LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering
Re: Yarden-uitvaartverzekering
Eres,
dit klopt inderdaad, dit bericht had ik eerst door gekregen.
maar het tweede bericht is de juiste. (mochten ze van mening zijn om opnieuw een andere locatie te zoeken dan laat ik het weten via dit forum. Als ik het weet.) beide locaties liggen inderdaad niet zover van elkaar verwijderd.
Yarden laat alle buitendienstmedewerkers en directie bij elkaar komen.
IS DIT EEN GOED MOMENT OM HIER NAAR TOE TE GAAN!!!!
vrijdag 29 juni in Almere.
Om 09.00 uur. met een directeur Serge.
Deze zal plaatsvinden in het:
Yarden hoofdkantoor
Transistorstraat 10
1322 CE Almere
gr.,
Hendrik 12
ZIJN ER MEER MENSEN DIE HIER NAAR TOE GAAN. Er werd wel al geschreven dat radio aanwezig zal zijn. maar verder zie ik hier niets meer verschijnen op het forum.
dit klopt inderdaad, dit bericht had ik eerst door gekregen.
maar het tweede bericht is de juiste. (mochten ze van mening zijn om opnieuw een andere locatie te zoeken dan laat ik het weten via dit forum. Als ik het weet.) beide locaties liggen inderdaad niet zover van elkaar verwijderd.
Yarden laat alle buitendienstmedewerkers en directie bij elkaar komen.
IS DIT EEN GOED MOMENT OM HIER NAAR TOE TE GAAN!!!!
vrijdag 29 juni in Almere.
Om 09.00 uur. met een directeur Serge.
Deze zal plaatsvinden in het:
Yarden hoofdkantoor
Transistorstraat 10
1322 CE Almere
gr.,
Hendrik 12
ZIJN ER MEER MENSEN DIE HIER NAAR TOE GAAN. Er werd wel al geschreven dat radio aanwezig zal zijn. maar verder zie ik hier niets meer verschijnen op het forum.
Re: Yarden-uitvaartverzekering
Tip: Probeer massaal bij Yarden het reeds betaalde aan poliskosten af te kopen. (Natuurlijk zal het niet mogelijk zijn de verzekerde som te laten uitkeren.) Weet niet of het lukt, maar wellicht het proberen waard! Dan zijn ze in 1 klap een hoop klanten kwijt! Laat je in elk geval niet overhalen tot het bijverzekeren middels een aanvullende kapitaalverzekering!
Zelf sparen of een uitvaart zelf regelen of laten regelen bij een particuliere uitvaartverzorger hoeft niet duurder te zijn (ondanks die zgn. 'inkoopkorting' die Yarden zegt te hebben). Kijk maar eens op de sites: 'Anderzijds' (een organisatie waarbij div. uitvaartorganisaties zich hebben aangesloten) of een portal van 'uitvaart' beiden met de Nederlandse extensie erachter of 'sterven' met de extensie 'pagina' en nl erachter. (NB dit is geen reclame, maar een tip van een ervaringsdeskundige)
Bij een crematie bijv. wordt via Yarden standaard de aula gebruikt van het crematorium. Zelf ergens anders een dienst houden kan zelfs goedkoper zijn. Verder 'berekenen' zij een standaardtarief voor de uitvaartverzorger terwijl hij/zij niet bij elke uitvaart dezelfde tijd nodig heeft. Een particuliere uitvaartverzorger kun je per onderdeel of zelfs per uur 'inhuren'. Bloemen, kisten en kaarten kunnen ook veel goedkoper als je dat zelf regelt, een advertentie bijvoorbeeld vaak weer niet.
Zelf sparen of een uitvaart zelf regelen of laten regelen bij een particuliere uitvaartverzorger hoeft niet duurder te zijn (ondanks die zgn. 'inkoopkorting' die Yarden zegt te hebben). Kijk maar eens op de sites: 'Anderzijds' (een organisatie waarbij div. uitvaartorganisaties zich hebben aangesloten) of een portal van 'uitvaart' beiden met de Nederlandse extensie erachter of 'sterven' met de extensie 'pagina' en nl erachter. (NB dit is geen reclame, maar een tip van een ervaringsdeskundige)
Bij een crematie bijv. wordt via Yarden standaard de aula gebruikt van het crematorium. Zelf ergens anders een dienst houden kan zelfs goedkoper zijn. Verder 'berekenen' zij een standaardtarief voor de uitvaartverzorger terwijl hij/zij niet bij elke uitvaart dezelfde tijd nodig heeft. Een particuliere uitvaartverzorger kun je per onderdeel of zelfs per uur 'inhuren'. Bloemen, kisten en kaarten kunnen ook veel goedkoper als je dat zelf regelt, een advertentie bijvoorbeeld vaak weer niet.
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 22 apr 2007 15:31
Re: Yarden-uitvaartverzekering
hallo Arpie49
Ik kan je nu al voorspellen dat je een (standaard) brief terug krijgt van yarden, waarin staat dat ze het intern zullen onderzoeken en je na 2 weken zullen berichten. Vervolgens hoor je niets meer. Juist met deze polissen zitten ze hartstikke fout. Wij hebben de volledige premie al lang betaald en wachten alleen nog maar op het verlenen van de dienst die daar tegenover staat. Als die door hun beloofde 2 weken om zijn, zul je verder moeten gaan door naar je rechtbijstandverz. te gaan of KIFID of advocaat.
Hallo Eres,
Het heeft geen zin om het via de politiek te doen. Die gaan zich hier echt niet mee bemoeien, daar zijn andere instanties voor. Dus verspil je energie niet aan de politiek. KIFID is juist in het leven geroepen om hier wat aan te doen en wees er maar zeker van dat de verschillende rechtbijstandverzekeraars waar mensen zoals ik het probleem hebben neergelegd echt KIFID wel aanspreken als die Yarden zou bevoordelen.
Het gaat erom wat rechtmatig is en dat hoeft niet altijd dat te zijn wat yarden op papier zet. Het burgerlijk wetboek gaat altijd voor.
Daarom moeten we ook niet verwachten dat het op korte termijn wordt opgelost, dat kan alleen als yarden eieren voor zijn geld kiest en de zaak terug draait. Ik denk zelfs dat hij dat met sommige polissen ook moet.
Vergeet niet dat het om verschillende soorten polissen gaat. Zij die premievrij zijn en helemaal niets meer betalen, andere premievrije polishouders betalen toch nog een jaarlijks lidmaatschap en er zijn nog premiebetalende polishouders, waar men de premie kan aanpassen.
Bij al die polishouders heeft men ook nog eens oorspronkelijk met verschillende regelingen te maken doordat men van AVVL of Friesche Uitvaart of Yarden zelf afkomstig is. Het zou best straks zo kunnen zijn dat het voor de ene groep wettelijk wel teruggedraaid moet worden en voor een andere groep niet.
1.Speel in ieder geval yarden niet in de kaart door bij hun bij te verzekeren, doe dat dan elders met een kapitaal verzekering als je het nodig vindt of spaar zelf!
2.Als je kunt afkopen zonder geldig verlies, doe dat dan, nadat je elders geinfomeerd hebt hoe je je daar kunt verzekeren.
3.Behalve afkoop heb je ook de mogelijkheid de polis premievrij te maken, dit is beter voor degenen waar anders veel kosten van worden ingehouden. Je kan dan je dan elders verzekeren en dat later bij de premievrije polis van yarden doen.
