LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kansspelbelasting

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
boekanier
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2007 15:18

kansspelbelasting

Ongelezen bericht door boekanier »

VOORBEELD U HEEFT € 12500 GEWONNEN ( TE GEK ) of een auto nog erger
Maar vergeten we iets niet ?? ja ja de kansspelbelasting 29 % dus als ik € 12500 win krijg ik maar netto in mijn handen € 12500 - € 3625 = € 8875 ,
Wat nou U heeft € 12500 gewonen het is maar € 8875 .dus het enige goede doel wat gesteund is de fiscus met 29 %
de staatslottery is de enige optie
HET GAAT OM MISLEIDING JE BENT GEEN MILJONAIR MET EEN MILJOEN
Dat is de stelling
Laatst gewijzigd door boekanier op 25 jun 2007 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: kansspelbelasting

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Dat wisten we toch allang?

Het is heus niet altijd zo dat je over de gewonnen prijzen nog kansspelbelasting hoeft af te dragen. Wanneer dat zo is, vermelden ze dat er nadrukkelijk bij.

Voor de rest: alle prijzen boven de 453 euro krijgen hiermee te maken. Dat is al jaren zo.

Het enige dat er kortgeleden is veranderd, is het percentage, dat verhoogd is van 25 naar 29 procent.

Niets nieuws onder de zon, dus.

Het is niet helemaal waar dat jij bij gewonnen prijzen bij de staatsloterij niets aan de fiscus afdraagt. In werkelijkheid is de gewonnen prijs namelijk al ontdaan van die 29 procent belasting. De staatsloterij neemt die belasting namelijk voor haar rekening.
Laatst gewijzigd door bodejosm43 op 25 jun 2007 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: kansspelbelasting

Ongelezen bericht door Jonjo »

MAAR het blijft gelegaliceerde DIEFSTAL. Ach misschien wil dat Haagse Tuig wel weer 100 dagen door het land gaan crossen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: kansspelbelasting

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Diefstal? Ach kom toch gauw. Kansspelbelasting bestaat al vele tientallen jaren, zo niet honderden jaren, en het wordt in dit topic gepresenteerd alsof het iets nieuws is.

Als ik een prijs win van 100.000 euro bij een andere loterij dan de staatsloterij, dan breng ik met een grijns van oor tot oor 29.000 euro naar de fiscus. En ik hou dan nog altijd 71.000 euro voor mezelf.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: kansspelbelasting

Ongelezen bericht door SJZ »

MAAR het blijft gelegaliceerde DIEFSTAL.
Het gaat toch wel ver om belastingheffing als diefstal te omschrijven.

Maar wie belastingen niet nuttig vindt: voel je vrij om bijvoorbeeld naar Somalië te verhuizen. Daar functioneert geen regering en hoef je waarschijnlijk geen belasting te betalen.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: kansspelbelasting

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

MAAR het blijft gelegaliceerde DIEFSTAL. Ach misschien wil dat Haagse Tuig wel weer 100 dagen door het land gaan crossen.
Staat nogal in schril contrast met je andere reactie over beslag naar aanleiding van het niet betalen van belastingaanslagen. Ik citeer:
Beetje niet betaald aan belastingaanslagen? Zo ja eigen schuld dikke.......................................... oh ja de kleren die je aan hebt op het moment mag je aanhouden.
Het gaat toch wel ver om belastingheffing als diefstal te omschrijven.
Afpersing wellicht... het principe is immers het betalen van "beschermgeld" van boeren aan nomaden, zo is het ontstaan, en zo ontstonden de eerste staten.
Maar wie belastingen niet nuttig vindt: voel je vrij om bijvoorbeeld naar Somalië te verhuizen. Daar functioneert geen regering en hoef je waarschijnlijk geen belasting te betalen.
Jawel, maar daar wordt het geheven door bendes en heet het gewoon afpersing :)

TS, ik vind het trouwens merkwaardig dat je loopt te miepen over belasting terwijl je immers iets GEWONNEN hebt. Als je belasting zo vervelend vndt, schenk de prijs aan mij en ik betaal met genoegen het schenkingsrecht!

