LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] planet weet niks van experiabox

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
tasso
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 sep 2005 12:37

planet weet niks van experiabox

Ongelezen bericht door tasso »

Ik heb sinds maart een abbo bij planet adsl easy, wat er trouwens nu niet meer is. Nu kreeg ik van planet een gratis modem een speedtouch 780 wireless wat volgens de kpn monteur en ook volgens de kpn site een experiabox is. Op de site van kpn staat een zilverkleurige uitvoering en een blauwe en die heb ik dus. Nu wil ik internetplusbellen nemen en vind het onzin om dan een nieuw modem te krijgen als dit al een experiabox is.
En buiten dat, ik heb na veel moeite eindelijk mijn ps3,360 en wii aangesloten en moest daarvoor poorten openzetten en nu kan ik online gamen wat ik heeeeelllll vaak doe.
Als ik nu weer een ander odem krijg ben ik bang dat ik allemaal niet meer aan de praat krijg. Nu heb ik planet gevraagd of ik dit modem daar voor kan gebruiken, maar krijg daar een antwoord en wordt verwezen naar een pagina die ikzelf al had gevonden. Hun leveren de zilverkleurig experiabox en daarmee klaar. Maar wat een onzin ze leveren me een experiabox maar omdat hij een andere kleur heeft schijnen hun ern niet mee overweg te kunnen. Wie heeft wel degelijk deze blauwe speedtouch 780 om te internetplusbellen. Kijk kpn ondersteunt het wel want hij staat daar gewoon op de site en is het dan misschien slimmer om bij hun het interplusbellen aan te vragen.

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: planet weet niks van experiabox

Ongelezen bericht door Mickey D »

Mijn speedtouch experiabox was niet blauw, maar donkergrijs/zwart. Heb je wel een 'echte'experiabox? Ik weet geen typenummer meer, maar heb zowel de Siemens (zilver) als de Speedtouch/Alcatel gehad.

gerrit dekzeil
Berichten: 110
Lid geworden op: 04 jun 2006 21:40

Re: planet weet niks van experiabox

Ongelezen bericht door gerrit dekzeil »

Ik kan me niet voorstellen dat KPN alias Planet opnieuw een nieuwe Experiabox levert. De zilveren en de zwartgrijze uitvoering zijn meer dan voldoende, toch 8)

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: planet weet niks van experiabox

Ongelezen bericht door Mickey D »

Inderdaad! Daarna ben je toch op zeker genezen?
Ik behoor tot die 5% waarbij ze het niet werkend konden krijgen, heb vóór ze de ernst van het probleem (via de media) inzagen, nog te horen gekregen dat het probleem TE GROOT was om op te kunnen zeggen. Dat probleem moest eerst opgelost. Maar dat was nou juist het grootste probleem: alle 'hulp' bestond uit terugbelbeloftes, waarna het stil bleef...

d3R
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:57

Re: planet weet niks van experiabox

Ongelezen bericht door d3R »

laat ze lekker dat ding opsturen, als je st780 goed werkt met ipb hoef je een nieuwe modem toch niet aan te sluiten?

tasso
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 sep 2005 12:37

Re: planet weet niks van experiabox

Ongelezen bericht door tasso »

Ja dat is het het nu juist ik wil graag weten of deze dan inderdaad ook werkt.

tasso
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 sep 2005 12:37

Re: planet weet niks van experiabox

Ongelezen bericht door tasso »

http://www.kpn.com/kpn/show/id=1756200

Daar staan de twee uitvoeringen ik heb dus de linkse.

anna84
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 aug 2007 15:03

Re: planet weet niks van experiabox

Ongelezen bericht door anna84 »

sorry voor de late reactie. Er zijn 2 versies van de Speedtouch 780, 1 daarvan is geschikt voor het internet plus bellen. Op dit modem staat ook Experiabox. Op jouw modem staat dit hoogstwaarschijnlijk niet.
Het verschil is de software die wordt meegeleverd en de poorten die op jouw modem niet zullen werken, of in ieder geval niet met Internet Plus Bellen.
Als je overstapt op Internet Plus Bellen zul je dus wel alsnog een Experiabox ontvangen, aangezien jou modem niet geschikt is voor IPB.

funz
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 aug 2007 18:22

Re: planet weet niks van experiabox

Ongelezen bericht door funz »

Je hebt de speedtouch van speedtouch zelf, en de speedtouch met KPN firmware. Zonder KPN firmware geen IPB (tenzij je toevallig bij de KPN werkt en alle technische processen kent).

Gesloten