4.Reeds Premievrije polishouders kunnen geen kant op, zijn speelbal van yarden. Kunnen alleen maar afwachten hoe het juridisch wordt.
Mijn advies: Ga in het slechtste geval nooit bijverzekeren bij Yarden, dan lachen ze zich rot, maar doe dat dan elders of spaar zelf.
Wat er ook uitkomt, laat yarden niets meer extra verdienen aan je, want dat is hun opzet voor de toekomst, dus moet je toch bijverzekeren, doe dat dan elders en overleg dat bij de nieuwe verzekeraar heel goed en laat goed alle afspraken zwart op wit zetten.
Ik kan je nu al voorspellen dat je een (standaard) brief terug krijgt van yarden, waarin staat dat ze het intern zullen onderzoeken en je na 2 weken zullen berichten. Vervolgens hoor je niets meer. Juist met deze polissen zitten ze hartstikke fout. Wij hebben de volledige premie al lang betaald en wachten alleen nog maar op het verlenen van de dienst die daar tegenover staat. Als die door hun beloofde 2 weken om zijn, zul je verder moeten gaan door naar je rechtbijstandverz. te gaan of KIFID of advocaat.
Hallo Eres,
Het heeft geen zin om het via de politiek te doen. Die gaan zich hier echt niet mee bemoeien, daar zijn andere instanties voor. Dus verspil je energie niet aan de politiek. KIFID is juist in het leven geroepen om hier wat aan te doen en wees er maar zeker van dat de verschillende rechtbijstandverzekeraars waar mensen zoals ik het probleem hebben neergelegd echt KIFID wel aanspreken als die Yarden zou bevoordelen.
Het gaat erom wat rechtmatig is en dat hoeft niet altijd dat te zijn wat yarden op papier zet. Het burgerlijk wetboek gaat altijd voor.
Daarom moeten we ook niet verwachten dat het op korte termijn wordt opgelost, dat kan alleen als yarden eieren voor zijn geld kiest en de zaak terug draait. Ik denk zelfs dat hij dat met sommige polissen ook moet.
Vergeet niet dat het om verschillende soorten polissen gaat. Zij die premievrij zijn en helemaal niets meer betalen, andere premievrije polishouders betalen toch nog een jaarlijks lidmaatschap en er zijn nog premiebetalende polishouders, waar men de premie kan aanpassen.
Bij al die polishouders heeft men ook nog eens oorspronkelijk met verschillende regelingen te maken doordat men van AVVL of Friesche Uitvaart of Yarden zelf afkomstig is. Het zou best straks zo kunnen zijn dat het voor de ene groep wettelijk wel teruggedraaid moet worden en voor een andere groep niet.
1.Speel in ieder geval yarden niet in de kaart door bij hun bij te verzekeren, doe dat dan elders met een kapitaal verzekering als je het nodig vindt of spaar zelf!
2.Als je kunt afkopen zonder geldig verlies, doe dat dan, nadat je elders geinfomeerd hebt hoe je je daar kunt verzekeren.
3.Behalve afkoop heb je ook de mogelijkheid de polis premievrij te maken, dit is beter voor degenen waar anders veel kosten van worden ingehouden. Je kan dan je dan elders verzekeren en dat later bij de premievrije polis van yarden doen.
4.Reeds Premievrije polishouders kunnen geen kant op, zijn speelbal van yarden. Kunnen alleen maar afwachten hoe het juridisch wordt.
Mijn advies: Ga in het slechtste geval nooit bijverzekeren bij Yarden, dan lachen ze zich rot, maar doe dat dan elders of spaar zelf.
Wat er ook uitkomt, laat yarden niets meer extra verdienen aan je, want dat is hun opzet voor de toekomst, dus moet je toch bijverzekeren, doe dat dan elders en overleg dat bij de nieuwe verzekeraar heel goed en laat goed alle afspraken zwart op wit zetten.
Re: Yarden-uitvaartverzekering
Hierbij een reaktie van de Consumentenbond. Zo te zien een standaardreaktie, maar er staan wel een aantal interessante punten in, zoals de klacht rechtstreeks bij Yarden deponeren en met hun een individuele oplossing zoeken. Ik vraag me alleen af wat er voor die mensen terecht gaat komen, die de nieuwe polis ongelezen in de la of map hebben gestopt. Die komen daar dus over 5 jaar pas achter
Geachte heer.
Enige tijd geleden heeft u ons benaderd over de wijziging in uw polis van Yarden. Hierbij willen wij u graag meer informatie geven over deze wijziging.
Als u na het lezen van deze e-mail de voorgestelde wijzigingen nog steeds onacceptabel vindt, kunt u uw klacht rechtstreeks aan Yarden voorleggen. Wij hebben met Yarden afgesproken dat zij zullen proberen u een passende oplossing te bieden.
Yarden heeft met de onlangs doorgevoerde wijziging een aantal zaken in een keer willen veranderen. Dit heeft geleid tot veel onduidelijkheid bij de klanten.
Het gaat in principe om drie op zichzelf staande wijzigingen:
1. Introduceren flexibiliteit voor alle polissen
2. De pakketten zijn niet langer waardevast
3. Yarden noemt het te besteden bedrag voor alle polissen
Ad 1: In het verleden waren de verschillende onderdelen van Yarden niet onderling uitwisselbaar. Dit betekende dat het niet mogelijk was om af te wijken van het standaard pakket en bij een uitvaart te kiezen voor bijvoorbeeld frisdrank in plaats van koffie of voor een duurdere kist in plaats van een volgauto. Vanaf nu is het mogelijk om het bedrag vrij te besteden.
Daarnaast was het niet mogelijk om bij een niet-Yarden uitvaartverzorger de uitvaart te laten verzorgen. Dat is vanaf nu wel mogelijk. De rekening van de uitvaartondernemer wordt door Yarden vergoed tot maximaal het op de polis genoemde bedrag.
Ad 2: Yarden vermeldt vanaf nu de waarde van het pakket op de polis en niet langer het omschreven pakket. Dat betekent dat er niet langer een automatische koppeling bestaat tussen de kosten van het standaard pakket en de waarde van de polis. Overigens was deze vaste koppeling er niet voor alle polissen. Voor een deel van de polissen is reeds vanaf 2005 het verzekerde pakket niet langer gegarandeerd. Dat de waarde van de polis niet is gegarandeerd heeft als gevolg dat het zou kunnen zijn dat in de toekomst de polis onvoldoende is om het standaardpakket te dekken. Yarden biedt dan wel de mogelijkheid tot bijverzekeren. Andersom kan bij gunstige omstandigheden de loskoppeling juist tot gevolg hebben dat de waarde van de polis meer is dan het oorspronkelijke basispakket. Hoe de poliswaarde zich gaat ontwikkelen is niet vooraf te voorspellen en dit kan zowel positief als negatief uitvallen. Yarden geeft voor de komende vijf jaar de garantie dat het basispakket gedekt zal zijn door de waarde van de polis.
Ad 3: Voor alle polissen vermeldt Yarden vanaf nu het bedrag op de polis. Dit bedrag is de waarde van de polis tegen inkoopsprijs bij Yarden en vertegenwoordigt de waarde waartegen een verzekerde bij een niet-Yarden ondernemer kan inkopen. Wordt de uitvaart verzorgd door Yarden dan krijgt u 60% korting op de uitvaart en ligt het daadwerkelijk te besteden bedrag hoger dan het bedrag dat op de polis wordt genoemd.
