Er is in één geval pas melding gemaakt bij het Advies en Meldpunt Kindermishandeling. (AMK) En ik noet zeggen; tot nu toe niets dan lof. Mijn ervaring wijkt dus erg af van een deel van de vorige schrijvers.
Het AMK heeft na de melding contact opgenomen met de school om onze mening te vragen. Wij hebben (geloof ik / hoop ik) vrij goed in beeld wat er op dit moment in het gezin speelt. Dit door (intensief) contact met ouder(s) en kind(eren).
Wij hebben het AMK de informatie gegeven waar wij over beschikken. Hierover zijn wij altijd open en eerlijk naar ouder(s), zij mogen precies weten wat wij verteld hebben.
We hebben het AMK ook doorverwezen naar de wijkagent, omdat ook die met het gezin te maken heeft gehad.
In dit geval gaat het om een gezin dat door omstandigheden absoluut hulp nodig heeft. Wij hebben ouder(s) geadviseerd mee te werken en ook om die hulp te vragen. Verder verwacht ik dat dit gezin zich geen zorgen hoeft te maken. Zodra ik weet hoe het in dit geval 'afloopt', zal ik het hier nog eens berichten, maar ik heb er alle vertrouwen in.
(Ik hou het expres een beetje vaag, omdat het gaat om het privéleven van anderen.)
Overigens kan ik ook een boek vol schrijven aan een bijzonder slechte ervaring met jeugdzorg. Een kind waarvoor we zovaak aan de bel hebben getrokken, maar dat volledig ontspoort. Vreselijk!
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Maar goed, ik probeer mij vooral kracht te halen uit mijn positieve ervaringen!