LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet
Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet
WAT EEN ELLENDE NOG STEEDS MET PLANET INTERNET
Vervolg van het verhaal wat ik september 2006 ben begonnen:
Ik wil alleen maar mijn ADSL-abonnement beeindigen bij PLANET
Maar Planet Internet (en KPN) blijven een hopeloos bedrijf en ze gaan gewoon maar verder met alle ellende:
Ik ontvang een brief dd 13 juni 2007 van Planet:
"Geachte heer, Het is zover , uw adsl-aansluiting van Planet Internet is gereed. U kunt nu gebruik maken van breeband internet en .........etc etc. ... Zodra de aansluiting klaar is, krijgt u uw ADSL Doe-het-zelf-pakket toegestuurd. Alle informatie om ADSL te installeren .......
....etc etc "
Ik heb helemaal niets gevraagd.Ik wil alleen maar van m'n abonnement af !
Kortom, ze doen daar maar bij Planet.
Wat een vreselijk bedrijf en wat een vreselijk domme mensen werken daar.
Maar ik heb er nu genoeg van.
Ik blokkeer nu alles voor Planet en de bedragen die ze van m'n bankrekening nog incasseren, laat ik terug boeken (en uiteraard een selectieve blokkade voor Planet bij m'n bank).
Ik wil nooit meer iets met Planet Internet en KPN te maken hebben.
Vervolg van het verhaal wat ik september 2006 ben begonnen:
Ik wil alleen maar mijn ADSL-abonnement beeindigen bij PLANET
Maar Planet Internet (en KPN) blijven een hopeloos bedrijf en ze gaan gewoon maar verder met alle ellende:
Ik ontvang een brief dd 13 juni 2007 van Planet:
"Geachte heer, Het is zover , uw adsl-aansluiting van Planet Internet is gereed. U kunt nu gebruik maken van breeband internet en .........etc etc. ... Zodra de aansluiting klaar is, krijgt u uw ADSL Doe-het-zelf-pakket toegestuurd. Alle informatie om ADSL te installeren .......
....etc etc "
Ik heb helemaal niets gevraagd.Ik wil alleen maar van m'n abonnement af !
Kortom, ze doen daar maar bij Planet.
Wat een vreselijk bedrijf en wat een vreselijk domme mensen werken daar.
Maar ik heb er nu genoeg van.
Ik blokkeer nu alles voor Planet en de bedragen die ze van m'n bankrekening nog incasseren, laat ik terug boeken (en uiteraard een selectieve blokkade voor Planet bij m'n bank).
Ik wil nooit meer iets met Planet Internet en KPN te maken hebben.
Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet
Hetzelfde gehad met Planet als velen anderen hier in het forum.
ruim op tijd mijn abonnement opgezegd en alleen als antwoord
standaard e-mails terug gehad met de melding dat een antwoord
wel iets langer kon duren dan ik gewent was.
Nu dan dat is volledig waar ik wacht nog
Maar ik storneerde direct elke incasso waarop ik uiteraard weer de nodige e-mails kreeg van Planet met de dreigementen dat ik afgesloten zou worden.
Enfin de rest zal ik jullie besparen.
Hun helpdesk heb ik nimmer gebeld daar ik het vertik om ik weet niet hoe lang aan de lijn te hangen.
Een tip mail naar [email protected]
Na slechts 1 e-mail was alles geregeld abonnement per direct beeindigt
ruim op tijd mijn abonnement opgezegd en alleen als antwoord
standaard e-mails terug gehad met de melding dat een antwoord
wel iets langer kon duren dan ik gewent was.
Nu dan dat is volledig waar ik wacht nog
Maar ik storneerde direct elke incasso waarop ik uiteraard weer de nodige e-mails kreeg van Planet met de dreigementen dat ik afgesloten zou worden.
Enfin de rest zal ik jullie besparen.
Hun helpdesk heb ik nimmer gebeld daar ik het vertik om ik weet niet hoe lang aan de lijn te hangen.
Een tip mail naar [email protected]
Na slechts 1 e-mail was alles geregeld abonnement per direct beeindigt
Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet
@heuvel4: vaste telefoonlijn opgezegd?