De Consumentenbond heeft kritisch gekeken naar de door Yarden voorgestelde wijzigingen. Wij constateren dat er voordelen zijn aan de nieuwe werkwijze, met name de door veel mensen gewenste flexibiliteit is een goed initiatief. Daar staat een nadeel tegenover namelijk het risico dat de waarde van de polis in de toekomst achter gaat lopen bij de waarde van het basispakket. Met name voor inmiddels premievrije polissen kan dit nadelig uitpakken.
Voor veel verzekerden zal het voordeel van de flexibiliteit opwegen tegen het mogelijke nadeel van de loskoppeling. Maar voor Yarden-klanten met een premievrije polis die vooral hechten aan een waardevast standaardpakket zal de wijziging minder worden gewaardeerd.
De Consumentenbond heeft met Yarden afgesproken dat Yarden met individuele klanten probeert een oplossing te bereiken. Mocht u na bestudering van bovenstaande van mening zijn dat de wijziging voor u nadelig is dan kunt u een e-mail sturen aan [email protected] met een kopie aan ons
e-mailadres: [email protected]. Vermeld alstublieft in beide mails uw lidmaatschapsnummer van de Consumentenbond en het telefoonnummer waarop u overdag bereikbaar bent.
Beschikt u niet over e-mail, dan kunt u Yarden en de Consumentenbond uiteraard ook per gewone post bereiken:
Yarden Uitvaartverzekeringen N.V.
t.a.v. D. Ouendag
Postbus 10118
1301 AC ALMERE
Een kopie stuurt u naar:
Consumentenbond
t.a.v. Groepsactie Yarden
Postbus 1000
2500 BA DEN HAAG
Vermeld ook in uw brief uw lidmaatschapsnummer van de Consumentenbond en het telefoonnummer waarop u overdag bereikbaar bent.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Peter Sanders
Medewerker Service en Advies
Consumentenbond
Enthovenplein 1
Postbus 1000
2500 BA Den Haag
Telefoon (070) 445 45 45
Fax (070) 445 45 96
Geachte heer.
Enige tijd geleden heeft u ons benaderd over de wijziging in uw polis van Yarden. Hierbij willen wij u graag meer informatie geven over deze wijziging.
Als u na het lezen van deze e-mail de voorgestelde wijzigingen nog steeds onacceptabel vindt, kunt u uw klacht rechtstreeks aan Yarden voorleggen. Wij hebben met Yarden afgesproken dat zij zullen proberen u een passende oplossing te bieden.
Yarden heeft met de onlangs doorgevoerde wijziging een aantal zaken in een keer willen veranderen. Dit heeft geleid tot veel onduidelijkheid bij de klanten.
Het gaat in principe om drie op zichzelf staande wijzigingen:
1. Introduceren flexibiliteit voor alle polissen
2. De pakketten zijn niet langer waardevast
3. Yarden noemt het te besteden bedrag voor alle polissen
Ad 1: In het verleden waren de verschillende onderdelen van Yarden niet onderling uitwisselbaar. Dit betekende dat het niet mogelijk was om af te wijken van het standaard pakket en bij een uitvaart te kiezen voor bijvoorbeeld frisdrank in plaats van koffie of voor een duurdere kist in plaats van een volgauto. Vanaf nu is het mogelijk om het bedrag vrij te besteden.
Daarnaast was het niet mogelijk om bij een niet-Yarden uitvaartverzorger de uitvaart te laten verzorgen. Dat is vanaf nu wel mogelijk. De rekening van de uitvaartondernemer wordt door Yarden vergoed tot maximaal het op de polis genoemde bedrag.
Ad 2: Yarden vermeldt vanaf nu de waarde van het pakket op de polis en niet langer het omschreven pakket. Dat betekent dat er niet langer een automatische koppeling bestaat tussen de kosten van het standaard pakket en de waarde van de polis. Overigens was deze vaste koppeling er niet voor alle polissen. Voor een deel van de polissen is reeds vanaf 2005 het verzekerde pakket niet langer gegarandeerd. Dat de waarde van de polis niet is gegarandeerd heeft als gevolg dat het zou kunnen zijn dat in de toekomst de polis onvoldoende is om het standaardpakket te dekken. Yarden biedt dan wel de mogelijkheid tot bijverzekeren. Andersom kan bij gunstige omstandigheden de loskoppeling juist tot gevolg hebben dat de waarde van de polis meer is dan het oorspronkelijke basispakket. Hoe de poliswaarde zich gaat ontwikkelen is niet vooraf te voorspellen en dit kan zowel positief als negatief uitvallen. Yarden geeft voor de komende vijf jaar de garantie dat het basispakket gedekt zal zijn door de waarde van de polis.
Ad 3: Voor alle polissen vermeldt Yarden vanaf nu het bedrag op de polis. Dit bedrag is de waarde van de polis tegen inkoopsprijs bij Yarden en vertegenwoordigt de waarde waartegen een verzekerde bij een niet-Yarden ondernemer kan inkopen. Wordt de uitvaart verzorgd door Yarden dan krijgt u 60% korting op de uitvaart en ligt het daadwerkelijk te besteden bedrag hoger dan het bedrag dat op de polis wordt genoemd.
De Consumentenbond heeft kritisch gekeken naar de door Yarden voorgestelde wijzigingen. Wij constateren dat er voordelen zijn aan de nieuwe werkwijze, met name de door veel mensen gewenste flexibiliteit is een goed initiatief. Daar staat een nadeel tegenover namelijk het risico dat de waarde van de polis in de toekomst achter gaat lopen bij de waarde van het basispakket. Met name voor inmiddels premievrije polissen kan dit nadelig uitpakken.
Voor veel verzekerden zal het voordeel van de flexibiliteit opwegen tegen het mogelijke nadeel van de loskoppeling. Maar voor Yarden-klanten met een premievrije polis die vooral hechten aan een waardevast standaardpakket zal de wijziging minder worden gewaardeerd.
De Consumentenbond heeft met Yarden afgesproken dat Yarden met individuele klanten probeert een oplossing te bereiken. Mocht u na bestudering van bovenstaande van mening zijn dat de wijziging voor u nadelig is dan kunt u een e-mail sturen aan [email protected] met een kopie aan ons
e-mailadres: [email protected]. Vermeld alstublieft in beide mails uw lidmaatschapsnummer van de Consumentenbond en het telefoonnummer waarop u overdag bereikbaar bent.
Beschikt u niet over e-mail, dan kunt u Yarden en de Consumentenbond uiteraard ook per gewone post bereiken:
Yarden Uitvaartverzekeringen N.V.
t.a.v. D. Ouendag
Postbus 10118
1301 AC ALMERE
Een kopie stuurt u naar:
Consumentenbond
t.a.v. Groepsactie Yarden
Postbus 1000
2500 BA DEN HAAG
Vermeld ook in uw brief uw lidmaatschapsnummer van de Consumentenbond en het telefoonnummer waarop u overdag bereikbaar bent.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Peter Sanders
Medewerker Service en Advies
Consumentenbond
Enthovenplein 1
Postbus 1000
2500 BA Den Haag
Telefoon (070) 445 45 45
Fax (070) 445 45 96
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 22 apr 2007 15:31
Re: Yarden-uitvaartverzekering
Consumentenbond doet dus NIETS, maar probeert wel een graantje mee te pikken door kopie naar hun te laten sturen, waarvoor je dan wel eerst lid moet worden! Levert hun extra leden op, terwijl ze achter Yarden staan en aan de zijlijn blijven kijken hoe alles afloopt.
