LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
klazinaveen
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 apr 2007 15:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door klazinaveen »

Testcase, jij vergeet een heel belangrijk iets. premievrijen hebben al 25 jaar premie betaald. Yarden heeft daar dus al heel wat jaren de rendementen van. Ik heb de jou aanbevolen site van Yarden/van Wageningen eens bekeken en daar staat een mooi rekenplaatje op.
In het kort komt het erop neer dat per iedere 10 euro jaarpremie dat potje na 25 jaar 580 euro is geworden en na 50 jaar is dat aangegroeid tot 2496 euro, zonder dat er nog premie betaald wordt, puur uit een beleggingsrendement van 6%. Als je met 21 je verzekerd, ben je na 50 jaar nog steeds niet dood (gemiddeld dan!) dus dat potje blijft maar renderen en yarden strijkt de rendementen op. Dus de premie die premievrijen niet meer betalen komt gewoon uit hun eigen reeds gespaarde potje en niet van de nog premiebetalende mensen.
Laat je dus niets wijsmaken!
Vanmorgen een telefoontje gehad van een Yardencolporteur, die door de direktie gestuurd was om e.e.a. uit te leggen. Gezegd dat ik echt wel begreep waarom het ging en dat het zonde van zijn en mijn tijd was met hem in gesprek te gaan, want hij werd alleen maar gestuurd om mij over te halen mijn verzet te stoppen. Ze sturen nu dus "mooipraters" naar de mensen. Hij zei dat de meesten niet begrepen waarom het ging. Ik vertelde hem dat ik toch echt wel begreep dat ik hetzelfde pakket als voorheen kreeg , maar dan moet ik wel morgen dood gaan, ga ik na 5 jaar dood, dan kom ik te kort en gemiddeld wordt iemand 80+ tegenwoordig, d.w.z. dat het tekort over 20 jaar aanzienlijk is en yarden maar de rendementen opstrijken van de reeds vroeger betaalde premies. Hij gaf mij nog gelijk ook, kon er niets tegenin brengen.
Mensen laat je toch niet tegen elkaar uitspelen of je nu premievrij bent of niet, je bent iets aangegaan op bepaalde voorwaarden en eenzijdig wordt dat teniet gedaan en je iets voorgeschoteld waarop je in de toekomst aanzienlijk achteruit gaat. Wil je dat niet, dan kan je de helft van je geld terugkrijgen. Als je een auto koopt en ze leveren een scooter af, accepteer je dat toch ook niet en neem je toch ook geen genoegen ermee dat je dan maar de helft van je geld terug krijgt

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door testcase »

--
Laatst gewijzigd door testcase op 27 okt 2007 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

testcase

verdwijn van de site, je bent gewoon een medewerker van yarden, we zullen ons gelijk halen kosten wat kost.yarden gaat echt niet falliete
Laatst gewijzigd door Ayla op 27 jun 2007 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door D1RK »

Het is niet de eerste, maar zelf beleggen bij Robeco leverde meer op!
Je kunt als puber met laag risico een 10 jaar bedragen sparen, en dan levenslang gratis meer krijgen dan je nodig hebt, ik spaarde voor mezelf, en nu ruim 20 jaar later kunnen mijn vrouw en schoonmoeder er ook mee betaald worden, dus ik betaalde en spaarde voor mezelf, en krijg genoeg voor 3 personen met huidige tarieven!
Ik wilde F2500,- en kreeg nu €14.000,-
Ik betaalde van 20 tot 29 jaar en ben nu net geen 50 jr!

Verzekeringen hebben dure reclame, kantoren en personeel, administratie kosten, en je kunt het opgebouwde bedrag niet gebruiken voor andere dingen, als ik plotseling iets nodig heb kan ik het dus zonder vragen voor andere dingen gebruiken!
Dit lukt met geen enkele verzekering, nu zit het in mijn Huis!
De Overlijdens riciso was verplicht, dus deze verzekering werd overbodig!
Voordelig wonen, en straks een gratis huis?
Maar ik blijf liever betalen en lang en gelukkig leven!

klazinaveen
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 apr 2007 15:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door klazinaveen »

