LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 42PFL9832D

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Zachary1980
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 feb 2007 19:59

42PFL9832D

Ongelezen bericht door Zachary1980 »

Helaas helaas.

Ik hoorde vandaag dat dit toestel niet naar nederland komt

Er komt wel een ander topmodel aan de 42PFL9900D
in September met het nieuwe ambilight aurea

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: 42PFL9832D

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

ok

peterhuizen
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jul 2007 14:38

Re: 42PFL9832D

Ongelezen bericht door peterhuizen »

Volgens mij is dit de officiële Philips website: http://www.seductionbylight.com/

Vrank_1
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 mar 2009 10:53

Re: 42PFL9832D

Ongelezen bericht door Vrank_1 »

Mijn ervaringen met de nieuwe Aurea zijn dramatisch.

De kwaliteit van het scherm valt erg tegen. Het design uiteindelijk ook, veel te plastic. Veel erger nog is dat het beeld alle karakteristieken heeft van een spotgoedkope LCD: blokjes, niet scherp etc. Het afspelen van oude DVDs (via de bijbehorende SoundBar) gaf verschrikkelijke resultaten.

Ik heb hierover meermalen contact gehad met Philips die nochtans het probleem erkenden, maar wilden niks doen om me te helpen. De TV met DVD speler en bijbehorden standaard kostte me in December 4400 euro. Voor die exclusieve prijs krijg je helaas geen exclusief scherm en exclusieve service.

Uit pure wanhoop heb ik het hele spul in Februari verpatst voor 3150 euro. Groot verlies, maar allang blij dat ik nog iets voor deze rommel terug kreeg.

Mijn advies is vooral niet in de (overigens prachtige) reclames te trappen en erg terughoudend zijn met het aanschaffen van dit apparaat.

Ik heb me zelden als consument zo bedrogen gevoeld. Philips staat te boek als een correcte partij en goede producent. Dat is bij mij altijd prima gegaan (waterkokers etc...) totdat ik een investering van 4400 euro doe en de kwaliteit genant slecht is. Dan geeft Philips niet thuis.

De reclame en de "exclusiviteits"-claim zijn in mijn ogen zwaar misleidend.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: 42PFL9832D

Ongelezen bericht door queenfan »

Ligt dit toch echt bij jouw, ikheb ook een Aurea gekocht tijdens de actie week tijdens het afgelopen ek voor €3000,- en het beeld is i.c.m. digitale tv perfect.

Vrank_1
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 mar 2009 10:53

Re: 42PFL9832D

Ongelezen bericht door Vrank_1 »

En hoe vind je de kwaliteit van SD DVDs?

Mijn familie, buren en collegas schrokken zich allemaal wild toen ze de kwaliteit van het beeld zagen bij niet HD input.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: 42PFL9832D

Ongelezen bericht door queenfan »

sd dvd?????? nooit van gehoord

Dvd's kijken op de aurea geen probleem goed beeld, hd kijken goed beeld, digitaal tv kijken goed beeld en analoog is iets minder maar is ook niet vreemd.

Ik heb er geen problemen mee.

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: 42PFL9832D

Ongelezen bericht door gastje13 »

SD = Standaard defenitie. Oftwel een gewone dvd geen blu-ray. Deze speelt de gemiddelde lcd maar matig af, de betere gemiddeld. Zo zuiver als een crt kan SD nooit worden op een lcd, technisch ook onmogelijk of de native resolutie zou 768*576 moeten zijn.

Vrank_1
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 mar 2009 10:53

Re: 42PFL9832D

Ongelezen bericht door Vrank_1 »

Bestje gastje,

Is het zo dat een standaard DVD beter overkomt op een plasma scherm? Ik neig naar een LG 42PG6000, maar kan nergens een winkel vinden die dit scherm hebben staan en het mij toestaan een meegebrachte DVD te testen. Ook vrij schunnig eigenlijk.

Ben benieuwd naar je mening. Als CRT toch beter blijft dan gaat er voorlopig bij mij thuis geen flatscreen komen!

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: 42PFL9832D

Ongelezen bericht door queenfan »

Oke een sd-dvd is dus een normale dvd speler, het kwaliteit is afhankelijk van de dvd.

Ik heb concerten die minder zijn maar nieuwe concerten heb ik er geen last van.

Voorbeeld Queen on fire live at the bowl is kwalitatief minder dan U2 live in chicago (vertigo tour 2005).