Re: Yarden-uitvaartverzekering
Rechten Verzekerde bij overlijden of vermissing:
1.Vezekeraar vergoedt de kosten van de uitvaart tot maximaal het verzekerde bedrag.
En zoals we allemaal weten is dat 2300 euro voor de AVVL verzekerden.
Op de polis staat niet 3700 euro waarvan je je kan afvragen of dat voldoende is.
Bovendien heb je een contact met Yarden Verzekeringen, niet met Yarden Facilitair die sinds 1 januari eigenaar is geworden van de begraafplaatsen.
uit het jaarverslag:
Zo verkocht Yarden Verzekeringen de eigen belangen in private equity, werden de eigen leningen aan derden verkocht, werd het hoofdkantoor verkocht (en teruggehuurd) en werden de crematoria, uitvaartcentra en begraafplaatsen intern binnen Yarden verkocht aan Facilitair BV, waarna de vrijgekomen middelen conform de besloten assetmix werden herbelegd.
In 2007 werd het vastgoed uit de beleggingsportefeuille van Verzekeringen overgeheveld naar Facilitair bv. De vrijkomende middelen bij de divisie Verzekeringen zijn in de beleggingsportefeuille conform het profiel belegd.Ter financiering van het vastgoed sloot Facilitair bv in januari 2007 een lening af.
1.Vezekeraar vergoedt de kosten van de uitvaart tot maximaal het verzekerde bedrag.
En zoals we allemaal weten is dat 2300 euro voor de AVVL verzekerden.
Op de polis staat niet 3700 euro waarvan je je kan afvragen of dat voldoende is.
Bovendien heb je een contact met Yarden Verzekeringen, niet met Yarden Facilitair die sinds 1 januari eigenaar is geworden van de begraafplaatsen.
uit het jaarverslag:
Zo verkocht Yarden Verzekeringen de eigen belangen in private equity, werden de eigen leningen aan derden verkocht, werd het hoofdkantoor verkocht (en teruggehuurd) en werden de crematoria, uitvaartcentra en begraafplaatsen intern binnen Yarden verkocht aan Facilitair BV, waarna de vrijgekomen middelen conform de besloten assetmix werden herbelegd.
In 2007 werd het vastgoed uit de beleggingsportefeuille van Verzekeringen overgeheveld naar Facilitair bv. De vrijkomende middelen bij de divisie Verzekeringen zijn in de beleggingsportefeuille conform het profiel belegd.Ter financiering van het vastgoed sloot Facilitair bv in januari 2007 een lening af.
Laatst gewijzigd door Jan9 op 25 jun 2007 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Yarden-uitvaartverzekering
@Jan9
Duidelijke info lijkt mij
Duidelijke info lijkt mij
Re: Yarden-uitvaartverzekering
De brief van de consumentenbond stond ook al op Yarden-uniek. En inderdaad, ook de consumentenbond is het volledig met Yarden eens, ze doen dus niets voor hun leden, maar wil je dat ze mee blijven kijken (meer doen ze niet), moet je wel eerst lid worden. Dat is dus de strategie van de consumentenbond: leden winnen en daaraan verdienen. En Yarden wil niet eens met de leden afzonderlijk iets regelen, want ze beroepen zich steeds op de en-bloc clausule. Dus mensen, vergeet de consumentenbond, protesteer bij Yarden, en na hun standaard antwoord bij het Kifid. Dat is tenminste nog gratis.
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 24 jun 2007 15:28
Re: Yarden-uitvaartverzekering
Ik ben al heel lang lid van de consumentenbond en als zij in deze geen aktie ondernemen voor de mensen onder ons die hun polis allang premievrij hebben en deze wurgpolis van Yarden niet willen hebben, dan denk ik dat de consumentenbond zijn naam niet langer waard is en ik mijn lidmaatschap van deze bond dan maar moet opzeggen.
Re: Yarden-uitvaartverzekering
Dag doodgewoon,
Dat had je al veel eerder moeten doen!!!
Maxiem.
Dat had je al veel eerder moeten doen!!!
Maxiem.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 25 jun 2007 08:59
Re: Yarden-uitvaartverzekering
Er zijn wel organisaties die uitvaarten veel goedkoper kunnen leveren dan Yarden: kijk maar eens bij basiquitvaarten of voordeeluitvaart met de extensies nl erachter. Of vraag een offerte aan via een particuliere uitvaartverzorger (Anderzijds), deze kost misschien helemaal geen 1200,- zoals genoemd in het basispakket, maar kan je ook per onderdeel of zelfs per uur inschakelen.
Deze organisaties heb ik op mijn site toegevoegd omdat sommige mensen nou eenmaal niet voldoende geld hebben voor een (basis)uitvaart of niet veel bij kunnen betalen. Op zich kan een kapitaalverzekering wel voordeliger uitvallen. De genoemde prijzen/tarieven zijn nl. gemiddelden, mocht je emotioneel toch in staat zijn na een verlies om offertes bij verschillende organisaties op te vragen kan dit je wel voordeel opleveren. Het basispakket dekte inderdaad alleen de 'standaard' dingen. Volgens dit basispakket kost een basis bloemenstuk ong. 140,-, als je zelf bij de bloemist een mooi stuk laat maken (zonder het woord 'uitvaart' er eerst bij te noemen) kost het maar 75,-/80,-. Zelf een kist direct kopen via een leverancier scheelt je ook behoorlijk in 'bemiddelingskosten' (provisie) bijv. bij Alphega-uitvaart. Als je zelf de kist laat dragen door familieleden bespaart dit je ook weer 220,-. Kaarten kunnen ook veel goedkoper: bijv bij TNT 'Wishou' voor 1,55 pst incl. porto! Tegenwoordig kunnen veel mensen ook zelf kaarten maken op de PC (mooi cremepapier is bij de boekhandel te koop), ook een kopieerwinkel kan wellicht voor slechts 0,80/1,- per a-4 een mooie kleuren afdruk maken (alleen zelf vouwen) Scheelt zo ook weer 85,-.
Deze informatie heb ik verzameld nav onderzoek voor mijn site voor kinderuitvaarten, ik ben dus wel bekend met de uitvaartbranche maar ben er niet werkzaam en geef alleen onafhankelijk advies.
Deze organisaties heb ik op mijn site toegevoegd omdat sommige mensen nou eenmaal niet voldoende geld hebben voor een (basis)uitvaart of niet veel bij kunnen betalen. Op zich kan een kapitaalverzekering wel voordeliger uitvallen. De genoemde prijzen/tarieven zijn nl. gemiddelden, mocht je emotioneel toch in staat zijn na een verlies om offertes bij verschillende organisaties op te vragen kan dit je wel voordeel opleveren. Het basispakket dekte inderdaad alleen de 'standaard' dingen. Volgens dit basispakket kost een basis bloemenstuk ong. 140,-, als je zelf bij de bloemist een mooi stuk laat maken (zonder het woord 'uitvaart' er eerst bij te noemen) kost het maar 75,-/80,-. Zelf een kist direct kopen via een leverancier scheelt je ook behoorlijk in 'bemiddelingskosten' (provisie) bijv. bij Alphega-uitvaart. Als je zelf de kist laat dragen door familieleden bespaart dit je ook weer 220,-. Kaarten kunnen ook veel goedkoper: bijv bij TNT 'Wishou' voor 1,55 pst incl. porto! Tegenwoordig kunnen veel mensen ook zelf kaarten maken op de PC (mooi cremepapier is bij de boekhandel te koop), ook een kopieerwinkel kan wellicht voor slechts 0,80/1,- per a-4 een mooie kleuren afdruk maken (alleen zelf vouwen) Scheelt zo ook weer 85,-.