Testcase heeft ons naar de site van de heer Wagenberg van Yarden verwezen en het is goed die ook eens te bekijken, maar houdt het wel bij kijken, want als je daar gaat reageren en niet meer op deze site, heb je kans dat deze gesloten wordt en geeft van Wagenberg straks geen antwoord meer en gooit yarden die site ook dicht en hebben we niets meer. Yarden zal er alles aan doen om ons monddood te maken en verdeling te zaaien. Deze forums dragen er niet toe bij, dat ze nieuwe leden krijgen, daarom worden de colporteurs nu op ons gezet.
Als yarden constant negatieve publiciteit krijgen, kiezen ze vanzelf eieren voor hun geld. Denk er wel aan dat het om verschillende polissen gaat, met dus ook verschillende voorwaarden omdat die enerzijds afkomstig zijn van NUVA en anderzijds van AVVL, ook zijn er die al wel premievrij zijn, maar ook die nog premie betalen.
Maar allen hebben gemeen dat ze voor een pakket van diensten (deze kunnen ook verschillend zijn, bij mij staan die omschreven op de polis) verzekerd zijn en dit zo willen houden en niet voor een geldbedrag, wat nu misschien net toereikend zou zijn, maar na jaren,( bij jongeren misschien wel na 50 jaar), hartstikke ontoereikend is en veel bijbetaald moet worden. Juist daarom hebben we ons voor een natura pakket verzekerd en niet voor een geldbedrag. Juist om te voorkomen dat we met een tekort opgezadeld werden later. Yarden wist wat ze van NUVA en AVVL gekocht hebben en hoe die polissen eruit zagen, daar kunnen ze zich nu niet achter verschuilen. Ze kunnen dan wel een bedrijf zonder winstoogmerk zijn, maar het blijft gewoon een commercieel bedrijf, dat winst maakt en hiervan andere gerelateerde instellingen(beraafplaatsen, aula,s etc koopt en waar de direktie steeds grotere salarissen krijgen en grote bonussen opstrijken als er meer geld is.

Frans Veerman
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 mei 2007 15:07

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Frans Veerman »

Aan alle forumleden

Let eens goed op !!!!!!!!!!!!!!

Yarden garandeerd dat het pakketr van diensten indien van toepassing in de eerstkomende 5 jaar , dus tot 1 januari 2012 zal worden uitgevoerd mits aan Yarden opgedragen.
Zij omschrijven dit als volgt € 2300,00 verzekerd bedrag met daarbij een ledenkorting van 62% komt neer op € 3700,00
Maar dan na 5 jaar dus ná 1 januari 2012 (hopelijk leeft u dan nog)

In de brief van Yarden dd 3 mei 2007 schrijft Yarden dat indien de uitvaartkosten sneller stijgen dan de winstdeling dan zal Yarden een nieuw aanbod doen en daarmee een garantie afgeven tegen de stijging van de uitvaartkosten voor de volgende 5 jaar

En dan besluiten zij de brief dat in dat aanbod eveneens is opgenomen dat bij de NIEUWE polis een ledennkorting van 10% is opgenomen

Dus rekent u mee.............dan betekent in ieder geval een waardevermindering van 52% , oke pas over 5 jaar maar ook Yarden denkt regeren is vooruitzien

Troost u met de gedachte dat Yarden schrijft dat het allemaal in ons ( UW ) belang is gedaan

Vriendelijke groet,

Frans

boshut
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 jun 2007 15:52

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door boshut »

testcase
je vergat opeens de taalfouten in te voeren...
eenmaal inhoudelijk reageren: (eenmaal..)
1.je vindt uitvaartverz onnodig, hebt er echter wel een bij een ander .
2. spelen dezelfde problemen als bij yarden, hebt er daarom spijt van, hem te hebben.
Maar er was toch niets aan de hand?????
3.ik geloof Yarden inderdaad niet (meer) gezien hun handelwijze want : 1 en 1 is 2 en geen 3. Hun gepubliceerde Bedrijfsresultaten 2006 logenstraffen jou vrees. Voor de rest verwijs ik naar de meer dan duidelijke- op feiten gebaseerde -uitleg over hun aan criminaliteit grenzende handelwijze, meermalen op dit forum geuit.

Frans Veerman
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 mei 2007 15:07

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Frans Veerman »

Nog even een vraagje...............wie weet het antwoord ?????????

Ik kan niet meer naar Yarden-Uniek ( pagina niet beschikbaar)
Zijn er soms problemen mee of is dit er af gehaald ????

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

hallo frans
yarden uniek is op last van yarden gesloten er staat een hele brief op pagina 38 van mcwimphie51 er komt wel een nieuwe
groetjes ayla

Boisbas
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 jun 2007 14:12

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Boisbas »

De site yarden-uniek is heeft Yarden door een advocaat uit de lucht laten halen. Hou dit forum in de gaten. Komend weekend gaat deze site
(verzamelen alle klachten) onder een andere naam in de lucht.

