LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overzichtje van je restschuld

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Liltje
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2007 13:17

overzichtje van je restschuld

Ongelezen bericht door Liltje »

Voorheen kreeg ik van m'n financierder ( Arenda) keurig iedere maand een overzicht met de rente en aflossing. Tegenwoordig is het slechts 4 keer per jaar.. Zelfs bij extra aflossing krijg je niet een overzicht met de nieuwe stand van zaken..

Het is toch vrij onfatsoenlijk om zelfs dan niet een overzicht te sturen, of zie ik dat verkeerd. Er is bij Arenda geen enkele andere manier om aan je eigen schuldgegevens te komen dan te wachten op het kwartaal overzicht..

Er is mij niet een alternatief voorgesteld, bijvoorbeeld tegen betaling iedere maand een overzicht.. nee hoor.. je moet dit maar slikken..

Wie heeft deze ervaring bij andere instellingen? mag dat.. dat je maar 4 keer per jaar een overzicht krijgt van iets wat jezelf aangaat??

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: overzichtje van je restschuld

Ongelezen bericht door particulier »

Je zou kunnen overwegen de lening af te lossen door een krediet aan te gaan bij een andere aanbieder. Ik neem even als voorbeeld Ohra. Bij Ohra kun je een bedrag overboeken van je krediet naar je betaalrekening. Je kunt ten allen tijde zien hoe het met je krediet gesteld staat. De rente op een doorlopend krediet is nu 6,75 %, ook voor kleinere kredieten tussen de 2.500 en 10.000 euro. Waarschijnlijk ben je ook nog goedkoper uit.

Aukje
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 apr 2006 16:40

Re: overzichtje van je restschuld

Ongelezen bericht door Aukje »

Ga niet in zee met Arenda, de grootste boeven die je je maar kan bedenken!!!

mevrouw tomaat
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 jun 2007 23:54

Re: overzichtje van je restschuld

Ongelezen bericht door mevrouw tomaat »

beste Liltje,

Gaat het hier om een krediet of een hypotheek? Want als het hier over een hypotheek gaat dan hoor je bij elke extra aflossing een nieuw conditieoverzicht te krijgen, dat is logisch want dan weet je wat je per maand gaat betalen want je termijnbedrag veranderd tenzij je aangeeft je termijnbedrag hetzelfde te willen houden.

Liltje
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2007 13:17

Re: overzichtje van je restschuld

Ongelezen bericht door Liltje »

het betreft een doorlopend krediet

Gesloten