LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] st. schulden vrij leven

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
killerlady
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jun 2007 14:48

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door killerlady »

:o de eindafrekening die ik heb gekregen moet ik aan instituut vespa betalen ze konden wel niet goed bij hun hoofd zijn ik betaal helemaal niks de schuldeisers hebben ook niks gekregen en die betaal ik nog liever dan vespa zelf en wat betreft de bedragen die jij net heb geplaats daar snap ik niks van de ene heeft zoveel keer betaald gekregen en de andere maar zoveel keer ik hoop dat de volgende instantie er wat wijs uit kan worden wat ze allemaal bij jou hebben veroorzaakt succes :o

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Ik kreeg van mijn schuld"hulp" ook een zeer onoverzichtelijk
"overzicht" bij de (verantwoordelijkheids)overdracht terug aan mij.
Nadat ik een kleine 10 000 had geleend bij familie en vrienden,
waarmee ze de HUUR,GAS & LICHT en (zorg) VERZEKERING
hebben af gelost, widen ze niet meer met ons verder :
WE ZOUDEN NIET MEER IN DE DOELGROEP VALLEN !!!

Het enige goede wat ze gedaan hebben is dus zorgen dat ik m'n
huis niet werd uitgezet ......
en dat ik naar de artsen kon met DOOR HUN (verder) opgelopen
psychische en lichamelijke schade ......

Daarvoor in elk geval bedankt INA Z. !!!

>Rob S. - Amsterdam<
Laatst gewijzigd door cybertomaat op 18 jun 2007 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.

killerlady
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jun 2007 14:48

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door killerlady »

het is nu algemeen bekend zelfs bij de schuldeisers dus als ze hier geen begrip voor kunnen tonen dan doen de deurwaarders hun best maar dan vraag ik lekker een faillissement aan en dan krijgen ze nog minder geld van mij, want een faillissement betaal je drie jaar lang geld aan een bewindvoerder en die spaart alles op en wat er dan nog staat wordt kwijtgescholden en dan hebben ze nog minder geld dus een beetje begrip voor de situatie mogen ze wel tonen voor iedereen tenslot van rekening zijn wij degene die opgelicht zijn en niet iemand anders

wijtwee
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 jun 2007 12:14

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door wijtwee »

ow en wat me te binnen schiet is dat wij enige tijd terug ooit eens gebeld hebben met een schuld eiser(want die stuurde een aanmaning)
Wij dachten huh die zit toch bij de stichting in het pakket maar eens even bellen hoe het zit..Die hadden al betalingen gehad..Dus wij vroegen van welke bankrekening dan? Dat waren 5 verschillende bankrekening nummers en de onze zat er niet bij...Dat vonden we wel heel raar..
Maar ach er werd betaald en deze schuldeiser moest maar netjes op de betalings regeling wachten die de stichting met ze had, dus wij die brief doorsturen naar ssvl..je moest dan altijd spoed op de envelope schrijven(niks meer van die schuldeider gehoord overgrens)..

ashbrit
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2007 17:43

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door ashbrit »

Hallo mensen,
Allereerst wensen we alle mede mensen veel sterkte toe.
Wij zijn een gezin met 2 kinderen en hebben het zelfde dus mee gemaakt we hebben een jaar lang betaalsd en ze hebben niets terug gedaan.
en het ergste is dat we voor deze oplichters dus de ssvl nog eens zijn opgelicht door een soort schuld hulp verlener namelijk
Schuldsanerings buro Swans uit hengelo
die hebben ook veel mensen opgelicht
maar daar heb ik na veel moeite wel mijn geld terug gekregen.
Voor de mensen die daar ook door zijn opgelicht moeten me maar een mailtje sturen ik nog een aantal gegevens van die eric
verder zijn we in november gelijk naar gkb gegaan
en in maart hadden we een afspraak met gkb thuis.
en we zouden in de wsnp terecht komen
deze wsnp werdt op 25 april aangevraagt en door alle omstandig heden konden we al op 8 mei naar de rechtbank.
en dan zou de uitspraak binnen 2 weken volgen maar de rechter had niet lang nodig en delde ons gelijk mede dat we waren toegelaten.
ikraad ook aan de mensen die met swean of ssvl contact hebben gehad via mail zoals ik deze te bewaren beter bewijs is er niet
hebben jullie vragen stel ze maar of mail maar.
en ik beloof zodra ik uit de schulden ben ga ik andere mensen ook helpen
wie nog meer?

