Ik wil iedereen aanraden om GEEN 2de hands boeken te verkopen bij
Bol.com
Deze vraagt 0.99 cent per boek aan commissie en 15% aan commissie geld. En of dat nog niet genoeg is vraagt men aan de koper ook nog 1.95 aan verzendkosten,die jij niet van ze terug krijgt en die moet jij namelijk betalen.
Je moet namelijk een faktuur printen voor de persoon aan wie je boeken levert,die betaalt dan de prijs en 1.95 aan verzendkosten aan bol.com
Ik vind dit erg oneerlijk. Dat ze 0.99 + 15% commissie krijgen is al veel,maar dat de verkoper ook de verzendkosten moet betalen en die niet krijgt vergoedt is natuurlijk belachelijk. Als je een boek hebt wat niet door de brievenbus kan dan kunnen de verzendkosten wel oplopen tot 6 a 10 euro per boek. Niet eerlijk dus. Ik zou dus heel goed oppassen om je 2hands boeken te verkopen bij bol.
Als je boeken verkoopt,zorg dan dat ze tussen de 10 en 15 euro zijn. Dan loopt je in ieder geval minder risico dat het jou geld gaat kosten.
Bol.com krijgt dus 99 cent per boek
15% aan commissie
1.95 aan verzendkosten.
jij moet dus enveloppen + verzendkosten betalen.
En krijgt bij pakketverzending max 2.95
Het zou erg redelijk zijn als de verzendkosten die ze aan de koper bereken dit te vergoeden voor de verkoper. Want om een boek te sturen ben je meer dan 1 euro 95 kwijt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bol.com en 2de hands boeken
Re: bol.com en 2de hands boeken
Verkoop je tweedehand boeken gewoon op Marktplaats.nl of ebay.com.
Veel groter bereik en uiteraard veel goedkoper!
Theo
Veel groter bereik en uiteraard veel goedkoper!
Theo
-
Re: bol.com en 2de hands boeken
Precies! Zo doe ik het ook. Heb ooit de fout gemaakt om Boekwinkeltjes te proberen maar dat ging niet best. Gewoon Marktplaats of evt eBay voor echt dure (buitenlandse) boeken. En doe geen moeite om boeken aan te bieden die je toch niet kwijtraakt. Gooi die meteen in de papierkliko; scheelt je een hoop werk.