lees dit maar weer een luchtvaart matschapij naar de balle
SCHIPHOL - Martinair moet binnen afzienbare tijd haar organisatie reorganiseren. Dat vinden aandeelhouders KLM en Maersk, de raad van toezicht en de directie. Het liefst ziet het Martinair-bestuur de maatschappij verder gaan onder KLM, waarbij de Europese vluchten worden afgestoten en Martinair zich concentreert op vrachtvluchten en long haul vluchten op de passagiersmarkt.
Volgens Martinair zijn de vrachtactiviteiten gezond, maar moet flink gereorganiseerd worden binnen de afdeling Passage. De langeafstandsvluchten doen het weliswaar niet slecht, maar om ook in de toekomst winstgevend te kunnen opereren moeten een aantal zaken worden veranderd.
In Europese vluchten ziet Martinair geen brood meer. Volgens de maatschappij zijn de operationele kosten te hoog en is de concurrentie te intensief om hiermee verantwoord verder te gaan. "We komen onze verplichtingen in het zomerseizoen nog na, maar daarna is het echt over en uit met de Europese vluchten", zo verklaart woordvoerder Erik van Doeselaar tegenover Luchtvaartnieuws.nl. De Airbus A320's verdwijnen daarmee uit de vloot.
Naast het stoppen van de Europese vluchten wil Martinair ook zoveel mogelijk dochterondernemingen, zoals de vliegschool, van de hand doen.
Voor het personeel van Martinair breken onzekere tijden aan. De geplande reorganisatie brengt volgens de directie onvermijdelijk een vermindering van het personeelbestand met zich mee.
Het is volgens Van Doeselaar overigens niet de vraag óf Martinair onder KLM doorgaat. "De aandeelhouders hebben besloten. Maersk wil van haar aandelen af, KLM wil ze hebben, dat is nog steeds de situatie. De beide aandeelhouders, de raad van toezicht en de directie zullen zich de komende tijd tot het uiterste gaan inspannen om een overname door KLM mogelijk te maken".
De enige sta-in-de-weg die KLM en Martinair nog moeten overhalen is de Europese Commissie, die de overname al jaren blokkeert omdat KLM met Martinair een te groot monopolie op de Nederlandse luchtvaartmarkt zou krijgen.
Van onze redactie
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] martinair
Re: martinair
Joepieeeeeee ze stoppen met de vluchten binnen Europa.
Ben ik daar ook vanaf met hun zeer krappe plaatsen.
Alleen triest voor de langere vluchten, die zullen balen.
Ben ik daar ook vanaf met hun zeer krappe plaatsen.
Alleen triest voor de langere vluchten, die zullen balen.
Re: martinair
wat is balen voor de langere vluchten??!!!
-
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 30 mei 2006 13:49
Re: martinair
...dat die gewoon blijven?
By the way, zo dramatisch is het allemaal niet. Martinair beschikt over een vloot van 20 toestellen (4x747, 7xMD11, 6x767 en 3xA320), alleen de relatief kleine A320's worden uitgefaseerd. Blijven er 11 toestellen over voor enkel vrachtvervoer en 6 voor passage over de langere afstand.
By the way, zo dramatisch is het allemaal niet. Martinair beschikt over een vloot van 20 toestellen (4x747, 7xMD11, 6x767 en 3xA320), alleen de relatief kleine A320's worden uitgefaseerd. Blijven er 11 toestellen over voor enkel vrachtvervoer en 6 voor passage over de langere afstand.