LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] netmedia consultants

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
stege
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2006 11:36

netmedia consultants

Ongelezen bericht door stege »

netmedia consultants uit Groningen benaderd ondernemers en doet zich voor namens de kpn het contrakt van de bedrijvengids te verlengen. Hiertoe wordt een korte fax gestuurd die ondertekend dient te worden. Echter, bij kpn is deze onderneming niet bekend. Een aantal andere ondernemers zijn ook onder dezelfde voorwendsels benaderd. Dan heb ik het over 3-jarige contrakten van bijna 6000 euro. Ik ben momenteel bezig een dossier samen te stellen van deze onderneming teneinde op korte termijn aangifte te doen bij de politie. Indien u ook ervaringen heeft met dit bedrijf hoor ik dat graag.

Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.

pesamica
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2006 14:37

Re: netmedia consultants

Ongelezen bericht door pesamica »

Mijn ervaringen zijn hetzelfde,zij het dat dit al loopt van september 2005.
Op inhoudelijke argumenten omtrent naar mijn mening tijdige opzegging,valse voorwendsels,fakturen over periodes waarop internetvermelding niet heeft plaatsgevonden e.d. wordt niet gereageerd.
Inmiddels ligt de zgn. vordering bij Juriflex.
Naar mijn mening net zo'n maffia onderneming.

ben benieuwd naar andere ervaringen

ferryb2007
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jan 2007 11:27

Re: netmedia consultants

Ongelezen bericht door ferryb2007 »

Bij ons bedrijf is precies hetzelfde overkomen.
Ze doen zich voor als bedrijvengids (KPN) en vragen om bevestiging bedrijfsgegevens via de telefoon en verlenging van samenwerking.
Ze vroegen daarna of we de gegevens wouden controleren welke per fax werden gestuurd er werdt verder niet gesproken over een betaalde advertentie. Na ontvangst fax bleek het niet om KPN bedrijvengids te gaan maar om www.bedrijvengidsonline.nl en ging het om een maand tarief van € 160,- voor 36 maanden.
Ben hier niet op in gegaan. Tijdje later werdt ik benaderd door medewerker van het bedrijf welke vroeg waarom wij nog niet bevestiging hadden gestuurd van de opdracht. Heb toen duidelijk laten weten geen gebruik te willen maken van hun belachelijke aanbod en verder niet meer door hun benaderd wou worden.
Wordt nu beweerd dat mijn collega heeft getekend!!

Krijg nu dus facturen van dit bedrijf, welke ik direct heb terug gefaxed met melding geen contract met hun te hebben. Daarba heb ik factuur verscheurd. Krijg nu aanmaningen van dit nep bedrijf, ben echter niet van plan om dit ooit te betalen.
Hoor graag van andere of ze gelijke ervaringen hebben met dit bedrijf

ferryb2007
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jan 2007 11:27

Re: netmedia consultants

Ongelezen bericht door ferryb2007 »

Als aanvulling op bovenstaande bericht:

Er is op 20 december 2006 een gerechtelijke uitspraak geweest waarin de rechter slachtoffer in gelijk is gesteld en heeft contract nietig verklaard tussen Netmedia en slachtoffer. Er was volgens de rechter sprake van dwaling.

Bedrijf werkt o.a. onder de volgende namen:
- Infosite B.V.
- Website Service BV
- Netmedia Consultants

Zie ook uitspraak
http://www.utrecht.kvk.nl/nieuws/nieuws ... wsID=18319

Of zie:
http://blogger.xs4all.nl/kixkix/archive ... 65493.aspx
http://blogger.xs4all.nl/kixkix/archive ... 32346.aspx

JtMo
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2007 21:46

Re: netmedia consultants

Ongelezen bericht door JtMo »

voor alle benadeelden van deze bedrijven is het misschien raadzaam de site www.Rechtspraak.nl te bezoeken en te zoeken op "Netmedia".
Er is ondertussen jurisprudentie over bij de rechtbank Groningen dd 20 december 2006, LJN-nr AZ6055.

Succes iedereen.

Gr

JtMo

nannes
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2007 12:05

Re: netmedia consultants

Ongelezen bericht door nannes »

Netmedia consultants heeft mij ook benaderd, zonder enig papier te tekenen hang ik nu aan een contract vast van 3 jaar, de werknemers van netmedia zijn brutaal en onbeschoft aan de telefoon. Wanneer u benaderd wordt let dan goed op en zeg niets toe!!!

