LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nextline of Format?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
eduardtee
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2007 10:31

Nextline of Format?

Ongelezen bericht door eduardtee »

Nextline of Format?

Van beide merken lees ik dat het sluitwerk goed en gelijkwaardig is.
Dus komt het neer op de kwaliteit van de kasten/deuren en kwaliteit van het spuitwerk.

We willen voor een donkere hoogglans, greeploze keuken gaan.
Schuller Next biedt een chocolade-bruine kleur. Zwart vinden we iets te donker.
Wat Format te bieden heeft op kleurgebied weet ik (nog) niet.

Nextline lijkt wat meer aan de prijs te zijn, maar wat biedt het meer ten opzichte van Format? Is de kwaliteit van het materiaal beter? Zo ja, op welk vlak? En het spuitwerk? Verschilt dit nog
Wie kan me helpen?

habe
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:40

Re: Nextline of Format?

Ongelezen bericht door habe »

Met de beide merken is Henry's Kitchen failliet gegaan.

eduardtee
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2007 10:31

Re: Nextline of Format?

Ongelezen bericht door eduardtee »

Verkocht Henry's Kitchens ook Nextline?

Maar hoe dan ook, volgens mij heeft hun faillisement niet veel te maken met de kwaliteit van de keukens. Dat hoeft namelijk niet altijd samen te gaan.

Ik wil gewoon weten hoe de kwaliteiten van de keukens zich tot elkaar verhouden, zoals in mijn eerste post staat. Iemand die hier wat meer antwoord op kan geven?

VvW
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 mei 2007 18:49

Re: Nextline of Format?

Ongelezen bericht door VvW »

@Habe: Wat een ongelooflijk irrelevant antwoord, hoe simpel ben je eigenlijk?

@eduardtee

Ze gebruiken beide Blum hang en sluitwerk, maar let op want er zijn verschillende kwaliteitsniveau's. Tevens heb ik de indruk dat de ene fabrikant uitgebreider is dan de ander, ik bedoel: bij het ene merk zie je wel zijschotten en bestekbakken in lades, bij de ander weer niet, heel verwarrend.

gr. Vincent

KlantAdam
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 jun 2007 07:58

Re: Nextline of Format?

Ongelezen bericht door KlantAdam »

Wij hebben gekozen voor Format waarbij één van de redenen was dat er inzake kleur meer dan genoeg opties waren. ( wij gingen overigens voor de Koffiebruine kleur, hoogglans lak). Hebben dit via een NCS code gedaan waarbij je bij Format gewoon via een kleurcode kan leveren.

Flexibiliteit heb ik zowel in kleur als mogelijkheden ruimschoots ervaren.
Hang en sluit van Blum klopt.
wel zijschotten en bestekbakken in lades


Hier ben ik erg nieuwsgierig naar

KlantAdam
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 jun 2007 07:58

Re: Nextline of Format?

Ongelezen bericht door KlantAdam »

Wij hebben gekozen voor Format waarbij één van de redenen was dat er inzake kleur meer dan genoeg opties waren. ( wij gingen overigens voor de Koffiebruine kleur, hoogglans lak). Hebben dit via een NCS code gedaan waarbij je bij Format gewoon via een kleurcode kan leveren.

Flexibiliteit heb ik zowel in kleur als mogelijkheden ruimschoots ervaren.
Hang en sluit van Blum klopt.
wel zijschotten en bestekbakken in lades


Hier ben ik erg nieuwsgierig naar

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Nextline of Format?

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Eduartee,

In ieder merk wat Blum laden monteert kun je gebruik maken van Orgalux ladeindelingen. www.orgalux.com om het assortiment te bekijken.

Met name de Sideboxen (verhoogde zijwanden) zijn erg nuttig in de voorraad/korfladen. Hierdoor wordt de effectief bruikbare inhoud van de lade aanzienlijk vergroot. (Klantadam wees gerust, deze zitten er, net als de slipmatten, standaard in :wink: )

Ik denk dat beide merken een mooi product leveren. Format heeft een uitgebreid assortiment met veel flexibiliteit in de fabricage van de keuken.

Alle NCS en Ralkleuren (1950) zijn leverbaar in hoogglans, zijdeglans en structuurlak. Alle fronten kunnen op iedere soort keuken worden gebruikt (geen folie op greeploos) wat een persoonlijk ontwerp volledig vrij laat. Wil je een eiken cassette-front zwart spuiten en op een greeploze keuken monteren? Geen probleem!

