LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bedenktijd ondertekende hypotheekacte?

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Marcovanmeer

bedenktijd ondertekende hypotheekacte?

Ongelezen bericht door Marcovanmeer »

Ik heb pas een combihypotheek afgesloten bij de ING waarbij het levenhypotheek rente gedeelte 5,1% bij de RVS tot stand komt uit een prognose van de winstdeling van deze onderneming.
Hierbij heb ik twee vragen:
Nu heb ik gevraagt om een overzicht te krijgen hoe dit percentage tot stand is gekomen cq hoe de winstdeling de afgelopen jaren is geweest. Hier doet men heel moeilijk en geheimzinnig over cq 'men weet dit zo niet/kan dit zo niet geven'. Dit vind ik toch wel erg raar aangezien ze dit percentage toch ergens op bazeren en niet uit hun duim zuigen neem ik aan. Dit maakt me toch wel erg wantrouwig. Zouden ze dit niet gewoon moeten (kunnen) aangeven als ik daar om vraag?
Daarnaast heb ik de vraag of het nog mogelijk is na ondertekening van de combihypotheekofferte dit nog te ontbinden binnen een bepaalde tijd zonder het boete bedrag in werking gaat of is dit per direct na ondertekening van de offerte. Ik heb wel de offerte ondertekend maar nog niet alle stukken aangeleverd. Overigens kan ik deze wel aanleveren dus hier kan ik wel aan voldoen. Is er echter juridisch nog een bedenktijd na ondertekening waarin ik boetevrij zou kunnen ontbinden puur op basis van twijfel? Mocht ik hiertoe willen beslissen als de RVS geen antwoord geeft op mijn eerste vraag.
Ik hoop dat me hier iemand mee zou kunnen helpen.
Alvast bedankt,

Marco

hypotheekadviseurs

Re: bedenktijd ondertekende hypotheekacte?

Ongelezen bericht door hypotheekadviseurs »

Je kan op de site van de RVS alle producten terug vinden. Kijk in de financiële bijsluiter van het aangeboden product. Daarin vindt je terug wat de risico's zijn van het product, de kosten en de historisch rendementen.

Wanneer je van een offerte af wenst te zien dan kan je in de betreffende offerte terugvinden of de ING bank annuleringskosten in rekening brengt bij annuleren of bij niet op tijd afnemen.

Wat je ook kan doen is de levenpolis van RVS weigeren en zelf een polis sluiten bij een andere maatschappij of Tussenpersoon die wel openheid van zaken wil geven. Deze polis koppel je dan aan de hypotheek van de ING Bank. Het maakt de ING Bank niet uit waar deze polis vandaankomt.

Wel begrijp ik dat de ING een product wil verkopen welke bij dezelfde
groep van de ING bank behoort.

Succes

Gesloten