Deze informatie heb ik verzameld nav onderzoek voor mijn site voor kinderuitvaarten, ik ben dus wel bekend met de uitvaartbranche maar ben er niet werkzaam en geef alleen onafhankelijk advies.
Re: Yarden-uitvaartverzekering
Beste lotgenoten,
De goedkoopste uitvaart wordt verzorgd door de Staat der Nederlanden.
Indien je geen enkel bezit en geld hebt, zal de Staat der Nederlanden je begrafenis of crematie verzorgen en betalen. Als je dus niets te makken hebt, hoef je je over je uitvaart geen enkele zorg te maken.
Groetjes jaarco
De goedkoopste uitvaart wordt verzorgd door de Staat der Nederlanden.
Indien je geen enkel bezit en geld hebt, zal de Staat der Nederlanden je begrafenis of crematie verzorgen en betalen. Als je dus niets te makken hebt, hoef je je over je uitvaart geen enkele zorg te maken.
Groetjes jaarco
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 24 jun 2007 15:28
Re: Yarden-uitvaartverzekering
Jaarco en uitkinderliefde,
Het mag op andere manieren dan wel goedkoper kunnen, maar daar gaat het hier niet om, het gaat hier om je rechten, rechten waar je al voor betaald hebt en die men je nu op slinkse wijze probeert af te pakken. De staat der nederlanden is een afpakker, die helpt je in niets en de begravenis zullen ze alleen voor zwervers regelen en dan ook echt als het niet anders kan, maar van iemand die een dak boven zijn hoofd heeft weten ze heus nog wel wat te plukken.....
Zo meteen even naar het postkantoor en de volgende brief even aangetekent naar Yarden sturen, hierbij dank ik Rijk&Riek voor hun voorbeeld, ik heb veel van hun brief gebruikt en natuurlijk wat van mezelf(maggie en ik ) Ook zal ik gelijktijdig mijn brief maar opsturen naar de bond, kunnen ze zien dat iemand die al premievrij was er helemaal niet op zit te wachten om door yarden zand in de ogen te worden gestrooid.
Misschien ook wat voor nog komende slachtoffers...
Al iemand met een voorstel om mijn idee met aan iedereen die je kent per Email te waarschuwen voor yarden? misschien kan mijn voorstelbrief eventueel nog wat aangepast worden? Of moet ik hem zelf eventueel nog aanpassen?
Hier mijn brief:
Plaatsnaam en datum van vandaag,
Geachte Hans Croes
Directeur Yarden Uitvaartverzekeringen nv
Betreft: poliswijziging 1 april 2007
In uw brief van 28 april jl. deelt u mee dat u besloten heeft om al “uw” polissen om te zetten naar de Yarden-natura-uitvaartverzekering. Ik beschouw dit als een éénzijdig besluit en inhoudelijk niet in overeenstemming met mijn huidige polis. Naast het feit dat het mijn polis betreft, is mijn polis al een natura-uitvaartverzekering. Als argument voor uw besluit gebruikt u “de behoefte aan meer flexibiliteit i.c. extra wensen”. Indien ik die flexibiliteit i.c. extra wensen zou hebben boven op mijn huidige polis c.q. verzekerde dienstenpakket, dan had ik u dat persoonlijk laten weten door mij hiervoor extra te verzekeren. Nadere beschouwing van de gevolgen van uw besluit levert het volgende op.
Dagtekening brief
Ik heb uw brief zaterdag 23 juni jl. in goede orde ontvangen. Er vanuit gaande dat de reguliere post niet 8 weken nodig heeft om bij een geadresseerde bezorgd te worden, ga ik er vanuit dat u per abuis de datum van 28 april jl. op uw brief heeft genoteerd. Bovendien kan het niet zo zijn dat u in uw brief van 28 april 2007 met terugwerkende kracht de polisvoorwaarden éénzijdig wijzigt per 1 april 2007.
Natura-uitvaartverzekering
Op 1 februari 1957 is er een natura-uitvaartverzekering afgesloten bij het toen nog genaamde Verenging voor Crematie AVVL. Deze keuze is toen gemaakt gemaakt om verrassingen te voorkomen, met deze polis is het precies duidelijk wat je krijgt, niet meer en niet minder. Deze Polis die onze overeenkomst beschrijft is reeds 25 jaar premievrij. Daarintegen is uw Polis, die u in uw brief de schijn doet geven van een natura verzekering door te schrijven > het verzekerde bedrag van uw polis (uit te keren in natura) < in mijn ogen helemaal geen polis in natura maar een sommen polis.
Vaststelling
Ik stel vast:
1. dat uw brief van 28 april een geheel valse voorstelling van zaken geeft, u doet het voorkomen alsof ik dezelfde rechten zou hebben als bij mijn oude polis, doch dat is niet waar. In mijn huidige AVVL polis staan de zaken die in natura worden geregeld, in de nieuwe polis staat een bedrag, en wel een bedrag dat hedentendage onvoldoende is om zelfs maar de allersimpelste uitvaart mee te kunnen regelen.
2. In uw brief schrijft u een hoger bedrag(€3733,74)dan als op de polis(€2304,78 ), doch dat bedrag is op de polis nergens meer terug te vinden, ook uw aanbod dat als de uitvaart via Yarden loopt dat er dan 60% korting wordt gegeven op de uitvaart staat nergens in de polis omschreven.
3. In uw brief schrijft u dat Het bedrag correspondeert met het destijds afgesloten vaste pakket van diensten, doch dit lijkt mij niet in overeenstemming met de werkelijkheid, het lijkt mij dat u niet kunt waarmaken en schriftelijk kunt hardmaken, dat het bedrag dat nu op de polis staat de diensten die ik met mijn AVVL Natura heb, kan belostigen.
4. u doet voorkomen alsof het een gunst voor mij te zijn dat ik met uw besluit om de 5 jaar wordt benaderd voor een aanbod om mijn polis aan te passen, ik kan u verzekeren dat ik dat niet als zodanig voel, mijn huidige polis is reeds 25 jaar premievrij en dat wil ik graag zo houden, net als de diensten die daar beschreven staan. Tevens lijkt het mij niet nodig, met in het achterhoofd deze misplaatste aktie van u om een poging te wagen mijn AVVL natura verzekering via een list om te zetten in een sommenpolis.
5. de afkoopwaarde van de verzekering is gedaald van 70% naar 50% van de totaal betaalde premies is mij ter kennis gekomen, voor mij is dit niet bezwaarlijk want ik wil gewoon mijn oude AVVL polis handhaven, doch als u volhoud om mij de nieuwe Polis Yarden Uitvaartverzekering door de strot te duwen, dan eis ik het bedrag(3733,74) dat u in uw brief vermeld wordt op, dit om mij dan maar elders bij een betrouwbare verzekeraar te verzekeren.
6. in de brief staat ook, Geen nadelen en er staat ook Het grote voordeel is dat u nu meteen kunt zien waarvoor u verzekerd bent..... Ik heb gekeken naar de polis, en zag meteen dat ik een heel laag verzekerd bedrag heb, en achter op de polis staan naast al de plichten die ik zou hebben(kan dus niet, want mijn oude AVVL polis is allang premievrij) dat U de verzekeraar de kosten vergoed van de uitvaart tot maximaal het verzekerde bedrag. Waar staan dan mijn andere rechten? Waar staan de diensten die ik in natura moet krijgen? Welke natura? U heeft in Polis over geld... niet over diensten die u zult uitvoeren, de polis die u mij heeft toegezonden is in niets de polis die ik heb van de AVVL, ik zie nergens een voordeel in deze polis, alleen maar nadelen!