Alle kasten kunnen worden aangepast, zowel uitwendig (hoogte, breedte en diepte) als inwendig (ladesystemen etc) Dez opties zijn ook nog eens betaalbaar.
habe
Geplaatst op: 28 Jun 2007 12:47 Onderwerp:



Met de beide merken is Henry's Kitchen failliet gegaan.
Klok horen luiden... Zeker zitten shoppen op de veilingsites naar een mooie Henry's showroomkeuken. Format leverde al tijden geen keukens meer aan Henry's omdat de betalingen beroerd waren. Schijnbaar stonden nog wel de showroomkeukens in de winkels. Doe er je voordeel mee.

Format heeft nieuwe eigenaars en gaat de gehele productie, marketing etc naar een hoger plan trekken. Vooral de naamsbekendheid van Format is niet denderend in Nederland omdat veel winkels er eigen namen op plakken. Bij Henry's stond Format ook als Diamond Collection. Nieuwe website, folders en reclame in woonbladen moet daar verandering in gaan brengen.


MVG

KlantAdam
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 jun 2007 07:58

Re: Nextline of Format?

Ongelezen bericht door KlantAdam »

ik bedoel: bij het ene merk zie je wel zijschotten en bestekbakken in lades, bij de ander weer niet, heel verwarrend
Nou ben tevreden over mijn keukenleverancier dus even afstemmen ( kan zelfs hier :lol: ) en het is weer duidelijk.

VenW wens je veel succes en hoop dat het eaa duidelijker is geworden.

Jolynne

Re: Nextline of Format?

Ongelezen bericht door Jolynne »

Ik begon al te hopen dat we van deze 2 af waren, maar helaas, ijdele hoop, ze schijnen achter 1 pc te zitten.

KlantAdam
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 jun 2007 07:58

Re: Nextline of Format?

Ongelezen bericht door KlantAdam »

achter 1 pc? compleet mis.

Begrijp dat de positieve geluiden nog steeds goed vallen. Balen he?

Jolynne

Re: Nextline of Format?

Ongelezen bericht door Jolynne »

Nee hoor, ik vind jullie relatie heel erg eng en denk dat ik niet voor mezelf alenig spreek.Brrr

KlantAdam
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 jun 2007 07:58

Re: Nextline of Format?

Ongelezen bericht door KlantAdam »

2x is teveel
Laatst gewijzigd door KlantAdam op 29 jun 2007 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.

KlantAdam
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 jun 2007 07:58

Re: Nextline of Format?

Ongelezen bericht door KlantAdam »

eng?

Nu even mijn mening. Ik lees grotendeels wantrouwende klanten tov. keukenleveranciers en andersom. Veel geklaag over en weer. Positivisme is ver te zoeken.

Nou is het een keer niet zo en dan is het ook niet goed?
Insteek is mij een beetje typisch nederlands.

het is eng? weet je wat eng is ? keukenverkopers in geluksonderbroeken das pas eng.
Volgende keer kom je maar gezellig op mijn schoot zitten tijdens het typen. :shock:

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Nextline of Format?

Ongelezen bericht door maxx »

Nee hoor, ik vind jullie relatie heel erg eng en denk dat ik niet voor mezelf alenig spreek.Brrr
Beste Jolynne,

Zoals de waard is...... Dit vliegertje gaat wel op denk ik.

Altijd goed om te weten dat, op zo'n regenachtige dag als dit, jouw zonnige humeur ons weer niet in de steek laat :lol:

MVG

eduardtee
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2007 10:31

Re: Nextline of Format?

Ongelezen bericht door eduardtee »

maxx, dank voor info. Ik heb al wat meer gelezen over dat je Format verkoopt.

Wat ik mij nog afvraag: waar zit 'm nou het verschil tussen Nextline en Format? Nextline is wat duurder dacht ik, maar zit 'm dat dan in? Is het betere lak? Betere deurmaterialen?

En waarom doen jullie bijv. geen Nextline? Alleen vanwege de flexibiliteit in kleuren?

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Nextline of Format?

Ongelezen bericht door GWTE »

wel zijschotten en bestekbakken in lades


Hier ben ik erg nieuwsgierig naar
Beste Prospect,

Kun je even in die order kijken die je samen met Maxx heb uitgebroed. Dat van die zijschotten en matjes zou hier natuurlijk in terug te vinden moeten zijn. Zoniet, dan lijkt Maxx dit wel erg makkelijk publiekelijk toe te zeggen (hier op dit forum). Daar kan je gebruik van maken :wink:

Wellicht zitten er nog andere zaken in de keuken die Maxx hier nu wil toezeggen..... zoals mooie beuken of rvs bestekbak, kruiden indeling, rvs voorraadpotten van Orgalux met glazen deksels, luxe messen set en indeling, luxe snijplank en een prachtig vuilsysteem? Succes.

