Voor een klant die gebruik maakt van hetnet ben ik gaan uitzoeken waarom zijn e-mail niet meer ingezien kon worden. Tijdens het inloggen via webmail werd verzocht om contact op te nemen met hetnet.
Dit heb ik drie keer geprobeerd, een medewerker dhr. Abdeli o.i.d gooide de hoorn op de haak, en vervolgens gebeurde dit nog eens. Na een gesprek met dhr. Kooimans/Kooistra werd duidelijk dat mijn klant een andere pakket zou hebben besteld. Hier is geen overeenkomst voor getekend en nadat mijn klant had gecommuniceerd werd duidelijk dat er eigenlijks één iets wel duidelijk was. Dat was dat er niets duidelijk was.
Probleem is nu dat mijn klant zijn bedrijfs e-mail niet meer kan inzien. In de voorwaarden staat dat ze zijn mail account nog drie maanden reserveren. Dat is kennelijk iets anders als activeren want zijn klanten kunnen hem niet benaderen en ook kan hij geen responder instellen die zijn klanten laten weten welk e-mail adres ze nu kunnen gebruiken. Ook is er geen mogelijkheid om zijn mail te forwarder naar een ander mail adres. Of hij moet ervoor betalen en kan dan na minimaal een week zijn e-mail adres gebruiken.
Al met al is het een chaos bij hetnet waar mijn klant de dupe van wordt, dit in tegenstelling tot wat men in de reclame vertelt over het simpel annuleren van elk contract. Dit gaat hem namelijk ruim 19 euro kosten. Is er iemand die dit eerder heeft meegemaakt en welke mogelijke stappen zijn er eventueel te ondernemen wegens b.v. gederfde inkomsten omdat hij al geruime tijd zijn mail niet kan inzien en elke andere optie/alternatief ontbreekt.
Mijn eigen isp, xs4all, heeft voor mijn klant één en ander nagekeken en kon zien dat ondanks de opzegging een nieuwe aanvraag loopt waar absoluut geen goedkeuring voor is gegeven en ook geen handtekening voor is geplaatst. Ik noem dit malafide praktijken en ben in dat opzicht blij dat dit al vaker door trosradar aan de kaak gesteld is. Deze nieuwe aanvraag maakt dat de lijn niet "schoon" is waardoor hij ook nog niet kan overgaan naar een andere isp. Al met al een hele bedoening, graag zou ik hierover reacties vernemen en eventuele stappen die men al heeft ondernomen of kan ondernemen.
Met vriendelijk groet.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hetnet, reclame en het nakomen zijn twee dingen!!
Re: Hetnet, reclame en het nakomen zijn twee dingen!!
1 ding wat ik nooooooooooit snap is dat mensen voor hun bedrijfsmail een contract aangaan met een consumentenprovider.
als er problemen zijn dan is de wereld te klein, iemand met een beetje verstand laat zn bedrijfswebsite en mail hosten door een bedrijf wat hierin gespecialiseerd is.
je gaat je dure mercedes toch ook niet door sjonnie op de hoek laten onderhouden? ongetwijfeld is t een hele goede monteur maar als er iets misgaat heb je geen enkele garantie.
goedkoop kan duurkoop zijn....
nog iets anders, de reden waarom ik geen all-in-one apparatuur, zoals bijv een stereotoren, koop; is als de cd speler stuk gaat je het hele ding kan weggooien.
sluit daarom voor je bedrijf geen consumenten adsl/ipb af en ga je website op de gratis space hosten en de gratis mail gebruiken voor je bedrijfsmail. Als 1 v/d onderdelen administratief niet meer werkt doet alles het niet meer.
en dat gebeurt vaak zat, met verhuizingen, lijnwissels, annuleringen van orders, proefabonnementjes van andere providers etc.
over die 3 maanden reserveren v/d mail bij planet: mailboxen/aliassen worden 3 maanden gereserveerd op dat klantnr. aangezien het klantnr gesloten is kan je er geen gebruik van maken, logisch toch?
net zoals kpn je vaste tel nr niet binnen een jaar opnieuw uitgeeft...
als er problemen zijn dan is de wereld te klein, iemand met een beetje verstand laat zn bedrijfswebsite en mail hosten door een bedrijf wat hierin gespecialiseerd is.
je gaat je dure mercedes toch ook niet door sjonnie op de hoek laten onderhouden? ongetwijfeld is t een hele goede monteur maar als er iets misgaat heb je geen enkele garantie.
goedkoop kan duurkoop zijn....
nog iets anders, de reden waarom ik geen all-in-one apparatuur, zoals bijv een stereotoren, koop; is als de cd speler stuk gaat je het hele ding kan weggooien.
sluit daarom voor je bedrijf geen consumenten adsl/ipb af en ga je website op de gratis space hosten en de gratis mail gebruiken voor je bedrijfsmail. Als 1 v/d onderdelen administratief niet meer werkt doet alles het niet meer.
en dat gebeurt vaak zat, met verhuizingen, lijnwissels, annuleringen van orders, proefabonnementjes van andere providers etc.
over die 3 maanden reserveren v/d mail bij planet: mailboxen/aliassen worden 3 maanden gereserveerd op dat klantnr. aangezien het klantnr gesloten is kan je er geen gebruik van maken, logisch toch?
net zoals kpn je vaste tel nr niet binnen een jaar opnieuw uitgeeft...
Re: Hetnet, reclame en het nakomen zijn twee dingen!!
Wat achterliggende info gezien de vooroordelen kan handig zijn heb ik door. Vooral gezien mijn vragen hier absoluut geen strekking toe hebben. De klant had zijn mail al op deze manier geregelt voor ik bij hem in het bedrijf kwam. Inmiddels heeft hij een prima site bij een prima hostingbedrijf. Omdat mijn vragen daar niet over gingen zag ik ook niet het nut om dat uit te leggen..
Waar ik wel het nut van zou zien is antwoorden op de vragen die ik wel heb gesteld. Al wat wel goed is geregeld, heb ik hier niet genoemd. Omdat het niet relevant is imho.
Ik zal je inmiddels nog even wijzer maken, gezien je het niet correct hebt. Na opnieuw overleg met hetnet heeft men onder enige druk toch besloten om zijn mail toegankelijk te maken. Waardoor ik een responder heb kunnen instellen naar zijn oorspronkelijke mail adres. Dus wat niet kan werd toch mogelijk, ook hebben we alle mail kunnen binnenhalen.
Waar ik wel het nut van zou zien is antwoorden op de vragen die ik wel heb gesteld. Al wat wel goed is geregeld, heb ik hier niet genoemd. Omdat het niet relevant is imho.
Ik zal je inmiddels nog even wijzer maken, gezien je het niet correct hebt. Na opnieuw overleg met hetnet heeft men onder enige druk toch besloten om zijn mail toegankelijk te maken. Waardoor ik een responder heb kunnen instellen naar zijn oorspronkelijke mail adres. Dus wat niet kan werd toch mogelijk, ook hebben we alle mail kunnen binnenhalen.