LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met het opzeggen van het Telfort Abonnement

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
SandraB
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2007 18:26

Problemen met het opzeggen van het Telfort Abonnement

Ongelezen bericht door SandraB »

Ik wil graag weten of er nog meer mensen zijn die een probleem hebben met het opzeggen van hun Telfort abonnement. Mijn abonnement liep februari j.l. af.
Ik heb zelf vóór die tijd en ook ná februari meerdere opzeg- en klachtbrieven gestuurd en telefoontjes gepleegd, maar zonder succes.Ook de aangetekende opzegbrief van 2 weken geleden geeft niet het resultaat dat mijn abonnement stopt.
Telfort blijft telefoonkosten in rekening brengen hoewel ik de simkaart heb vernietigd. Op de rekeningen is te zien dat ik elke maand 0 belminuten verbruik.Telfort heeft nog de machtiging om geld van mijn rekening te schrijven en daar maken ze gretig gebruik van. Ik heb het afgeschreven geld nu 3 keer terug laten storten.Zij vinden elke maan weer dat zij recht hebben op dat geld.Nu krijg ik brieven dat ik achterloop met mijn betaling. In de brieven staat ook dat mijn simkaart zal worden geblokkeerd als ik binnen een bepaalde tijd niet betaal. Ikmoet dan wel 12,50 euro heraansluitingskosten betalen als ik toch weer betaal......Eindelijk!!!!!???? Is dit dan de manier om van mijn abonnement af te komen?
En dan te weten dat ik overwogen heb om dat 18 euro abonnement af te gaan sluiten....
Hebben meer mensen deze ervaring?

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Problemen met het opzeggen van het Telfort Abonnement

Ongelezen bericht door Kika29 »

Je opzegtermijn is 3 maanden. Na verwerking van je brief betaal je dus nog 3 maanden. Je betalingen laten storneren is niet slim. Je wordt uiteindelijk geregistreerd bij preventel of experian als wanbetaler.Je kan dan minimaal 5 jaar fluiten naar een abo en duur prepaid gaan bellen. Mijn raad is om te stoppen met mailen en schrijven maar daarentegen de klantenservice te bellen. Dan hoor je de exacte stand van zaken wat betreft je opzegging en welk bedrag je nog betalen moet.Je hebt geen poot om op te staan als je op deze manier door gaat doen. De algemene voorwaarden waarvan je waarschijnlijk niet alle details kent zagen al je argumenten onderuit vandaar dat ik zeg dat je aan kortse end trekt als je dit doorzet.

MaffeDarkie
Berichten: 142
Lid geworden op: 06 mei 2007 04:02

Re: Problemen met het opzeggen van het Telfort Abonnement

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

Ik heb zelf vóór die tijd en ook ná februari meerdere opzeg- en klachtbrieven gestuurd en telefoontjes gepleegd, maar zonder succes.Ook de aangetekende opzegbrief van 2 weken geleden geeft niet het resultaat dat mijn abonnement stopt.
Ik hoop voor je dat je voordat je de brief aangetekend verzonden hebt, je deze gekopieërd hebt en hieraan het bewijsje van de aangetekende-verzending bevestigd hebt ?! En dat je deze verzonden hebt 3 maanden voordat je contract afliep ?

Indien ja! Telfort bellen en zeggen dat je met onmiddelijke ingang actie van hen verwacht en dat je bewijs hebt dat je minimaal 3 maanden voor einde contract een aangetekende brief verzonden hebt en dat je alle bedragen die men na contract afgeschreven heeft terugvorderd.

Indien Nee! Helaas pindakaas maar je zit dan indien je dit niet minimaal 3 maanden voor einde contract hebt gedaan vast aan nog eens één (1) jaar contract.
Ik heb het afgeschreven geld nu 3 keer terug laten storten.
Nooit doen en juist contact opnemen met Telfort.

Zoals eerder gezegd: Vermoedelijk ben je net te laat geweest met het opzeggen van je jaarcontract en is deze weer met 1 jaar verlengd.
Je wordt uiteindelijk geregistreerd bij preventel of experian als wanbetaler.Je kan dan minimaal 5 jaar fluiten naar een abo en duur prepaid gaan bellen.
5 jaar is overdreven veel, bij Preventel is de melding/registratie tot de betaling volledig is ontvangen. Grootste nadeel is echter wel dat je geregistreerd wordt bij BKR en bij hen is een dergelijke registratie veelal een nadeel... leningen, hypotheken etc. etc. kun je dan dus niet meer afsluiten.

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Problemen met het opzeggen van het Telfort Abonnement

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Jen zit niet opnieuw voor een heel jaar aan je contract vast, maar je kunt het na je contractsperiode ten alle tijde opzeggen met inachtneming van 3 maanden opzegtermijn.

stuiterbal1984
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2007 14:04

Re: Problemen met het opzeggen van het Telfort Abonnement

Ongelezen bericht door stuiterbal1984 »

Hey!

