LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] MLM - Interessant -> Iemand een goeie ?
MLM - Interessant -> Iemand een goeie ?
Hallo mensen,
Even een vraag. Ik heb een aantal keren "meegedaan" aan een MLM bedrijf. Veel tijd en energie, weinig centjes. Toch vindt ik het systeem-idee nog altijd wel interessant. Alleen denk ik dat er tot nu toe geen goede producten "doorheen" gaan. Of te duur (die gels koop je ook bij de drogist voor een tiende van de prijs) of niet nodig (waarbij je de spullen moet verkopen door ze aan te praten oid).
Kennen jullie een MLM systeem dat wel werkt ? Of is een goed MLM bedrijf gewoon een utopie ?
Mister E.
Even een vraag. Ik heb een aantal keren "meegedaan" aan een MLM bedrijf. Veel tijd en energie, weinig centjes. Toch vindt ik het systeem-idee nog altijd wel interessant. Alleen denk ik dat er tot nu toe geen goede producten "doorheen" gaan. Of te duur (die gels koop je ook bij de drogist voor een tiende van de prijs) of niet nodig (waarbij je de spullen moet verkopen door ze aan te praten oid).
Kennen jullie een MLM systeem dat wel werkt ? Of is een goed MLM bedrijf gewoon een utopie ?
Mister E.
-
Re: MLM - Interessant -> Iemand een goeie ?
Wat versta jij onder een mlm systeem dat werkt?
En wat bedoel je met een goed mlm bedrijf?
En wat bedoel je met een goed mlm bedrijf?
kuklos
vindt dit leuk
Hallo Maarschalk,
Bedankt voor je reactie. Je hebt 2 vragen :
- Wat versta jij onder een mlm systeem dat werkt?
Ik heb tot nu toe nog niet in een bedrijf gewerkt met een goed werkend mlm systeem, dus ik kan je niet meteen een goed antwoord geven. Ik zoek dus een MLM systeem dat in ieder geval niet-niet werkt Mijn ervaring tot nu toe was altijd dat je : Of de producten niet kon slijten omdat mensen die dingen normaal ook niet zouden kopen of dat de producten veel te duur waren. En dat er veel te veel focus was op het aanbrengen van nieuwe mensen (soms zelfs door bonus op mensen), waardoor er helemaal niet veel omzet was. En waar geen omzet is, kun je ook weinig verdiensten weggeven.
- En wat bedoel je met een goed mlm bedrijf?
Ik denk een bedrijf dat "echt" is, die dus niet laten betalen voor alles (vaak een meeting gehad waarbij je echt alles zelf moet betalen, van entree tot een bekertje water). Ik zoek dus meer een "gewoon" bedrijf dat wel (deels) gebruik maakt van een MLM systeem. Een bedrijf dat bv 10 tot 20% van de marge weggeeft aan bonussen.
Of gaat dat never-de-nooit niet werken ?
Bedankt voor je tijd !
Bedankt voor je reactie. Je hebt 2 vragen :
- Wat versta jij onder een mlm systeem dat werkt?
Ik heb tot nu toe nog niet in een bedrijf gewerkt met een goed werkend mlm systeem, dus ik kan je niet meteen een goed antwoord geven. Ik zoek dus een MLM systeem dat in ieder geval niet-niet werkt Mijn ervaring tot nu toe was altijd dat je : Of de producten niet kon slijten omdat mensen die dingen normaal ook niet zouden kopen of dat de producten veel te duur waren. En dat er veel te veel focus was op het aanbrengen van nieuwe mensen (soms zelfs door bonus op mensen), waardoor er helemaal niet veel omzet was. En waar geen omzet is, kun je ook weinig verdiensten weggeven.
- En wat bedoel je met een goed mlm bedrijf?
Ik denk een bedrijf dat "echt" is, die dus niet laten betalen voor alles (vaak een meeting gehad waarbij je echt alles zelf moet betalen, van entree tot een bekertje water). Ik zoek dus meer een "gewoon" bedrijf dat wel (deels) gebruik maakt van een MLM systeem. Een bedrijf dat bv 10 tot 20% van de marge weggeeft aan bonussen.
