LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pre-paid bellen voodafoon

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mebol
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jun 2007 20:22

Re: pre-paid bellen voodafoon

Ongelezen bericht door mebol »

Het kan nog erger. Voor mijn vakantie van een maand in Frankrijk had ik een simlock vrije telefoon gekocht (goedkoper voor mij als ik gebeld word). Op 30 april heb ik een simkaart gekocht en opgewaardeerd met € 10. Totaal bedrag € 15. Krijg ik op 27 mei een sms-je dat mijn beltegoed van € 13,60 nog 3 dagen geldig is. Daarna zou het verdwenen zijn. Daar verdwijnt je beltegoed na één maand. Later nog eens opgewaardeerd met € 5. Maar wat gebeurt er? Dat verdwijnt gewoon na één week al. Dus valt Vodafoon met een half jaar nog mee. Maar bedankt voor de tip, ik heb zelf ook een Vodafoon prepaid kaart.

jannechie
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 okt 2003 21:53

Re: pre-paid bellen voodafoon

Ongelezen bericht door jannechie »

jullie hebben allemaal gelijk.mijn man 72 jaar gebruik zijn mobiel ook maar heel weinig. en ook hij was maar 11 euro kwijt.vodafone gebeld en dan moest hij maar opletten.toen ik zij dat je vroeger als je termijn van een half jaar bijna om was je dat te horen kreeg was het antwoord dat dat inderdaad vroeger was en dat de mensen er nu zelf maar op moesten letten en hij had de dag na het verlopen tijdsbestek van een half jaar toch een smsje gehad!
dus gewoon vodafone er uit gedaan en een prepaidkaartje met nummer behoud bij kpn besteld die verloopt namelijk NIET.
misschien een sugestie? ik heb zelf sinds kort een abbonement dom,dom ook bij vodafone en na 2 maanden ben ook ik mijn tegoed kwijt dus ook voor mij NOOIT geen vodafone abbenement meer!

leoisaak
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 feb 2007 19:45

Re: pre-paid bellen voodafoon

Ongelezen bericht door leoisaak »

Ook ik kreeg te maken met de geluidloze verandering van de geldigheidsduur bij Vodafone. Heb toen mijn tegoed opgemaakt en ben naar KPN overgestapt, tegoed onbeperkt houdbaar, enigste voorwaarde is dat eens per halfjaar gebeld wordt. Let wel geen Hi prepay. Het kan echt wel goedkoper, maar mijn ervaring met KPN is gewoon goed, bereikbaarheid en in het buitenland mogelijk tot goedkoper bellen via partner provider. Als iedereen bij Vodafone wegloopt, werkt dit sneller als procederen etc. Money makes the world goes round, dus ook voor Vodaphone

kluus
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 okt 2006 21:40

Re: pre-paid bellen voodafoon

Ongelezen bericht door kluus »

Ik dacht goedkoper uit te zijn op La Palma om een spaanse simkaart te kopen van vodafone.
gekke dingen meegemaakt. Er zat, volgens het bijschrift, 12 euri op, dus dat is snel weg, want je betaalt naar NL sowieso eerst 50 cent en dan de rest per minuut, Plotseling op een avond zat er ineens weer 12 euri op, rara, dus dat viel mee. Toen kon ik nog een bon inleveren, waar ik ook nog eens 15 euri van kreeg op het beltegoed. Weer meegenomen. Dit is dan weer positief ten opzichte van Vodafone. Toen heb ik een zgn. connect card gekocht, omdat het beltegoed erdoor vliegt als je naar eigen land belt.en dus op was.
Deze card kost 5 € in Spanje en kun je vanaf een vast toestel of uit de cel ongeveer 250 min. bellen. Dus toch nog het goedkoopste. Toen die opgebeld was, een nieuwe gekocht. Na 2 telefoontjes leeg. Klantendienst gebeld, ja inderdaad ik had nog recht op 50 min, morgen terugbellen en het genoemde klantnr, erbij vermelden. Aan het eind v.d. dag zou het erop staan. Nee dus, ditzelfde ritueel 3 x gedaan, nu ik heb het nooit meer gekregen. kort gezegd, alleen de connect card is de beste.

