LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Breikbaarheid van Orange
Breikbaarheid van Orange
Ik heb 1,5 j. geleden een 2-jarig orangeabonnenment afgesloten. Met dat abonnement kreeg ik ook een Samsung ladyphone gratis bij. Meteen kwam ik achter dat ik thuis geen bereik had. Mijn partner die ook een orange-abonnenment afgesloten had maar met Nokia had, net genoeg bereik om een sms te sturen, maar niet genoeg om te bellen.
Na een week of twee te hebben gewacht ben ik terug naar de winkel gegaan. Een van de medewerkers bleek in mijn gebouw te wonen. En hij had vol bereik. Ze hebben dus geconcludeerd dat het aan mijn mobiel lag en hebben me gevraagd iemands anders mobiel te proberen. De argument over dezelfe situatie met mijn partner met een ander mobiel was van de tafel geveegd. Wel beloofden ze beterschap. Volgens de verkoper werkt Orange voortdurend aan verbetering van bereikbaarheid, dus ik moest nog heel even wachten. Na een maand had ik een andere baan gevonden, waarbij ik veel door het hele land moest reizen. Toen kwam ik achter dat ik op heel veel plekken geen bereik had, zoals b.v. in het Gooi, in Scheveningen, op sommige plekken in provincie Utrecht, etc. Ook als ik thuis werkte moest ik bereikbaar zijn.
Een loodgieter die bij mij thuis werkzaamheden verrichtte en blijkbaar ook een Orange abonnement had, had ook geen bereik. Onlangs was ik in een klein plaatje in Friesland, waar ik weer geen bereik had. Opvallend is dat op diezelde locatie een man aan mij vroeg of hij met mijn mobiel mocht bellen. Hij had immers geen bereik. Hij bleek ook Orange-abonnenment te hebben. Al mijn andere collega's hadden trouwens wel vol bereik met hun KPN, Telfort en Vodafoon abonnementen.
Inmiddels heeft mijn partner ook Vodafoon abonnement en hij is thuis altijd te bereiken.
Nu ik weer een andere baan gevonden heb in Baarn blijk ik ook daar geen bereik te hebben.
Met al deze informatie ben ik weer naar de winkel gegaan. Ze hebben gekeken naar de postcode van mijn huis en werk. Ze blijken inderdaad op beide locaties geen binnenbereik te hebben.
Ik vind het genoeg geweest. het zijn te veel locatie waar ik niet bereikbaar ben. En voor mijn werk moet men mij altijd kunnen bellen. Mijn abonnement loopt in februari af, maar ik wil het nog voor die tijd verbreken. Volgens de verkoper is het niet mogelijk. Wel zou ik een ander toestel kunnen kopen met UMTS. Want die schijnen toch meer bereik te hebben. Er is echter geen enkele garantie dat het zo is.
Daarna heb ik de klantenservice gebeld. Zij hebben de schuld bij mij gelegd. Toen ik mijn abonnement afsloot had ik moeten vragen naar bereikbaarheid. Was ik meteen na de aankoop mijn probleem voorgelgd, had ik mijn contract kunnen verbreken. Ik heb natuurlijk uitgelegd dat ik na de aankoop terug was gegaan naar de winkel. De medewerkers hebben toen niet gecontrolleerd of er op die postcode bereik was. Ik heb de hele situatie opnieuw uitgelegd. Nou, dat is dan jammer voor mij, maar nu is het te laat. Ze kunnen hier verder niets aan doen.
Ik heb hier 2 vragen over.
1. Zijn er mensen die dezelfde problemen met Orange hebben?
2. Zijn er wettelijke mogelijkheden om het abonnement eerder te verbreken?
Ik ben benieuwd naar de reacties.
Alvast bedankt.