KlantAdam
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 jun 2007 07:58

Re: Nextline of Format?

Ongelezen bericht door KlantAdam »

Mijn eerste intentie bij mijn( VenW opmerking) vraag was overigens of er verschil in aanbieding zit betreffende de bestekbakken en zijschotten ten opzichte van een Next. Maxx attendeerde mij erop dat ik dit al heb.(altijd prettig om te vernemen toch? ) en ook nog blumotion en blum3d met deurdemping het kan niet op :P ( laatste check staat allemaal in de offerte)

GWTE zoals je weet ben ik erg tevreden. zo tevreden dat sommige mensen het zelfs brrrr vinden of andere graag mij hiermee willen stangen :wink: .

GWTE; Ik heb de offerte effe niet in mijn binnenzak zitten maar mijn prachtige keuken is zo compleet :shock: dat jij ervanuit mag gaan dat alles daarbij in zit :wink: Niks brrr aan toch? gewoon een top keuze!

p.s. het was prospect maar nu klantadam
en wat betreft de luxe snijplank die loopt via de kubusactie bij Franke
voor de spoelbakken
Laatst gewijzigd door KlantAdam op 30 jun 2007 03:00, 4 keer totaal gewijzigd.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Nextline of Format?

Ongelezen bericht door maxx »

En waarom doen jullie bijv. geen Nextline? Alleen vanwege de flexibiliteit in kleuren?
Beste Eduardtee,

Niet alleen in kleuren is Format flexibel maar ook in maatvoering en uitvoering. Wijzelf hebben een keuze gemaakt tussen Next en Format en dat is Format geworden. Dat (overbodige) dempingsprofiel wat Next gebruikt hielp ook mee om voor Format te gaan.

Over (grote) prijsverschillen weet ik niet veel. Het ligt er misschien aan dat Next bekender is dan Format. Het kan ook per winkel verschillen natuurlijk. Ik ken beide merken en zie geen verschillen in afwerking.

MVG

PeterR
Berichten: 49
Lid geworden op: 20 dec 2005 12:35

Re: Nextline of Format?

Ongelezen bericht door PeterR »

Hallo eduardtee,

Kijk anders even op:

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... ht=next125
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... ht=next125
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... ht=next125

Een concreet vergelijk tussen Format en Next125 danwel Nextline is volgens mij nog niet gemaakt.

Wat ik wel weet is dat Nextline alles aan greeplijsten voor je op maat maakt. Dus de monteur hoeft dat niet meer voor je te doen. Ikzelf ben monteur en weet dus hoe moeilijk het is om dat te doen!

Mijn absolute voorkeur: Nextline. Gebaseerd op de ervaringen die ik heb met het product. Compleetheid, montage-toebehoren wat er standaard bijzit, kwaliteit van de kasten, mooie (nieuwe :) ) glazen zijwanden in de korven en zo zijn er wel een paar pluspunten naar mijn mening!

Als je specifieke vragen hebt dan hoor ik het wel!

Groet,

PeterR

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Nextline of Format?

Ongelezen bericht door maxx »

Compleetheid, montage-toebehoren wat er standaard bijzit, kwaliteit van de kasten, mooie (nieuwe ) glazen zijwanden in de korven en zo zijn er wel een paar pluspunten naar mijn mening!

Beste PeterR,

Beide merken leveren compleet, de kwaliteit is gelijkwaardig en die (nieuwe????) Orgalux glazen Boxsides worden ook door beide merken geleverd.

Montagetoebehoren wordt door beide merken in overvloede bij de keukens gedaan. Format stop er ook iets bij voor de monteur, wat je alleen weet als je daadwerkelijk ooit een Format hebt gemonteerd. :wink: Met jouw ervaring met beide merken weet je meteen wat ik bedoel.


Tja, die greeplijsten. Ieder merk heeft een marge + of - in het kasten werk. Als de lijsten dan precies op maat worden geleverd treden er naadjes op en daar zitten klanten niet op te wachten. De lijsten moeten bij passtukken sowieso op lengte worden gemaakt. Als je recht kunt afkorten kan je het ook in verstek. Even wat rekenwerk maar geen probleem voor een vakman.

Eigenlijk wel goed. Een greeploze keuken moet eigenlijk niet door zelfmonterende klanten worden geplaatst. Dat is vragen om problemen. Een goede Elu of Festo afkortzaag is wat minimaal nodig is bij montage van een keuken met greeplijsten. Dat heeft de gemiddelde doe-het -zelver niet staan.


MVG

Gesloten