LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] D-reizen verandert vlucht van business class naar economy!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Lisa28
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jul 2007 09:39

D-reizen verandert vlucht van business class naar economy!

Ongelezen bericht door Lisa28 »

In maart heb ik een vakantie geboekt bij D-Reizen. Dit is mijn eerste ervaring met D-Reizen en mijn enige reden om bij hun te boeken was dat het nieuwe 5sterren hotel destijds alleen via hun te boeken was.

Ik koos ervoor om business class te vliegen. Vandaag, enkele dagen voor vertrek, word ik gebeld door D-Reizen met de boodschap dat de vliegtuigmaatschappij geen business class meer biedt. Ter compensatie bieden ze mij een kleine tegoedbon ter waarde van 45 euro per persoon voor mijn volgende reis. 45 euro op een bedrag van 1700 euro is voor mij geen geldige oplossing.

Echter de vliegtuigmaatschappij biedt nog wel business class en verwijst mij door naar D-reizen, die op zijn beurt weer de schuld geeft aan de vliegtuigmaatschappij en mij verwijst naar hun algemene voorwaarden. “Wij zijn hier juridisch voor afgedekt” is hun antwoord!

Wat kan ik doen?

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: D-reizen verandert vlucht van business class naar economy!

Ongelezen bericht door hharteman »

Persoonlijk zou ik geen tegoedbon accepteren maar harde valuta willen zien.
Je betaald uiteindelijk meer en je wil waarschijnlijk de volgende keer daar niet meer boeken.

Je kunt om die reden natuurlijk ook annuleren, immers ze komen het beloofde niet na.
Of je dat wilt is vers 2, want je gaf al aan dat je naar deze accomodatie wil en voor de centen terug zijn is je vakantie waarschijnlijk al begonnen.

Vaak komen dit soort meldingen op het laatste moment als je al betaald hebt.
Je zit dan in de hoek waar het moeilijk uitkomen is.
Het enige wat je kan doen is een retourstorting, en geen tegoedbon accepteren.

Just my 2 cents

Lisa28
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jul 2007 09:39

Re: D-reizen verandert vlucht van business class naar economy!

Ongelezen bericht door Lisa28 »

Beste hharteman,

Ik wil geen tegoedbon of centen. 6 uur in een superklein stoel zitten voor 45 euro is voormij echt geen meerwaarde. Annuleren betekend helemaal geen vakantie, dus ook geen oplossing.

Bedankt voor je reactie.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: D-reizen verandert vlucht van business class naar economy!

Ongelezen bericht door hharteman »

Ik denk dat als D-reizen het niet voor je opknapt er weinig andere opties zijn.
Uiteindelijk heb je met hun een overeenkomst en blijven ze in gebreke.

Sucses

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: D-reizen verandert vlucht van business class naar economy!

Ongelezen bericht door kanovaarder »

D-reizen van business naar economyclass.

En stel ze dan ook in gebreke!
Per aangetekende brief met bericht van ontvangst (track&trace) gericht naar het hoofdkantoor van D-Reizen en vermeldt dat u absoluut geen genoegen neemt met de wijziging in de overeenkomst op het moment dat ontbinding van deze overeenkomst voor u geen optie meer was omdat anders uw vakantie niet meer door zou kunnen gaan.
Dat dit soort handelen moreel en zakelijk geen schoonheidsprijs verdient en dat het aan u aangeboden bedrag ter "compensatie" in uw geval geen enkele genoegdoening is omdat het plezier van vakantie door het niet nakomen van de overeenkomst door D-Reizen al voor een behoorlijk groot deel verpest is omdat bij navragen bij de desbetreffende vliegtuigmaatschappij u heeft geleerd dat businessclass vliegen wel degelijk mogelijk was en is.

Kortom,
volgens mij heeft u door het niet nakomen van de overeenkomst tussen u en D-Reizen zelfs de mogelijkheid om kostenloos te annuleren en uw volledige reissom terug te krijgen al is het natuurlijk in dit soort gevallen geen optie meer.

Grootvader

Lisa28
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jul 2007 09:39

Re: D-reizen verandert vlucht van business class naar economy!

Ongelezen bericht door Lisa28 »

Beste Kanovaarder,

Ze geven telefonisch toe dat ze de overeenkomst niet zijn nagekomen en geven aan bereid zijn de reis te annuleren. Echter dat is voor mij geen oplossing enkele dagen voor vertrek. Ik kan nergens meer een soortgelijke reis voor rond dezelfde bedrag boeken.

Is het juridisch mogelijk om een hogere compensatie te krijgen? Of de kosten om dezelfde reis bij een andere provider te boeken?

Bedankt voor je reactie.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: D-reizen verandert vlucht van business class naar economy!

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Vraag gewoon eens bij de desbetreffende luchtvaartmaatschappij wat het prijsverschil is tussen beiden mbt begin en eindbestemming.
Dat verschil mag u toch minstens verwachten als compensatie.
Die 45,- euro moet u dan maar beschouwen als een vergoeding voor verminderd comfort.
Tel dan beide bedragen bij elkaar op en dan heeft u een reële prijs die men aan u zou moeten terugbetalen.
Gezien echter de vele verhalen hier en op andere fora zal dit niet makkelijk zijn.