Na een week of twee te hebben gewacht ben ik terug naar de winkel gegaan. Een van de medewerkers bleek in mijn gebouw te wonen. En hij had vol bereik. Ze hebben dus geconcludeerd dat het aan mijn mobiel lag en hebben me gevraagd iemands anders mobiel te proberen. De argument over dezelfe situatie met mijn partner met een ander mobiel was van de tafel geveegd. Wel beloofden ze beterschap. Volgens de verkoper werkt Orange voortdurend aan verbetering van bereikbaarheid, dus ik moest nog heel even wachten. Na een maand had ik een andere baan gevonden, waarbij ik veel door het hele land moest reizen. Toen kwam ik achter dat ik op heel veel plekken geen bereik had, zoals b.v. in het Gooi, in Scheveningen, op sommige plekken in provincie Utrecht, etc. Ook als ik thuis werkte moest ik bereikbaar zijn.
Een loodgieter die bij mij thuis werkzaamheden verrichtte en blijkbaar ook een Orange abonnement had, had ook geen bereik. Onlangs was ik in een klein plaatje in Friesland, waar ik weer geen bereik had. Opvallend is dat op diezelde locatie een man aan mij vroeg of hij met mijn mobiel mocht bellen. Hij had immers geen bereik. Hij bleek ook Orange-abonnenment te hebben. Al mijn andere collega's hadden trouwens wel vol bereik met hun KPN, Telfort en Vodafoon abonnementen.
Inmiddels heeft mijn partner ook Vodafoon abonnement en hij is thuis altijd te bereiken.
Nu ik weer een andere baan gevonden heb in Baarn blijk ik ook daar geen bereik te hebben.
Met al deze informatie ben ik weer naar de winkel gegaan. Ze hebben gekeken naar de postcode van mijn huis en werk. Ze blijken inderdaad op beide locaties geen binnenbereik te hebben.
Ik vind het genoeg geweest. het zijn te veel locatie waar ik niet bereikbaar ben. En voor mijn werk moet men mij altijd kunnen bellen. Mijn abonnement loopt in februari af, maar ik wil het nog voor die tijd verbreken. Volgens de verkoper is het niet mogelijk. Wel zou ik een ander toestel kunnen kopen met UMTS. Want die schijnen toch meer bereik te hebben. Er is echter geen enkele garantie dat het zo is.
Daarna heb ik de klantenservice gebeld. Zij hebben de schuld bij mij gelegd. Toen ik mijn abonnement afsloot had ik moeten vragen naar bereikbaarheid. Was ik meteen na de aankoop mijn probleem voorgelgd, had ik mijn contract kunnen verbreken. Ik heb natuurlijk uitgelegd dat ik na de aankoop terug was gegaan naar de winkel. De medewerkers hebben toen niet gecontrolleerd of er op die postcode bereik was. Ik heb de hele situatie opnieuw uitgelegd. Nou, dat is dan jammer voor mij, maar nu is het te laat. Ze kunnen hier verder niets aan doen.
Ik heb hier 2 vragen over.
1. Zijn er mensen die dezelfde problemen met Orange hebben?
2. Zijn er wettelijke mogelijkheden om het abonnement eerder te verbreken?
Ik ben benieuwd naar de reacties.
Alvast bedankt.
-
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 06 mei 2007 04:02
Re: Breikbaarheid van Orange
Ik denk dat je als laatste redt middel eens zou kunnen proberen om een brief aan Orange te sturen waarin je hen in gebreke stelt en hen 10 werkdagen biedt om de dekking te verbeteren.
Als zowel jij als je partner appart een brief sturen, en je zoveel mogelijk andere mensen met Orange in jouw omgeving dit laat doen (overigens wel aangetekend versturen!) dan zal Orange hier gehoor aan moeten geven, je moeten compenseren en ander je contract moeten ontbinden.
Hoewel Orange natuurlijk wel gelijk heeft en je jezelf voortijdig beter had moeten laten informeren. Je geeft zelf al aan dat je partner een abonnement bij Orange heeft en dat hij slechte dekking heeft in jullie regio, dat had je ervan kunnen weerhouden om Orange te kiezen of zelfs maar te informeren bij Orange.
