LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Eerste Kamer in Villa Arena Amsterdam - failliet?

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
eerstekamer
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2007 17:46

De Eerste Kamer in Villa Arena Amsterdam - failliet?

Ongelezen bericht door eerstekamer »

Wie weet wat er aan de hand is met de woonwinkel De Eerste Kamer in Villa Arena Amsterdam? Ze nemen de telefoon niet meer op en de winkel is bijna leeg. Vervelende is echter dat wij aanbetaling hebben gedaan en onze bestelling op 1 juni afgeleverd zou worden. :(

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: De Eerste Kamer in Villa Arena Amsterdam - failliet?

Ongelezen bericht door NAK »

Informeer eens bij de kamer van koophandel, misschien weten ze daar wat er aan de hand is.

martijnlok
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2007 16:57

Re: De Eerste Kamer in Villa Arena Amsterdam - failliet?

Ongelezen bericht door martijnlok »

Wij proberen al sinds januari onze 3,5 zitsbank gerepareerd te krijgen. Na vele belletjes, brieven, faxen, contact met de leverancier is er 6 maanden later nog niks gebeurd. Vandaag wilde ik de zaak voorleggen aan de geschillencommissie maar ze hiervoor nog 1 maal de kans geven iets aan het probleem te doen. Toen kwam ik dit forum tegen. We hebben gelijk de leverancier van De Eerste Kamer gebeld en die vertelde dat ze inderdaad gesloten zijn en dat hij ook nog geld krijgt van hen. Ze hebben dus iedereen aan het lijntje gehouden totdat ze gingen sluiten en nu kan niemand ze meer bereiken. Misschien biedt De Eerste Kamer in Den Haag nog uitkomst.

roettie
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jun 2007 15:01

Re: De Eerste Kamer in Villa Arena Amsterdam - failliet?

Ongelezen bericht door roettie »

Geachte mensen,

Wij zijn gebeld door woonwinkel "de eerste kamer"en ja, ze zijn failliet.
Das mooi balen voor iedereen die daar iets gekocht heeft, of een aanbetaling heeft gedaan.

Ze konden ons alleen vertellen, dat ze gingen proberen de bestellingen bij een andere leverancier onder te brengen. Wij moesten 2 weken geduld hebben.

We wachten af..

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: De Eerste Kamer in Villa Arena Amsterdam - failliet?

Ongelezen bericht door NAK »

Ze konden ons alleen vertellen, dat ze gingen proberen de bestellingen bij een andere leverancier onder te brengen. Wij moesten 2 weken geduld hebben.


Niet gaan zitten afwachten want als zij daadwerkelijk failliet zijn kunnen zij niets meer doen.

Probeer er zo snel mogelijk achtertekomen wie de curator is en meldt je daar als schuldeiser.

Succes

tascha
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2007 14:20

Re: De Eerste Kamer in Villa Arena Amsterdam - failliet?

Ongelezen bericht door tascha »

Hallo allemaal,

Hier nog een gedupeerde van het feit dat de eerste kamer failliet is gegaan.
Wij hebben een tafel besteld en aanbetaald. Deze tafel was een kado voor een vriend van ons die wij dus helaas moesten teleurstellen. Dus het is niet leuk dat we geld kwijt zijn maar nog een grotere teleurstelling dat wij onze vriend de tafel niet meer kunnen geven. Ik vraag me daarom af of iemand mij een tip kan geven hoe ik er achter kan komen waar de tafel gemaakt wordt zodat ik de tafel toch nog via een andere weg kan bestellen.
Weet iemand ook hoe je erachter komt wie de curator is? Ik denk dat de eerste stap inderdaad zal zijn de kamer van koophandel bellen zoals al eerder genoemd.

Mijn vriend en ik zijn er trouwens ook op 9 juni langsgegaan. Inderdaad dicht, leeg en helemaal donker. Op telefoontjes werd niet meer gereageerd. Tegen ons is ongeveer 3 weken gezegd dat de volgende tafel voor ons is! Inderdaad aan het lijntje gehouden.

Groet,

Tascha

tascha
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2007 14:20

Re: De Eerste Kamer in Villa Arena Amsterdam - failliet?