Gerie Ooms
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2007 08:45

Re: pre-paid bellen voodafoon

Ongelezen bericht door Gerie Ooms »

:evil: ik vind het behoorlijk onbeschoft hoor.
ik heb het zelfde probleem had AH sim kaart die is overgestapt naar kpn heeft dit via sms bekent gemaakt, waarom maken ze dat soort berichten ook niet via de sms bekend, de oplossing om over te stappen naar simyo of sim only is geen optie omdat je dan vast zit aan een abonnement. Ik heb ook alleen een mobiel omdat ik veel onderweg ben in mijn scootmobiel en moet kunnen bellen ingeval van storing.
wie heeft er voor mij en oplossing :idea:

mvg.Gerie

c.van den Bosch
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mar 2007 11:02

Re: pre-paid bellen voodafoon

Ongelezen bericht door c.van den Bosch »

:D Mobiele providers....het lijkt soms maffia. Ik had Tele 2, na veel ellende weer terug naar KPN prepaid. Blijft een jaar geldig en uitstekende dekking. Good old KPN!!

Bellefleurtje
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jun 2007 09:46

Re: pre-paid bellen voodafoon

Ongelezen bericht door Bellefleurtje »

Daar gaan we weer! Zodra men kennelijk weer genoeg mobiele telefoonklanten binnen heeft wordt de geldigheid van de mobiele telefoonkaart weer korter.
Aan de telefoontarieven mogen de telefoniebedrijven volgens de EU eerdaags nog maar beperkt knoeien (we zijn/worden immers al jaren bestolen!) want dat liep toch echt de spuigaten uit!
Dan maar weer de oude truc uit de kast gehaal, dan gaan we mensen toch weer lekker dwingen om ieder half jaar een kaart van 20 euro te kopen, en de overheid + EU kijken vriendelijk de andere kant uit richting bedrijfswinsten of een goed betaalde functie, je moet ze immers te vriend houden nietwaar?

toetsenbord
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2007 18:18

Re: pre-paid bellen voodafoon

Ongelezen bericht door toetsenbord »

Ja die Vodafone maakt er een potje van.Ook wij merkten toevallig dat ons beltegoed deze maand zou aflopen zonder kennisgeving van meneer Vodafone! Vlak voor de einddatum (gewijzigd door Vodafone)van 1 jaar naar een half jaar) hebben we het ONLINE bij Vodafone maar opgewaardeerd met 50 euro en nu kunnen we daar 1 JAAR mee
bellen!! Blijft natuurlijk een streek om zo zonder kennisgeving de tegoeden naar een half jaar te zetten maar ze hebben de 50 euro weer in de knip voor een jaar.Bij 20 euro opwaarderen is het maar 3 maanden geldig...bij Vodafone.Mag dit allemaal zomaar?

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: pre-paid bellen voodafoon

Ongelezen bericht door Noble »

@ iedereen die Simyo vermelde.. :D


Ik zít bij orange... ik wist NIET dat mijn tegoed zou komen te vervallen... (bel zélden mobiel... hehehe)

Ik ga nu informeren/overstappen naar Simyo....

mijn dank... :wink:

schaapmann
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2007 16:18

Re: pre-paid bellen voodafoon

Ongelezen bericht door schaapmann »

Ga ook eens naar deze site www.lowcall.nl/

makma
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2007 16:42

Re: pre-paid bellen voodafoon

Ongelezen bericht door makma »

Ik heb ook een prepaid via Vodafone, omdat het bereik aan de Belgische grens goed is. Ik dacht op te waarderen met Eur 40,- en geldigheid 12 maanden. Blijkt dat dit alleen geldt bij Online-opwaarderen, en niet op andere wijze. Onderscheid moet er zijn???

