent van hoe ik mij voelde. Maar alles is gewijzigd.
Dus ik hoop dat het nu beter leesbaar is.
De aangetekende brief heeft mijn man geschreven.
Hier stond een termijn in maar geen enkele reactie. Wel de ontvangstbevestiging.
Het kost je bakken geld/ Alles in het voordeel van Orange maar als klant sta je heel erg in de kou. Ook het contract nog eens gelezen. Alles is éénrichtingsverkeer.
Nu weer terug bij de kabel. Tot nu toe geen enkel probleem en een heel stabiele verbinding.
Eén advies: Orange, niet doen!!!

rene117

Ongelezen bericht door rene117 »

nou ik heb ook orange maar het is echt een puin zooi daar
zo moet ik 10x bellen voor dat ik eens verbinding krijg
en het internet is ook een drama

ik heb ze voor de keus gezet goed laten werken zo niet word het contract ontbonden wegen het niet naar komen van de diensten
nu heb ik contact gehad met mijn rechtsbijstand en die zijden
als zij de diensten niet kunnen leveren die zij beloven kan je het contract ontbinden en dan hebben ze geen poot om op te staan

ga maar weer terug naar de kabel

jaywalker

Ongelezen bericht door jaywalker »

En rene117 gaat een cursus Nederlands volgen.......

Anneexd

Ongelezen bericht door Anneexd »

Orange is wel 1 van de Beste InternetService hoor :o

doevie48

en de sint zijn baard ook
vanaf 28 april nu nog steeds niets maar ook gewoon nergens een reactie op
laatst zelf gebeld omdat ze de #*@@ moed hadden een aanmaning te sturen en meteen te dreigen met kosten. Een heel aardige mevrouw gesproken en beloftes gekregen dat alles ophelost zou worden binnen afzienbare tijd
maar het enige wat ik als antwoord daarop gekregen heb is ....
een nieuwe aanmaning voor de maand erop.
Nee, beste provider in...

joopmaf

Ongelezen bericht door joopmaf »

Ik heb eind mei mijn internetverbinding van kpn naar orange gewijzigd.
Eind datum KPN 28 juni ,startdatum orange 2 juli.
Dacht dat ik het mooi geregeld had tot ik op 10 juli uit het ziekenhuis kwam.Bevestiging van Orange op de mat dat het abonnement opgeleverd was per 2 juli.Ik kreeg zelfs 5 dagen gratis om mijn internet uit te proberen.Nu was er een klein probleem want ik heb geen livebox ontvangen.Contact opgenomen met de helpdesk, en deze vertelde mij dat de box op 28 juni al verzonden was en afgeleverd.Ik gaf aan dat ik niet thuis was geweest en verder ook niemand het pakje heeft kunnen ontvangen omdat ik alleen woon. Ook lag er geen kennisgeving in de bus dat het pakje ergens afgeleverd was.Bij de buren geinformeerd en niets verder gekomen.Weer contact opgenomen met de helpdesk en het leuke daarvan is dat het 20 eurocent kost plus de kosten van je mobile telefoon. Na 10 minuten u word zo spoedig mogenlijk geholpen aangehoord te hebben krijg je de melding dat het momenteel erg druk is, en word er geadviseerd om het later nog eens te proberen.
Kijk !! das handel.
Er zou woensdag een nieuwe box verstuurd worden.Op vrijdag weer de helpdesk gebeld a 5 euro per gesprek en oeps hij was naar de verkeerde afdeling verstuurd.Een week later op woensdag is hij er eindelijk, gelijk installeren die zooi. Ging perfect en ik moest wachten dat het lichtje stopte met knipperen.Na een uur maar weer eens de helpdesk gebeld en kreeg de mededeling dat het wel twee uur kon duren. Alle vertrouwen had ik al verloren dus ging maar wat anders doen.In de avond om half 9 weer de helpdesk gebeld en gingen ze even wat dingen uitproberen.
Bleek dat er iets met de aansluiting was en zou er een KPN monteur langskomen.Op mijn vraag hoe lang dat ging duren kreeg ik als antwoord ongeveer twee weken. Aargggggggggg, hoe kom ik van Orange af ? kan ik het gooien op wanprestatie?
opleverdatum was 2 juli, het is nu al 19 juli en nog twee weken te gaan.
onderhand wel ongeveer 60 euro aan bellen kwijt en grijs haar.

