LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] router probleem

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
mmul

router probleem

Ongelezen bericht door mmul »

hallo,

ik heb sins kort internet van @ home.
ik heb alles geinstaleerd werkt allemaal perfect alleen draadloos internet niet, bekabeld wel. dus ik alles maar gewoon met kabel gedaan ( 3 computers) nu heb ik een laptop gekocht en wil ik toch wel draadloos kunnen internetten maar zodra ik op de laptop internet en iemand anders op een andere computer valt internet uit. bij alle computers. soms is hij zo weer terug maar ik moet ook vaker de stekker er uit halen en weer opnieuw indoen dan doet hij het ook wel weer even.

wie weet waar dit aan kan liggen en kan mij helpen.

Moppentappers

Re: router probleem

Ongelezen bericht door Moppentappers »

een betere router aanschaffen is de oplossing

Pharos

Ongelezen bericht door Pharos »

Is draadloos geïntegreerd in de LiveBox of heb je hier een andere router voor gekocht? Als het geïntegreerd is kan het zijn dat andere apparatuur op 2.4Ghz stoort. Probeer dan als dit mogelijk is een ander kanaal 1-12.
Als er een aparte router is zorg dat je de router/router verbinding nooit aansluit op de internet poort van de router (+ DHCP uitschakelen - IP nummers uitgeven doet de Livebox) Gewoon op een PC poort aansluiten.
Probeer als je voor de router Static IP instelt niet 192.168.1.0 tot 192.168.1.255 te gebruiken.
Neem alles 192.168.2.1 etc....

Succes
Ik heb precies diezelfde opstelling en het werkt geweldig.
Ik heb een linksys router die de livebox aanziet voor een PC alsmede alle draadloze PC's. 192.168.1.1 wordt transparant doorgegeven aan de livebox.

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

@ Pharos een LiveBox is een ADSL router van Orange dus dat is het niet.

Maar aan de TS wat voor een router heb je eigenlijk????

mmul

Ongelezen bericht door mmul »

ik heb een netgear router

Pharos

Ongelezen bericht door Pharos »

mmul: Als er een aparte router is zorg dat je de router/router verbinding nooit aansluit op de internet (of WAN) poort (deze is voor een modem/router verbinding) dan in de netgear router DHCP uitschakelen laat de livebox DHCP intact dan worden IP nummers uitgegeven door de Livebox. Je moet je netgear router gebruiken als HUB of Switch. Gewoon de livebox op een PC poort in je router aansluiten.
Probeer als je voor de router Static IP instelt niet de range 192.168.1.0 tot 192.168.1.255 gebruiken.
Neem alles 192.168.2.1 etc....
In je computer zet alles naar 192.168.1.1 (DHCP/Gateway/DNS) alles zou nu moeten werken.
Als het @ home gebeuren met alleen modem geleverd is en hij zit WEL verbonden met de WAN poort en DHCP staat aan. Zorg dan dat je het wireless gedeelte van de router aan hebt staan en (nog) niet beveiligd is. Via een normale RJ45 verbinding deze instellingen checken.
Daarna de RJ45 verbreken en wireless inloggen. Als alles nu nog werkt kan je de beveiliging aanbrengen. (WEP verbreekt de verbinding niet continue zoals WPA)
Als dit alles nog niet doorkomt:
http://www.togaware.com/linux/survivor/ ... outer.html
(hier wordt alles in detail uitgelegd - gegoogled: router to router connection)

Succes
Ik heb precies diezelfde opstelling en het werkt geweldig.
Ik heb een linksys router die de livebox aanziet voor een PC alsmede alle draadloze PC's. 192.168.1.1 wordt transparant doorgegeven aan de livebox.

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

@ Pharos LEES EENS GOED HET IS @ HOME EN DUS GEEN LIVEBOX.

@ mmul, het kan een instellingsfout zijn in je router, deze kan je maar op een manier op je kabelmodem aansluiten (als het goed is een Motorola).
Is deze gekocht via @Home??? zo ja vraag het eens bij hun naar wat er fout kan zijn.
Het volgende las ik de site van @Home mischien helpt dit je verder.
http://athome.custhelp.com/cgi-bin/atho ... cg**&p_li=

Gesloten