LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] prepaid tele-2/knp

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
hvromen
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2007 11:46

prepaid tele-2/knp

Ongelezen bericht door hvromen »

Sinds tele2/kpn een aanpassing van de pincode voor het buitenland heeft ingevoerd kunnen wij niet meer met onze mobiele telefoon bellen of gebeld worden in het buitenland. (er moet een 1 voor de pincode). Wij hebben helemaal geen bereik. Dit veranderd zodra wij Nederland weer inrijden.We hebben al 2 keer met tele-2 gebeld, maar de oplossingen die aangedragen worden: handmatig zoeken naar providers, pincode veranderen, helpen niet.
Moeten we overstappen naar een andere aanbieder?

WebServiceTele2

Re: prepaid tele-2/knp

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Beste Hvromen,

TELE2 heeft geen wijziging doorgevoerd in de procedure voor het bellen in het buitenland met betrekking tot de pincode. Sinds het allereerste begin van het mobiele bellen bij TELE2 dienen klanten een 1 voor de pincode te toesten bij verblijf in het buitenland. Hierdoor gaat het toestel op zoek naar een beschikbaar buitenlands netwerk waar TELE2 een overeenkomst mee heeft. Mocht dit geen resultaat hebben dan kan er middels handmatig netwerk selecteren een netwerk gezocht worden. Om een toestelprobleem uit te sluiten is het testen van de simkaart in een ander toestel, tijdens het verblijf in het buitenland, nog een optie. Mocht dit allemaal niet werken dan (nogmaals) contact opnemen met onze klantenservice. Uw roaminginstellingen kunnen opnieuw worden ingeladen of wellicht dat de locatie in het buitenland buiten bereik van een beschikbaar netwerk is.

Met vriendelijke groet,
namens WebServiceTele2

Robert

gefopt
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jun 2007 13:39

Re: prepaid tele-2/knp

Ongelezen bericht door gefopt »

Als je tele2 info belt en vraagt of en hoe je in het buitenland kunt bellen, leggen ze je uit dat je gewoon een 1 voor de pincode moet zetten. Dat gaat vanzelf goed. Wat ze niet zeggen, is dat ze naderhand, zonder dat je daarvan weet, de bel/sms kosten die je maakt, van je rekening afschrijven. Waarom heet het dan prepaid? Juist: omdat je van te voren betaalt en dan ook nooit méér uitgeeft wat er op staat. (en ze weten je rekeningnummer omdat je de telefoon eenmalig hebt laten afschrijven).
En dan dit: als Tele2 de beschikking heeft over het beltegoed en er gesprekskosten binnenland vanaf kan halen, kunnen zij daar ook de kosten in het buitenland vanaf halen. Geen reden om onverwacht een afschrijving op je bankrekening aan te treffen.
En bel dan vooral niet naar Tele2, want dan krijg je een onbeschofte, grote mond van de betreffende dame.... :twisted:

gefopt
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jun 2007 13:39

Re: prepaid tele-2/knp

Ongelezen bericht door gefopt »

Aan: Webservice tele2!!!

Je schrijft:

"Hierdoor gaat het toestel op zoek naar een beschikbaar buitenlands netwerk waar TELE2 een overeenkomst mee heeft. "

De dame die mij te woord stond bij tele2, legde uit dat ze ondanks dat je prepay hebt, extra laten betalen voor bellen in buitenland juist omdat ze géén overeenkomst met buitenlands netwerk hebben


Als dat ze dan ongevraagd je bankrekening gaan plukken, terwijl ze het gebelde geld eenvoudig van het beltegoed af kunnen halen gaat mij te ver. En toen ik haar vroeg of ze mij dan kon bewijzen dat ik ze gemachtigd heb om mijn bankrekening ongevraagd te plukken, weigerde ze dat en brak het gesprek af.

Tele2 heeft maar één principe: wie klaagt is altijd fout. En zij hebben het geld gewoon al binnen. Voor mij is de maat vol. Ik ga het er op aan laten komen.

WebServiceTele2

Re: prepaid tele-2/knp

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Beste "gefopt",

Allereerst excuus voor het incorrecte antwoord van de klantenservice. Er dient per definitie een overeenkomst te zijn tussen providers om roaming (= gastgebruik) toe te staan op een (buitenlands) netwerk. Ik neem aan dat hier niet langer discussie over bestaat.

TELE2 heeft er voor gekozen de verbruikskosten, gemaakt op de buitenlandse netwerken (de roamingkosten), achteraf op de factuur in rekening te brengen (zie ook de welkomstbrief / brochure). Dit gebeurd op dezelfde wijze als de opwaarderingen. Ook deze kosten worden achteraf, na verstrekking van de factuur, afgeschreven van uw rekening.
TELE2 heeft voor deze optie gekozen, zodat prepaid klanten niet genoodzaakt zijn van te voren hun beltegoed te verhogen voor vertrek naar het buitenland. Prepaid klanten kunnen ten alle tijden gebruik maken van hun telefoon in het buitenland en zijn niet afhankelijk van de hoogte van hun beltegoed.

Ik hoop hiermee de werkwijze van TELE2 enigzins verduidelijkt te hebben en hiermee antwoord te hebben gegeven op uw vraag.

Met vriendelijke groet,
namens WebServiceTele2

Robert

gefopt
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jun 2007 13:39

Re: prepaid tele-2/knp

Ongelezen bericht door gefopt »

Beste Robert,

Tele2 kan belsuiten wat ze willen, maar daaraan ben ik toch echt niet gebonden. Ik heb een Prepaid gekocht en daarover een overeenkomst met het Kruidvat gesloten, waarbij Tele2 geen partij is. Dat zij met het Kruidvat hebben afgesproken dat Tele2 de provider wordt, is niet mijn probleem.
Ik heb een prepaid gekocht omdat ik nu juist NIET achteraf een rekening wil. Ik heb er voor gekozen om voldoende beltegoed aan te schaffen en, als dat op is, bestaat er een telefonische opwaardeer-mogelijkheid. Dus waar praten we over. En dan nog: als Tele2 dat per sé wél wil, dan moeten zij mij vooraf vragen of ik met een `semi`abonnement accoord ga. Niet dus.
En dan nog dit: bij de "veelgestelde vragen" van het kruidvat over het geven van een rekeningnummer staat:
Waarom moet ik mijn rekeningnummer opgeven?
Opgewaardeerde bedragen worden automatisch achteraf van uw bankrekening afgeschreven. Op die manier heeft u de controle en voordelen van prepaid en het comfort van achteraf betalen via een rekening. Uw bankrekening wordt enkel gebruikt voor afschrijving van de opgewaardeerde bedragen, dit is vastgesteld in de wet Privacy. Het is niet mogelijk de opgewaardeerde bedragen via een acceptgiro te betalen
Dus ik betaal de rekening van de prepaid met het beltegoed en bij opwaarderen kunnen ze het opgewaardeerde bedrag van mijn rekening halen. Niet meer en niet minder.
In de Algemene voorwaarden van Tele2 wordt daarover ook helemaal niet gerept.

Kortom: ik ben blij dat ik in ieder geval een reaktie heb gehad, dat is meer dan ik tot nu toe van Tele2 zelf heb gehad, maar ben er absoluut niet tevreden mee. Tele2 speelt hierin geen open kaart!
Nogmaals: PREPAID betekent: van te voren betalen en niet achteraf een rekening krijgen.
Wat mij betreft haalt Tele2 het gewoon van het beltegoed af. Als ze dat binnen nederland kunnen, kunnen ze dat ook over buitenlandse belkosten.

Gesloten