kattenhuis2000
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jun 2007 17:10

Re: pre-paid bellen voodafoon

Ongelezen bericht door kattenhuis2000 »

jep diefstal ze hebben de macht vodafone affijn ik heb mijn stappen al genomen zie eerder reaktie van me
gr jojo

bigpoint
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jun 2007 11:34

Re: pre-paid bellen voodafoon

Ongelezen bericht door bigpoint »

heb eveneens vodafone ivm woonplaats a.d.grens met duitsland.ook ik kwam erachter dat het beltegoed voor een 1/2 jaar is. kreeg een brief dat mijn nummer werd opgezegd. heb toen voor € 20,-- weer opgewaardeerd. daarna was mijn beltegoed ineens € 55,-- euro. heb veel moeten bellen ivm onverwachte omstandigheden maar nog steeds staat er € 40,-- als beltegoed. normaal gebruik ik de foon alleen in noodsituaties omdat ik slechthorend ben en het geluid via een speciale adapter naar mijn hoortoestel wordt overgebracht. dus voor mij niet een ideale situatie. ik gebruik daarom ook liever de 'normale' telefoon. de gsm gebruik ik minimaal dus voor mij is het beltegoed voor een 1/2 jaar eigenlijk veel te veel! vodafone mag -wat mij betreft- direct weer voor een heel jaar het beltegoed 'opwaarderen'. krijgen ze gelijk weer meer waardering.
groetjes, bigpoint

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: pre-paid bellen voodafoon

Ongelezen bericht door Jan9 »

Na een jaar kan je prepaid gsm gratis simlock vrij maken
Hoe lang moet je bij Vodagone wachten op de sim-unlock code?

Akwarius
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2007 16:36

Re: pre-paid bellen voodafoon

Ongelezen bericht door Akwarius »

Ook ik heb hetzelfde probleem :evil: . Mijn vrouw heeft een prepaid vodafone kaart. Nu ze ernstig ziek is en niet meer kan werken, gebruikt ze de telefoon veel minder. Ze gebruikt hem alleen nog maar voor noodgevallen en om bereikbaar te zijn.
Zonder aankondiging kan ze ineens niet meer bellen. Het blijkt dat je nu minimaal 40 Euro per jaar moet opwaarderen om gebruik te kunnen blijven maken van je mobieltje.
We hebben besloten om niet op te waarderen en hebben bij KPN een sim-only kaart besteld. Daar hoef je alleen maar éénmaal per halfjaar een keer te bellen. (ons bereik hier is zodanig dat alleen Vodafone of KPN in aanmerking komen).
Zelf heb ik een abonnement bij Vodafone en ga dat ook opzeggen.
Ik ben erg boos hierover :evil: . Zeker in onze situatie, met de ziekte van mijn vrouw, is het erg onredelijk om onaangekondigd voorwaarden te wijzigen en haar zonder telefoonverbinding te laten zitten. Ik hoop dat het Vodafone heel veel, ook goed betalende, klanten gaat kosten :twisted: .

Akwarius

snackers-j
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jul 2007 16:26

Re: pre-paid bellen voodafoon

Ongelezen bericht door snackers-j »

ik heb zelf ook onlangs ervaren dat vodaphone mijn 2 HP prepaid een message heeft gestuurd met de mededeling dat binnenkort de geldigheid van het nummer verloopt indien ik niet per omgaand het "te lage" beltegoed zou aanvullen.
Omdat ik maar hoognodig bel heb je al gauw het probleem bij een te hoog tegoed dat vodaphone je een message stuurt.

Na de opwaardering heb ik vastgesteld dat er nog ca 10 euro beltegoed was,

Mijn advies is om nu steeds het laagst mogelijke kaartbedrag op te waarderen indien je niet veel belt om zodoende dit euvel te vermijden.