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 08 mei 2007 16:46
Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet
Volgens mij wel....want als je je vaste lijn opzegt dan en je contract nog doorloopt dan krijg je ADSL zonder vaste telefoonaansluiting
Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet
precies hetzelfde heeft mijn zoon meegemaakt!
Alles volgens het boekje gedaan. Opgezegd via aangetekende brief.
Bevestiging had van opzegging per 7 mei van planet, ook bevestiging van kpn gehad. Tot dusver ging het goed. Alles is ook afgesloten maar de rekeningen bijven komen. Gebeld en gemaild maar alles dat je krijgt te horen: alles komt goed! Niet dus........... Van kpn krijg ik dan het advies: rekeningen betalen dan krijg je het wel terug anders klopt onze administratie niet meer!!!!!!!! Die klopt zowiezo al helemaal niet!!!
Krijg je mails van kpn dat je bij planet moet zijn. Gebeld maar weer! Dat zoeken we uit het klopt niet. Je krijg binnen 5 dagen een brief met alle gegevens en restitutie of eventueel nog te betalen abonnement. Mooi niet dus.....Hopeloos word je daar van...Bij wie moet je dan eigenlijk nog klagen??? Van het kastje naar de muur. Mijn zoon is ondertussen al weer een maand thuiswonend, dus dreigen dat ze alles af zullen sluiten daar moet ik mee lachen. Geen cent krijgen ze nog. Ze zoeken het er maar mee uit. Wat ee nadministratieve rotzooi is het eigenlijk bij kpn. En het ergste is dat ikzelf ook een abo heb bij planet en kpn. Geraak er nooit vanaf zo te merken....
Alles volgens het boekje gedaan. Opgezegd via aangetekende brief.
Bevestiging had van opzegging per 7 mei van planet, ook bevestiging van kpn gehad. Tot dusver ging het goed. Alles is ook afgesloten maar de rekeningen bijven komen. Gebeld en gemaild maar alles dat je krijgt te horen: alles komt goed! Niet dus........... Van kpn krijg ik dan het advies: rekeningen betalen dan krijg je het wel terug anders klopt onze administratie niet meer!!!!!!!! Die klopt zowiezo al helemaal niet!!!
Krijg je mails van kpn dat je bij planet moet zijn. Gebeld maar weer! Dat zoeken we uit het klopt niet. Je krijg binnen 5 dagen een brief met alle gegevens en restitutie of eventueel nog te betalen abonnement. Mooi niet dus.....Hopeloos word je daar van...Bij wie moet je dan eigenlijk nog klagen??? Van het kastje naar de muur. Mijn zoon is ondertussen al weer een maand thuiswonend, dus dreigen dat ze alles af zullen sluiten daar moet ik mee lachen. Geen cent krijgen ze nog. Ze zoeken het er maar mee uit. Wat ee nadministratieve rotzooi is het eigenlijk bij kpn. En het ergste is dat ikzelf ook een abo heb bij planet en kpn. Geraak er nooit vanaf zo te merken....
Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet
Hier heb ik nu ook hetzelfde probleem met planet.
Vorig jaar was ik een maand te laat met opzeggen en zat ik er gelijk weer 1 jaar aan vast.
Dus nu ruim van te voren ( 4 maanden voor de eind datum 20 oktober) dmv een aangetekende brief geprobeerd op te zeggen.
Krijg ik een telefoontje van planet dat ik vroeg ben met opzeggen en dat ik het over een maand telefonisch kan opzeggen.
Dus na een maand telefonisch opgezegd , krijg ik een bevestiging van kpn dat mijn vaste lijn opgezegd is per 20 oktober.
Terwijl ik bij mijn weten alleen mijn adsl opgezegd had
daarnaast een brief gekregen van planet dat ze mijn abbo omgezet hebben naar een abonnement zonder telefonie wat dus veel duurder is
Het lijkt erop dat ik tot het eind van mijn contract aan dit veel duurdere abonnement vast zit.
Ben zeker wel van plan deze incasso's te gaan storeneren
mogen ze juridisch gezien eigenlijk wel zo maar je abonnement wijzigen naar een duurdere variant
Vorig jaar was ik een maand te laat met opzeggen en zat ik er gelijk weer 1 jaar aan vast.