Beertempo
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2007 15:37

Re: netmedia consultants

Ongelezen bericht door Beertempo »

Als basisschool zijn wij er ook ingetuind.
De adjunct-directeur van de school werd telefonisch benaderd met de mededeling, dat de directeur het contract al had goedgekeurd. Dus de adjunct tekende het contract en verstuurde het.
De directeur had echter NOOIT toestemming gegeven.
Dus let op: maak goede afspraken over tekenbevoegdheid e.d. en laat je niet tegen elkaar uitspelen!!
Vandaag, 5 februari, heb ik Netmedia een brief gestuurd, waarin ik meedeel, dat ik het contract met onmiddellijke ingang opzeg. Eventuele aanmaningen zal ik bij de jurist van het schoolbestuur bezorgen.

ambu
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2007 10:33

Re: netmedia consultants

Ongelezen bericht door ambu »

Ook wij zijn benaderd en erin getrapt. Nu zitten we met aanmaningen van bureau Juriflex uit newtonlaan Utrecht.
Je wordt benaderd met een tekst die volgens Netmedia reeds eerder is geplatst en zal worden voortgezet. Bij nader inzien blijkt dit helemaal niet zo te zijn maar krijg je wel een rekening van nu al € 669,80.
Wij zijn momenteel bezig juridische stappen.

Bigmac
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2007 16:44

Re: netmedia consultants

Ongelezen bericht door Bigmac »

Bij ons is een filiaal benaderd, personeelslid is formeel niet tekenbevoegd, maar heeft zich toch als zodoende voorgedaan.
Oplichters hebben uiteraard gesprek opgenomen en benodigde vragen wel gesteld. Men meent dat checken van KvK niet nodig is waar duidelijk staat wie tekenbevoegd is.

Nu is het een kwestie voor onze juridische afdeling. We laten een bericht hier achter zodra er meer bekend is.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: netmedia consultants

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Aquisitiefraude.

NEE TOCH, NIET WEER!!!

Kijk dan eens onder de topic Oplichting in dit forum of tik eens in Google "aquisitiefraude" of bel eens met uw Kamer van Koophandel!!!!!!!!!
Immers, de truc is al zo overbekend en door het MKB en op de TV,radio en kranten zo uitgebreid aan de orde geweest dat alleen iemand die net in Nederland is gearriveerd (vanuit Thibet bijv.) dit nog niet zou hebben geweten.

Bent u toch in die val getrapt (door heel slecht opletten,dat wel!!) dan heeft uw Kamer van Koophandel de adviezen hoe te gaan handelen.
Twee namen voor uw onderzoek ; De ROMAgroep en "advocaat"Tiebout.

Zoek ze/bel ze!

Grootvader

Ferayi
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 okt 2007 13:33

Re: netmedia consultants

Ongelezen bericht door Ferayi »

Beste mensen,

Mensen die niet meer weten wat ze moeten doen heb ik 1 advies!!!
NIETS DOEN! Ik heb dit in 2004 meegemaakt voor “bedrijvengidsonline” (ik trapte er niet in maar mijn collega helaas wel, zij had getekend). Maar uiteindelijk heb ik hun deurwaarderskantoor brieven en mailtjes gestuurd (waar de honden geen brood van lusten). Daarna heb ik bijna iedereen die op de site stond gebeld en gewaarschuwd, dus ook zij hebben niets betaald. Nu heb ik er weer 1 van Netmedia Consultants (nu via een incassobureau) want een andere collega had weer getekend voor een rekening
€ 5.140,-. Deze mensen krijgen straks ook een prachtig schrijven van mij!
Dus mensen NIET BETALEN!!! NIET BETALEN!!! Ook als de deurwaarder of incassobureau ter sprake komt NIET BETALEN! Ze kunnen helemaal niets doen!

Lies Commies
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2008 20:41

Re: netmedia consultants

Ongelezen bericht door Lies Commies »

Wij hebben Net media per 2009 al opgezegd, belden ze of wij het abonnement wilden opzeggen, moesten wij een formulier ondertekenen die werd gestuurd per fax.
Bleek, als je zou tekenen, je er weer voor 4 jaar aan vast zat.
Wij hebben aangifte gedaan.
Het abonnement voor 4 jaar terug kwam ook al tot slinkse wijze tot stand zoals bij iedereen..

rinieeinir
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2010 14:13

Re: netmedia consultants

Ongelezen bericht door rinieeinir »

Bedrijvengids online belde net op voor een uitgebreide aanmelding. Daarna met een kortingsvoorstel en toen ik door ging vragen van welke organisatie hij was legde hij de telefoon neer. Hij belde met een annoniem nummer.


