Graag hoor ik ook ervaringen van andere gebruikers, maar het moet me nu toch echt na 4 jaar ergernis van het hart dat GLS geen idee heeft wat service, snelheid, dienstverlening etc. is.
Sinds januari 2003 hebben wij een eigen bedrijf met internetwinkel, eind 2003 besluiten wij in zee te gaan met het net nieuwe GLS (was tot dan toe Nederlandse Pakketdienst). Begin 2004 zijn we hier weer mee gestopt, reden: Ik kreeg er een taak bij, namelijk hetzelf managen van alles wat fout ging bij GLS, en dat was veel, heel erg veel.
Zodra het ook maar enigzins moeilijk werd kon GLS het zelf niet meer en moest ik dus zelf bellen om routebeschrijvingen etc. door te geven. Ook kwamen pakjes terug, omdat het adres niet zou bestaan, zelfs van adressen waar ze eerder wel geweest waren om iets af te leveren.
Nu in 2007 doe ikzelf allang geen zaken meer met GLS, maar krijg nog wel regelmatig iets toegestuurd, wat standaard te laat komt (2 a 3 werkdagen of nog langer binnen NL is bij GLS geen uitzondering).
Omdat ik mijn afleveradres (sinds kort) deel met een meubellogerij wiens naam groot op de gevel staat gebeurt het regelmatig dat pakketjes niet worden afgeleverd omdat mijn bedrijf daar niet gevestigd danwel verhuisd zou zijn volgens de chauffeurs van GLS. Men gaat niet naar binnen bij de meubellogerij maar rijdt gewoon door ondanks dat het nummer klopt. Vervolgens gebeurt er niets tot we zelf gaan bellen naar de leverancier die met GLS contact op moet nemen om het pakketje toch bezorgd te krijgen.
Afijn ik kan nog veel meer schrijven, wel een boek vol over de ellende met GLS (in mijn geval de vestiging van hun in Zwolle)
Graag zou ik reacties zien van anderen die dit herkennen.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] GLS een zeer slechte koeriersdienst
Re: GLS een zeer slechte koeriersdienst
Hallo,
Nog een ontevreden GLS klant. En een opsteker voor TNT post. Mijn GLS ervaring betreft ontvangst van een pakket.
Ik heb een veiling op Ebay gewonnen en de verzending uit Groot-Britannie duurde erg lang, merkbaar langer dan normaal. GLS levert het artikel uiteindelijk in de eerste week van de voorjaarsvakantie (daar kunnen ze ook niets aan doen). Wij zijn niet thuis en GLS besluit het
artikel niet nogmaals of bij de buren aan te bieden. wel stopt men een niet-thuis-bericht in de bus. Als ik in de 2e vakantieweek thuis kom heeft GLS het artikel al retour afzender gestuurd! Navraag bij
GLS klantenservice maakt duidelijk dat GLS de artikelen slechts 5 werkdagen bewaart en retour stuurt als men niets van de geadresseerde verneemt "Want we hebben geen depot en kunnen geen rekening houden met vakanties". De extra kosten die de retourzending voor GLS oplevert en de herverzending voor de geadreseerde oplevert, zijn blijkbaar geen reden om deze korte
bewaartermijn te verlengen want volgens GLS klantenservice "is GLS niet van plan dit beleid te wijzigen".
Mijn conclusie is dat pakketten verzenden/ontvangen met GLS in dienstverlening duidelijk achterblijft ten opzichte van TNT post (een opsteker voor TNT), want:
-TNT verplicht zich min of meer tot 2* aanbieden en bij de buren aanbieden, GLS doet dat dus niet;
-TNT heeft een opslagtermijn van 21 dagen, bij GLS is dit slechts 5 werkdagen;
-beduidend langere leveringstermijn van weken is waarschijnlijk door GLS veroorzaakt (niet te bewijzen).
Ik moet het opnieuw verzonden pakket nog steeds ontvangen...