Ongelezen bericht door tascha »

Hallo allemaal,

Hierbij nog een bericht van tascha. Volgens de KvK is de eerste kamer niet failliet. De is de firma gesloten omdat 1 van de vennoten is uitgetreden. Je kan via de Kvk de naam en het adres van de beherende vennoot achterhalen. Via KPN kan je zijn telefoonnummer niet achterhalen. Dit ter info voor de gedupeerden. Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag. Daarnaast wil ik graag nog gegevens van de leverancier omdat ik het merk van de tafel niet weet.

Veel succes en bedankt.

Tascha :evil:

roettie
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jun 2007 15:01

Re: De Eerste Kamer in Villa Arena Amsterdam - failliet?

Ongelezen bericht door roettie »

Het blijft 1 grote ellende,

Heeft iemand al meer nieuws of informatie, Toen wij de kvk belde kregen we te horen dat er inderdaad nog geen curator is aangesteld.

Er schijnt iets van een website te zijn, waarin al deze info dient te staan.
Maar welke....

Sterkte iedereen.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: De Eerste Kamer in Villa Arena Amsterdam - failliet?

Ongelezen bericht door NAK »

Toen wij de kvk belde kregen we te horen dat er inderdaad nog geen curator is aangesteld.
Doe ook eens navraag bij het kantongerecht......

Martijn Oort
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jun 2007 10:00

Re: De Eerste Kamer in Villa Arena Amsterdam - failliet?

Ongelezen bericht door Martijn Oort »

Wij hebben in april een bestelling geplaatst bij de eertse kamer in Villa Arena van ruim 7 mille, en moesten toen in de winkel per pin 1500 euro aanbetalen. De bestelde goederen zouden in de eerste week van juli, net na onze verhuizing, geleverd worden.
Op 18 juni kregen we een telefoontje van een distrubiteur, die een deel van de order zou leveren, en die vertelde ons dat de eerste kamer faiiliet zou zijn....Een deel van de spullen staat bij hun al klaar, het grootste gedeelte is in Italie besteld, maar daarna weer afbesteld ivm de problemen met de eerste kamer...
De KvK vertelde ons een ander verhaal; ze zijn (nog) niet faiiliet, maar een vennoot heeft zich terug getrokken. Via de KvK hebben we Patrick (mobiel ) gesproken, die de eigenaar is, en die legde uit dat het probleem de huur van het pand is en was. Corio, de verhuurder van Villa Arena, wilde zijn huurachterstand innen, en is naar de rechter gestapt. Het schijnt over een ton te gaan... er was eerst een betalingsregeling, maar nu wilde Corio alles in 1 keer hebben, en de rechter gaf hun daarin gelijk.
Onze aanbetaling zijn we, zoals het zich laat aanzien, kwijt.... We zijn nu bezig met de drie verschillende agenturen, die de bestelde meubelen zouden leveren, alsnog de meubelen te krijgen, maar we krijgen minder korting en de 1500 euro is ons probleem... Daar kunnen ze slechts in beperkte mate wat aan doen. Uiteindelijk hebben zij dat geld ook niet gekregen, maar is dat in de bodemloze put van de eerste kamer verdwenen....
Maar, lang verhaal kort, ze zijn nog niet faiiliet. Maar aanbetaling is weg...

Martijn

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: De Eerste Kamer in Villa Arena Amsterdam - failliet?

Ongelezen bericht door caruso »

Een aanbetaling van 1500 euro per pin, dus 3000 euro? En dat op een bedrag van 7000 euro?
Ben je niet goed bij je hoofd!
Kassa!!

kica1
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 jan 2007 16:40

Re: De Eerste Kamer in Villa Arena Amsterdam - failliet?

Ongelezen bericht door kica1 »

Even ter informatie: alle informatie met betrekking tot faillissementen kunt u vinden op www.rechtspraak.nl. Op deze site vindt u het centraal insolventieregister. In dit register worden de gegevens vermeld die dagelijks in de Staatscourant gepubliceerd worden.

Martijn Oort
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jun 2007 10:00

Re: De Eerste Kamer in Villa Arena Amsterdam - failliet?