Of gaat dat never-de-nooit niet werken ?
Bedankt voor je tijd !
Mister_E, je hebt een aantal keer meegedaan aan mlm bedrijven, en geen enkele ervan heeft je centjes opgeleverd. Zou het kunnen dat dit niet aan jou of aan de bedrijven lag, maar eerder aan het systeem zelf?
Is het niet inherent aan mlm bedrijven dat ze zich vnl. toespitsten op het werven van nieuwe leden, met als reden dat de nadruk ligt op verkoop van producten aan nieuwe leden, en verkoop van motivatie materiaal (seminaries, cd's, boeken e.d.)?
Is het niet mogelijk dat de grote winst voor de top van die bedrijven niet gemaakt wordt door de verkoop van producten, maar eerder door de verkoop van motivatiemateriaal?
Een goede tip, wil je slagen in mlm, stap er niet in! Geen geld verloren, geen tijd verloren, en je valt je familie en vrienden er niet mee lastig, enkel positief, toch?
Of, lucratiever, zet een handeltje op in promotiemateriaal voor mlm'ers.
Is het niet inherent aan mlm bedrijven dat ze zich vnl. toespitsten op het werven van nieuwe leden, met als reden dat de nadruk ligt op verkoop van producten aan nieuwe leden, en verkoop van motivatie materiaal (seminaries, cd's, boeken e.d.)?
Is het niet mogelijk dat de grote winst voor de top van die bedrijven niet gemaakt wordt door de verkoop van producten, maar eerder door de verkoop van motivatiemateriaal?
Een goede tip, wil je slagen in mlm, stap er niet in! Geen geld verloren, geen tijd verloren, en je valt je familie en vrienden er niet mee lastig, enkel positief, toch?
Of, lucratiever, zet een handeltje op in promotiemateriaal voor mlm'ers.
kuklos
vindt dit leuk
-
Of zo'n bedrijf bestaat weet ik niet. In de gewone wereld ben ik ze nog niet tegengekomen en in de mlm wereld ook niet.Ik zoek dus meer een "gewoon" bedrijf dat wel (deels) gebruik maakt van een MLM systeem. Een bedrijf dat bv 10 tot 20% van de marge weggeeft aan bonussen.
Wel kan ik je vertellen dat sommige bedrijven mensen de kans bieden heel veel geld te verdienen. Investment banks, Google, Micosoft, en soortgelijke bedrijven. Maar daarvoor gelden wel bepaalde ingangseisen en zal je zeer hard moeten werken.
Aangaande een systeem dat werkt. Helaas zal elk mlm bedrijf bij narekeken weinig op blijken te leveren voor de gemiddelde distributeur. Ook hier geef ik je helaas weinig kans.
Het enige wat ik je mee kan geven is dat alle mlm bedrijven draaien op heel veel distributeurs welke allemaal een klein beetje omzet verzorgen.
De mensen die heel veel geld verdienen aan mlm hebben en een groot netwerk en steken er veel tijd in en zijn al langere tijd bezig en halen een deel van hun inkomsten uit verkoop van niet het standaardproduct maar uit de motivatie tapes e.d.
kuklos
vindt dit leuk
Had je ook niet moeten doen!!!Even een vraag. Ik heb een aantal keren "meegedaan" aan een MLM bedrijf. Veel tijd en energie, weinig centjes.
Je had mee moeten WERKEN......
Vind ik ook wel.Toch vindt ik het systeem-idee nog altijd wel interessant.
Alle producten al uitgetest????Alleen denk ik dat er tot nu toe geen goede producten "doorheen" gaan.
Noem er eens 400....?
Kennen jullie een MLM systeem dat wel werkt ?
Nee...., werken zul je zélf moeten doen.....
Nee.Of is een goed MLM bedrijf gewoon een utopie ?
So be it
Moet komen eten van de baas.....