Nog een tip: op de site van *Yarden* heeft de heer van Wageningen (directie van Yarden) een *weblog*. Misschien handig om daar uw klachten ook eens neer te leggen. Het is toch te gek voor woorden,dat Yarden zo hardleers is en blijft bij zoveel klachten. Nu worden de premievrijen als 'zondebok'aangewezen (zie weblog aldaar)

doodgewoon
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 jun 2007 15:28

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door doodgewoon »

testcase

Uit alles lijkt het nu wel dat je hier in naam van Yarden zielig loopt te doen...... Yarden is zo zielig, ze kunnen niet meer genoeg verdienen aan hun oude klantjes, ze spelen even, komen bijna tekort, straks moet er bij betaald worden, straks gaan ze over de kop....zielig zielig zielig lopen doen voor een bedrijf dat bergen geld verdiend met het onder de grond stoppen van mensen. Trouwen en rouwen, daar wordt vreselijk veel geld aan verdiend.

Testcase je bent hier bezig de mensen zand in de ogen aan het strooien. Waarom met jou hier een discussie voeren?, je bent een stoorzender en hebt helemaal geen belang in deze discussie, je bent hier tweedracht aan het zaaien, onwaarheden aan het vertellen, testcase je wordt hier beschouwd als een mol, en met mollen praten de mensen nu eenmaal niet.

Mijn Natura verzekering van AVVL beschouw ik als dik betaald, zoiets als een auto met noclaim korting, ik nu heb 100% korting opgebouwd, ik heb al 25 jaar niets geclaimd en men kan maar blijven investeren van mijn allang voldane premie in een rendabel bedrijf.....

Eigenlijk zou ik ieder jaar geld van Yarden moeten krijgen omdat ik nog steeds niet dood ben gegaan..... :idea: ipv een schandelijk voorstel om een natura polis om te zetten in een sommenpolis bij het bedrijf dat zelf de prijzen van een uitvaart kan bepalen omdat het bedrijf zelf daar de middelen toe heeft. Dat heet ook wel.... Bij de duivel :twisted: te biecht.

Testcase..... wat mij betreft... you lost your case

Je bent uitge- test - we hebben je door, kruip maar weer onder de grond, dat is de plek voor een mol.

Ik wens gewoon dat contracten uit het verleden worden nagekomen, daar is voor betaald, daarvoor is aan de verplichtingen voldaan, nu staat daar nog enkel de verplichting van Yarden tegenover om deze na te komen, niets meer en niets minder :!:

klazinaveen
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 apr 2007 15:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door klazinaveen »

Ik krijg net met de post bericht van de Achmea rechtbijstand verzekering
om mij aan te sluiten bij advocaat van Beilen op de kosten van Achmea.
Bijgesloten zat een brief gedateerd 23 mei van advocaat van Beilen en de belangrijkste dingen uit de inhoud daarvan zet ik hier neer:
1. het aantal verzekerden die naar van Beilen zijn gegaan, zijn aanzienlijk
2.Yarden beroept zich op de "en bloc-clausule" van NUVA uit 1998. Advocaat stelt zich op het standpunt dat voor de naturauitvaartverzekeringen die zijn aangegaan voor de overname door NUVA in 1998 de oude polisvoorwaarden van toepassing zijn, of men zou zich expiciet akkoord moeten hebben verklaard. (Ik denk dat niemand dat gedaan heeft). Daarbij is er geen wijziging van premie en/of voorwaarden, maar van een kernbeding, door er een natura sommenverzekering van te maken met een maximale verzekerd bedrag.
3. Advocaat gaat eerst namens deelnemer Yarden sommeren de polis ongedaan te maken. bij negatief reageren Yarden, wordt er klacht ingediend bij KIFID. Indien KIFID klacht afwijst of ongegrond verklaart, is een gerechtelijke procedure niet uit te sluiten. Dit zal extra kosten met zich meebrengen.
4.Advocaat gaat er op dit moment van uit dat de polis ongedaan zal worden gemaakt.
5. Kosten t/m afhandeling KIFID is 95,20 euro incl. BTW per polis.

