Je werkt ook bij Eneco neem ik aan Shine,daar je met dezelfde taal spreekt als het telefoonteam aldaar
Chamaleo, de bijdragen van Shine zijn over het algemeen goed doordacht, dat je meteen tekeer gaat dat hij wel bij Eneco zal werken omdat zijn reactie je niet bevalt is wat kortzichtig.
In je eerste bericht heb je het alleen over gas, en heb je het niet over betaalde voorschotbedragen, je wekt de indruk nog nooit een dubbeltje aan Eneco te hebben betaald.
Shines conclusie dat je dan alleen gas bij Eneco afneemt is nog niet zo raar.
Je bent inderdaad zelf verantwoordelijk voor het aanmelden bij een energiebedrijf, dat je dit al had en verhuisd bent staat ook niet in je eerste bericht.
Ook heb ik mijn jaaropgave (electronisch) aan Eneco doorgegeven september 2006 (incl.gasstanden) en ook toen heeft er niemand aan de bel getrokken
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, tegenwoordig kun je met wel vier bedrijven te maken hebben, een leverancier voor gas, een voor electra, en netwerkbeheerders voor beiden.
Een klant kan dan makkelijk per ongeluk een stand doorgeven voor een product wat hij bij een ander afneemt.
Jij was (abusievelijk) niet bekend als klant voor gas, dus dacht men dat je je vergist had en deed er niets mee.
Natuurlijk heeft Eneco een fout gemaakt, ze hebben de levering van het gas niet aan je berekend en de netwerkbeheerder niet ingeseind, maar je had zelf kunnen zien dat er geen gas op je jaarafrekening stond en ook je maandbedrag moet opvallend laag geweest zijn, je hebt immers alleen voor electra betaald.
Er valt je zelf dus ook wel iets te verwijten.
Is hier wat aan te doen ? Verneem gaarne van u.....
Dan verwijs ik toch weer naar de reactie van Shine, heb je meterstanden van de oplevering van de woning?
Betalen zul je gewoon moeten, eventueel met een betalingsregeling, of de hoogte van het bedrag klopt kun je alleen controleren met de meterstand van oplevering en de huidige stand.