Dus nu ruim van te voren ( 4 maanden voor de eind datum 20 oktober) dmv een aangetekende brief geprobeerd op te zeggen.
Krijg ik een telefoontje van planet dat ik vroeg ben met opzeggen en dat ik het over een maand telefonisch kan opzeggen.
Dus na een maand telefonisch opgezegd , krijg ik een bevestiging van kpn dat mijn vaste lijn opgezegd is per 20 oktober.
Terwijl ik bij mijn weten alleen mijn adsl opgezegd had
daarnaast een brief gekregen van planet dat ze mijn abbo omgezet hebben naar een abonnement zonder telefonie wat dus veel duurder is
Het lijkt erop dat ik tot het eind van mijn contract aan dit veel duurdere abonnement vast zit.
Ben zeker wel van plan deze incasso's te gaan storeneren
mogen ze juridisch gezien eigenlijk wel zo maar je abonnement wijzigen naar een duurdere variant
Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet
Na 01 februari nooit meer wat gehoord van Planet, terwijl mijn opzegging administratief nog steeds niet is afgehandeld door Planet. Zou dit bedrijf geen accountantscontrole hebben????
Wanneer je alle reacties leest op dit forum moet er toch niets meer kloppen van de cijfers?
Wanneer je alle reacties leest op dit forum moet er toch niets meer kloppen van de cijfers?
Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet
ook ik heb sinds maart 2003 adsl van planet, maar aangezien dit toch wel erg prijzig was, en de problemen minder werden met bellen via de kabel, besloten om upc te nemen. Die hebben mijn vaste nr van kpn overgenomen, en tevens opgezegd. Ik wist niet dat ik een jaar abb. had bij planet, maar toen me dat duidelijk werd gekeken naar de verloop datum te weten, maart 2008. Nu dacht ik niets aan de hand gewoon die 14,95 betalen tot maart 2008, daar kon ik wel meeleven. (eigen schuld dikke bult) Krijg op 11 juli 2007 een brief van planet dat mijn aanvraag voor ADSL in behandeling is genomen. Ik gebeld dat ik geen adsl had aangevraagd daar ik het al had sinds 2003. Ik moest de brief maar als niet verstuurd beschouwen, en sorry voor het ongemak. Totdat ik vandaag een rekening kreeg van 43.55 voor mijn adsl aansluiting. Gebeld met planet, omdat mijn aansluiting met de kpn er niet meer was, hebben ze mijn abb omgezet naar adsl zonder vaste telefoon aansluiting. En dat staat volgens die mijnheer van de helpdesk in de algemene voorwaarden. Dus niet 14.95 betalen tot maart 2008 maar 34,90 betalen tot juli 2008. Wat een verschrikkelijke boeven zijn dat en zich dan verschuilen achter de algemene voorwaarden. Wanneer worden deze partijken nu eens opgelost voor de gewone mens.
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 08 mei 2007 16:46
Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet
U bent in 2003 lid geworden en wist toen ook dat u een jaarcontract aangingDe Overeenkomst wordt aangegaan voor de periode die behoort bij de gekozen abonnementsvorm bij de Aanmelding. Iedere gekozen abonnementsvorm wordt, tot wederopzegging of wijziging, telkens automatisch verlengd met een zelfde periode
En tevens denkt men ook dat als men de vaste telefoon opzegt van het adsl abonnement af te zijn
Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet
@ Maaike1980:
Planet presteert het om een abonnement dat is opgezegd (en bevestigd door Planet) alsnóg na einde contractdatum om te zetten in "ADSL zonder vaste telefoon".
Blijkbaar krijgen zij hiervan bericht van KPN als de telefoonaansluiting wordt opgezegd, en ziet Planet dit als een her-aanmelding na afloop van een contract.
Als ik me niet vergis gaat de verantwoordelijk minister na het zomerreces de voorwaaren en regels voor "vlekkeloos overstappen" aanscherpen. Geen moment te vroeg lijkt me, als ik zo alle perikelen rond (o.a.) Planet lees.
Planet presteert het om een abonnement dat is opgezegd (en bevestigd door Planet) alsnóg na einde contractdatum om te zetten in "ADSL zonder vaste telefoon".
