LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pre-paid bellen voodafoon

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
tiny de ruijter
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2007 11:36

pre-paid bellen voodafoon

Ongelezen bericht door tiny de ruijter »

tot mijn grote verbazing is het opwaarderen bij voodafoon een half jaar geworden ik grbruik mijn mobieltje alleen als het nodig is ong. 20,-- euro per jaar .
ben al in een voodafoon winkel geweest en daar vertelden ze mij dat ik maar een abonnement moest nemen
andere aanbieders zouden ook met deze regeling volgen.
nu staat er ong.36,-- euro beltegoed op en moet dat opmaken voor 27-10-2007 daarna ben ik mijn geld kwijt (dit lijkt op stelen.)
mag dit zomaar?

lolita
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 mei 2007 15:33

Re: pre-paid bellen voodafoon

Ongelezen bericht door lolita »

ja helemaal mee eens dit is een vorm van diefstal je moet zelf kunnen bepalen wanneer je je beltegoed gebruikt zoals wij bij orange kunnen!

jenny62
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2007 15:31

Re: pre-paid bellen voodafoon

Ongelezen bericht door jenny62 »

als je je gsm alleen maar als het nodig is gebruikt,
waarom neem je dan niet een simyo kaartje, beltegoed altijd houdbaar en als je met iemand belt of smst die ook simyo heeft is het ook nog eens lekker goedkoop.

Rosegirl
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2006 22:53

Re: pre-paid bellen voodafoon

Ongelezen bericht door Rosegirl »

Ik heb hetzelfde euvel meegemaakt en heb toen VodaFone een brief geschreven en om opheldering gevraagd. De brief die ik terugkreeg gaf ook niet veel opheldering, maar het is wel van de zotte dat je inderdaad gedwongen wordt om op die manier een abonnement te nemen of anders ben je simpelweg je geld kwijt. Ik heb VodaFone prepaid afgesloten omdat die het beste bereik hadden voor ons, wij wonen nl. tegen de grens van België. Maar dit is gewoon geldklopperij.
Ik hoop als ze voldoende klachten krijgen, dat VodaFone de regeling weer terugdraait.

F.J.M.Reijnen
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jun 2007 21:50

Re: pre-paid bellen voodafoon

Ongelezen bericht door F.J.M.Reijnen »

LS Wie begrijpt er nog dat deze oplichterij van het vervallen van het voorschot blijft bestaan.Hebben we geen opta of andere consumenten beschermers? Frans

wimromani
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jan 2007 19:51

Re: pre-paid bellen voodafoon

Ongelezen bericht door wimromani »

Ja dit is inderdaad te gek.Had vodafone wat is overgegaan naar telfort en dat was onbeperkt geldig.nu wordt het weer kpn en krijg je weer de mededeling dat het maar een jaar geldig is.Je kunt natuurlijk opwaarderen maar dat kost minimaal een tientje .Je krijgt dan bonus sms maar die zijn ook maar een maand geldig.Heb nu 3 telefoons en die moet ik nu allemaal opwaarderen voor eind aug.Bel nooit,laat me altijd bellen dus ik verbruik hoogstens 3 euro per jaar.Ben dus verplicht om er 2 weg te doen.schande wr

Preeker
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2007 16:30

Re: pre-paid bellen voodafoon

Ongelezen bericht door Preeker »

Dit probleem heb ik ook gehad maar dan bij KPN.
Ik ben overgestapt naar T-mobile.
Daar mag je het beltegoed behouden.
Hopelijk heb je hiet wat aan.

Grtt.
Marcel

iceman1718
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2007 16:42

Re: pre-paid bellen voodafoon

Ongelezen bericht door iceman1718 »

wij wonen in belgie, mijn partner is nederlandse en ik belg, zij had steeds een vodafone-prepaid, en dat kwam goed uit dat het een jaar geldig was, als we naar nederland gaan voor een weekend naar de familie of vakantie is dit handig een nederlandse telefoon te hebben, maar nu zijn we verplicht alle 6 maanden op te waarderen ook al staat er nu nog 30 euro op en geldig tot okt 2007, dit vind ik pure diefstal, is vodafone dan alleen maar op uit om omzet te hebben ook al telefoneer je niet, we hebben ook ieder een belgische prepaid telefoon en daar gebruiken we ieder ongeveer 20 euro per jaar

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: pre-paid bellen voodafoon

Ongelezen bericht door D1RK »

Wijziging voorbehouden!

Elke aanbieder die nu iets aanbied mag veranderen!
Telfort is nu KPN en moet 1x per jaar.
Orange is onbeperkt geldig bij tenminste 1x per half jaar gebruik!
T mobile heb ik gestopt wegens niet berijkbaar in rustige gebieden!
Telfort heeft nog wel de €10,- per jaar verplichting opwaarderen, maar wel goedkoper dan Vodafone als je weinig belde.
Simyo is nu goedkoop, maar ook KPN dus hoelang nog?

Door de telefoon na een jaar simlockvrij te maken kun je tenminste overstappen.