Voor u om even over te denken
U heeft het over flexibiliteit, en heeft het over het vaste pakket(waar ik tevreden mee ben), als u nu echt flexibel wilt zijn, dan moet het met uw kennis van zaken in de uitvaartwereld toch heel simpel zijn om die mensen die wat extra's willen ook die extra's te geven, geef de nabestaanden die de uitvaart moeten regelen een mooie lijst met extra mogelijkheden en de kosten daarvan. Het lijkt mij dat U niet flexibel bent, er staat koffie in het pakket....fris kan niet?Er staat 1 lijkwagen en 1 volgwagen.... 2 volgwagens, dat kan niet? Er staat een standaard kist, een hele dure kist kan niet?100 kaarten en eveloppen, 200 kan niet? De nabestaanden die een duidelijke lijst van u krijgen van wat er standaard geregeld is en van u een prijslijst met de extra mogelijkheden, dat moet toch wel flexibel te regelen zijn? Wie is er nu halsstarrig en vooral niet flexibel? Kom meneer Hans Croes dit moet beter kunnen, ook kunt u erover denken om de mensen een voorstel te doen om extra wensen te laten bijverzekeren. Meneer Hans Croes, de flexibiteit moet u bij uzelf zoeken, en niet mensen proberen te dwingen naar een Polis die voor hen heel nadelig uitpakt met een heel verkeerde voorstelling van zaken, in mijn ogen is dat misleiding en het veranderen van de polis is in mijn ogen contractbreuk daar u in de nieuwe polis helemaal geen diensten in natura aanbied, alleen maar een klein bedrag dat onvoldoende is om tegenwoordig een uitvaart te kunnen regelen.
Conclusie
Mijn conclusie is dat uw besluit om mijn polis te wijzigen een aanzienlijke en significante verslechtering betekent, zowel inhoudelijk als financieel. Dit ondanks dat u in uw brief van “28 april jl.” aangeeft dat, ik citeer: “mijn oude rechten blijven gehandhaafd”.
Bezwaar
Indien u mij kunt overtuigen dat mijn conclusie onjuist is verneem ik dit graag, inclusief een gedetailleerde, op mijn situatie afgestemde, onderbouwing.
Mocht blijken dat mijn conclusie juist is, dan maak ik officieel bezwaar tegen uw éénzijdig genomen besluit om mijn polis om te zetten in een Yarden-natura-uitvaartverzekering. Ik ga niet akkoord met uw besluit en claim mijn rechten uit mijn huidige AVVL polis.
Tot slot
Dit alles geschreven hebbende spreekt u in uw brief van 28 april jl., alinea 1 over “onze polissen” en vervolgens spreekt u over “uw polis”. Zo is het namelijk ook: het is mijn polis, ik ben de verzekernemer die destijds bewust gekozen heeft voor een natura-verzekering met de daarbij behorende polisvoorwaarden.
In afwachting van uw reactie.
Hoogachtend,
Het mag op andere manieren dan wel goedkoper kunnen, maar daar gaat het hier niet om, het gaat hier om je rechten, rechten waar je al voor betaald hebt en die men je nu op slinkse wijze probeert af te pakken. De staat der nederlanden is een afpakker, die helpt je in niets en de begravenis zullen ze alleen voor zwervers regelen en dan ook echt als het niet anders kan, maar van iemand die een dak boven zijn hoofd heeft weten ze heus nog wel wat te plukken.....
Zo meteen even naar het postkantoor en de volgende brief even aangetekent naar Yarden sturen, hierbij dank ik Rijk&Riek voor hun voorbeeld, ik heb veel van hun brief gebruikt en natuurlijk wat van mezelf(maggie en ik ) Ook zal ik gelijktijdig mijn brief maar opsturen naar de bond, kunnen ze zien dat iemand die al premievrij was er helemaal niet op zit te wachten om door yarden zand in de ogen te worden gestrooid.
Misschien ook wat voor nog komende slachtoffers...
Al iemand met een voorstel om mijn idee met aan iedereen die je kent per Email te waarschuwen voor yarden? misschien kan mijn voorstelbrief eventueel nog wat aangepast worden? Of moet ik hem zelf eventueel nog aanpassen?
Hier mijn brief:
Plaatsnaam en datum van vandaag,
Geachte Hans Croes
Directeur Yarden Uitvaartverzekeringen nv
Betreft: poliswijziging 1 april 2007
In uw brief van 28 april jl. deelt u mee dat u besloten heeft om al “uw” polissen om te zetten naar de Yarden-natura-uitvaartverzekering. Ik beschouw dit als een éénzijdig besluit en inhoudelijk niet in overeenstemming met mijn huidige polis. Naast het feit dat het mijn polis betreft, is mijn polis al een natura-uitvaartverzekering. Als argument voor uw besluit gebruikt u “de behoefte aan meer flexibiliteit i.c. extra wensen”. Indien ik die flexibiliteit i.c. extra wensen zou hebben boven op mijn huidige polis c.q. verzekerde dienstenpakket, dan had ik u dat persoonlijk laten weten door mij hiervoor extra te verzekeren. Nadere beschouwing van de gevolgen van uw besluit levert het volgende op.
Dagtekening brief
Ik heb uw brief zaterdag 23 juni jl. in goede orde ontvangen. Er vanuit gaande dat de reguliere post niet 8 weken nodig heeft om bij een geadresseerde bezorgd te worden, ga ik er vanuit dat u per abuis de datum van 28 april jl. op uw brief heeft genoteerd. Bovendien kan het niet zo zijn dat u in uw brief van 28 april 2007 met terugwerkende kracht de polisvoorwaarden éénzijdig wijzigt per 1 april 2007.
Natura-uitvaartverzekering
Op 1 februari 1957 is er een natura-uitvaartverzekering afgesloten bij het toen nog genaamde Verenging voor Crematie AVVL. Deze keuze is toen gemaakt gemaakt om verrassingen te voorkomen, met deze polis is het precies duidelijk wat je krijgt, niet meer en niet minder. Deze Polis die onze overeenkomst beschrijft is reeds 25 jaar premievrij. Daarintegen is uw Polis, die u in uw brief de schijn doet geven van een natura verzekering door te schrijven > het verzekerde bedrag van uw polis (uit te keren in natura) < in mijn ogen helemaal geen polis in natura maar een sommen polis.
Vaststelling
Ik stel vast:
1. dat uw brief van 28 april een geheel valse voorstelling van zaken geeft, u doet het voorkomen alsof ik dezelfde rechten zou hebben als bij mijn oude polis, doch dat is niet waar. In mijn huidige AVVL polis staan de zaken die in natura worden geregeld, in de nieuwe polis staat een bedrag, en wel een bedrag dat hedentendage onvoldoende is om zelfs maar de allersimpelste uitvaart mee te kunnen regelen.
2. In uw brief schrijft u een hoger bedrag(€3733,74)dan als op de polis(€2304,78 ), doch dat bedrag is op de polis nergens meer terug te vinden, ook uw aanbod dat als de uitvaart via Yarden loopt dat er dan 60% korting wordt gegeven op de uitvaart staat nergens in de polis omschreven.