Rinie van de Wetering

APC Vastgoed

Dirknauta
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2010 11:35

Re: netmedia consultants

Ongelezen bericht door Dirknauta »

Naar aanleiding van een vaag telefoontje eind mei 2010, inzake een vermelding op Bedrijvengidsonline.nl, ontvingen we in juni een nota hiervoor van € 178.50. Het bedrijf is dan gevestigd aan het Zuidplein 36 te 1077 XV Amsterdam.
Deze is door ons direct retour gezonden met een begeleidend schrijven. Op 1 juli ontvangen we een aanmaning. Onze reactie hierop wordt ongeopend door TNT retour gezonden met de mededeling "onbekend/vertrokken".

Dirk Nauta
De Linde Makelaars
Wolvega

turbohans
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jul 2010 08:17

Re: netmedia consultants

Ongelezen bericht door turbohans »

Mensen trap er niet in.

Ook wij hebben hier bericht van gehad om 178 euro over te maken.
Lees de brief die ik gestuurd heb.

Bezwaarschrift: netmedia consultants
donderdag 15 juli 2010
Naam: XXXXXX
XXXXXXx
XXXXXXX
XXXXXXX

Aan: Netmedia Consultants
adres: Zuidplein 36
1077 XV Amsterdam

betreft: Factuur bedrijvengidsonline
Factuurnummer:XXXXXXX
Datum: 15 juli 2010

Geachte mijnheer, mevrouw, ••Hierbij maak ik u mijn bezwaar kenbaar over de facturen die u mij verstuurd hebt voor een plaatsing in bedrijvengidsonline.nl.

We hebben nooit een opdracht gegeven voor een plaatsing in bedrijvengidsonline.nl.
Ik heb u meerdere e-mails gestuurd en een faxbericht verstuurd met bovenstaande melding.
Ik heb hier geen respons op gehad. (11-05-2010 en 18-06-2010 e-mail) (02-06-2010 fax).
18 juni heb ik u aan de telefoon gehad met de mededeling dat wij hiervoor geen opdracht hebben gegeven, u vertelde mij dat deze overeenkomst in mei met mevrouw XXXXXX was afgesproken en dat u hiervan een opname heeft, deze zou u mij per e-mail toe zenden naar XXXXXX@XXXXXX , maar dit is tot op heden nog niet gebeurd.

Ik heb navraag gedaan bij kamer van koophandel over uw bedrijf, hier staat u niet goed aangeschreven, er zijn diverse klachten over uw bedrijf binnen gekomen, ook heb ik contact gehad met acquisitiefraude, daar geld het zelfde voor als bij KvK.
Acquisitiefraude deelde mij mede dat er In 2010 een uitspraak is geweest bij de rechtbank in den Bosch dat een overeenkomst met een bandje niet rechtsgeldig is.
Ook bij radar staan er verschillende meldingen over netmedia consultants wat niet in uw voordeel is. Dit geld ook voor meerdere rechtelijke uitspraken.

Als ik u nu telefonisch wil bereiken gaat dat niet meer, want de telefoonlijn is dood. ( vanaf 1 juli geprobeerd nadat ik van jullie een brief betreft ingebrekestelling heb gekregen)
U begrijpt natuurlijk dat wij niet met u in zee gaan.

Ik hoop dat wij dit netjes kunnen oplossen door ons uit uw bestand te halen.

Binnen 8 werkdagen wil ik graag schriftelijk bericht op bovenstaand adres.

hoogachtend,



naam: XXXXXXXX
plaats: XXXXX


Ook wij hebben deze brief weer retour gekregen, dit bedrijf is niet bekend op bovenstaand adres.

