LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Variant op vertrektijden charter

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Thommie.nl
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:26

Variant op vertrektijden charter

Ongelezen bericht door Thommie.nl »

Ja ik heb de threats gelezen over de vertrektijden, maar wij hebben hier een variant op. Hier gaat dan ook de vraag over en ik zou hier graag antwoord op willen hebben van iemand die daadwerkelijk verstand heeft van dit soort zaken. De situatie is als volgt:

We boeken 8 "dagen".
Vertrek Egypte: 12-05-2007 7:30
Terugvlucht vertrek: 19-05-2007 2.00.

Nu snappen wij de voorwaarden van 8 reisdagen. Alleen het volgende is mijn vraag:

Op de reisovereenkomst met onze touroperator staat op dat wij 7 overnachtingen hebben geboekt in het hotel en hier dan ook voor hebben betaald. Alleen de reistijd naar het vliegveld toe bedraag > 2 uur. Dit betekend dat wij dus ruim voor 24:00 uur uit het hotel weg zijn en dus maar 6 overnachtingen krijgen in het hotel.

Volgens ons is dit niet conform de reisovereenkomst die is afgesloten met ons. Op welke manier kijken de "experts" hier op deze site tegenaan? Klopt deze redenering dat er vanaf de kant van het reisbureau nu dus niet aan de overeenkomst wordt voldaan?

En zo ja wat zijn onze mogelijkheden hiermee, vooropgesteld dat we sowieso natuurlijk wel lekker op vakantie willen!

Super bedankt voor het meedenken!

Graag hoor ik jullie zinvolle reacties.

Met vriendelijke groet,

David

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: Variant op vertrektijden charter

Ongelezen bericht door Zarine »

Ok zie een nacht als volgt (tijden varieren per hotel):

-aankomst 12.00 's middags (kan kamer in)
-vertrek 11.00 s'ochtends (check out)

Het gaat dus niet om de daggrens van 24:00.

Het feit dat de kamer in gebruik is tot ruim na 11.00 in de ochtend op de 18e (in jullie geval tot laat in de avond) ziet het hotel als nacht.

De vlucht moet trouwens wel op de afgesproken vertrekdatum vertrekken! Maar dit kan helaas ook om 00.01 in de nacht zijn. Ik heb zelfs gezien dat vertrektijden van charters qua presentatie op ticktes worden gemanipuleerd door de touroperator om zo maar binnen de reisgrenzen te vallen. Bv 23:59 in plaats van daadwerkelijk 0.10 (op de dag ná de gepubliceerde vertrekdatum). Dit geval zullen de meesten trouwens wel aantrekkelijk vinden.

De meeste hotels in bv Turkije gaan vrij flexibel om met checkin en checkout tijden. In veel gevallen mogen mensen met ochtendvluchten heen al eerder in hun kamer, en mogen mensen met avondvluchten terug langer in hun kamer blijven.

dionysos
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jun 2007 14:32

Re: Variant op vertrektijden charter

Ongelezen bericht door dionysos »

Hoe vreemd het ook lijkt, Zarine heeft gelijk! Je wordt geacht de kamer (gemiddeld) voor 10.00 - 12.00 weer te verlaten. Vertrek je na deze tijd dan telt deze (halve) dag mee als een "overnachting".

Een andere manier om ernaar te kijken:
Je boekt 1 week vakantie. Een week heeft 7 dagen. Je krijgt van de touroperator 1 dag cadeau als je een 8-daagse reis boekt! Da's mooi! Die Nederlandse touroperators zijn veel te vrijgevig eigenlijk hahaha!

Groeten,
D.

Gesloten