bwtje
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 apr 2007 20:42

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door bwtje »

die faillisement waar je het over hebt is de wsnp
een faillisement is weer wat anders
dan kunnen ze altijd geld of waarde van je halen,ook na 3 jaar
mijn moeder is namelijk ook door alle trajecten gegaan en zodoende weet ik dat
die zei ook verklaar me maar failliet
toen zeiden ze bij de gemeente dus dat je beter naar de wsnp kan gaan
eerst moet je een minelijke schikking proberen
als dat niet lukt kan je pas naar de wsnp,alleen via de gemeentelijke schuldsanering kan je dit bereiken
die vragen alles voor je aan
de rechter was heel begripvol en mijn moeder heeft het nu dus helemaal niet zo moeilijk
sommige beweren ook dat je schulden worden kwijdtgescholden bij de wsnp
zo gaat het in elk geval bij ons
ook dit is niet helemaal juist
de rechter bepaald of je schuldeisers mee moeten werken
alles boven minimum moet je afstaan en proberen fulltime te werken
die opbrengst word verdeeld onder de schuldeisers en die moeten het er mee doen
de overige schuld word omgezet naar een natuurlijke verbintenis
ze mogen de schuld niet meer van je vorderen,wel vragen
hij blijft dus wel ergens bestaan
wel krijg je een schone lei bij bkr
maar waarje schulden hebt (BV Wehkamp) blijft het wel gewoon bekend
gelukkig maar,kan je niet weer diezelfde fout maken

wijtwee
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 jun 2007 12:14

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door wijtwee »

Huh...berekenen ze een vast bedrag net boven ut minimum,..je moet toch je vaste lasten betalen, huur enzo niet iedereen zit gelijk aan huur/hypotheek gas water en licht enzo..(verzekeringen)..ziekenfons
Dan moet je dus nieuwe schulden maken omdat je van dat bedrag je vaste lasten niet kunt betalen..dat is iemand niet uit de schulden helpen..

tinkerbel1975
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 mei 2007 19:53

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door tinkerbel1975 »

het schjnt mee te vallen. twee jaar geleden is het mij voorgerekend door de stadsbank (voor ik aan SSVL begon) en ik zou dan nog zeker 700 euro overhouden voor mezelf. Meer dan nu. Maar ik wil niet in de schuldsanering nu het niet hoeft.

Misschien is dat hoge bedrag bij mij omdat ik veel verdien? (Boven modaal)

wijtwee
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 jun 2007 12:14

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door wijtwee »

Ik weet niet of dit interesant is voor mensen http://www.zelfjeschuldenregelen.nl/

Je kunt er je inkomsten en uitgave invullen, dan de schuldeisersen hun bedrag enz en dan krijg je een lijst met wat je iedere schuld eiser kunt aanbieden als aflossings bedrag..enz
Handige website omjezelf mischien al vast goed voor te berijden..

bwtje
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 apr 2007 20:42

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door bwtje »

ze berekenen geen bedrag boven minimum
dat is het bedrag wat je zou mogen houden
maar als je boven modaal verdien,natuurlijk niet
dan krijg je geen subsidies etc
ze kijken dus naar al je vaste lasten en dan berekenen ze wat je nodig heb aan leefgeld
wat daar boven over blijft lever je in
mijn moeder heeft minimum en daar mogen ze niet onder gaan zitten
dat houd voor haar in dat niks te betalen valt

wij zijn 2 verdieners en hebben ver boven modaal
ze berekenen de vaste lasten en leefgeld en dan zou ik 400 euro af kunnen lossen
waarschijnlijk is in die 3 jaar dit bedrag per maand niet eens nodig
dan hou ik dus voldoende over om alles te betalen en nog redelijk van te leven
niet overdreven luxe,maar ook niet echt in armoede
voor iedereen is dit anders,maar wat is nou 3 jaar
de meeste van ons zitten al veel jaren meer met die schulden opgescheept
daar moet toch een eind aankomen?

