LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie ingezakte lederen bankstel 2,5 jaar oud

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
mvl123
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jul 2007 08:19

Garantie ingezakte lederen bankstel 2,5 jaar oud

Ongelezen bericht door mvl123 »

Beste forummers,

We hebben 2,5jaar geleden een mooi lederen 4-zits bankstel aangeschaft maar nu zijn de zittingen al helemaal ingezakt. Mijn partner en ik werken beiden full-time en zitten dus echt niet vaak op de bank. We hebben nu gebeld met de woonwinkel en zij sturen een meubelmaker langs maar wijzen ons wel op de garantieregeling dat wijzelf bij kosten 2/3e moeten betalen.

Maar, hier komt mijn vraag, bij normaal gebruik zou je toch mogen verwachten dat een dergelijk bankstel langer meegaat dan 3 jaar? Met deze aanname is de bank ook aangeschaft. Kan ik geen 100% claimen?

Jullie advies hoe hiermee om te gaan is zeer welkom!

16again
Berichten: 16402
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Garantie ingezakte lederen bankstel 2,5 jaar oud

Ongelezen bericht door 16again »

Die 2/3 is gebaseerd op CBW garantie, echter die CBW garantie is (voor producten met een levensduur van meer dan 3 jaar) minder dan waar je wettelijk recht op hebt!

Door aanspraak te maken op wettelijke conformiteitseis kun je wellicht aanspraak maken om een groter deel van de onkosten vergoed te krijgen.

Bij een levensduur van 10 jaar moet je bijvoorbeeld na 3 jaar zelf 30% bijleggen.

mvl123
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jul 2007 08:19

Re: Garantie ingezakte lederen bankstel 2,5 jaar oud

Ongelezen bericht door mvl123 »

Bedankt voor je reactie; dit komt heel aannemelijk bij mij over.

Kan ik (nadat de meubelmaker is geweest en de reparatiekosten begroot zijn) het best schriftelijk bij de woonwinkel aanspraak maken op de wettelijke conformiteitseis?

Hello
Berichten: 108
Lid geworden op: 02 okt 2005 21:56

Re: Garantie ingezakte lederen bankstel 2,5 jaar oud

Ongelezen bericht door Hello »

Het mate van inzakken bepaalt of er sprake is van garantie of niet. Vullingen zakken altijd iets in. Tot 20% is normaal . Plooit het leder erg ?

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Garantie ingezakte lederen bankstel 2,5 jaar oud

Ongelezen bericht door D1RK »

Stevige harde banken blijven langer mooi dan zachte puddingen.....

Dus wat heb je gekocht?

mvl123
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jul 2007 08:19

Re: Garantie ingezakte lederen bankstel 2,5 jaar oud

Ongelezen bericht door mvl123 »

Het i s een stevige bank, een vrij recht en stevig model (geen hangbank). Het inzakken is alleen aan de orde bij de rugleuning (waar je tegenaan zit) op 2 van de 3/4 zitplaatsen. Voor de rest is de bank helemaal ok.

rvdp21
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2007 22:27

Re: Garantie ingezakte lederen bankstel 2,5 jaar oud

Ongelezen bericht door rvdp21 »

inderdaad deze 2/3 kosten die u in rekening worden gebracht zijn volgens de CBW voorwaarden, u heeft deze voorwaarden ook meegekregen bij u order. de vulling in uw bank is waarschijnlijk een polyether vullig, deze gaan altijd inzakken waardoor ook het leer gaat plooien (dit moet de verkoper/ster ook vermeld hebben en staat vaak ook op de orderbon) dit gebeurt omdat polyether heel ongelijk van cel structuur is en daardoor heb je grote en kleine cellen naast elkaar waardoor die gaan scheuren waardoor de vulling in gaat zakken dit is een eigenschao van polyether waar niks aangedaan kan worden. het enige wat u zou kunnen doen als het losse kussens zijn deze laten opvullen, of dit laten repareren, bij diverse meubelbedrijven is het ook mogelijk om andere vullingen te kiezen van bijvoorbeeld koudschuim die weer veel minder inzakken.


succes

Gesloten