Blijkbaar krijgen zij hiervan bericht van KPN als de telefoonaansluiting wordt opgezegd, en ziet Planet dit als een her-aanmelding na afloop van een contract.
Als ik me niet vergis gaat de verantwoordelijk minister na het zomerreces de voorwaaren en regels voor "vlekkeloos overstappen" aanscherpen. Geen moment te vroeg lijkt me, als ik zo alle perikelen rond (o.a.) Planet lees.
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 08 mei 2007 16:46
Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet
@ Kiz
Dat klopt helemaal
Dat klopt helemaal
Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet
@ Maaike1980:
Wat klopt helemaal? Dat het hoog tijd wordt dat er wat aan gedaan wordt?
Het is toch te gek voor woorden dat Planet al afgesloten abonnementen weer activeert als iemand z'n vaste telefoonlijn opzegt?
Wat klopt helemaal? Dat het hoog tijd wordt dat er wat aan gedaan wordt?
Het is toch te gek voor woorden dat Planet al afgesloten abonnementen weer activeert als iemand z'n vaste telefoonlijn opzegt?
Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet
Toch klopt dat wel.Planet presteert het om een abonnement dat is opgezegd (en bevestigd door Planet) alsnóg na einde contractdatum om te zetten in "ADSL zonder vaste telefoon".
Blijkbaar krijgen zij hiervan bericht van KPN als de telefoonaansluiting wordt opgezegd, en ziet Planet dit als een her-aanmelding na afloop van een contract.
Als ik me niet vergis gaat de verantwoordelijk minister na het zomerreces de voorwaaren en regels voor "vlekkeloos overstappen" aanscherpen. Geen moment te vroeg lijkt me, als ik zo alle perikelen rond (o.a.) Planet lees.
Je hebt 2 verschillende abo's:
- de telefoon abonnement.
- internet abonnement.
Dus als je telefoon en internet abonnementen wilt stoppen, dan dien je bij KPN (telefoon) op te zeggen EN bij Planet (internet).
Dus als je alleen KPN opzegt, dan zeg je alleen de telefoon op en internet blijft gewoon van kracht.
Bij Planet ga je dan naar een abonnement zonder vaste telefoonaansluiting.
Dus wat er hier gebeurd is niets mis mee.
Er wordt gewoon uitgevoerd waar je om vroeg.
Als iemand zijn vaste telefoonlijn opzegt, zegt men niet het internet af!!Het is toch te gek voor woorden dat Planet al afgesloten abonnementen weer activeert als iemand z'n vaste telefoonlijn opzegt?
Het zijn twee hele verschillende diensten die niets met elkaar te maken hebben.
Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet
Ik denk dat jij het zelf niet helemaal snapt ikbenik...Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen?
stap 1: je zegt je ADSL abb op bij Planet. Planet bevestigt dit schriftelijk en onder vermelding van einddatum contract.
stap 2: per einddatum ADSL-contract Planet zeg je je KPN lijn op. Ook KPN bevestigt dit schriftelijk.
Op de gestelde einde contractdatum zet je je KPN lijn om, zoals in de handleiding beschreven, en belt verder via je nieuwe provider, met wie je per gelijke datum een nieuw contract hebt gesloten.
Vervolgens komt Planet een maand later op de proppen met een brief "uw ADSL-aansluiting (waar je dus NIET om hebt gevraagd) is binnenkort gereed."
Leg jij dan maar 's uit in welke volgorde het dan moet?
Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet
Ik reageerde op wat Maaike1980 zei:
Als je internet en telefoon apart hebt opgezegd, dan mag Planet na het beeindigen van het abonnement niet een ADSL abonnement internet zonder vaste telefoon aansluiten.
@kiz:En tevens denkt men ook dat als men de vaste telefoon opzegt van het adsl abonnement af te zijn
Als je internet en telefoon apart hebt opgezegd, dan mag Planet na het beeindigen van het abonnement niet een ADSL abonnement internet zonder vaste telefoon aansluiten.
Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet
@ikbenik:
Zelfs in de quotes die je hebt geplaatst meld ik dat het Planet abb. al was afgesloten. Vandaar dat ik reageerde. Beide opzeggingen zijn reglementair en tijdig gedaan, bovendien door beide aanbieders bevestigd, en tóch heeft Planet het beëindigde abb omgezet in een "ADSL zonder vaste telefonie". En niet alleen bij mijn moeder, zo te lezen bij méérdere mensen.