Goh...., verbazingwekkend......!!!Helaas zal elk mlm bedrijf bij narekeken weinig op blijken te leveren voor de gemiddelde distributeur.
Is dat je grote concluste ....? Na Jaren en jaren "onderzoek""???
Hadden wij je gelijk kunnen vertellen.........
SBI
Hee mensen,
Dank voor jullie reacties tot nu toe. Kunnen we samen niet een goed concept verzinnen ? We weten alle voors en tegens, dus...
En ja, SBI, idd, we hadden misschien wel harder moeten werken. We hebben toch wel redelijk ons best gedaan, tenminste voor ons doen. Maximale was een bonus van 150 - 200 euro per maand, terwijl we al wel 50+ distributeurs hadden. Maar die hadden ons natuurlijk als voorbeeld, dus die werkten ook niet zo hard. haha...
Dank voor jullie reacties tot nu toe. Kunnen we samen niet een goed concept verzinnen ? We weten alle voors en tegens, dus...
En ja, SBI, idd, we hadden misschien wel harder moeten werken. We hebben toch wel redelijk ons best gedaan, tenminste voor ons doen. Maximale was een bonus van 150 - 200 euro per maand, terwijl we al wel 50+ distributeurs hadden. Maar die hadden ons natuurlijk als voorbeeld, dus die werkten ook niet zo hard. haha...
Hi, Mr E........n ja, SBI, idd, we hadden misschien wel harder moeten werken. We hebben toch wel redelijk ons best gedaan, tenminste voor ons doen. Maximale was een bonus van 150 - 200 euro per maand, terwijl we al wel 50+ distributeurs hadden. Maar die hadden ons natuurlijk als voorbeeld, dus die werkten ook niet zo hard. haha...
Mag ik vragen:
---Bij welk bedrijf??
---En hoeveel was jouw EIGEN omzet???
---Kan het zijn dat je downline "hetzelfde" deed als jijzelf?
---Gebruikte je echt alles wat je zelf in je assortiment hebt???
Realiseerde je je dat (vaak onbegrijpelijk,..) je downline je dupliceert.... . zelfs zónder dat jij er erg in hebt???? (Oh..., dat zei je zelf óók al!!(LOL)
Succes met je onderzoek!!!
So be it
Die 150 - 200 bonus was onze beste MLM ervaring, daar hadden we het hardst gewerkt Is overigens bonus over de omzet van ons team, ons eigen inkomen (over eigen omzet) niet meegerekend. Ik moet zeggen dat ik het toch wel elke maand weer een soort kick vond als die 150 - 200 binnenkwam (En ja, daar moeten natuurlijk ook nog alle kosten en belasting af, maar toch...)
---Bij welk bedrijf??
> Kleeneze
> 800 per maand ongeveer
> Hebben we het al over gehad. Sommigen wel, ik denk dat 20-25% ook echt goed aan de gang was.
> Nee, Kleeneze was (misschien zijn ze er nog wel, of zijn ze weer teruggekomen na een kleine poos weg geweest te zijn uit NL) een bedrijf dat met een catalogus werktte, net als de wehkamp. Met spulletjes ala Blokker / Action. Grappig, maar vaak van iets mindere kwaliteit.
Ik vond het tot nu toe het meest levensvatbare concept dat ik heb gezien. Alleen is onze NL mentaliteit iets anders dan de UK, waar mensen het heel normaal vinden om te bestellen vanuit een deur-aan-deur bezorgde catalogus. Verder was de service niet lekker, vanuit servicecentrum richting NL. Was UK service, niet NL
Wel leuk dat dit concept toen ook nog op een aantal plekken "gekopieerd" is door een aantal ondernemers die hier wel iets in zagen.
Maar goed. Hebben we ondertussen het MLM-ei-van-columbus al gelegd ?
---Bij welk bedrijf??
> Kleeneze
> 800 per maand ongeveer
> Hebben we het al over gehad. Sommigen wel, ik denk dat 20-25% ook echt goed aan de gang was.