Ik heb zelf ook al de nodige problemen gehad met telfort! Pff, sinds dat ze zijn overgenomen door KPN is het helemaal erg lijkt het wel,,,,,

Toen ik iets meer als een jaar geleden bij telfort kwam had ik een zakelijk abonnement van mijn zaak, toen ik uit mijn zaak stapte wou ik het abonnenemt houden, nou dit was geen enkel probleem, ik hoefde alleen maar mijn abonnement om te zetten naar particulier, ik de papier ondertekenen, en opsturen, toen was ineens mijn abonnement voorbij,,,, was ik mijn sim only korting kwijt, ik wist nergens van en was stom verbaast, dus ik de klantenservice bellen, moest ik naar een telfort winkel gaan mijn abbonnement omzetten naar particulier (wat ik al had gedaan) en opnieuw een abonnement aangaan.

Ik naar de winkel, bleek dat ik dat ze me daar ook niet verder konden helpen, want het was zaterdag, ze zouden het voor me uitzoeken en de maandag contact opnemen. Na 1 week nog niets gehoord, dus ik terug, dan maar mijn contract opzeggen, bleek dat dat ook niet kon, zat aan een opzeg termein van 3 maanden.

Uiteindelijk hebben ze me in de winkel wel goed opweg geholpen en had ik een nieuw sim only abonnement, kreeg ik de eerste rekening, bleek de korting, die ik behoor te krijgen niet op mijn rekeningen te staan waardoor ik dus weer teveel betaal. Dat heb ik gemeld aan de klanten service, maar ze konden me niet helpen, moest naar de winkel toe, waar ze me geholpen hebben. Dat heb ik gedaan en ze konden weer niets voor me betekenen, en nu 2 weken later, en een klachtenbrief verder heeft het nog steeds niet geholpen en betaal ik nog steeds teveel....


Ik heb het helemaal gehad met telfort en zodra ik er vanaf kan doe ik dat meteen! Want ze lijken zo goedkoop maar zijn het echt niet meer!

Sinds KPN is de klantenservice niet meer gratis, bij andere providers wel, ik bel wel gratis naar mijn voicemail maar als iemand mij beld en hij gaat naar de voicemail betaal ik die minuten! Verder betaal je allang niet meer per seconde, de eerste minuut betaal je altijd, dus als je iemands voicemail krijgt spreek hem maar in anders ben je die minuut toch wel kwijt....

En mijn ontvangst is erop achter uit gegaan met telfort had ik binnen ontvangst en met KPN heb ik dat niet, dus als ik wel bellen moet ik naar buiten toe......

Haas82
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mei 2007 20:21

Re: Problemen met het opzeggen van het Telfort Abonnement

Ongelezen bericht door Haas82 »

leuke is dat ze op de site een telefoon nummer vermelden en dan krijg je z'n irretant mens aan de lijn die gaat vragen waarom je wilt opzeggen.
Nadat ik haar het een en ander hadt gezegt kwam ze erachter dat ze mij niet om kon praten en zei ze dat ik een brief moet sturen naar het adres op de rekeningen...gelukkig had google een goed adres wat i kal had ik had alleen gehoopt dat ik het ook via telefoon op kon zeggen :(
Kortom Telfort misleid de klant zodat het in haar voordeel werkt en dit de agresieve marketings techieken vind ik echt meer als schandalig!
Laat staan het voor alles extra betalen idee van telfort.
Telfort mag van mij ipv koude douche gewoon verzopen worden in de poolzee.

Jeroen32Holland
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 jun 2007 14:53

Re: Problemen met het opzeggen van het Telfort Abonnement

Ongelezen bericht door Jeroen32Holland »

Ik ook heb nu al 2 x een opzegbrief gestuurd naar Telfort maar geen reactie, ook gebeld met de klantenservice a 0.20 cent p minuut maar ze zeggen we hebben niks ontvangen dus u moet het maar weer opnieuw proberen om een brief te sturen, ze willen ook geen notitie er van maken.
Waardeloze slechte service bij Telfort ze willen gewoon dat je te laat opzegt en dan ga je het volledige bedrag betalen zonder dat je enige promotie korting krijgt.
Diefen zijn het!!!

wieksel
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jun 2007 15:54

Re: Problemen met het opzeggen van het Telfort Abonnement

Ongelezen bericht door wieksel »

Goedemiddag,

Ik heb 2 verschillende contracten gehad (uit eigen initiatief) met Telfort en bij beide geen probleem met opzeggen. Ik vind zelf de 3 maanden termijn vrij lang maar je weet dat je een abonnement afsluit dus moet het ook een kleine moeite zijn dit bij te houden en tijdig een bericht te sturen. Ik zelf stuur gewoon een brief met alle info (dus nummer, moment v aansluiten, evt kopie v contract) en bel er ca 3 week erna even achteraan om te corrigeren of de stopzettng is aangekomen. Ik heb hier goede ervaring mee.

Gesloten