Gerbengerbense
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 aug 2010 11:00

Re: netmedia consultants

Ongelezen bericht door Gerbengerbense »

Hallo,

Ik ben onlangs ook gebeld door Netmedia Consultants met hetzelfde verhaal. Ook zogenaamd namens de KPN bedrijvengids. Ze vroegen of ik weer een jaar met mijn bedrijf in de online gids opgenomen wilde worden voor € 250,- per jaar. Ik heb toen maar ja gezegd, want blijkbaar stonden we er al in, maar dat was dus gelogen. Nu heb ik inderdaad een factuur van € 297,50 liggen. Die ga ik dus niet betalen. Ik heb ze geprobeerd te bellen om te annuleren, maar het nummer werkt niet. Ook zie ik geen emailadres.

Uit bovenstaande reacties kan ik dus opmaken dat het fraudeurs zijn. Ik heb alleen mondeling voor een jaar toegezegd en niks getekend of opgestuurd.

Het KvK adviseerde mij dit te melden bij Stichting Acquisitie Fraude. Wat kan ik nog meer doen? Ik wil dit zsm afgehandeld hebben.

Groet
Gerben

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: netmedia consultants

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Wat kan je nog meer doen?

1) Niets. Ik lees niet dat je ergens getekend hebt. Hoe kan men dan bewijzen dat jij een accoord hebt gegeven.
2) Doe aangifte bij de politie. Fraude/oplichting. Hoe meer mensen dit doen, hoe sneller men wat zal gaan aanpakken (kan je hopen).
3) Maak het bekend bij vrienden, collega`s, concurenten etc. op zoveel mogelijk manieren. Onderwijs (voorlichting) is nog altijd het beste wapen tegen oplichters zoals dit.
4) Neem contact op met de rechtsbijstand, juridisch loket of je huis-jurist. Hij/zij zal wel een oplossing of een plan van aanpak kunnen verzinnen.

Jack Westra
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 sep 2010 16:13

Re: netmedia consultants

Ongelezen bericht door Jack Westra »

Een medewerker van ons bedrijf werd voor de vakantie gebeld door NetMedia Consultants met de vraag of alle gegevens nog klopten van ons bedrijf.
En inderdaad onze gegevens klopten!!.. Bij de vraag of deze gegevens weer op dezelfde manier moest worden geplaatst op het internet gaf onze medewerker positief antwoord.. niet wetende dat dit tevens een bevestiging zou worden van een nieuwe opdracht.
We hadden daarvoor nog nooit van dit bedrijf gehoord.
Er volgde geen oprachtbevestiging, geen fax of i.d. maar wel direct een rekening van 150,00 euro.
We hebben direct actie ondernomen en het telefoonnummer van Netmedia gebeld.. We kregen een aardige mevrouw (op een bandje) aan de telefoon die ons verzocht via een keuze menu het getal 2 in te toetsen... vervolgens een aardig muziekje, maar na een uur wachten geen medewerker!.
Vervolgens een aangetekende brief verstuurd, die prompt werd geweigerd.
Ondertussen stromen de aanmaningen binnen.
Vandaag nam een medewerker van Netmedia kontakt met ons op met de vraag wanneer we nu eindelijk eens gaan betalen. NOOIT dus... Het bedrijf is ondertussen weer verhuisd naar Groningen vanuit Amsterdam...
Nu wordt er een incassoburo ingeschakeld door Netmedia...
Vandaag aangifte gedaan bij de politie wegens fraude...
Bij het Landelijk Steunpunt acquisitiefraude is het bedrijf overbekend...

Mensen pas op... oplichters eersteklas!!!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: netmedia consultants

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Jack Westra schreef:Een medewerker van ons bedrijf werd voor de vakantie gebeld door NetMedia Consultants met de vraag of alle gegevens nog klopten van ons bedrijf.
Was deze 'medewerker' bevoegd tot het aangaan van contracten?
Of was het toevallig de schoonmaker die even behulpzaam willen zijn.

Jack Westra schreef:Vervolgens een aangetekende brief verstuurd, die prompt werd geweigerd.
Ondertussen stromen de aanmaningen binnen.
Die weigering is veelzeggend - en als het op een rechtszaak aankomt, kan je dit gebruiken om aan te tonen dat JIJ er alles aan gedaan hebt.

Succes met de aangifte - en houd ons op de hoogte.

Jack Westra
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 sep 2010 16:13

Re: netmedia consultants

Ongelezen bericht door Jack Westra »

Ja, de medewerker was bevoegd om contracten aan te gaan, maar tijdens het gesprek werd niet gesproken over een contract of opdracht.. Ze is er gewoon ingetuind.
Er is nergens een handtekening geplaatst.

Gesloten