Quintus Sertorius
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:15

Re: 42PFL9832D

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

Word het SD materiaal dmv een scart kabel of een hdmi kabel aangesloten? Dat kan namenlijk ook een groot verschil maken (HD upscaling etc). Als je hem gewoon met scart aansluit moet je niet vreemd opkijken als het beeld lelijk is :lol:. LG moet je zowiezo mijden, slechtste keuze van een "A" merk tv's. Ga liever voor een Panasonic of Samsung plasma.

Maar verwacht zowiezo geen wonderen als je een "ouderwetse" dvd afspeeld op een fullHD tv. Het beeld moet dan ongeveer 5x worden opgerekt om het beeldvullend te maken, dus je krijgt zowiezo kwaliteits verlies. De beste manier is dan gewoon een dvd of bluray speler met 1080p upscaling te gebruiken. Dan word het beeld hardwarematig op het scherm getoverd wat resulteert in betere beeldkwaliteit dan een dvdspeler met scart aansluiting. :lol:

Ik vind zelf de Aurea een prachtig toestel. Zodra er een LED variant van uitkomt ga ik hem via mijn werk voor inkoops prijs kopen. Als die prijzen es naar buiten komen dan weet iedereen voor hoeveel je eigenlijk word opgelicht bij de grotere ketens.

franck846
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 jan 2009 22:01

Re: 42PFL9832D

Ongelezen bericht door franck846 »

Word het SD materiaal dmv een scart kabel of een hdmi kabel aangesloten? Dat kan namenlijk ook een groot verschil maken (HD upscaling etc). Als je hem gewoon met scart aansluit moet je niet vreemd opkijken als het beeld lelijk is Laughing. LG moet je zowiezo mijden, slechtste keuze van een "A" merk tv's. Ga liever voor een Panasonic of Samsung plasma.

Maar verwacht zowiezo geen wonderen als je een "ouderwetse" dvd afspeeld op een fullHD tv. Het beeld moet dan ongeveer 5x worden opgerekt om het beeldvullend te maken, dus je krijgt zowiezo kwaliteits verlies. De beste manier is dan gewoon een dvd of bluray speler met 1080p upscaling te gebruiken. Dan word het beeld hardwarematig op het scherm getoverd wat resulteert in betere beeldkwaliteit dan een dvdspeler met scart aansluiting. Laughing



Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens, kwaliteit is afhankelijk van kwaliteit.
Daar bedoel ik mee dat als je investeert in een goede scartkabel en goede connectoren je een heel mooi beeld uit je lcd kan toveren.
Ikzelf heb een Philips 107 lcd met daaraan gekoppeld een Denon 3300 dvd speler, deze is verbonden met een scartkabel van monster, resultaat een zeer mooi beeld.
De Denon die ik heb is allang niet meer van de jongste generatie maar bied wel kwaliteit.
Deze kwaliteit doet haast niet onder dan een bleu ray speler die ik ook heb staan ( PS3 ) en soms zelfs beter presteert dan de PS3.
En ja je zal meer moeten uitgeven dan € 10 voor een standaard scartkabel.

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: 42PFL9832D

Ongelezen bericht door TheLD »

Da's appels met peren vergelijken. Tegenwoordig zit er geen scart aansluiting meer op een Denon BD/DVD player. Scart wordt dus helemaal niet meer gebruikt. Investeren in een erg dure HDMI kabel is onzin, gewoon een degelijke, stevige kabel volstaat.

Quintus Sertorius
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:15

Re: 42PFL9832D

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

@franck846, dat is natuurlijk de grootste onzin. Je gaat me niet wijsmaken dat je met een scartkabel (van monster notabene, lol) een betere kwaliteit kunt krijgen dan een dvd speler met digitale upscale mogenlijkheden dmv een hdmi kabel. Dan is die monsterkabel je wel heel erg naar het hoofd geslagen (of je probeerd gewoon je veel te dure aankoop goed te praten haha). Een scart kabel kan maar tot RGB pal (720x576) aan. Maakt geen flikker uit of je nu een 200 euro kostende Monster THX kabel (lol) hebt of een ranzige 1 euro van knaakland gebruikt. Waarbij een dvd speler of jou PS3 tot 1080P upscaling kan uitspugen waardoor je altijd betere kwaliteit hebt dat welk analoog scart aparaat dan ook.

Daar komt nog bij dat Monster overpriced meuk is^^.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: 42PFL9832D

Ongelezen bericht door queenfan »

Mijn DVD speler heb ik via scart aangesloten (is trouwens een dvd recorder), zoals al eerder aangaf is het beeldkwaliteit hierbij de ene keer goed de andere keer minder.