Ik zal bij toekomstige zendingen zoveel mogelijk GLS mijden.
Coen
Nog een ontevreden GLS klant. En een opsteker voor TNT post. Mijn GLS ervaring betreft ontvangst van een pakket.
Ik heb een veiling op Ebay gewonnen en de verzending uit Groot-Britannie duurde erg lang, merkbaar langer dan normaal. GLS levert het artikel uiteindelijk in de eerste week van de voorjaarsvakantie (daar kunnen ze ook niets aan doen). Wij zijn niet thuis en GLS besluit het
artikel niet nogmaals of bij de buren aan te bieden. wel stopt men een niet-thuis-bericht in de bus. Als ik in de 2e vakantieweek thuis kom heeft GLS het artikel al retour afzender gestuurd! Navraag bij
GLS klantenservice maakt duidelijk dat GLS de artikelen slechts 5 werkdagen bewaart en retour stuurt als men niets van de geadresseerde verneemt "Want we hebben geen depot en kunnen geen rekening houden met vakanties". De extra kosten die de retourzending voor GLS oplevert en de herverzending voor de geadreseerde oplevert, zijn blijkbaar geen reden om deze korte
bewaartermijn te verlengen want volgens GLS klantenservice "is GLS niet van plan dit beleid te wijzigen".
Mijn conclusie is dat pakketten verzenden/ontvangen met GLS in dienstverlening duidelijk achterblijft ten opzichte van TNT post (een opsteker voor TNT), want:
-TNT verplicht zich min of meer tot 2* aanbieden en bij de buren aanbieden, GLS doet dat dus niet;
-TNT heeft een opslagtermijn van 21 dagen, bij GLS is dit slechts 5 werkdagen;
-beduidend langere leveringstermijn van weken is waarschijnlijk door GLS veroorzaakt (niet te bewijzen).
Ik moet het opnieuw verzonden pakket nog steeds ontvangen...
Ik zal bij toekomstige zendingen zoveel mogelijk GLS mijden.
Coen
Re: GLS een zeer slechte koeriersdienst
Nou het blijft een probleem bij GLS. De 5 dagen bewaartermijn: is nog steeds; maximaal twee afleveringen; is nog steeds. Weet je dat zelfs afleveren bij een ophaaladres als aflevering geld?
Het ophaal adres ligt in ons geval zelfs 8 km verderop in een andere plaats. Zoek het zelf maar uit hoe je er komt.
Voor afleveren kun je een dag afspreken met hen. Moet je wel de hele dag thuis zitten wachten of ze komen. Allen leveringen tussen 08:30 en 18:00 maar geen zicht op de juiste aflevertijd. Belachelijk. Ik ga toch geen verlofdag opofferen om een pakketje te ontvangen???? Nee, stuur het dan maar met TNTpost die leveren ook 's avonds. Oh en de verzender: Vistaprint dia schuift alle verantwoordelijkhed af. Zij zijn niet verantwoordelijk meer na het afgeven aan de vervoerder. en Vista print levert alleen via GLS dus tel uit je winst (dus verlies) met Vistaprint bestellingen.
Het ophaal adres ligt in ons geval zelfs 8 km verderop in een andere plaats. Zoek het zelf maar uit hoe je er komt.
Voor afleveren kun je een dag afspreken met hen. Moet je wel de hele dag thuis zitten wachten of ze komen. Allen leveringen tussen 08:30 en 18:00 maar geen zicht op de juiste aflevertijd. Belachelijk. Ik ga toch geen verlofdag opofferen om een pakketje te ontvangen???? Nee, stuur het dan maar met TNTpost die leveren ook 's avonds. Oh en de verzender: Vistaprint dia schuift alle verantwoordelijkhed af. Zij zijn niet verantwoordelijk meer na het afgeven aan de vervoerder. en Vista print levert alleen via GLS dus tel uit je winst (dus verlies) met Vistaprint bestellingen.