Ongelezen bericht door Martijn Oort »

Goed lezen is ook een kunst, caruso ! Ik heb, per pin, 1500 aanbetaald. Dat is ca. 25 % van de bestelde goederen.
Weet niet hoe jij aan 2 x 1500 komt.....? maar ja, ook 1 x 1500 is kassa..!

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: De Eerste Kamer in Villa Arena Amsterdam - failliet?

Ongelezen bericht door caruso »

ik ben er gemakshalve vanuit gegaan dat jij en je partner/vrouw/minnares ook via haar pin eenzelfde deel moest bijpinnen als aanbetaling!
Feit blijft dat het een hoop geld is.

Arjan74
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2007 13:14

Re: De Eerste Kamer in Villa Arena Amsterdam - failliet?

Ongelezen bericht door Arjan74 »

Ik zit in percies dezelde situatie als de meesten, geld aanbetaald(ongeveer 300 etjes) en verder een telefoontje gehad dat hij failliet gaat en dat hij binnen twee weken zou terugkomen.
Als hij blijkbaar nog niet failliet is dan moet hij gewoon leveren en als hij dat niet kan/wilt dan is hij in gebreke. De ondernemingsvorm is een CV dat betekent dat hij(de beherend vennoot) met zijn totale vermogen hoofdelijkaansprakelijk is. Dus uiteindlijk moet hij gewoon betalen/leveren als hij niet failliet is...

roettie
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jun 2007 15:01

Re: De Eerste Kamer in Villa Arena Amsterdam - failliet?

Ongelezen bericht door roettie »

Heeft iemand misschien concrete gegevens over de eerste kamer?
Wij worden steeds van het kastje naar de muur gestuurd.

Als wij concreet iets weten, kunnen we desnoods elders onze meubels kopen, nu moeten we maar zoeken naar een juiste invalshoek.

thnx

MarcusAnrthonius
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jun 2007 18:15

Re: De Eerste Kamer in Villa Arena Amsterdam - failliet?

Ongelezen bericht door MarcusAnrthonius »

vraagt u maar verder bij management villa arena.
Laatst gewijzigd door MarcusAnrthonius op 02 jul 2007 22:56, 4 keer totaal gewijzigd.

roettie
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jun 2007 15:01

Re: De Eerste Kamer in Villa Arena Amsterdam - failliet?

Ongelezen bericht door roettie »

Dank je wel,

We zijn wel fanatiek, maar voor dat ik kennis heb genomen van alle termen die er besproken worden, ben ik nog wel even bezig vandaar.

Sorry, maar toch 1 vraag? Als ik op de site kijk van www.4living.net zie ik nergers extra contact gegevens. Klopt dit? Ik ga nu proberen een email te sturen. HELP

Heb jij je meubel en je aanbetaling terug gekregen??


Ik waardeer uw informatie dan ook enorm. En hoop dat u ons verder kan blijven helpen.

MVg

MarcusAnrthonius
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jun 2007 18:15

Re: De Eerste Kamer in Villa Arena Amsterdam - failliet?

Ongelezen bericht door MarcusAnrthonius »

nou, er staat op de website: 'about us'
daar staan de namen van de werknemers +directie.
Laatst gewijzigd door MarcusAnrthonius op 02 jul 2007 22:53, 4 keer totaal gewijzigd.

roettie
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jun 2007 15:01

Re: De Eerste Kamer in Villa Arena Amsterdam - failliet?

Ongelezen bericht door roettie »

Ik ben nu op mijn werk, maar ik ga vanmiddag meteen management Corio bellen (ik had namelijk alleen de adres gegevens van de directeur, kpn geeft zijn nummer niet vrij), als dit niet lukt zal ik je een verzoek doen, om het nummer te geven.

Ik heb ook al een andere winkel gevonden die de levering wil evt. overnemen, nu maar hopen dat ze onze bank wel besteld hebben, anders scheelt het me een paar maanden levertijd.

Hoelang geleden heb jij je meubels gekregen?
Als ik de directeur te pakken krijg zal ik er zeker op aandringen..

Hartelijk dank.

Ruud

Gesloten