Mijn eigen overstap van Planet en KPN naar een andere provider (in 2005) is destijds op dezelfde wijze gedaan en wél goed verlopen.
Zelfs in de quotes die je hebt geplaatst meld ik dat het Planet abb. al was afgesloten. Vandaar dat ik reageerde. Beide opzeggingen zijn reglementair en tijdig gedaan, bovendien door beide aanbieders bevestigd, en tóch heeft Planet het beëindigde abb omgezet in een "ADSL zonder vaste telefonie". En niet alleen bij mijn moeder, zo te lezen bij méérdere mensen.
Mijn eigen overstap van Planet en KPN naar een andere provider (in 2005) is destijds op dezelfde wijze gedaan en wél goed verlopen.
Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet
Logisch, toen maakte KPN nog gebruik van het oude administratiesysteem.Mijn eigen overstap van Planet en KPN naar een andere provider (in 2005) is destijds op dezelfde wijze gedaan en wél goed verlopen.
KPN is nog niet zolang geleden overgestapt op nieuwe computerystemen en nieuwe administratieprogramma's.
En sindsdien is het gedonder begonnen.
Dus de problemen zijn ontstaan sinds ze op een nieuw administratiesysteem zijn overgestapt.
Ik verdedig hier niemand, maar ik geef puur aan waar het probleem zit.
Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet
Ik was tot een soortgelijke conclusie gekomen, namelijk dat KPN een melding naar Planet doet vanwege het opzeggen van de vaste telefoonlijn.KPN is nog niet zolang geleden overgestapt op nieuwe computerystemen en nieuwe administratieprogramma's.
En sindsdien is het gedonder begonnen.
Dat Planet dit (blijkbaar) interpreteert als een heractivatie van een afgesloten abonnement zou natuurlijk niet mogelijk moeten zijn.
Je wordt op die manier als (ex) cliënt van Planet namelijk niet geïnformeerd, maar voor een voldongen feit geplaatst. En dat komt de naam van Planet natuurlijk niet ten goede.
Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet
Mischien dat je het nog niet wist:
HetNet en Planet Internet zijn dochterondernemingen van KPN.
En als Planet ook van hetzelfde administratiesysteem als KPN gebruik maakt, dan lopen zaken zeker langs elkaar heen.
Voor alle duidelijkheid:
Ik werk niet bij KPN of Planet.
HetNet en Planet Internet zijn dochterondernemingen van KPN.
En als Planet ook van hetzelfde administratiesysteem als KPN gebruik maakt, dan lopen zaken zeker langs elkaar heen.
Dat bevestigd mijn vermoeden.Dat Planet dit (blijkbaar) interpreteert als een heractivatie van een afgesloten abonnement zou natuurlijk niet mogelijk moeten zijn.
Je wordt op die manier als (ex) cliënt van Planet namelijk niet geïnformeerd, maar voor een voldongen feit geplaatst.
Voor alle duidelijkheid:
Ik werk niet bij KPN of Planet.
Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet
was me al duidelijk (ik lees verder dan m'n neus lang is), zover ik weet heb jij een winkel waar in ieder geval pc's verkocht worden.Voor alle duidelijkheid:
Ik werk niet bij KPN of Planet.
Evident... Planet heeft het in de afgelopen 3 maanden nog niet voor elkaar gekregen een inhoudelijke reactie te geven op de diverse meldingen (per mail, telefonisch, schriftelijk en uiteindelijk aangetekend met bewijs van ontvangst) dat er een kennelijke vergissing in het spel is.En als Planet ook van hetzelfde administratiesysteem als KPN gebruik maakt, dan lopen zaken zeker langs elkaar heen.
Men blijft standaard briefjes sturen (de meest recente was een bestelling van een gratis spamfilter???), facturen en betalingsherinneringen en uiteraard de aankondiging dat "de aansluiting buiten gebruik wordt gesteld" (wegens "wanbetaling", uiteraard, aangezien mijn moeder alle betalingen ná einde contractdatum heeft gestorneerd.)
Er is inmiddels een brief van de advocaat richting Planet.