> Nee, Kleeneze was (misschien zijn ze er nog wel, of zijn ze weer teruggekomen na een kleine poos weg geweest te zijn uit NL) een bedrijf dat met een catalogus werktte, net als de wehkamp. Met spulletjes ala Blokker / Action. Grappig, maar vaak van iets mindere kwaliteit.
Ik vond het tot nu toe het meest levensvatbare concept dat ik heb gezien. Alleen is onze NL mentaliteit iets anders dan de UK, waar mensen het heel normaal vinden om te bestellen vanuit een deur-aan-deur bezorgde catalogus. Verder was de service niet lekker, vanuit servicecentrum richting NL. Was UK service, niet NL
Wel leuk dat dit concept toen ook nog op een aantal plekken "gekopieerd" is door een aantal ondernemers die hier wel iets in zagen.
Maar goed. Hebben we ondertussen het MLM-ei-van-columbus al gelegd ?
Denk dat 1001euro.nl er mee te vergelijken is..., maar dat is alleen via internet......Wel leuk dat dit concept toen ook nog op een aantal plekken "gekopieerd" is door een aantal ondernemers die hier wel iets in zagen.
het MLM-ei-van-columbus????
Is er al 50 jaar....!
SBI
-
Hou eens op met die typiche mlm excuses. Ik ken een aantal mensen in de UK en geen van hen bevestigt dit. Zowel in de Uk als in NL zitten mensen niet te wachten op foldertjes van een of andere vage toko die in je brievenbus komen. En waarmee je dan postorder bestellingen moet gaan uitvoeren.Alleen is onze NL mentaliteit iets anders dan de UK, waar mensen het heel normaal vinden om te bestellen vanuit een deur-aan-deur bezorgde catalogus. Verder was de service niet lekker, vanuit servicecentrum richting NL. Was UK service, niet NL
Als ik iets koop via postorder wil ik een betrouwbare naam hebben. Ondanks dat de service van de grote ketens (Wehkamp, Neckermann, Quelle e.d.) te wensen overlaat is het hun naam die klanten trekt.
Niet hypokriet doen, M......Hou eens op met die typiche mlm excuses.
Ook bij kleeneze zal de bulk van de klanten wel bestaan hebben uit fam/relaties.Ik ken een aantal mensen in de UK en geen van hen bevestigt dit. Zowel in de Uk als in NL zitten mensen niet te wachten op foldertjes van een of andere vage toko die in je brievenbus komen. En waarmee je dan postorder bestellingen moet gaan uitvoeren.
Dus de naam van je broer is niet betrouwbaar genoeg?? Lekker ventje!!Als ik iets koop via postorder wil ik een betrouwbare naam hebben. Ondanks dat de service van de grote ketens (Wehkamp, Neckermann, Quelle e.d.) te wensen overlaat is het hun naam die klanten trekt.
SBI
En élke naam die maar riekt naar mlm is bij jou viezigheid...?
-
Elke keer mochten we hier toch lezen dat de Kleeneze distributeurs de catalogi gewoon bij iedereen in de bus kieperden.
Heel erg betrouwbaar.
Heel erg betrouwbaar.
Ik denk dat dat een mogelijkheid was, waar in hun directe omgeving wel gebruik van werd gemaakt....
Maar vraag het eens aan een paar ex Kleezers.......!
Maar vraag het eens aan een paar ex Kleezers.......!
-
Nog een keer vragen? Waren die hier op dit forum hebben gepost dan niet genoeg?
Das waar..., wanneer ze alle vierhonderd hetzelfde zeggen..., zal je wel gelijk hebben.....!
SBI
SBI
kleeneze is nog steeds in Nederland, en zoals het er nu uitziet, gaan ze niet weg.
-
Oooh, kleeneze is er nog? Op tal van fora mogen we lezen dat ze weg zijn uit Nederland.
Vraag even aan G. Eco..., die weet ALLES!!!Oooh, kleeneze is er nog? Op tal van fora mogen we lezen dat ze weg zijn uit Nederland.
SBI