LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Giropas
-
Giropas
Vandaag lag er een brief van de Postbank op de mat met de mededeling dat de basisgiropas die gratis is en
alleen in Nederland is te gebruiken, komt te vervallen per December
aanstaande. Gevolg: 11 euro per jaar betalen voor een pas die je in
héél Europa kan gebruiken. Lekker belangrijk als je nooit op vakantie gaat
en/of nooit in het buitenland vertoeft. Alternatief: géén giropas, dan
kun je niet meer pinnen en geen geld meer opnemen. Wat een afzetterij!
Ik vraag me af of Postbank zijn cliënten dat nou zo maar aan mag doen.
Ik Ben BOOS!
alleen in Nederland is te gebruiken, komt te vervallen per December
aanstaande. Gevolg: 11 euro per jaar betalen voor een pas die je in
héél Europa kan gebruiken. Lekker belangrijk als je nooit op vakantie gaat
en/of nooit in het buitenland vertoeft. Alternatief: géén giropas, dan
kun je niet meer pinnen en geen geld meer opnemen. Wat een afzetterij!
Ik vraag me af of Postbank zijn cliënten dat nou zo maar aan mag doen.
Ik Ben BOOS!
Re: Giropas
Volgens mij is dit (heel) oude info en was dit al bij iedereen die een beetje kranten leest en tv kijkt bekend!
Alles is hier al over gezegd en geroepen, klagen heeft iedereen ook al gedaan! Kortom, een topic waar echt niemand op zit te wachten.
U bent boos zegt U, ja en wat gaat U daar aan doen?
Dit wordt wéér een zinloze topic!
Alles is hier al over gezegd en geroepen, klagen heeft iedereen ook al gedaan! Kortom, een topic waar echt niemand op zit te wachten.
U bent boos zegt U, ja en wat gaat U daar aan doen?
Dit wordt wéér een zinloze topic!
-
Nou ja, zet hier maar een slotje op. Ik wist het niet en kon ook niet zo snel iets vinden over dit onderwerp.
U kunt zelf het onderwerp verwijderen.
Er zijn een aantal oplossingen:
1. Stap over naar Argenta, rente 0.5 % op je GIRO en 3.65% op spaarrekening, GRATIS pasje WERELDWIJD bruikbaar.
2. Als je kinderen hebt... open een extra rekening voor je kind, zet daar je eigen geld op en neem een pas. Voor kinderen zijn de passen nl. nog wel gratis. Open je Easy Blue dan krijg je nog een leuk kado ook...
1. Stap over naar Argenta, rente 0.5 % op je GIRO en 3.65% op spaarrekening, GRATIS pasje WERELDWIJD bruikbaar.
2. Als je kinderen hebt... open een extra rekening voor je kind, zet daar je eigen geld op en neem een pas. Voor kinderen zijn de passen nl. nog wel gratis. Open je Easy Blue dan krijg je nog een leuk kado ook...
-
Bedankt voor deze reactie. Ik heb ook overwogen om naar een andere bank te stappen, maar PB is inmiddels zo vertrouwd voor me, en het is zo'n gedoe om alles weer om te zetten, dat ik die 11 euro per jaar voor lief neem, zij het gedwongen, want er rest geen andere keuze. Ik hoop dat de PB t.z.t. in gaat zien dat dit een onrechtvaardige optie is en dat ze weer over gaan op gratis te verstrekken giropassen.
-
En dat is nou precies waarop die bank speculeert!....en het is zo'n gedoe om alles weer om te zetten, dat ik die 11 euro per jaar voor lief neem,...
En dit is wel heel erg naïef door u gedacht!...en dat ze weer over gaan op gratis te verstrekken giropassen.
-
Als iedereen nou mekkert en/of weggaat bij PB? Dan zal PB het toch wel inzien?
Ja,
maar heel veel doen als Sillycious...
dus gaan ze gewoon door...
en IK ook.... met klant blijven bij Argenta / DSB
maar heel veel doen als Sillycious...
dus gaan ze gewoon door...
en IK ook.... met klant blijven bij Argenta / DSB
maar PB is inmiddels zo vertrouwd voor me, en het is zo'n gedoe om alles weer om te zetten, dat ik die 11 euro per jaar voor lief neem,
Namens de Postbank wil ik u bij dezen hartelijk bedanken voor het zo gemakkelijk vullen van de portemonnee van de Postbank. Als iedereen zo reageert zullen wij volgend jaar de tarieven wat verder verhogen, onze hondstrouwe klanten zullen dat braaf blijven betalen.
Ga toch naar ARGENTA Internet Bank.
Alles gratis en nog goede rente op bank- en spaarrekening.
Ze hopen nog dit jaar met een credit-card te komen.
Alles gratis en nog goede rente op bank- en spaarrekening.
Ze hopen nog dit jaar met een credit-card te komen.
