LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Provea, drijging van intrum Justitia.

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Jessy1981

Provea, drijging van intrum Justitia.

Ongelezen bericht door Jessy1981 »

Hi,

Ik ben niet bekend met alle juridische wetgevingen in dit land. Ik heb in mai / juni dit jaar een rekening van Intrum Justitia gekregen waar alleen Provea op staat. Ik heb geen idee waar het voor is. Ik ben sinds 1,5 verhuisd van Maastricht naar Nijmegen en ik kan me werkelijk niet herinneren ooit ondergoed van deze club in Nijmegen te hebben besteld. Ooit heb ik dat wel in Maastricht gehad maar zoals vele heb ik na de eerste zending de gehele boel opgezegd. Kwaliteit slecht, duffe ontwerpen etc.

Nu wordt er al met een deurwaarder gedrijgd en nogeens extra kosten van € 375,-. Ik heb een mal naar [email protected] gestuurd (heb ik op internet gevonden). Ik kan op de Provea.com website geen telefoonnummer vinden. Wat zijn nu mijn rechten en plichten? Moet ik dit enorme bedrag overmaken? Ik heb volgens mij niets besteld. Hoe komt Intrum Justitia uberhaupt aan deze gegevens? Mogen zij zomaar rekeningen uitsturen zonder er ook maar bij te zetten waar het voor is? Ik bedoel alleen de omschrijving "Provea" lijkt mij een tikkeltje mager. Verder heb ik voor het 'originele' bedrag nooit eerder een rekening gezien.

Ik ben niet geheel ongevoelig voor deze bedrijgingen, maar ik vind dit toch alles behalve netjes. Weet iemand wat ik hiermee moet?.

Bij voorbaat dank!

Nada

Re: Provea, drijging van intrum Justitia.

Ongelezen bericht door Nada »

Vraag maar aan Intrum Justitia of zij kunnen bewijzen dat jij getekend hebt voor iets van Provea met het adres in Nijmegen. Zij komen met brieven dus zij moeten bewijzen dat jij iets getekend hebt.

Heb je de opzeggingsbrief nog qua kopie in huis? Bewaren dus!

Zolang Intrum Justitia niks te bewijzen heeft, heb jij niets te vrezen. Intrum Justitia staat bekend om hun agressieve werkwijze. I know, UPC he?!

Jessy1981

Ongelezen bericht door Jessy1981 »

Moet Intrum Justitia het bewijzen of Provea :?:
Wat ik uberhaupt niet begrijp is de omschrijving. In een andere topic heeft iedereen het over Tono/ Mirale. Of zo iets. Ik me ooit telefonisch afgemeld. Ze hadden toen zo'n systeem dat aangaf of een zendig over wilde slaan en er was een optie om je geheel af te melden toen. Maar dat is echt al te lang geleden. Is deze tent nu ooit nog eens aangepakt? Ik ben vrij nieuw in het protesteren tegen 'zo maar' op de mat gevallen rekeningen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik eerder wel eens ook bedragen heb betaald om er maar gewoon van af te zijn (niets te maken met Provea).

Is Intrum Justitia niet gecontroleerd door de overheid? Sinds ze met deurwaarders en dat soort ongijn weten te drijgen. Wat een zooi. Hier gaat volgens mij weer veel te veel tijd in zitten.

Hartelijk dank aan een ieder die weet hoe ik hier zo juist en snel mogelijk weer van af kom :!:

redstars

Ongelezen bericht door redstars »

zo ie zo nooit betalen......laat hun de bewijzen maar leveren dat er wat ontvangen is.
Niet in paniek raken want dat is wat ze willen. De meeste mensen zullen dan betalen om van het gezeur af te wezen en dat wil IJ graag.

Gesloten