Als zowel jij als je partner appart een brief sturen, en je zoveel mogelijk andere mensen met Orange in jouw omgeving dit laat doen (overigens wel aangetekend versturen!) dan zal Orange hier gehoor aan moeten geven, je moeten compenseren en ander je contract moeten ontbinden.
Hoewel Orange natuurlijk wel gelijk heeft en je jezelf voortijdig beter had moeten laten informeren. Je geeft zelf al aan dat je partner een abonnement bij Orange heeft en dat hij slechte dekking heeft in jullie regio, dat had je ervan kunnen weerhouden om Orange te kiezen of zelfs maar te informeren bij Orange.
Re: Breikbaarheid van Orange
Bedankt voor de reactie.
Ik heb me niet goed laten informeren, omdat ik daarvoor een ander abonnenment bij Orange had met een ander toestel. Toen had ik bereik. Ik heb eigenlijk mijn partner overgehaald ook met Orange te gaan bellen. Maar met dat nieuwe abonnement ging het dus helemaal mis. Daarom dacht ik ook eerst dat het aan het toestel lag totdat ook andere mensen last van slechte bereikbaarheid begonnen te ondervinden.
Ik heb me niet goed laten informeren, omdat ik daarvoor een ander abonnenment bij Orange had met een ander toestel. Toen had ik bereik. Ik heb eigenlijk mijn partner overgehaald ook met Orange te gaan bellen. Maar met dat nieuwe abonnement ging het dus helemaal mis. Daarom dacht ik ook eerst dat het aan het toestel lag totdat ook andere mensen last van slechte bereikbaarheid begonnen te ondervinden.
Re: Breikbaarheid van Orange
Het ene toestel is het andere niet! Daar kunnen onderling verschillen inzitten. Nu heb je een beetje pech! Overigens wordt netwerk garantie gegeven voor bellen buitenshuis!! Het kan zijn dat je ver van de GSM-mast afzit en dan heb je wederom pech. Daar doet geen enkele provider wat aan. Maar misschien helpt klagen, zodat er een mast dichter bij jouw in de buurt komt.
Succes...
Succes...
Re: Breikbaarheid van Orange
Bedankt! Dan ga ik door met klagen.
Re: Breikbaarheid van Orange
Wij hebben ook een behoorlijke tijd problemen gehad met de ontvangst
bij orange.
Bij ons was het antwoord dat orange geen garantie geeft voor de ontvangst in huis.
NU hebben we al meer dan een jaar problemenmet een toestel (nokia 6111)
We zijn een jaar aan het lijntje gehouden en nu krijgen we te horen dat de garantie verlopen is.
De dame op de klachten afdeling stond mij echt schandalig te woord.
Op mijn vraag of ik bv een afdelings chef kon spreken,zij mvr Rodenburg,ja hoor als u wilt kunt u ook de directeur spreken.
Kort daarna verbrak zij de verbinding.
Ik moet wel eerljik zeggen dat ik daarna door een HEER van de afdeling klantenservice heel netjes te woord ben gestaan en deze heeft beloofd om de zaak nog eens te bekijken.
Grrag wil ik reacties over de nokia 6111 en over de klachten afhandeling
van orange
bij orange.
Bij ons was het antwoord dat orange geen garantie geeft voor de ontvangst in huis.
NU hebben we al meer dan een jaar problemenmet een toestel (nokia 6111)
We zijn een jaar aan het lijntje gehouden en nu krijgen we te horen dat de garantie verlopen is.
De dame op de klachten afdeling stond mij echt schandalig te woord.
Op mijn vraag of ik bv een afdelings chef kon spreken,zij mvr Rodenburg,ja hoor als u wilt kunt u ook de directeur spreken.
Kort daarna verbrak zij de verbinding.