3. In uw brief schrijft u dat Het bedrag correspondeert met het destijds afgesloten vaste pakket van diensten, doch dit lijkt mij niet in overeenstemming met de werkelijkheid, het lijkt mij dat u niet kunt waarmaken en schriftelijk kunt hardmaken, dat het bedrag dat nu op de polis staat de diensten die ik met mijn AVVL Natura heb, kan belostigen.
4. u doet voorkomen alsof het een gunst voor mij te zijn dat ik met uw besluit om de 5 jaar wordt benaderd voor een aanbod om mijn polis aan te passen, ik kan u verzekeren dat ik dat niet als zodanig voel, mijn huidige polis is reeds 25 jaar premievrij en dat wil ik graag zo houden, net als de diensten die daar beschreven staan. Tevens lijkt het mij niet nodig, met in het achterhoofd deze misplaatste aktie van u om een poging te wagen mijn AVVL natura verzekering via een list om te zetten in een sommenpolis.
5. de afkoopwaarde van de verzekering is gedaald van 70% naar 50% van de totaal betaalde premies is mij ter kennis gekomen, voor mij is dit niet bezwaarlijk want ik wil gewoon mijn oude AVVL polis handhaven, doch als u volhoud om mij de nieuwe Polis Yarden Uitvaartverzekering door de strot te duwen, dan eis ik het bedrag(3733,74) dat u in uw brief vermeld wordt op, dit om mij dan maar elders bij een betrouwbare verzekeraar te verzekeren.
6. in de brief staat ook, Geen nadelen en er staat ook Het grote voordeel is dat u nu meteen kunt zien waarvoor u verzekerd bent..... Ik heb gekeken naar de polis, en zag meteen dat ik een heel laag verzekerd bedrag heb, en achter op de polis staan naast al de plichten die ik zou hebben(kan dus niet, want mijn oude AVVL polis is allang premievrij) dat U de verzekeraar de kosten vergoed van de uitvaart tot maximaal het verzekerde bedrag. Waar staan dan mijn andere rechten? Waar staan de diensten die ik in natura moet krijgen? Welke natura? U heeft in Polis over geld... niet over diensten die u zult uitvoeren, de polis die u mij heeft toegezonden is in niets de polis die ik heb van de AVVL, ik zie nergens een voordeel in deze polis, alleen maar nadelen!
Voor u om even over te denken
U heeft het over flexibiliteit, en heeft het over het vaste pakket(waar ik tevreden mee ben), als u nu echt flexibel wilt zijn, dan moet het met uw kennis van zaken in de uitvaartwereld toch heel simpel zijn om die mensen die wat extra's willen ook die extra's te geven, geef de nabestaanden die de uitvaart moeten regelen een mooie lijst met extra mogelijkheden en de kosten daarvan. Het lijkt mij dat U niet flexibel bent, er staat koffie in het pakket....fris kan niet?Er staat 1 lijkwagen en 1 volgwagen.... 2 volgwagens, dat kan niet? Er staat een standaard kist, een hele dure kist kan niet?100 kaarten en eveloppen, 200 kan niet? De nabestaanden die een duidelijke lijst van u krijgen van wat er standaard geregeld is en van u een prijslijst met de extra mogelijkheden, dat moet toch wel flexibel te regelen zijn? Wie is er nu halsstarrig en vooral niet flexibel? Kom meneer Hans Croes dit moet beter kunnen, ook kunt u erover denken om de mensen een voorstel te doen om extra wensen te laten bijverzekeren. Meneer Hans Croes, de flexibiteit moet u bij uzelf zoeken, en niet mensen proberen te dwingen naar een Polis die voor hen heel nadelig uitpakt met een heel verkeerde voorstelling van zaken, in mijn ogen is dat misleiding en het veranderen van de polis is in mijn ogen contractbreuk daar u in de nieuwe polis helemaal geen diensten in natura aanbied, alleen maar een klein bedrag dat onvoldoende is om tegenwoordig een uitvaart te kunnen regelen.
Conclusie
Mijn conclusie is dat uw besluit om mijn polis te wijzigen een aanzienlijke en significante verslechtering betekent, zowel inhoudelijk als financieel. Dit ondanks dat u in uw brief van “28 april jl.” aangeeft dat, ik citeer: “mijn oude rechten blijven gehandhaafd”.
Bezwaar
Indien u mij kunt overtuigen dat mijn conclusie onjuist is verneem ik dit graag, inclusief een gedetailleerde, op mijn situatie afgestemde, onderbouwing.
Mocht blijken dat mijn conclusie juist is, dan maak ik officieel bezwaar tegen uw éénzijdig genomen besluit om mijn polis om te zetten in een Yarden-natura-uitvaartverzekering. Ik ga niet akkoord met uw besluit en claim mijn rechten uit mijn huidige AVVL polis.
Tot slot
Dit alles geschreven hebbende spreekt u in uw brief van 28 april jl., alinea 1 over “onze polissen” en vervolgens spreekt u over “uw polis”. Zo is het namelijk ook: het is mijn polis, ik ben de verzekernemer die destijds bewust gekozen heeft voor een natura-verzekering met de daarbij behorende polisvoorwaarden.
In afwachting van uw reactie.
Hoogachtend,
Re: Yarden-uitvaartverzekering
Prima brief doodgewoon! Ik overweeg deze sterke brief ook te gaan gebruiken.
Nog wat reakties op anderen:
Ook ik stuur wel een brief naar de Consumentenbond. Als zij zich achter Yarden scharen (waar ik ergens nog aan twijfel), laat ze dat dan ook in hun blad vermelden, dan zijn ze ons in ieder geval alvast kwijt als lid. Laat de Bond maar kleur bekennen en duidelijk maken dat ze de consument in de kou laten staan. Ik hou van transparantie wat dat betreft.
Het noemen van alternatieven voor Yarden (hoe goed bedoeld) in dit draadje is NOT DONE!! Laten we het graag houden bij Yarden N.V. en de beste wegen om ons gelijk te krijgen en deze club te bewegen om weer op het rechte pad te geraken. Daar gaat het om!
Nog wat reakties op anderen:
Ook ik stuur wel een brief naar de Consumentenbond. Als zij zich achter Yarden scharen (waar ik ergens nog aan twijfel), laat ze dat dan ook in hun blad vermelden, dan zijn ze ons in ieder geval alvast kwijt als lid. Laat de Bond maar kleur bekennen en duidelijk maken dat ze de consument in de kou laten staan. Ik hou van transparantie wat dat betreft.
Het noemen van alternatieven voor Yarden (hoe goed bedoeld) in dit draadje is NOT DONE!! Laten we het graag houden bij Yarden N.V. en de beste wegen om ons gelijk te krijgen en deze club te bewegen om weer op het rechte pad te geraken. Daar gaat het om!
Re: Yarden-uitvaartverzekering
Opgeheven
Laatst gewijzigd door Rijk&Riek op 02 jul 2007 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Yarden-uitvaartverzekering
Rijk en Riek en doodgewoon,
Hebben jullie er bezwaar tegen dat ik jullie brief als voorbeeld gebruik?
Ik vind hem namelijk super.
Groeten
cvp
Hebben jullie er bezwaar tegen dat ik jullie brief als voorbeeld gebruik?
Ik vind hem namelijk super.
Groeten
cvp
Re: Yarden-uitvaartverzekering
Opgeheven
Laatst gewijzigd door Rijk&Riek op 02 jul 2007 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Yarden-uitvaartverzekering
Beste mensen
Net dit bericht binnen gekregen.
