LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB Bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Frankko
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 mar 2007 15:30

Re: DSB Bank

Ongelezen bericht door Frankko »

Ik ben het niet met je eens Jonjo. Een hypotheek is een complex product waar gewoonweg niet iedereen verstand van heeft. Dan kun je de kleine letters wel lezen maar dat snapt een leek ook niet altijd. Veel mensen zijn dus afhankelijk van een adviseur en zodoende zijn ze genaaid.

Er ligt natuurlijk wel wat verantwoording bij de mensen zelf want er is genoeg gezegd en geschreven over de DSB. Voordat je ergens wat afsluit eerst ff googelen en dan weet je dat je er weg moet blijven.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: DSB Bank

Ongelezen bericht door Jonjo »

Frankko, als er een hypotheek aangevraagd wordt zoek je een adviseur waar je vertrouwen in heb. Dan volgt er op een gegeven moment een offerte. DAN komt het punt om deze offerte voor te leggen aan meerdere andere personen. Zij die goede kennissen zijn of familie en ook al een hypotheek hebben. Of een tweede offerte bij een ander persoon. Zo kom je er achter of alles klopt. Het gaat niet om een paar centen, nee het gaat om een groot deel van je verdere financiële leven.
Veel mensen doen dit niet, die hebben van JA JA JA alles is rond, zonder verder te kijken dan het ja woord van de hypotheeknemer. Dit bedoel ik dus met dat de mensen te gruizig zijn om een krediet te krijgen en geen vergelijk maken met andere verstrekkers. Het makkelijkste is dan inderdaad alles maar af te doen met het zijn...........!!

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: DSB Bank

Ongelezen bericht door sprokkel »

Jonjo,
Heb ik vele malen gedaan. Blijf er van overtuigd dat er door de "gedupeerden"niet goed is opgelet bij de afsluiting van dit soort constructies.
Dan nog blijf ik met mijn vraag zitten, waarom de overheid en de Nederlandse bank er zich dan mee bemoeid.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: DSB Bank

Ongelezen bericht door Jonjo »

Als er veel klachten komen of zijn in dit geval dan moet zeker de AMF en DNB gaan onderzoeken wat er aan de hand is. Dit is prima!! Ik heb alleen nog nergens gelezen dat er een uitspraak is dat ALLE "gedupeerden" gelijk hebben gekregen over hun ongenoegen. Dit zegt wel heel veel. Op een enkele uitzondering na blijft het toch een kostenplaatje voor de ex-deelnemers. Waarom? Te gruizig en te goed gelovig geweest zonder ook maar zich te interesseren in de voorwaarden. De z.g.n. kleine lettertjes.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: DSB Bank

Ongelezen bericht door sprokkel »

Jonjo,
Ik heb alleen nog nergens gelezen dat er een uitspraak is dat ALLE "gedupeerden" gelijk hebben gekregen over hun ongenoegen.
Maar ik heb ook nergens gelezen dat ze allemaal ongelijk hebben gekregen. De waarheid of het misleiding of onduidelijke foldermateriaal is geweest, zal men wel nooit vernemen.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: DSB Bank

Ongelezen bericht door Jonjo »

Daar ben ik het NIET mee eens. Als de AMF en DNB hun werk GOED doen komt dit zeker aan het licht. Maar zo snel en gruizig men was bij het afsluiten, zo geduldig moet je nu zijn. Het zijn tenslotte ambtenaren
die dit alles moeten onderzoeken en uitpluizen. U weet ook dat ambtenaren wel veel meer te doen hebben als iets grondig uitzoeken. Naar buiten kijken en koffie drinken, vergaderen, naar het toilet en ja dan is een dag zo om.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: DSB Bank

Ongelezen bericht door sprokkel »

Jonjo,
Daar ben ik het NIET mee eens. Als de AMF en DNB hun werk GOED doen komt dit zeker aan het licht. Maar zo snel en gruizig men was bij het afsluiten, zo geduldig moet je nu zijn. Het zijn tenslotte ambtenaren
die dit alles moeten onderzoeken en uitpluizen. U weet ook dat ambtenaren wel veel meer te doen hebben als iets grondig uitzoeken. Naar buiten kijken en koffie drinken, vergaderen, naar het toilet en ja dan is een dag zo om.
:wink: :wink: :wink: :lol:

Bankirai
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2007 10:27

Re: DSB Bank

Ongelezen bericht door Bankirai »

Gewoon even op een rijtje wat de DSB en alle aanverwante (postkrediet etc) doen:

1e jaar een waanzinnig lage "lokrente", die niet is om te zetten in vaste rente tijdens dit jaar. Dus als de hypotheekrente stijgt moet je gewoon wachten. Ja deze rente is inderdaad de laagste in de markt op dat moment, te mooi om waar te zijn?