Toen ik vanmorgen die colporteur van Yarden aan de telefoon had suggereerde hij dat advocaat van Beilen er ook geen brood in zag.
Dus eerst nog even met advocaat gebeld, ze hebben honderden mensen al en ze gaan er zeker mee door, want ze achten het voor velen wel een haalbare zaak (dit is afhankelijk van oude=eerste polisvoorwaarden) Hieruit blijkt de onzekerheid van Yarden dat ze in hun recht staan!.[/b]

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

hallo doodgewoon

super je hebt helemaal gelijk wat testcase betreft als niemand meer reageerd zal hij toch wel weer onder een andere naam komen, maar we beginnen ze te ruiken door de computer heen ha ha
groetjas ayla

kaka
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jun 2007 14:50

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door kaka »

Ook mijn ouders zijn sinds vorige week slachtoffers in Yarden-zaak. Ik ga met hen protesteren. Om te beginnen bij Yarden, daarna bij Kifid. Aan de hand van de voorbeeldbrieven op dit forum al een concept opgesteld (hartelijk dank voor jullie voorbeelden!). Hoop dat de nieuwe site er zo snel mogelijk komt. Was helaas dinsdag net te laat om me aan te melden.
Mijn ouders hadden alleen de polis en de omschrijving van rechten en de algemene voorwaarden van de AVVL naturaverzekering van juni 1993. Over de brief, polisnummerwijziging en voorwaarden uit 2005 hebben zij niets. Kan iemand mij aan kopietjes daarvan helpen?

klazinaveen
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 apr 2007 15:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door klazinaveen »

Voorwaarden die je niet krijgt, zijn ook voor jou niet geldig.
Yarden kan zich nooit beroepen daarop. Kijk maar eens hoe slordig ze nu zijn met datums.
Ik denk dat een hele grote groep nooit iets heeft gekregen, ik tenminste niet in 2005. Dit is voor het eerst dat ik een poliswijziging van yarden heb gekregen.

kaka
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jun 2007 14:50

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door kaka »

Bedankt voor je reactie, als er meer mensen zijn die in 2005 niets hebben ontvangen hoeven mijn ouders zich daar in ieder geval niet druk om te maken

klazinaveen

[quoteVoorwaarden die je niet krijgt, zijn ook voor jou niet geldig.

(excuses voor de lay out, dit is de eerste keer dat ik iets op een forum plaats)

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Ook bij Kassa is aandacht voor de boeven van Yarden:

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_z ... n&x=17&y=6

kneh
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mei 2007 19:58

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door kneh »

Beste mcwimpy51

wat je website betrteft: Yarden-uniek mag dus niet.
kies voor:
yardendewegkwijt.nl duidelijk en zeker niet verwarrend

is vergelijkbaar met: http://www.koersplandewegkwijt.nl

succes!!
Henk

Rijk&Riek
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jun 2007 21:35

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Rijk&Riek »

Opgeheven
Laatst gewijzigd door Rijk&Riek op 02 jul 2007 19:28, 2 keer totaal gewijzigd.

doodgewoon
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 jun 2007 15:28

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door doodgewoon »

Klazinaveen

Wat voor een soort advocaat is advocaat van Beilen?

Hij heeft al honderden klanten a 100 euro, nou dan moet hij toch wel een aardige rechtszaak van kunnen bakken lijkt mij, maar goed ik moet nog even wachten, mijn aangetekende brief is pas afgelopen maandag op de post gegaan. Mocht ik als AVVl polishouder ook worden afgescheept, dan sluit ik me ook aan bij de meest succesvolle aktieclub om yarden de oren te wassen.

Ondertussen, wil ik wel iedereen die ik ken gaan waarschuwen, ik heb al mijn idee laten zien, Yarden mag er even naar kijken.

Nu nog even wachten of Yarden reageerd op mijn email om iedereen die ik per email kan bereiken, die email te sturen, mocht ik niets gehoord hebben, dan staan er geen leugens in en kan ik zaterdag wat gaan versturen :wink:

Ik heb wel een rechtsbijstandverzekering, weet alleen nog niet of deze dit soort grappen ook dekt, nog lid van de Consumentenbond, en als deze zwak blijft/blijkt niet lang meer, en ben lid van een vakbond.....en ik ben erg strijdbaar, want onze overheid leert je dat wel, die staan constant aan je knip te trekken zonder dat je daar ook maar iets voor terugkrijgt, ja regeltjes die ze aan alle kanten misbruiken zoals het hun uitkomt, lijkt ook wel op Yarden :wink:

Gesloten