Onlangs heeft cliente geconstateerd dat u de domeinnaam http://www.yarden-uniek.nl hebt geregistreerd en in gebruik heeft genomen voor een website welke zich richt op verzekerden bij cliënte. Door het teken, zonder geldige reden in de zin van het Benelux Verdrag voor de Intellectuele Eigendom (BVIE), te gebruiken, wordt afbreuk gedaan aan het onderscheidend vermogen van het merk YARDEN en wordt tevens afbreuk gedaan aan de reputatie van het merk YARDEN. Op basis van art. 2.20 lid 1 sub d BVIE heeft cliënte het recht om dergelijk gebruik van haar merk door derden te verbieden.
Tevens handelt u onrechtmatig jegens cliënte omdat de website http://www.yarden-uniek.nl een link bevat welke direct doorleidt naar de algemene voorwaarden van YARDEN (versie 2006). Hierdoor kunnen bezoekers van uw website ten onrechte de indruk krijgen met de website van cliente (of van een van haar groepsmaatschappijen) te maken te hebben. Tevens staat er op uw website een zogenaamde deep-link. Deze leidt rechtstreeks naar de klachtenpagina van cliënte. Hierdoor kan de indruk worden gewekt dat cliënte op enigerlei wijze medewerking verleent aan de website. Tevens wordt door voornoemde handelwijze voorkomen dat de bezoeker zich een beeld kan vormen van de organisatie van de betreffende achterliggende http://www.yarden.nl website.
Om aan bovengenoemde inbreukmakende, alsmede onrechtmatige handelwijzen een einde te maken verzoek ik u, en voor zover nodig sommeer ik u dat u zich met onmiddellijke ingang zal onthouden van ieder gebruik van het merk en/of hiermee overeenstemmende tekens van cliënte alsmede dat u zich zal onthouden van iedere verdere inbreukmakende handeling op het merk c.q. domeinnaam van cliënte.
Bovenstaande betekent derhalve dat u per direct de website niet langer onder de domeinnaam http://www.yarden-uniek.nl handhaaft/bereikbaar maakt, alsmede de links op uw website verwijdert welke doorleiden naar website (alsmede de achterliggende pagina's) van cliente en tevens de domeinnaam http://www.yarden-uniek.nl dient door te halen.
Beste mensen naar aanleiding van bovenstaand schrijven ben ik genoodzaakt om deze website met ingang van 26-06-07 om 00.00 te beëindigen.
Maar niet getreurd wij komen terug onder een andere naam .Houd het Tros radar forum in de gaten of het forum van de consumenten bond.
We gaan door, de gedupeerden laten het hier niet bij.
A.s weekend draaien wij weer onder een andere naam.Meer nieuws binnenkort
Bij vragen ben ik altijd bereikbaar via [email protected]
Net dit bericht binnen gekregen.
Onlangs heeft cliente geconstateerd dat u de domeinnaam http://www.yarden-uniek.nl hebt geregistreerd en in gebruik heeft genomen voor een website welke zich richt op verzekerden bij cliënte. Door het teken, zonder geldige reden in de zin van het Benelux Verdrag voor de Intellectuele Eigendom (BVIE), te gebruiken, wordt afbreuk gedaan aan het onderscheidend vermogen van het merk YARDEN en wordt tevens afbreuk gedaan aan de reputatie van het merk YARDEN. Op basis van art. 2.20 lid 1 sub d BVIE heeft cliënte het recht om dergelijk gebruik van haar merk door derden te verbieden.
Tevens handelt u onrechtmatig jegens cliënte omdat de website http://www.yarden-uniek.nl een link bevat welke direct doorleidt naar de algemene voorwaarden van YARDEN (versie 2006). Hierdoor kunnen bezoekers van uw website ten onrechte de indruk krijgen met de website van cliente (of van een van haar groepsmaatschappijen) te maken te hebben. Tevens staat er op uw website een zogenaamde deep-link. Deze leidt rechtstreeks naar de klachtenpagina van cliënte. Hierdoor kan de indruk worden gewekt dat cliënte op enigerlei wijze medewerking verleent aan de website. Tevens wordt door voornoemde handelwijze voorkomen dat de bezoeker zich een beeld kan vormen van de organisatie van de betreffende achterliggende http://www.yarden.nl website.
Om aan bovengenoemde inbreukmakende, alsmede onrechtmatige handelwijzen een einde te maken verzoek ik u, en voor zover nodig sommeer ik u dat u zich met onmiddellijke ingang zal onthouden van ieder gebruik van het merk en/of hiermee overeenstemmende tekens van cliënte alsmede dat u zich zal onthouden van iedere verdere inbreukmakende handeling op het merk c.q. domeinnaam van cliënte.
Bovenstaande betekent derhalve dat u per direct de website niet langer onder de domeinnaam http://www.yarden-uniek.nl handhaaft/bereikbaar maakt, alsmede de links op uw website verwijdert welke doorleiden naar website (alsmede de achterliggende pagina's) van cliente en tevens de domeinnaam http://www.yarden-uniek.nl dient door te halen.
Beste mensen naar aanleiding van bovenstaand schrijven ben ik genoodzaakt om deze website met ingang van 26-06-07 om 00.00 te beëindigen.
Maar niet getreurd wij komen terug onder een andere naam .Houd het Tros radar forum in de gaten of het forum van de consumenten bond.
We gaan door, de gedupeerden laten het hier niet bij.
A.s weekend draaien wij weer onder een andere naam.Meer nieuws binnenkort
Bij vragen ben ik altijd bereikbaar via [email protected]
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 25 jun 2007 08:59
Re: Yarden-uitvaartverzekering
Beste Jaarco,
De staat der Nederlanden betaald dit alleen als je echt geen directe nabestaanden meer hebt. Ook al heb je al jaren geen contact meer met je vader (zoals ik), ze proberen dan altijd nog het geld op jou te verhalen. Ga dus nooit een uitvaart organiseren ('de opdracht aannemen') die zgn. door de staat wordt betaald, dan ben je dus echt wel de pineut. Zie de vele verdrietige verhalen onder het kopje 'Juridisch' op Uitvaart.nl
Natuurlijk gaat het om het recht, maar het is wel handig te weten dat het ook goedkoper kan als je denkt dat aanvullend gaan verzekeren bij Yarden voor iemand niet op te brengen is en de huidige polis de kosten niet dekt....
groetjes Claudia
De staat der Nederlanden betaald dit alleen als je echt geen directe nabestaanden meer hebt. Ook al heb je al jaren geen contact meer met je vader (zoals ik), ze proberen dan altijd nog het geld op jou te verhalen. Ga dus nooit een uitvaart organiseren ('de opdracht aannemen') die zgn. door de staat wordt betaald, dan ben je dus echt wel de pineut. Zie de vele verdrietige verhalen onder het kopje 'Juridisch' op Uitvaart.nl
Natuurlijk gaat het om het recht, maar het is wel handig te weten dat het ook goedkoper kan als je denkt dat aanvullend gaan verzekeren bij Yarden voor iemand niet op te brengen is en de huidige polis de kosten niet dekt....
groetjes Claudia
Re: Yarden-uitvaartverzekering
hallo mcwimpie51
jammer maar het was te verwachten van die schandalige vereniging,
we wachten met smart op het volgende adres van de site, zet door
groetjes ayla
jammer maar het was te verwachten van die schandalige vereniging,
we wachten met smart op het volgende adres van de site, zet door
groetjes ayla