LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] contract annulering Nuon
contract annulering Nuon
2 weken terug hebben wij aan de deur een contract ondertekend om over te stappen naar Nuon, want dit zou veel goedkoper zijn dan onze huidige energieleverancier. Er werd gezegd dat wij er binnen 8 dagen vanaf konden. Dezelfde avond kwamen wij er achter dat Nuon alles veel te positief voorspiegelde en hebben wij de volgende dag het contract aangetekend retour gezonden. Dezelfde dag belde nog een Nuonmedewerkster om onze gegevens voor het contract te controleren. Wij hebben toen gezegd om welke reden wij het contract inmiddels hadden geannuleerd. Zij heeft telefonisch toegezegd, dat het contract ook geannuleerd was. Nu blijkt dat Nuon toch het contract in werking heeft gezet en bij telefonische navraag is er niets van onze annulering bekend. De brief is nog niet verwerkt, kregen we te horen en we moesten volgende week nog maar een keer terug bellen. Via een contactformulier van de Nuon site hebben wij nogmaals medegedeeld dat Nuon alles terug moet draaien. Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben en wat moeten wij nog meer in werking stellen om alles terug te draaien?
Re: contract annulering Nuon
Ik heb dit contract vanavond ook getekend maar begin nu ook te twijvelen.
Morgen doe ik dus ook meteen een annulering van het contract op de bus.
Ben benieuwd of ik hier ook problemen mee krijg....
Morgen doe ik dus ook meteen een annulering van het contract op de bus.
Ben benieuwd of ik hier ook problemen mee krijg....
Wel het originele contract erbij doen.Morgen doe ik dus ook meteen een annulering van het contract op de bus
Famboi, alle gesprekken worden 'gelogd'! Als jij weet met wie je hebt gesproken en wanneer, maakt het voor Nuon eenvoudiger dit gesprek op te zoeken!
De 7 dagen is geen probleem! Juridisch heb je 3 maanden!! om er onderuit te komen....
Ik ben ingegaan op een telefonisch aanbod, maar ik wil daar graag vanaf. Hoe doe ik dat?
Als u een mondelinge overeenkomst heeft gesloten waar u achteraf spijt van heeft, dan kunt u per aangetekende brief binnen 7 werkdagen een beroep doen op de wettelijke bedenktijd.
Indien er sprake is van bijvoorbeeld onvolledige informatievoorziening door een leverancier kunt u een beroep doen op de 3 maanden termijn uit de Wet koop op afstand.
In het geval dat een leverancier pas bij toezending van de schriftelijke bevestiging van de gesloten overeenkomst voldoet aan haar informatieverplichting, begint de termijn van zeven dagen bedenktijd pas te lopen op het moment van ontvangst van de bevestiging.
http://212.72.56.204/test/woning_huisho ... problemen/
DW
De 7 dagen is geen probleem! Juridisch heb je 3 maanden!! om er onderuit te komen....
Ik ben ingegaan op een telefonisch aanbod, maar ik wil daar graag vanaf. Hoe doe ik dat?
Als u een mondelinge overeenkomst heeft gesloten waar u achteraf spijt van heeft, dan kunt u per aangetekende brief binnen 7 werkdagen een beroep doen op de wettelijke bedenktijd.
Indien er sprake is van bijvoorbeeld onvolledige informatievoorziening door een leverancier kunt u een beroep doen op de 3 maanden termijn uit de Wet koop op afstand.
In het geval dat een leverancier pas bij toezending van de schriftelijke bevestiging van de gesloten overeenkomst voldoet aan haar informatieverplichting, begint de termijn van zeven dagen bedenktijd pas te lopen op het moment van ontvangst van de bevestiging.
http://212.72.56.204/test/woning_huisho ... problemen/
DW
Dit gesprek was aan de deur.Famboi, alle gesprekken worden 'gelogd'! Als jij weet met wie je hebt gesproken en wanneer, maakt het voor Nuon eenvoudiger dit gesprek op te zoeken
-
Maar ook telefonisch.Zij heeft telefonisch toegezegd, dat het contract ook geannuleerd was.
-
Beste Famhoi,
Uit uw reactie van 28 juni 2007 op dit forum maak ik op dat er enige onduidelijkheid is ontstaan over uw contract.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om u een toelichting te geven. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen ? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.
Met vriendelijke groet,
De medewerker
Naar boven
Uit uw reactie van 28 juni 2007 op dit forum maak ik op dat er enige onduidelijkheid is ontstaan over uw contract.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om u een toelichting te geven. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen ? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.
Met vriendelijke groet,
De medewerker
Naar boven
Dat is niet meer nodig. Bij mijn laatste contact met Nuon staat er in het systeem dat het contract toch geannulleerd is. En dat de brief een voormelding betrof, wat niet doorgezet wordt. Daar gaan we dan maar vanuit. Maar ik blijf me toch afvragen of dit een normale gang van zaken is. Misschien dat de medewerker daar duidelijkheid over kan geven?Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om u een toelichting te geven. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen ? Alvast bedankt voor de te nemen moeite
"de medewerker" geeft nooit duidelijkheid hier op het forum.Misschien dat de medewerker daar duidelijkheid over kan geven?