Ik moet wel eerljik zeggen dat ik daarna door een HEER van de afdeling klantenservice heel netjes te woord ben gestaan en deze heeft beloofd om de zaak nog eens te bekijken.
Grrag wil ik reacties over de nokia 6111 en over de klachten afhandeling
van orange
Re: Breikbaarheid van Orange
en mocht je vinden dat je in het gelijk staat en mocht je echt gerechtigheid, loop dan ff langs bureau voor rechtshulp
kost vaak niets en zij weten exact of je in je recht staat of niet, en wat je kan ondernemen
kost vaak niets en zij weten exact of je in je recht staat of niet, en wat je kan ondernemen
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 18 jul 2007 14:14
Re: Breikbaarheid van Orange
hallo ik heb ook problemen met de 6111, en heb dus heel slecht bereik, ook is dit een foon die heel veel klachten geeft. Dit heb ik vernomen van de gsm shop hier in tilburg,hun noemde de klachten al op voordat ik ze hun verteld had.Ook kan ik niet gewwon luisteren maar moet de microfoon aanzetten!
Maar ja nu zit ik ook met een flut toestel en abbon., maar ja .Ik heb nu een abb. van een andere provider genomen voor 1 JAAR(ben er dus snel weer van af) Heb de bundel van orange verlaagd(alleen is dat nog niet helemaal rond,kon om technische redenen niet ?,maar volgens het vrouwtje van orange wel? nog ff uiitzoeken ! Ik ben al heel lang bij orange (al toen het dutchtone was maar nu ben ik het gewoon beu, ik moet buiten gaan staan om te bellen en dat heb ik vroeger nooit gehad !!! Ik weet niet wat ze daar allemaal aan het doen zijn. Nou jullie horen het nog wel.
Maar ja nu zit ik ook met een flut toestel en abbon., maar ja .Ik heb nu een abb. van een andere provider genomen voor 1 JAAR(ben er dus snel weer van af) Heb de bundel van orange verlaagd(alleen is dat nog niet helemaal rond,kon om technische redenen niet ?,maar volgens het vrouwtje van orange wel? nog ff uiitzoeken ! Ik ben al heel lang bij orange (al toen het dutchtone was maar nu ben ik het gewoon beu, ik moet buiten gaan staan om te bellen en dat heb ik vroeger nooit gehad !!! Ik weet niet wat ze daar allemaal aan het doen zijn. Nou jullie horen het nog wel.
Re: Breikbaarheid van Orange
Vooraf informeren en ook binnenshuis garantie vragen, anders niet kopen en geld terug als niet goed werkte!
Achteraf is het lastiger klagen, als je de winkel vraagt, zal men vermoedelijk ter voorkoming van problemen een KPN verkopen, en dat is voor mij dan duidelijk!
Achteraf is het lastiger klagen, als je de winkel vraagt, zal men vermoedelijk ter voorkoming van problemen een KPN verkopen, en dat is voor mij dan duidelijk!
-
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 06 mei 2007 04:02
Re: Breikbaarheid van Orange
Dan vallen alle providers af want ongeacht welke je neemt of het nu KPN, Vodafone, Orange, T-Mobile of Telfort is... geen enkele provider kan en zal een klant 'garanderen' dat telefoneren binnenshuis zal werken. Bel eventueel de klantenservices eens op en informeer maar eens naar de netwerk garanties die men levert, dit is ten alle tijden buitenshuis en zelfs dan nog kan in een aantal gebieden geen garantie worden gegeven omdat het allemaal afhankelijk is van diverse factoren:Vooraf informeren en ook binnenshuis garantie vragen, anders niet kopen en geld terug als niet goed werkte!
*) Afstand van de dichtstbijzijnde zendmast.
*) Welk merk/type toestel wordt gebruikt.
*) Binnenshuis of buitenshuis.
*) Welke frequenties worden er gebruikt.
*) Wat zijn de weersomstandigheden.
*) Hoe en wat is de bouw van het huis (metaal, beton, hout etc. etc.)