BCBS
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2008 14:10

Re: kansspelbelasting

Ongelezen bericht door BCBS »

Ik denk dat dit wel in dit topic kan.

Ik gok via het internet op sportwedstrijden.Hierover moet ik kansspelbelasting betalen van 29%
Mag je hierover je inleg aftrekken?
Dit zou toch niet kloppen?
Stel ik zet 1000,- op een voetbalteam waarmee ik 3000,- win.
Ik betaal 29% belasting over de 3000,-.Dus houd ik 2130,- over.
Met dit bedrag ga ik op een andere wedstrijd gokken.Win ik dan weer dan betaal ik weer die 29% belasting.
Maar dan betaal ik toch over een gedeelte van mijn geld, 2x belasting?

En over dit stukje van de belastingdienst site:

5.2 Inleg groter of gelijk aan de prijs
Indien de inleg per kansspel groter of gelijk is aan de gewonnen prijs is
ook geen kansspelbelasting verschuldigd.
Voorbeeld
U koopt een lot van € 1500. Hierop valt een prijs van € 1250.
Er is dan geen kansspelbelasting verschuldigd. Bedraagt de prijs € 1750 dan is
over dit hele bedrag kansspelbelasting verschuldigd.

Dus win ik 12.000,- en is mn inzet ook 12.000,- dan betaal ik geen kansspelbelasting?


Alvast bedankt!

jantje1111
Berichten: 27
Lid geworden op: 04 mei 2004 00:06

Re: kansspelbelasting

Ongelezen bericht door jantje1111 »

Ik heb een stukje uit de staatscourant gevonden wat geldt (volgens mij) als je gokt op bijv. wedstrijden via een buitenlandse goksite (alles behalve de toto dus, aangezien de rest 'illegaal' is):
c). in de gevallen waarin artikel 1, onderdeel e van toepassing is, naar het positieve verschil tussen de in een
kalendermaand gewonnen prijzen en de in die kalendermaand gedane inzetten.

De inzet is dus volgens mij gewoon van de prijs aftrekbaar. NB er stond volgens mij ook nog iets over negatieve saldi uit voorgaande maanden.

diavi
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2008 21:00

Re: kansspelbelasting

Ongelezen bericht door diavi »

Mijn zoon speelde mee met de toto van zijn weinige geld; heel blij was hij met het feit dat hij de uitslagen van alle 6 de wedstrijden goed had voorspeld! Hij zou 539 Euro gewonnen hebben. Natuurlijk wist hij dat hij dat er kansspelbelasting ingehouden zou worden van het gewonnen bedrag, dus bij nazoeken op internet dacht hij dat 454 Euro was vrijgesteld en dat hij over de rest 29 % belasting zou moeten betalen.
Na een snelle rekensom kwam hij uit op een te ontvangen bedrag van ruim 514 Euro.

Wat schertst zijn verbazing dat hij slechts 384 Euro op zijn rekening kreeg, had hij nu maar 454 Euro gewonnen dan had hij meer gekregen dan dat hij nu had! Heeft hij ook nog 7,80 Euro moeten betalen voor aangetekende verzending van zijn lot.

Dit is toch niet eerlijk??? Dit zou toch gewoon een belastingvrije voet van 454 moeten zijn; waar zijn de Lotto en Wouter Bos nu eigenlijk mee bezig? De lotto moet dit soort bedragen dus gewoon allemaal afronden naar 454 dan houd je meer over dan nu het geval is. :cry:

jantje1111
Berichten: 27
Lid geworden op: 04 mei 2004 00:06

Re: kansspelbelasting

Ongelezen bericht door jantje1111 »

Mijn zus heeft vroeger een keer 1000 gulden gewonnen bij een belspel. Toen hebben ze dat bedrag inderdaad naar 999 verlaagd omdat er anders 250 kanstpelbelasting betaald moet worden. Het is inderdaad een vreemde constructie dat als je iets meer wint, minder over houdt.

Gesloten