Zelf gaan vliegen is geen optie want daar zijn mensen niet op gebouwd.
Sterker nog! Wij mogen met al onze koffers niet eens op de startbaan!

Grootvader

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: D-reizen verandert vlucht van business class naar economy!

Ongelezen bericht door D1RK »

via een online reisburo alle 2 tickets vragen, en je ziet het werkelijke verschil, vermoedelijk groter dan E45,00 en vraag dat terug in contant, geen kadobon, U heeft daar recht op!

De geschillecommissie zal U vermoedelijk gelijk geven, tegoed bon?
Ik vlieg meestal met lijndiensten naar mijn betemming en een voldende geheel verzorgde kan jaren duren!

Lisa28
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jul 2007 09:39

Re: D-reizen verandert vlucht van business class naar economy!

Ongelezen bericht door Lisa28 »

Bedankt voor jullie reactie. Mijn belangrijkste zorg is niet die 45 euro, maar dat nu mij reis minder prettig zal zijn omdat ik 6 uur in een stoel zonder beenruimte moet zitten.

Ik koop en betaal product A, maar krijgt product B.

Wat zijn mijn rechten?

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: D-reizen verandert vlucht van business class naar economy!

Ongelezen bericht door hharteman »

Denk dat er weinig te rechten valt.
D-reizen kan of wil waarschijnlijk de belofte niet waar maken
De opties zijn annuleren of een tegemoetkoming.
Als je toch die die reis wil maken doe je gewoon water bij de wijn and life goes on as usual.
Even slikken dus, en gewoon verder een prima vakantie van maken.
Ik zou de tegoedbon zeker niet accepteren.

Just my 2 cents

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: D-reizen verandert vlucht van business class naar economy!

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Just my 2 cents
Zinloze toevoeging.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: D-reizen verandert vlucht van business class naar economy!

Ongelezen bericht door hharteman »

quote
-------
Zinloze toevoeging.
------------------------

Zinloze reactie.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: D-reizen verandert vlucht van business class naar economy!

Ongelezen bericht door rene117 »

en hartman all een gesprek gehad met corendon
nu kunnen d-reizen zeker ook uitleg komen geven bij je

d1980
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:00

Re: D-reizen verandert vlucht van business class naar economy!

Ongelezen bericht door d1980 »

Je boekt bij D-reizen een reis dat uiteindelijk bij een touroperator wordt ondergebracht. D-reizen heeft zelf geen reizen. Daar hebben ze touroperators zoals Holland int , oad, neckermann etc voor.
D-reizen komt dus niet met het bericht dat je geen business class kunt vliegen maar 1 van die organisaties bij wie jouw reis is geboekt. D-reizen komt niet met die vergoeding, maar die touroperator bij wie jouw reis is geboekt.
Kortom.......d-reizen valt weinig aan te rekenen. Zij bemiddelen tussen jou en de touroperator en proberen dat zo goed mogelijk te doen.
Gr

Ruud2007
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 dec 2007 15:53

Re: D-reizen verandert vlucht van business class naar economy!

Ongelezen bericht door Ruud2007 »

Begrijp ik dat het om een Conrendonvlucht gaat. Dan is die 45 Euro vergoeding geheel op zijn plaats. Bij Corendon is een business-seat NIET meer waard.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: D-reizen verandert vlucht van business class naar economy!

Ongelezen bericht door sprookje »

Hoe komt dat toch dat je dergelijke problemen alleen bij d-reizen hebt.Boek gewoon bij een ander reisbureau die je wel helpen als er problemen zijn en niet alleen dingen doorgeven.
Trouwens het reisbureau waar ik altijd ga verkoopt geen reizen van corendon of van andere tweederangse organisators ondat zij hun klanten fatsoenlijke diensten willen aanbieden.Hun leuze is wij werken alleen samen met fatsoenlijke maatschappijen.

D reizen lijkt wel de hoer van de goedkope reisorganisators zij verkopen alles als het maar opbrengt!
Laatst gewijzigd door sprookje op 21 jan 2008 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: D-reizen verandert vlucht van business class naar economy!

Ongelezen bericht door rene117 »

laat ik het zo zeggen corendon heeft geen andere klasen dan eco

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: D-reizen verandert vlucht van business class naar economy!

Ongelezen bericht door dia »

Ik ben het met sprookje eens,iedere zichzelf respecterend reisbureau werkt alleen samen met de beste. D reizen wil alleen je centen en daarna bekijk het maar! :(

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: D-reizen verandert vlucht van business class naar economy!

Ongelezen bericht door hharteman »

Daarom heb ik deze keer maar geboekt bij Fastminute.
Verhip, laat dat nou ook weer Corendon zijn. :wink:

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: D-reizen verandert vlucht van business class naar economy!

Ongelezen bericht door G7 »

Alweer geboekt Harteman? Dit keer toch maar niet meer bij TP?

Ik had ook ooit bij GoMundo geboekt...en laat dat nu ook Corendon zijn. :D

Gesloten