Cascas
Berichten: 43
Lid geworden op: 16 okt 2005 11:24

Re: pre-paid bellen voodafoon

Ongelezen bericht door Cascas »

Hier ook die oplichterij.
Ik maak tegoed op, stap dan over. Of het ietsjes meer of minder kost daar aan toe, maar ik wil wel eerlijke handel.
Al gehoord? Binnenkort alles bij AH gratis* !!

*) U betaald alleen een bijdrage in de aanschaf-, winkel-, personeels- en aandeelhouders-kosten.

:wink: groetjens.

VFWEBRELATIONSBC
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 aug 2007 12:21

Re: pre-paid bellen voodafoon

Ongelezen bericht door VFWEBRELATIONSBC »

Ter info:

Vanaf maandag 12 november geeft Vodafone Nederland meer waarde aan het prepaid tegoed van haar klanten. Elke prepaid opwaardering vanaf EUR 20 wordt direct beloond met 15 gratis belminuten of 50 gratis sms berichten. Voor ‘Prepaid Meerwaarderen’ gelden bovendien lagere tarieven. Vodafone verlengt de geldigheid van alle opwaardeer tegoeden naar 12 maanden en introduceert de Zorgeloos Internet BloX voor prepaid klanten.

Het nieuwe ‘Vodafone Prepaid Meerwaarderen’ wordt maandag geïntroduceerd. Bij een verbruik van bijvoorbeeld EUR 20 per maand levert de tariefsverlaging in combinatie met de gratis extra’s een besparing op tot zo’n 30%. Prepaid klanten bellen dan voor 24 eurocent per minuut of sms-en voor 7 eurocent per bericht.

De klant kan zelf kiezen tussen 15 belminuten of 50 SMS’jes en kan zijn keuze tussentijds altijd wijzigen. ‘Vodafone Prepaid Meerwaarderen’ is niet alleen voor nieuwe klanten beschikbaar, ook bestaande klanten kunnen zich eenvoudig en gratis aanmelden.

Met vriendelijke groet,
Vodafone Web Relations

Cascas
Berichten: 43
Lid geworden op: 16 okt 2005 11:24

Re: pre-paid bellen voodafoon

Ongelezen bericht door Cascas »

Vodafone-webrelations-bc,

Jullie snappen het nog steeds niet hè?
Nu moet ik ook nog weer gaan zitten vergelijken of ik

1. zal opwaarderen of "meerwaarderen" (JEUK).
2. En of ik dan "gratis" (die betaalt sinterklaas zeker?) SMS of minuten neem.
3. En gaan bestuderen wat "zorgeloos" (hoe bedoel je?) BloX nou weer is
[Waarom noem je het geen B!bL0o?kx'X, staat nòg modieuzer]

"Bij een verbruik van bijvoorbeeld.."
Ja die voorbeelden kennen we, maar daar voldoe ik toch nooit aan,

en "met de gratis extra’s een besparing op tot zo’n..."
Ik wil geen "besparing/korting TOT ..% (daaronder valt ook 0% of minus 10%) maar VANAF ..%.

Kortom: Ik wil één (1) duidelijk vast zo laag mogelijk tarief. Eenmaal betaald, blijft geldig. Geen "gratis *" extraatjes, geen dure reclamecampagnes, geen marktonderzoeken of het woord BloX goed aanslaat, geen rentepunten, geen nieuwe kreten, ...

Maar ja, dan zou jouw baan ook niet meer nodig zijn hè? :roll:

vivke
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2007 17:32

Re: pre-paid bellen voodafoon

Ongelezen bericht door vivke »

Nou cascas, al het beltegoed is bij vodafone 12 maanden geldig.
Het tariefplan meerwaarderen is ook simpel. U betaalt voor te bellen 30 cent per minuut en een sms kost 9 cent.
Een zorgeloos sms blox betaalt u 10 euro voor en dan kunt u in 30 dagen tot max. 1000 smsjes versturen.
Alle blox zijn simpel aan te sluiten via 1200, optie 4.
En overstappen naar meerwaarderen is aan te sluiten via 1200.optie3.
Of kijk ook eens op www.vodafone.nl

Gesloten