Theo Muller
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:42

Re: pre-paid bellen voodafoon

Ongelezen bericht door Theo Muller »

Voodafoon is niet de enige die dit soort diefstal ongestraft kan plegen, want van Telfort kreeg ik onlangs dezelfde mededeling.
Dit soort smerige streken zijn trouwens al eens eerder uitgehaald, maar als ik het goed lees zouden we bij Orange en T-mobile nog wel voor een heel jaar terecht kunnen.
Om over te stappen moet je natuurlijk wel weer geld voor een andere simkaart uitgeven en wie garandeert dat die maatschappijen straks niet gewoon hetzelfde gijntje gaan uithalen?
De consument is en blijft vogelvrij ondanks alle organisaties die daar wat van zeggen, maar ook niet veel meer in te brengen hebben dan lege briefjes.

Theo Muller

giepske
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 nov 2005 14:17

Re: pre-paid bellen voodafoon

Ongelezen bericht door giepske »

Hallo
Ook ik had dit bij KPN, ben toen overgestapt
naar HI, en had daar geen problemen mee.
Groetjes Giepske.

Hovestad
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jun 2007 17:18

Re: pre-paid bellen voodafoon

Ongelezen bericht door Hovestad »

De geldigheid van het beltegoed is ongeveer een jaar geleden veranderd.......vreemd dat dit jullie nu pas is opgevallen :?
Via de onderstaande link kun je zien welke geldigheid bij de manier van opwaarderen hoort
http://www.vodafone.nl/prive/prepaid/op ... geldigheid

Neemt niet weg dat het diefstal is om na een periode het tegoed te laten vervallen

hexx
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 feb 2006 11:39

Re: pre-paid bellen voodafoon

Ongelezen bericht door hexx »

neem je toch gewoon simyo is goedkoop en zonder verplichtingen.
https://www.simyo.nl daar kun je alles lezen ,gewoon bellen en berichtjes meer wilde ik niet en ben nu tevreden,zelfs mijn nummerbehoud is goed verlopen .

kattenhuis2000
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jun 2007 17:10

Re: pre-paid bellen voodafoon

Ongelezen bericht door kattenhuis2000 »

mijn partner had ook al gereageerd net ,dus ik doe het ook ff,ben een nederlandse en woon in belgie sinds 6 jaar samen met een belg,ik had een nederlandse telefoom van vodafone prepaid makkelijk als we in nederland waren, in april dit jaar ging ik de foon opwaarderen voor 20 euro,s goed voor weer een jaar dachten we dus niet nu een half jaar geldig,nou ik zei tegen hugo mijn partner we maken het bel tegoed op en opzouten vodafone, tja de bazen van de telefonie hebben de macht affijn denken ze, nou ik pas ervoor, dus ik bel pittig mijn tegoed op en hou mijn simkaart als aandenken aan nederland, tis wel bij de beesten af vind ik
gr joke snijder

dolphy
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 feb 2007 18:58

Re: pre-paid bellen voodafoon

Ongelezen bericht door dolphy »

Sinds wanneer is dat?
En konden ze dat niet even laten weten???? Heb het n.l. nergens gehoord of gelezen...

wheijdra
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 apr 2007 17:42

Re: pre-paid bellen voodafoon

Ongelezen bericht door wheijdra »

Ik heb een vodafoon prepaid simkaart en heb hezelfde probleem.
ik ga dus even opmaken en dan neem ik een orange simkaart. altijd geldig en nog goed ook.
en als iedereen vodafoon verlaat ,komen ze wel met wat anders.
ik vind het ook diefstal. maar zulke bedrijven kunnen alles.

Hans Hendriks
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2007 19:35

Re: pre-paid bellen voodafoon

Ongelezen bericht door Hans Hendriks »

Het verwondert mij dat nog niemand het volgende geschreven heeft:
Reeds in 2006 heeft de Europese Commissie een richtlijn uitgegeven waarin staat dat pre-paid beltegoed niet mag vervallen.
Als Voodafoon of een andere provider zich hieraan niet houdt, dan zou b.v. een rechtsbijstandverzekering, de Consumentenbond of de Nationale Ombudsman hen hiertoe kunnen dwingen.

Henkk
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:10

Re: pre-paid bellen voodafoon

Ongelezen bericht door Henkk »

Dat heb ik bij fodafoon ook gehad.ik vindt dat pure diefstal en ben overgegaan naar een andere aanbieder ik raad dan ook iedereen aan over te stappen naar een andere aanbieder zodat Vodafoon naar de .... gaat.

Henk :

kluus
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 okt 2006 21:40

Re: pre-paid bellen voodafoon

Ongelezen bericht door kluus »

graag verwijderen
Laatst gewijzigd door kluus op 06 feb 2008 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.

kluus
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 okt 2006 21:40

Re: pre-paid bellen voodafoon

Ongelezen bericht door kluus »

Nog even dit: kijk eens op www.bellen.com, dat ik wel de moeite waard om wat wijzer te worden op bel-gebied.

Gesloten