de meeste zijn huiverig voor schuldsanereningen,maar het is echt beter dan die vervelend stress altijd
en het valt heus wel mee,als je zelf alles moet betalen willen ze vaak veel meer per maand ontvangen en heb je veel minder leefgeld
vandaar dat je altijd het ene gat met het andere moet dichten
dat is bij de schuldsanereing over dus RUST

kan iemand nog even datr 0900 nr geven,ik kan het zo gauw niet terug vinden (blond he)

nikkietaa
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 jun 2007 11:34

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door nikkietaa »

Hi Bwtje,

Dit zijn de contactgegevens:
Voor vragen kunnen gedupeerden vanaf dinsdag 19 juni 2007 bij SODVS terecht. SODVS is bereikbaar op werkdagen van 10.00 uur tot 14.00 uur op tel. 0900-7767837. (kosten circa 25 ct per minuut)

Ik net met ze gebeld het duurde even voordat ik iemand aan de lijn had. Ze gaan iedereen (die heeft gebeld) per einde week een brief sturen. Ze beschikken nog niet over de dossiers omdat er nog een onderzoek gaande is. Ze weten ook niet wanneer ze deze dossiers zullen ontvangen.

Ze willen je adres weten, telefoonnummer, bankrekeningnummer (voor eventuele teruggave) en de datum wanneer je bij SSVL of Vespa bent begonnen en de eventuele einddatum. Voor dringende zaken wordt aangeraden om te wachten op de brief (maar er moet wel gebeld worden met ze zodat ze je adres kunnen noteren zodat je een brief kunt ontvangen) en naar de Gemeentelijke schuldhulp te gaan met brief en kopieën van de brief naar de schuldeisers te sturen. Al met al heeft het gesprek 12 minuten geduurd. Ze kunnen niet veel informatie verschaffen.

Grtjes, Nikkietaa

tinkerbel1975
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 mei 2007 19:53

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door tinkerbel1975 »

Ik heb net met ze gebeld, het gesprek duurde 10 seconden!
Ik krijg sowieso een brief zei die man. Klonk een beetje levensmoe, hihi

Klopt dat dan wel? Hij weet niet eens mijn naam!

nikkietaa
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 jun 2007 11:34

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door nikkietaa »

Heel apart vind ik dat.
Want hoe komen ze dan aan je gegevens als ze geen dossiers hebben?

Tenzij de kerel waar ik contact mee heb gehad mij verkeerd heeft geinformeerd.

tinkerbel1975
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 mei 2007 19:53

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door tinkerbel1975 »

Ik vertrouw het niet, althans vindt het heel moeilijk. Straks zijn die lui ook van Vespa of zo. Hoe weet je dat nou.....
Hebben jullie dat ook? De incassobureaus met wie ik nu betaalafspraken heb gemaakt en instanties die ik moet bellen, overal denk ik bij: hoe weet ik nu 100% of ze te vertrouwen zijn....?

BEDANKT HANS S. voor alles wat je verpest hebt.....

nikkietaa
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 jun 2007 11:34

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door nikkietaa »

Ja, ik heb dat ook, ik vertrouw geen enkele instantie meer met mijn geld.

Ik ben heel sceptisch over dit hele gebeuren.

Ik heb het gevoel alsof ik naar een hele slechte film zit te kijken en niet kan stoppen met kijken.

tinkerbel1975
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 mei 2007 19:53

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door tinkerbel1975 »

Maar hoe klonk die instantie die je net gebeld hebt dan? SODVS?
Ik had misschien net een foute kerel aan de lijn.

Een horrorfilm ja. Dat is net als toen ik een instantie belde met een vraag over SSVL, en toen gewoon een medewerker van SSVL aan de lijn kreeg! Dat was een of andere instantie die zogenaamd neutraal was en kon checken of een schuldhulpbureau vertrouwd was. Het telefoonnummer was dat van SSVL. Nou dan heb je echt het idee belazerd te zijn en regelrecht in een B-film te zitten!

nikkietaa
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 jun 2007 11:34

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door nikkietaa »

Hij gaf me zijn naam, naam van de stichting lang uit en daarna de afkorting. Ik vond het heel eerlijk klinken. Was ook een heel prettig gesprek, ik mocht veel vragen stellen. Maar ja SSVL was ook eerlijk tijdens het eerste gesprek en de intake.