Wat ík het leukste vindt aan deze poll??
in de toekomst gaan BETALEN voor de reklame folders die je krijgt???...
laat ik nou steeds gedacht/gelezen hebben dat deze mensen betaalde voor de SERVICE die bij de andere banken echt véééél beter is...
alsof: met je TIJD meegaan er iets mee te maken heeft, of je moet betalen of niet.Ja, je moet tenslotte met je tijd meegaan.
in de toekomst gaan BETALEN voor de reklame folders die je krijgt???...
laat ik nou steeds gedacht/gelezen hebben dat deze mensen betaalde voor de SERVICE die bij de andere banken echt véééél beter is...
-
Politici oneens met Postbank over schrappen gratis pas
Uitgegeven: 13 december 2006 12:29
Laatst gewijzigd: 13 december 2006 12:34
van www.nu.nl
STRAATSBURG - Europarlementsleden bestrijden dat Europese regels de Postbank zouden dwingen de gratis Girobasispas af te schaffen. De Postbank meldde een week geleden dat de gratis pas van 1,5 miljoen klanten verdwijnt.
"De Europese betalingsmarkt in 2008 verplicht de banken helemaal niet om nationale passen te schrappen", zegt Max van den Berg, PvdA-leider in het Europees Parlement, woensdag. "Banken in Nederland of Duitsland kunnen gewoon hun eigen passen houden."
CDA-Europarlementslid Corien Wortmann heeft de indruk dat de Postbank "een beetje misbruik maakt van de invoering van Europese regels". Ze wil voorkomen dat klanten meer moeten betalen door de komst van een efficiënter systeem.
Uitgegeven: 13 december 2006 12:29
Laatst gewijzigd: 13 december 2006 12:34
van www.nu.nl
STRAATSBURG - Europarlementsleden bestrijden dat Europese regels de Postbank zouden dwingen de gratis Girobasispas af te schaffen. De Postbank meldde een week geleden dat de gratis pas van 1,5 miljoen klanten verdwijnt.
"De Europese betalingsmarkt in 2008 verplicht de banken helemaal niet om nationale passen te schrappen", zegt Max van den Berg, PvdA-leider in het Europees Parlement, woensdag. "Banken in Nederland of Duitsland kunnen gewoon hun eigen passen houden."
CDA-Europarlementslid Corien Wortmann heeft de indruk dat de Postbank "een beetje misbruik maakt van de invoering van Europese regels". Ze wil voorkomen dat klanten meer moeten betalen door de komst van een efficiënter systeem.
-
Buiten het feit dat dit oude info is, blijf ik dit drukte maken om niets vinden.
De Postbank biedt gewoon goede service. Je weet wat je hebt en nooit wat je krijgt.
Dat je eenmalig per jaar 11 euro moet betalen voor een passie is toch niet zo'n denderent probleem. Dat is nog geen 1 euro per maand. Beetje overdreven.
Wat denk je wat het kost om een passie te laten maken en te laten vernietigen. Ook zit hier een bijdrage in voor de jaarlijkse pasverzekering en diverse services. Daar mag best een bijdrage voor geleverd worden.
Argenta gaat dalijk ook geld vragen. Hun kunnen niet achterblijven.
Wanneer je dan telkens voor die reden van bank naar bank wisselt, vind ik je persoonlijk een zielig mannetje. Je brengt het voor jezelf alleen maar lastiger en uiteindelijk wanneer je alles rond hebt, ben je het dubbele kwijt aan telefoon en andere tijd om dit te regelen. Houdt toch op jongens. Dit is geld besparen door geld onzinnig uit te geven.
Kijk ben je niet tevreden en kom je er niet uit met de bank en heb je ruzie dan kan ik het begrijpen, maar dit is zinloos.
De Postbank biedt gewoon goede service. Je weet wat je hebt en nooit wat je krijgt.
Dat je eenmalig per jaar 11 euro moet betalen voor een passie is toch niet zo'n denderent probleem. Dat is nog geen 1 euro per maand. Beetje overdreven.
Wat denk je wat het kost om een passie te laten maken en te laten vernietigen. Ook zit hier een bijdrage in voor de jaarlijkse pasverzekering en diverse services. Daar mag best een bijdrage voor geleverd worden.
Argenta gaat dalijk ook geld vragen. Hun kunnen niet achterblijven.
Wanneer je dan telkens voor die reden van bank naar bank wisselt, vind ik je persoonlijk een zielig mannetje. Je brengt het voor jezelf alleen maar lastiger en uiteindelijk wanneer je alles rond hebt, ben je het dubbele kwijt aan telefoon en andere tijd om dit te regelen. Houdt toch op jongens. Dit is geld besparen door geld onzinnig uit te geven.
Kijk ben je niet tevreden en kom je er niet uit met de bank en heb je ruzie dan kan ik het begrijpen, maar dit is zinloos.