Stap 2 het te lenen bedrag verzekeren tegen overlijden e.d. tegen een veel te hoog tarief, dat vaak door mensen ook nog geleend moet worden!

Stap 3 in jaar 2 heb je niets in te brengen, en krijg je een slecht hoog rentetarief in je mik geduwd.

Zo moeilijk is het allemaal niet, iedereen heeft hier zijn mening, maar dit is hun formule. Simpel en doeltreffend gericht op de lagere inkomens en lager opgeleiden.

Delicate
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:57

Re: DSB Bank

Ongelezen bericht door Delicate »

Nou van mij mogen ze...
Ik heb al een klacht ingediend bij AFM. Hopelijk doen ze er wat mee.
Zoveel mogelijk vertelt wat ze mij geflikt hebben (want waar ik nu mee zit, gun ik niemand).

Ik heb ze laten weten wat ze mij hebben aangedaan en nu willen ze bij mij thuis een gesprek.
Mooi niet zegt mijn advocaat ze praten maar met hem. Daar zitten ze dus echt niet op te wachten want ze gingen ineens heel moeilijk. Maar goed ik ben allang blij want de afspraak staat vast. Bij mij komen ze er nooit meer in!

Als ze zien dat je geen verstand van hypotheken hebt, maken ze misbruik van je onwetenheid. Je twijfels praten ze weg en maken alles mooier dan het is en gaat worden..
Ik vind het kort door de bocht dat er door sommigen mensen wordt gezegd dat je maar beter had moeten lezen. Dat hebben we ook gedaan, maar alsof die dingen in "normaal" Nederlands worden geschreven. je stelt dan vragen aan de adviseur en dan is het meer dan normaal dat je verwacht correcte, eerlijke antwoorden te krijgen.
Ze worden niet voor niets adviseurs genoemd.

Ik heb een extra schuld bovenop mijn hypotheek. En nee, het is niet van een mooie auto of badkamer. Puur kosten van DSB omdat zij lagere maandlasten hebben beloofd als ik zou oversluiten. Zij hebben míj hierover benaderd. Die adviseur wilde es even flink verdienen, nou aan mij had hij een goeie. Ik heb die man nooit meer gesproken omdat ze weigeren zijn nummer te geven..nog zo'n leuke actie van de DSB...

Als ik bij ze weg kan ben ik een gelukkig mens, echt waar.

IntegerEnEerlijk
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 jan 2007 11:58

Re: DSB Bank

Ongelezen bericht door IntegerEnEerlijk »

DSB....niet doen..ze sleuren je nog dieper de **** in.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: DSB Bank

Ongelezen bericht door D1RK »

De leningen voor Hypotheek zijn uitstekend, scherpe prijzen.....

Maar als je maar niet de verplichte dure verzekerings en spaar of beleg produkten neemt, die gewoon elders afsluiten of meenemen van de vorige, wedden dat je dan het goedkopere lening ook niet kreeg!

Dus die lage rente terugverdienen doen ze meestal zo...
Een kale Hypotheek en dan geen aflos of verzekering, die elders regelen.. dan kan het.

Argenta is eerlijker, ook goedkoop, en welke verzekering of spaar/belegging je hieraan koppelde is minder van belang, als je maar genoeg hebt om af te lossen.

changi
Berichten: 52
Lid geworden op: 09 feb 2007 09:54

Re: DSB Bank

Ongelezen bericht door changi »

hoi dj peter

Nou ik denk dat die adviseur van de dsb bank nu nog aan het lachen over het feit hoeveel geld hij aan jou verdient heeft.

Hypotheek bedrag x 1%
Koopsom inkomensverzekering tussen de 30 a 45% x euro .....
Koopsom levensverzekering 30% x euro .........

En .... die termijn van 5 jaar dat je niet kan afkopen is NIET juist maar ik weet dat dsb daar aan vast houdt. Normaal is dat namelijk 3 jaar.

succes

changi

chekker
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2007 17:18

Re: DSB Bank

Ongelezen bericht door chekker »

ik ben een jaar geleden er ook ingestoken
een 2e hypotheek afgesloten van 40000 euro inclusief
alle verzekeringen een totaalbedrag van meer dan 70000!!!
Rente is nu 5,8 % dus betaal 360 eurp p/m plus 90 euro voor
spaarpolis..

