Spookfacturen van de Stichting Sena in handen van Intrum justitia
De stichting Sena blijkt op basis van een onvolledige en verouderde administratie opeens bedrijven en particulieren facturen te hebben gezonden, terwijl deze op geen enkele wijze muziek ten behoeve van anderen ten gehore brengen.
Zelf heb ik als bedrijf eerder bezoek van een controleur van Sena gehad, en vervolgens enkele jaren, tot eind vorig jaar niets, niets meer van SENA vernomen. Ik ontvang vervolgens een factuur voor niet door mij bestelde en ook niet geleverde diensten. Tegelijkertijd ontvangt ook mijn moeder van in de 70 jaar een dergelijke spookfactuur voor het "ten gehore brengen van muziek in haar verkoopruimte algemeen met parameter 6"
Natuurlijk te absurd voor woorden en ook niet eens waard om op te reageren, maar na enige tijd volgde er een aanmaning en uiteindelijk in beide gevallen een 2e herinnering met de aankondiging dat de vordering bij uitblijving van betaling aan Intrum Justitia gegeven wordt.
Op dit moment heb ik per aangetekende brief gereageerd, en gesteld dat er in beide gevallen geen enkele vordering bestaat, en dat er bovendien ook geen enkele aantoonbare dienst is geleverd.
Het feit dat ook mijn moeder met exact dezelfde spookfacturen werd belaagd, bevestigt dat SENA op basis van volstrekte willekeur mensen en bedrijven geld afhandig tracht te maken. Oude mensen spookrekeningen sturen, intimideren met aanmaningen, dreigen met incasso- bureaus en, ondanks mijn aangetekende brief nu bovendien zelfs een incasso bureau mijn en haar dak sturen. Moeders begint inmiddels behoorlijk nu zenuwachtig te worden
Telefonisch contact met incassobureau Intrum Justitia : Ik moet hun hierover een brief sturen. Het lijkt dus wel de omgekeerde wereld : een incasso bureau neemt spooknota's ter incasso en je moet je ten aanzien van een dergelijk bedrijf verantwoorden....
Intrum justitia zou zich eerst eens moeten vergewissen of er wel daadwerkelijk een vordering bestaat, alvorens deze ter incasso aan te nemen. Graag zou ik nu ook eens van de stichting SENA een vergoeding voor de verspilling van mijn tijd en voor de kosten van mijn aangetekende brief ontvangen.
"Toevallig" ontving ik vorige week ook een brief van de BUMA welke begint met de volgende zin : BUMA en SENA zijn momenteel druk bezig om te komen tot samenwerking. Deze samenwerking heeft o.a. tot doel om de administratieve lasten van u als ondernemer terug te dringen......
Tja..... dat verklaart wel de huidige werkwijze van SENA... en het kan dus inderdaad alleen maar beter worden... Ik wens BUMA veel sterkte
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)