MIjn ouders hebben een dvdspeler met HDMI aansluiting, dan is het beeld wel goed (geen HD)

Quintus Sertorius
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:15

Re: 42PFL9832D

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

Een scart kabel is analoog en dus sterk beinvloedbaar door storingen etc. Hierom moet je een goede degelijke scart kabel hebben met gouden connectors en een goede isolatie. Een dergelijke scart kabel is vaak al vor 20 tot 30 euro online te verkrijgen (Monster of andere meuk mijden want die lichten je alleen maar op met hun praatjes). HDMI, zoals jullie beneden hebben is digitaal en dus totaal niet beinvloedbaar voor storingen en dergelijke. Een goedkope hdmi kabel van een paar euro zal hierom dus voldoen. Met HD tv's is het eigenlijk het beste zoveel mogenlijk digitaal aan te sluiten om een zo goed mogenlijke beeldkwalteit te krijgen.

franck846
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 jan 2009 22:01

Re: 42PFL9832D

Ongelezen bericht door franck846 »

@Quintus Sertorius, het was te verwachten dat je zo zou reageren, echt een reactie van niet weten en willen weten.
Dat je het merk Monster niet kent is jammer, deze maken al vele 10 tallen jaren kwaliteit interlinken net als meerdere fabrikanten.
Het ziet er naar uit dat je nooit verder bent gekomen dan de bcc winkel en je niet meer weet dan Philips/Sony/Akai ect.ect.
Het zou je dan ook sieren om eens naar een goede audio- video winkel te gaan en je te laten informeren over mogelijkheden en kwaliteit en zeker eens een kijkje te nemen bij het zogenaamde HI-END.
Als je dat hebt gedaan mag je weer je dommigheid spuien en tevreden zijn met jouw Kijkshop set die je voor een euro koopt.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: 42PFL9832D

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

:lol: :lol: :lol: :lol:

Quintus Sertorius
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:15

Re: 42PFL9832D

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

@franck846

Dus jij wilt SERIEUS beweren dat je met een Monster Cable 1000EX een BETER beeld krijgt dan met een kabeltje van 7,95 van de blokker?:P In dat geval nodig ik je graag uit voor een blinde test waarin we zo kunnen kijken wie er gelijk heeft. Mag je meteen mijn mooie apparatuur bekijken die is aangesloten met vieze kabels van de boer^^

Probeer overigens de volgende keer eens een concreet doordacht antwoord te geven want nu bash je mijn reactie alleen maar. Ik heb zo'n 5 jaar bij BCC gewerkt idd en ben bij meerdere Monster trainingen geweest waar ik zelfs kennis heb gemaakt met Noel Lee. Ik heb denk ik genoeg kennis en ervaring opgedaan om te weten dat zulke kabels onzin zijn, behalve voor de gek die het koopt;). Want ja, de provisies waren erg fijn als weer iemand 500 euro aan kabeltjes uitgaf. Wellicht zijn de nieuwe Crystal Cables Dreamconnect kabeltjes wat voor je. Kosten maar 25000 euro per meter maar dan krijg je wel degelijk een beter geluid door je speakertjes heen!!!

enne waarom ben jij dat miljoen nog niet gaan halen? Het ligt op je te wachten. Nog altijd.

http://gizmodo.com/gadgets/calling-bull ... 305549.php

Daarnaast sluit ik me volledig aan bij bovenstaande reactie van audiofreak1.

Vrank_1
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 mar 2009 10:53

Re: 42PFL9832D

Ongelezen bericht door Vrank_1 »

Even terug naar de originele discussie.

SD DVDs met een goedkoop Kijkshop DVD spelertje met een SCART kabel van de Knakenland geeft op mij LG 42PG6000 42" scherm een vele malen beter beeld dan wanneer ik deze schijfjes afspeelde op de Philips Aurea met bijbehorende DVD speler HTS8140.

Voor het fantastisch werkende LG scherm plus DVD speler heb ik 650 euro betaald. Voor de Philips set 4400. Hoe kan dat in hemelsnaam dan zo'n kwaliteitsverschil geven in het voordeel van de goedkopere LG??

Heb ik een verkeerde inschatting gemaakt door voor non HD content een full HD scherm te kopen of Philips rommel gemaakt. Ik voel me iig wel gefopt. In het eerste het geval heeft de Philips verkoper me verkeerd voorgelicht in het tweede geval ben ik in misleidende reclames getrapt.

Ben benieuwd naar jullie mening wat hier nu verkeerd is gegaan.

Gesloten