Weet iemand of verzekeringen af te kopen zijn? (en vervolgens
mijn hypotheek oversluiten naar een betrouwbare bank?)

changi
Berichten: 52
Lid geworden op: 09 feb 2007 09:54

Re: DSB Bank

Ongelezen bericht door changi »

Die verzekeringen zijn wel af te kopen ja behalve dan de inkomensverzekering want die kan je pas na 3 jaar en soms 5 jaar afkopen. De vraag blijft natuurlijk wordt je daar nu nog veel wijzer van. DSB zal behoorlijke kosten inhouden die kunnen wel oplopen tot 50%

Je zal dan moeten kijken of ondanks de kosten een nieuw produkt nog wel voordelig is.

Als ik het zo even snel bekijk denk ik van niet.

changi

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: DSB Bank

Ongelezen bericht door D1RK »

Als ze bij afsluiten voordeliger zijn moet je juist extra uitkijken voor die kleine lettertjes!

Dubieuze Schurken Bank, die naam is niet voor niets!
Bekijk het hoofdkantoor in Wognum en zijn museum,
Je ziet hoe goed het gaat, en ik bedank daarom ook alle sukkels die mijn museum bezoek van Dick Scheringa museum op deze manier subsidieerden!

Hartelijk dank, een niet klant die het ook niet zal worden!

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: DSB Bank

Ongelezen bericht door SJZ »

Bekijk het hoofdkantoor in Wognum
Ja, doe dat eens en vergelijk het eens met al die superdure hoofdkantoren van banken in Amsterdam, zoals die schitterende ING-schaats. Dan snap je waarom DSB zo goedkoop kan werken.
in Wognum
Precies, enige idee wat de grond in Wognum kost en wat de grond aan de Amsterdamse zuidas kost?

henny 04
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2007 22:46

Re: DSB Bank

Ongelezen bericht door henny 04 »

changi
Die verzekeringen zijn wel af te kopen ja behalve dan de inkomensverzekering want die kan je pas na 3 jaar en soms 5 jaar afkopen
Op welke manier kun je de ORV afkopen, ze blijven maar met de termijn van 5 jaar schermen, ik heb al via de Nieuwe verzekeringswet 01-01-2006 dit afkopen proberen uit te zoeken maar heb de juiste woorden nog niet aangetroffen.
Weet jij de manier om je aangesmeerde ORV af te kopen?

Alvast bedankt

henny[/quote]

dessie
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2007 13:30

Re: DSB Bank

Ongelezen bericht door dessie »

Hallo ,
Ook wij zijn erin gestonken,lening bij dsb via frisia,plus een hollands welvaren kapitaalverzekering.
Ik betaal nu al 86 maanden en heb nog niks afgelost.
Nu is er een aanvraag naar fbto onderweg of hun mijn lening kunnen overnemen.
Als die lening dan op 0 staat blijft er ruim 4000 euro staan op die polis van hollands welvaren,dit geld is toch van mij dan?
Weet iemand hier een antwoord op,of dit een verstandige beslissing is?

dessie :oops:

manuela1980
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2007 20:56

Re: DSB Bank

Ongelezen bericht door manuela1980 »

nou wij als erfgenamen hebben ontzettend veel problemen met de dsb bank. mijn vader is in maart gestorven, we hebben alles doorgegeven aan de dsb bank. ontzettend veel praatjes gehoord wat we moeten doen. nu bijna 7 maanden later wil de dsb bank dus nog steeds niet uitbetalen, want nu opeens moeten ze het medisch verleden van me vader hebben . we zijn bijna elke dag het bellen omdat de huisarts de gegevens vernietigt na het overlijden van een patient. maar we krijgen maar geen duidelijkheid en ze blijven maar geld afboeken, terug laten boeken gaat ook niet. al met al is het een grote vergissing geweest dat me vader zijn hypotheek heeft laten overzetten naar de dsb bank. ze willen gewoon niet uitbetalen. en al die maanden trekken ze wel steeds het geld af . het huis zou worden gekocht door me broer maar dankzij de dsb bank gaat die koop nu ook niet door omdat nog niks geregeld is en we dus geen stap verder komen . alles kost tijd en energie en geld. men komt niet eens aan het verwerken toe van het overlijden. nog even en dan gaat er een artikel de krant in over hoe de dsb bank mensen oplicht en ze niet helpt ze denken alleen maar aan zichzelf en hun inkomsten.!

zippie
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 dec 2007 00:50

Re: DSB Bank

Ongelezen bericht door zippie »

beste delicate,

hoe is het afgelopen met dsb en je advocaat? of ben jecer nog niet mee klaar?

Gesloten