Hij klonk niet als iemand die uit het oosten van Nederland komt. De meeste mensen van SSVL en Vespa die ik aan de lijn kreeg hadden een Twents accent. Op de vraag waarom een 0900nummer die zo prijzig is. Zei hij dan bellen alleen mensen die iets met de zaak te maken hebben. Hij raadde me aan om het het geld dat ik normaal naar Vespa overmaak te reserveren en dat de brief wellicht kon helpen om sneller geholpen te worden bij de Gemeente schuldhulp.
Nou ik geloof het wanneer het gebeurd en niet eerder.

Toen ik belde met de landsadvocaat en NVVK zeiden ze ook dat ik een brief zou ontvangen vorige week, ik heb nog niets mogen ontvangen.

Als ik de brief van SODVS zaterdag nog niet binnen heb dan bel ik volgende week maandag weer.

bwtje
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 apr 2007 20:42

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door bwtje »

HALLO
IK BEGRIJP DAT HET ALLEMAAL ANGSTIG IS
MAAR DE FIOD HEEFT DIT TOCH ALLEMAAL GEREGELD?
DAN KAN HET NIET ANDERS DAN HET CORRECT IS TOCH?
LIJKT MIJ HOOR.
DEZE STICHTING GAAT OK NIET JE SCHULDEN REGELEN,ZE REGELEN DAT JE ERGENS ANDERS WORD GEHOLPEN EN ZE ZETTEN ALLES OP EEN RIJTJE
ZE ZEKEN ALLES UIT EN VERWIJZEN JE DOR
JE ZAL WAARSCHIJNLIJK WEL EEN BRIEF KRIJGEN,MAAR OF DAT ZO VLUG GAAT?
900 BRIEVEN BINNEN 1 WEEK.
VERDER DENK IK WEL DAT ZE JE ADRES ETC HEBEN,DE FIOD HEEFT DAT OOK EN HEEFT ER EEN AANTAL UITGEPIKT OM TE BENADEREN,ZOALS IK
ALLEEN DEGENE DIE ZELF BELT EN ALES DOORGEEFT IS MISSCHIEN EERDER AN DE BEURT OMDAT ZE DIE NIET ZELF HOEVEN TE ZOEKEN
WAARSCHIJNLIJK GAAT HET GEWOON OP ALFABET
IK VRAAG MORGEN AAN DE GEMEENTE OF DIE ERGENS VAN WETEN,DAT MOET HAAST WEL
JULLIE HOREN HET DAN WEL

wijtwee
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 jun 2007 12:14

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door wijtwee »

Als er geen dossiers vrij gegeven worden is er nog niks bekend, en er lan pas weer gestart worden bij een nieuwe schuldhulpbemiddeling wanneer de dossiers vrij gegeven worden door de FIOD want daar liggen ze allemaal en eventjes snel 900 dossiers door werken kost tijd, veel tijd, je weet hoe dat gaat op buro's...

Wij werden aan de tel bij het 0900 nummer netjes te woord gestaan en mochten idd alles vragen..en naam adres bankrek nummer werd gevraagd..

Het goeie nieuws is dat we wederom moeten wachten op die bewuste brief, maar dat wisten we al ;-) verder is er dus niks veranderd in de situatie door het openen van een 0900 nummer..
Maar wel fijn dat je kunt bellen als je een noodvraag hebt en gerust gesteld wild worden of wilt weten hoe iets zit..en of ze dat dan kunnen uitzoeken enz..

Ik hoop dat iedereen zo snel mogelijk een brief krijgt en er schot in de zaak komt..
Zodra ik de brief heb, en hier is er nog geen melding van gedaan zal ik even aangeven wat er instaat..

Gr wijtweetjes

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door D1RK »

Wie gaat er met schulden een 0900 nummer bellen, en wat waren de kosten, alleen de gem kredietbanken zijn nog redelijk!

Er zijn diverse van dit soort bedrijven, sommige zijn cirmineel, andere beloven meer dan ze kunnen doen!
De kosten moeten ze ook in rekening brengen, en ze werken zelden gratis, alleen die door de eigen gemeente gesubsidieerd worden zouden wel eens intressant kunnen zijn!
De plaatselijke sociale dienst heeft meer ervaring welke goed en slecht werken, en landelijke organisatie's zijn plaatselijk te veel verschillend, dus vraag eventueel bij de sociale dienst naar hulp adressen, in de Gem. Hoorn is in diverse buurthuizen elke Dinsdag ochtend hulp die wel gratis is, en nog redelijk werkt ook!

Gesloten