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Als je met je vorige aansluiting hier was gaan lezen hadden we nu een probleem minder!

Belkosten via mobiel, jammer, maar elders een vaste zonder meerprijs van prepaid, heb je vrienden voor toch?

Bijlmermeer

Ongelezen bericht door Bijlmermeer »

Orange is inderdaad traag, ze zeggen dan wel tot 20 Mb...

Maar bij een testje van hun, dat je kan doen om te zien hoe snel Family op jouw adres is, geven ze een veel hogere snelheid aan, dan die je echt haalt. Ja oke, dan schermen ze ook weer met dat het kan afwijken.

Bij mijn adres zou echt 20 Mb gehaald kunnen worden, want ik woon slechts 150 meter van de telefooncentrale vandaan.

Nou mooi niet dus, ik haal krap 4 Mb.
En dan is 24 EURO per maand wel een overdreven hoog bedrag!

Waar ik me ook aan irriteer, is dat ze meteen 4,50 extra rekenen, wanneer de automatische incasso een keertje niet lukt.

Als mijn jaar om is, dan ben ik daar weg. Dan neem ik wel een goedkoop abonnement van 4 Mb.

joopmaf

ongelooflijk , hij werkt
alleen haal ik maar 3 mb van de 20mb die ze beloven

joopmaf

Haal nu de 6 mb met een netwerk inplaats van usb.
dus ik ben al tevreden.
:D

jaywalker

Ongelezen bericht door jaywalker »

Family wordt geleverd in 2 varianten: tot 20 MBit en tot 4 Mbit, hangt af van de centrale......

DonkMatt

Ongelezen bericht door DonkMatt »

Kijk eens op deze link:

http://adsl.xandrios.net/tabel.php?sort ... ype=adsl2p

Hier zie je informatie over een centrale, die bij jou in de buurt zit. Ook zie je, of jouw centrale al ADSL2+ ondersteunt en hoe snel het modem van je centrale is. Gewoon even je postcode zoeken of je plaatsnaam afkorting (bijv. Amsterdam = asd en Eindhoven = ehv).

Ook kun je hier: http://pcdb.bbned.nl/
en hier: http://www.speedtest.nl/ADSL/
kijken hoe ver je van de centrale af zit (ongeveer).

Let op dat al deze gegevens lang niet alles zeggen over jouw snelheid thuis. Er zijn vele factoren in het spel. Orange zal heus niet bewust een willekeurige verbinding knijpen, het ligt gewoon aan één van de vele factoren: afstand tot centrale, Speedtouch modem of Livebox (de 1e ondersteunt alleen ADSL1 en kan nooit 20Mbit aan!), USB of Ethernet, lengte van je ISRA-punt tot je modem, etc. etc.

Natuurlijk zit je met je handen in het haar, als je een lage snelheid hebt. Maar ja, dat is gewoon vervelend en kun je weinig aan doen. Ze beloven inderdaad TOT 20Mbit (niet te verwarren met 20 Mbyte!), maar in de praktijk is dit niet haalbaar. Denk aan het gezegde: als het te mooi lijkt om waar te zijn, is het dat waarschijnlijk ook!

Kijk in je contract en als Orange zijn verplichtingen niet nakomt (een snelheid van 4Mbit ipv. de beloofde TOT 20Mbit is geen breuk van contract!) schrijf je een keurige formele aangetekende brief. En zoek hulp bij Rechtsbijstand, word lid van de Consumentenbond en bel ook hier naar toe (gratis!):

http://www.consuwijzer.nl/ (telefoonnummer staat op de site)

Ik heb met ConsuWijzer goede ervaringen, ze helpen je vaak goed en leven zich in je problemen in.

Hopelijk iedereen zo een beetje geholpen, maar het is allemaal heel begrijpelijk dat je gefrustreerd wordt van zo'n dominante aanbieder.

Gesloten